Marjolein: 92 kilo afgevallen met GOK! Van BMI 45 naar 20,1

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Marjolein: 92 kilo afgevallen met GOK! Van BMI 45 naar 20,1

Bericht door Yvonne Lemmers » 10-04-2015 15:53

En dan krijg ik ineens het volgende bericht in mijn mailbox:
----------------

25-10-2014
Bericht: Hi Yvonne,
Om te beginnen wil ik je 1000x bedanken voor het veranderen van mijn leven!
Ik ben Marjolein, 28 jaar en sinds mei 2013 92 kilo afgevallen door het volgen van jouw geweldige GOK-programma.x
In de beginperiode sportte ik er nog veel naast, maar door een gescheurde bilspier heb ik nu al bijna een jaar niet kunnen sporten, met dus desalniettemin 92 kilo gewichtsverlies als resultaat.
Ik kan dus écht beamen dat jouw GOK-programma werkt!

Inmiddels heb ik mijn streefgewicht van circa 74 kg bij een lichaamslengte van 1,92 m bereikt.
Ik voel me trots, gelukkig en fitter dan ooit tevoren!


Ik merk echter dat ik het lastig vind om op gewicht te blijven nu ik ben begonnen aan fase 2.
Als ik mijn hoeveelheid koolhydraten ook maar een klein beetje verhoog, en dan niet eens dag na dag,
zit er in de loop van de week al gauw tot 2,5 kg aan.
Het klinkt nu misschien alsof ik dan ben losgegaan bij het snoep- en chocoladeschap in de supermarkt,
maar ik heb het dan bijvoorbeeld over een extra bakje kwark of wat koolhydraatrijker vlees (zoals twee rundervinkjes;
samen iets meer dan de toegestane 5g kh) per dag. Niets extreems dus. Is dit desondanks een normale lichaamsreactie?
Na het zien van de gewichtstoename slaan de 'paniek' en kopzorgen toe en ga ik terug naar heel weinig of
zelfs geen koolhydraten gedurende een paar dagen, en daarmee gaat het er wel weer af,
maar ik merk dat het me 'bang' maakt om weer wat meer koolhydraten te eten. 

Nogmaals: Zijn mijn zorgen onterecht en is die gewichtstoename normaal,
zelfs als we het hebben over relatief onschuldige producten als een klein beetje kwark of koolhydraatrijker vlees?
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat je lichaam weer normaal reageert op dergelijk voedsel?
Zijn er bepaalde voedingsproducten die je in het begin van 'mijn' fase 2 zou aanraden na mijn verhaal
over mijn extreme gewichtsverlies gelezen te hebben?

Ik kijk vol spanning uit naar je reactie. Dank je wel Yvonne, voor alles!

Groetjes,
Marjolein 
------------

Yvonne:
Wauw Marjolein!
Wat een mega groot gewichtsverandering heb je bereikt met GOK.
Wat zul je je een ander mens voelen.
Begrijpelijk dat je nu wat 'bang' bent nu je in fase 2 zit.
Dat je iets aankomt als je iets meer kh eet dat kan kloppen. Het is voornamelijk vocht.
Dat zul je wel merken aan je plasgedrag. Het vocht laat je weer los als je kh mindert. Iedereen schommelt in fase 2.
Laat je hier niet van slag brengen.
Wellicht is het fijn om strategie 5 te gaan naleven.
Zie pag 145 basisboek.

Ben je overigens mooi afgevallen of heb je last van loshangend vel.
Je lichaam zal zich overigens nog blijven aanpassen in fase 2. Waarschijnlijk nog gespierder en nog mooier ??

--------------------
Hierna volgen wat highlights uit onze mailconversatie die vooraf ging aan de plaatsing van dit succesverhaal op internet:
--------------------

Yvonne:

In 17 maanden ben je 92 kg afgevallen. Dat is gemiddeld 5,4 kg per maand.
Van maat 54/56 naar maatje 36/38. Dus 9 maten verminderd. Als ik tel dat 1 maat 6 cm is, dan is de taille-omvang 54 cm verminderd!
Van een veel te hoge BMI=45 naar een gezonde BMI=20,1 gegaan!
En dat alleen maar door koolhydraatbeperkt te eten, zonder shakes, zonder maagoperatie.
Super dat je al een buikcorrectie gepland hebt.
Dat zal helemaal een opsteker voor je zijn.
En nu met je goede gezondheidstoestand zal de wond waarschijnlijk heel mooi genezen!


2-11-2014 Marjolein:
Ik heb al die tijd lekker genoten van koolhydraten in het kh-uurtje.
Ik sloeg wel eens bewust een dag over en beperkte me dan inderdaad tot 15 gram per dag om mijn lichaam te 'verrassen'.
Ik merkte dat dat een enorme boost gaf aan het afvallen. Zeker in mijn hele zware periode viel ik dan tot een kilo per dag af.
Maar doorgaans kon ik mijn kh niet missen hoor



2-11-2014 Yvonne:
Net wat je zegt ; 'Ik kon mijn kh niet missen'.
Het koolhydratenuurtje maakt het zo makkelijk vol te houden.



20-02-2015 Yvonne:

Hoe gaat het in fase 2?
Ben erg benieuwd. Hoop zo dat je nog steeds je mooie nieuwe energiek lijf behouden hebt! 


20-02-2015 Marjolein:

Hier gaat alles goed! Ik merk dat ik nog even mijn draai moet vinden in het op gewicht blijven -
stiekem liggen er toch veel verleidingen op de loer als je je doel hebt behaald.
Ik probeer mezelf soms wat meer te gunnen, om vervolgens weer even een korte tijd extra streng voor mezelf te zijn.
Herken je dit? Op die manier lukt het me prima om rond hetzelfde gewicht te blijven schommelen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben!

22-03-2015 Yvonne:

Wat goed dat je mee wilt doen en als voorbeeld voor anderen wilt zijn. Dankjewel! 
Ik begrijp dat je wat huiverig bent, maar ik denk wel dat het delen van jouw succesverhaal je een opsteker zal geven. 
Vooral ook omdat je waarschijnlijk een groot voorbeeld voor anderen zult gaan worden.

Zoals jij het 'uit de hand hebt laten lopen' zijn er zovelen. Dat is een heel natuurlijk proces.
De verleidelijke koolhydraten, en dan vooral de suiker-vet-combinatie-lekkernijen zijn zó verslavend.
Als je er dan iets van eet, zet het biologische hormonale proces je lichaam aan tot eten en door-eten, met als gevolg over-eten.
En vervolgens na ca. een uur veroorzaakt het hormonale proces weer een bloedsuikersdip wat een onbehaaglijk gevoel en honger veroorzaakt
en je het overlevingssignaal 'ik moet iets eten' geeft.
Zo beland je in het vicieuze cirkeltje van honger en overeten.
Je hebt het 'uit de hand laten lopen' maar gelukkig heb je goed gehandeld door koolhydraatbeperkt te gaan eten.
Mét resultaat. Door je eetrust ben je uit de vicieuze cirkel van verslaving gekomen. 

29-03-2015 Marjolein:

Een goede foto van mijn hele lichaam voor en na heb ik niet, maar wat je erbij kunt zeggen is dat ik van maat 54/56 naar 36/38 ben gegaan.
Huidige gewicht is ongeveer 74 kilo en er gaat komende maand zelfs nog een kilo of 4 aan huid af (buikwandcorrectie).
 

Yvonne:
Begrijpelijk dat mensen je niet meer herkennen. 
Het is een ware transformatie. 
Waarschijnlijk niet alleen lichamelijk maar waarschijnlijk zul je ook geestelijk een heel ander mens zijn. 


-------------------------
Voor- en nafoto

Wil je de voor- en nafoto zien van Marjolein kijk dan op http://gripopkoolhydraten.nl/met-grip-o ... marjolein/

karinherder
Berichten: 36
Lid geworden op: 22-02-2013 19:52

Bericht door karinherder » 10-04-2015 17:05

Wat een mooi verhaal! Marjolijn is echt een topper en een voorbeeld voor iedereen!
Succes verder met fase 2!
GOK-diëtist uit Nijmegen

Mijn dagboek

Sylvia G
Berichten: 71
Lid geworden op: 20-03-2014 15:20

Bericht door Sylvia G » 10-04-2015 17:40

Wauw Marjolein! Wat een kippenvel moment en wat doe je het toch ontzettend goed! Mijn petje af...... je bent een voorbeeld voor velen!
Afbeelding
Mijn dagboek
** Deze ultieme GOK zal dé definitieve zijn! **

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 10-04-2015 17:43

wat een prachtig resultaat, ook ik herken dat, fase 2 brengt bij mij ook de nodige schommelingen, maar even een stapje terug naar fase 1 en je bent het zo weer kwijt, jij behoort wel tot de gelukkigen die een buikwand correctie kan krijgen. helaas is dat voor mij niet weg gelegd, ik ben niet extreem genoeg. als ik ooit eens rijk ben... maar goed. je bent goed bezig, een echte topper. klasse. gefeliciteerd
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Serendip
Berichten: 624
Lid geworden op: 18-01-2014 12:03

Bericht door Serendip » 10-04-2015 17:53

Wat een top verhaal..

(y) (y)

Echt onwijs goed!!!!!
Groet Cindy

Afbeelding
Mijn dagboek Van GEK naar GRIP op Koolhydraten sinds 02-09-2013 plus -5 kg voor GOK

Gebruikersavatar
Desiré
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-01-2015 22:43

Bericht door Desiré » 10-04-2015 21:51

Wow! Supergoed en knap van je! Wat een goed voorbeeld van wat GOK kan brengen. Mijn complimenten!

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 10-04-2015 22:23

KANJER!! :bravo: :bravo: :bravo:
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

maxi
Berichten: 1716
Lid geworden op: 08-07-2010 08:35

Bericht door maxi » 11-04-2015 09:28

Wauw....echt een dikke pluim voor jou!!! (y)

Gebruikersavatar
Marjolein1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-10-2014 14:21

Bericht door Marjolein1985 » 11-04-2015 09:48

Hi dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik voel me superfit, trots en gelukkiger dan ooit en zulke lieve woorden versterken dat alleen maar :)

@Ladypanda: Zelfs ik krijg mijn buikwandcorrectie niet vergoed omdat mijn situatie niet extreem genoeg zou zijn. En geloof me, ik heb echt enorm veel vel over - niet alleen bij mijn buik trouwens. Alle chirurgen in Nederland die mij hebben gezien, hadden nog nooit een situatie van dit kaliber meegemaakt. Toch blijft de vergoeding dus uit. Heel frustrerend. Ik zal mijn buikwandcorrectie alsnog ondergaan, komende woensdag, maar dan geheel op eigen kosten. Ik ben pas 29 en heb nog een heel leven voor me, dus het is me het geld meer dan waard.

Succes met jullie verdere strijd! Jullie kunnen het ook!

Liefs,
Marjolein

Sylvia G
Berichten: 71
Lid geworden op: 20-03-2014 15:20

Bericht door Sylvia G » 11-04-2015 11:17

Super dat je je zo goed voelt Marjolein!
Heb je ergens een dagboekje o.i.d. waar je te volgen bent, of om te lezen waar je zoal tegenaan liep gedurende het afvallen in fase 1?
Wat is je grootste tip? Ik ben nu 30 kilo afgevallen maar sta al stil sinds eind december, terwijl ik er nog wel minstens 20 af moet hebben.... herken je dit?

En je hebt groot gelijk hoor, 100% ervoor gaan! Ik wens je veel succes en sterkte met je operatie toe. (y) (y)
Afbeelding
Mijn dagboek
** Deze ultieme GOK zal dé definitieve zijn! **

Sascha0811
Berichten: 130
Lid geworden op: 14-04-2011 15:52

Bericht door Sascha0811 » 12-04-2015 14:23

Wat een indrukwekkend verhaal Marjolein en wat een geweldige keuze maak je om desondanks voor een buikwandcorrectie te gaan. Ik wil je daar heel veel succes mee wensen. Groetjes Sascha

kim72
Berichten: 191
Lid geworden op: 20-08-2014 12:22

Bericht door kim72 » 14-04-2015 18:52

Wauw Marjolein wat een resultaat! Knap van je. Ik ben benieuwd naar het resultaat van je operatie. Heel veel sterkte daarmee.

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 19-04-2015 09:39

ik weet dat de operatie inmiddels achter de rug is,
hoe is het nu met je? kan je het allemaal een beetje aan. ?
ik wens je heel veel beterschap en ik vind je heel moedig om dit te ondergaan. petje af.
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 19-04-2015 11:44

ik ben ook wel heel benieuwd hoe de operatie is gegaan. Hopelijk herstel je snel!
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Voor- en nafoto's van Marjolein

Bericht door Yvonne Lemmers » 19-08-2017 23:11

Zie de voor en nafoto van Marjolein op de website van Grip op Koolhydraten

Plaats reactie