even voorstellen

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
machielevert
Berichten: 1
Lid geworden op: 06-04-2021 15:42

even voorstellen

Bericht door machielevert » 13-04-2021 15:17

Dag allemaal

Ik ben Machiel, (bijna) 72 en al jaren diabeet. Heb mijn hele leven met tussenpozen gelijnd, soms met succes, maar ook vaak weer terug gevallen. Ik werd als baby al op een vetarm dieet gezet met taptemelk! Nu weeg ik rond de 120 kilo, bij 1.80 m, en dat is veel te zwaar. In september heb ik corona gehad, een zg. milde vorm, maar vergeet dat mild maar. Maanden doodmoe, en een suikerspiegel die dagelijks heen en weer vloog van hypo naar hyper. Dat is dan ook de reden dat ik, op aanraden van een goede vriendin, GOK heb omarmd. Ik ben een kleine twee weken bezig, en voel me goed, de suikers zijn veel gelijkmatiger, al merk ik dat ik de neiging heb om steeds minder koolhydraten te eten, omdat ik het "zonde" vind als na een koolhydraatmaaltijd mijn suikerspiegel toch weer omhoog schiet. Maar het is goed vol te houden. Mijn primaire doel is niet zozeer veel kilo's af te vallen, maar om in een beter gereguleerd lijf te komen. Ik denk dat ik ook een dagboekje ga beginnen, en hoop zo af en toe wat feedback te krijgen.

Plaats reactie