Martine1971 (41) wil definitief af van hongergevoel

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Martine1971 (41) wil definitief af van hongergevoel

Bericht door Martine1971 » 20-09-2013 12:49

Onderstaand stukje schreef ik toen ik startte met GOK. Hoeveel goeds GOK me gebracht heeft kun je daaronder lezen!

Beste allemaal,

Eerlijk gezegd twijfelde ik of ik me nu bij 2, 3, of 4 moest melden. Ik ben een ervaren lijner, heb shakes geprobeerd én heb ernstige gezondheidsproblemen. Dit laatste heeft gezorgd dat ik me bij punt 4 wil voorstellen.
Ik ben 41 jaar en heb een aangeboren hartafwijking. Door die hartafwijking heb ik een extreem laag energiegebruik en is het niet mogelijk om dit met (meer) bewegen op te voeren.
Al vanaf mijn kinderjaren werd ik te dik en strijd ik daar tegen. Enkele jaren geleden is het me gelukt om ruim 20 kilo af te vallen, en deze kilo's zijn eraf gebleven. Toch is mijn strijd met eten nooit overgegaan. Als ik een tijdje niet oplet, vliegen de kilo's eraan. Daarnaast moet ik sinds 10 jaar zoutarm eten, dus moet ik sowieso nadenken over wat ik eet.
Ik heb gemerkt dat ik het zout een beetje vervangen heb door suiker. "Als er maar geen zout in zit" blijkt toch echt niet genoeg voor mij om op gezond gewicht te blijven.
Op advies van de diëtiste ga ik nu proberen om minder suiker/koolhydraten te gaan eten. Ik zal daar wel op mijn eigen manier mee om moeten gaan, omdat ik óók zoutarm moet blijven eten. Dit zal het wel wat lastiger maken. Het liefst zou ik nog een aantal kilo's afvallen, maar dit mag niet in een hoog tempo.
Ik vind het best spannend, en ben erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.
Gelukkig is koken mijn hobby, dus het experimenteren vind ik wel leuk. Ik heb zelfs een eigen kookblog over zoutarm eten.
Het liefste wil ik definitief van mijn hongergevoel af. Zelfs als ik níet lijn, heb ik heel vaak honger. Als ik alleen op calorieën let moet ik een 800 cal. dieet volgen om wat af te vallen. Op termijn is dat niet haalbaar.
Ik hoop dat ik door het sterk verminderen van koolhydraten me meer voldaan en energieker ga voelen.
Ik ben vol goede moed!!

Hartelijke groeten,
Martine van den Brink

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Hoe Grip op Koolhydraten mijn leven veranderde…

Bericht door Martine1971 » 19-01-2014 17:01

Update na 4 maanden Grip op Koolhydraten:

Hoe Grip op Koolhydraten mijn leven veranderde...

Als jong meisje was ik eigenlijk al een beetje te dik. Omdat ik als peuter door de gevolgen van mijn aangeboren hartafwijking érg mager was, gaf dit toen nog geen reden tot bezorgdheid. Iedereen was blij dat ik at en er goed uitzag.
Maar aan het einde van de basisschool had ik behoorlijk wat overgewicht en werd dit een probleem. De kindercardioloog waarschuwde dat dit voor mijn hart natuurlijk niet goed was. Mijn moeder gaf aan dat ik niet te veel at, maar dat ik vanwege mijn slechte conditie weinig kon bewegen. Ook de arts onderkende dit.

Tijdens de pubertijd had ik veel moeite met mijn overgewicht. Ik probeerde wel eens om over te geven na het eten, maar dat lukte niet. Soms at ik een periode heel erg weinig en dan viel ik een paar kilo af. Daarna lukte het gewoon niet meer, ook niet als ik nóg minder at.
Later kwam ik onder begeleiding van diverse diëtisten. Ik hield eet-dagboeken bij en kreeg over het algemeen het advies vooral méér te eten, omdat mijn verbranding veel te traag was geworden. Wanneer ik dit deed, kwam ik aan. Meer sporten kon nog altijd niet en zelf zag ik mijn beperkte mogelijkheden om te bewegen als voornaamste oorzaak van mijn overgewicht. Ook door artsen en diëtisten werd dit keer op keer bevestigd. Als ik hen soms huilend vroeg wat ik dan moest doen om af te vallen, moesten ze het antwoord schuldig blijven. ‘Gewoon gezond eten, dat zou genoeg moeten zijn!’ Maar… dat dééd ik toch?

Toen ik tegen de dertig liep, gaf ik er een paar jaar helemaal de brui aan. Ik at wat ik lekker vond en genoot daarvan. Ondertussen werd ik dikker en dikker en in feite was ik diep ongelukkig.
Tijdens een ziekenhuisopname zei een dienstdoende cardioloog tegen me: ‘Wanneer je ooit in aanmerking wilt komen voor een harttransplantatie, zou ik maar eens gaan afvallen. Op deze manier maak je geen schijn van kans!’ Ik schrok enorm. Inmiddels woog ik meer dan 90 kilo, had ik een hoogrode kleur vanwege zuurstoftekort en werd bewegen alsmaar moeilijker. Ik kwam toen tot de conclusie dat er écht iets moest veranderen, omdat ik het anders niet zou overleven.

In overleg met mijn ‘eigen’ cardioloog kon ik naar een revalidatiecentrum, waar ik vier keer per week ging sporten. Binnen mijn mogelijkheden natuurlijk, maar het was aanzienlijk meer dan wat ik voorheen deed. Ook daar werd ik weer begeleid door een diëtiste. In die periode viel ik ongeveer 15 kilo af, maar het was een enorm zware strijd. Mijn leven bestond enkel uit revalidatie en bedrust, maar ik besefte dat het noodzakelijk was.
Na die 15 kilo stopte het. Wat ik ook deed… wat ik ook at… het lukte niet meer. Ik legde me erbij neer dat dit gewicht kennelijk bij mij paste, maar gelukkig was ik er niet mee.

Langzaam maar zeker ging de conditie van mijn hart verder achteruit, waardoor ik nóg minder kon bewegen. Er was zelfs een periode waarin ik in een rolstoel terechtkwam en overdag extra zuurstof moest gebruiken. Het werd van levensbelang om niet zwaarder te worden, want mijn hart zou dat niet aankunnen. Gelukkig kon ik het onder controle houden, maar het was opnieuw een strijd. Ik had eigenlijk voortdurend honger.

In januari 2007 - inmiddels zeven jaar geleden - onderging ik weer een ingrijpende hartoperatie, waardoor mijn conditie aanzienlijk verbeterde. Spoedig daarna besefte ik, áls ik nog wilde afvallen, dat het nú moest gebeuren. Opnieuw begon de strijd. De cardioloog en diëtiste waarschuwden me dat ik méér moest eten, maar ik had de ervaring dat ik dan niet af zou vallen. Door mijn hartproblemen heb ik een behoorlijke discipline ontwikkeld en ik at dus maandenlang maar 800 calorieën per dag. Ook hield ik me in deze periode heel streng aan mijn zoutbeperking. Ik bakte zoutloos brood voor mezelf en bereidde mijn maaltijden zonder kant-en-klaar-producten. Wel was ik vaak ziek en viel af en toe flauw. Ik had opnieuw dag en nacht honger, maar het hielp: ik viel af!
Dit hongerlijden heb ik ongeveer vijf maanden volgehouden. Mijn omgeving begon me te smeken op te houden, want ik ging er steeds slechter uitzien. Ook begon ik verjaardagen en feestjes te mijden, omdat ik daar dan iets zou moeten eten, en dat wilde ik niet.
Na 14 kilo wilde mijn gewicht niet verder dalen. Wat ik ook at (eigenlijk níet at), het ging niet meer. Ik was tevreden met het resultaat en vond het zo goed.

Maar ja… toen ik weer ‘gewoon’ ongeveer 1200 calorieën ging eten, kwamen de kilo’s natuurlijk langzaam terug. Ik bleef me wel aan het zoutarme dieet houden, want anders hield ik direct vocht vast. Maar ook dit kon niet voorkomen dat ik weer aankwam. Na verloop van tijd naderde ik opnieuw de 70 kilo en werd ik radeloos.
Wat kon ik nu nog doen? De rest van mijn leven hongerlijden? Daar had ik echt geen zin in. De brui eraan geven? Dat zou mijn dood worden! Maar wat dan?
Deskundigen konden me niet helpen. Ik deed alles volgens het boekje, maar het werkte gewoon niet. De gedachte aan mijn gewicht was op de achtergrond altijd aanwezig. Wanneer ik een etentje had, keek ik een week van tevoren al op internet of ik een menukaart kon vinden. Wat kon ik nemen? Wat was niet vet en niet zout? Ik droomde zelfs over eten en afvallen.

Rond 2010 veranderde ik van diëtiste en die was niet zozeer gericht op voeding, maar veel meer op het begeleiden van eetproblemen. Hoewel ik geen vreetbuien had en ook geen anorexia, realiseerde ik me wel dat ik een probleem had. Zij leerde me om anders naar mezelf te gaan kijken. Termen als ‘ik héb een gewicht, ik bén geen gewicht’, begonnen de kijk op mezelf langzaam wat te veranderen. Ik wist dat ik mijzelf mét overgewicht moest accepteren, omdat het anders de rest van m’n leven zou verzieken. Met haar hulp verdwenen de meest scherpe kantjes van de pijn, maar het gevoel dat mijn lichaam niet bij mij paste, bleef op de achtergrond altijd bestaan.
In juni 2013 adviseerde ze me wat minder fruit te eten als ik na de vakantie weer een paar kilo wilde afvallen. Hoewel ik natuurlijk best wist dat fruit veel (fruit)suikers bevat, dacht ik toch dat veel fruit eten heel gezond was.

Zij vertelde me toen wat meer over de werking van fruit en koolhydraten in mijn lichaam. We spraken af dat ik na de zomervakantie een periode minder koolhydraten zou gaan eten, om te kijken wat dat met mijn lichaam zou doen... Eerlijk gezegd verwachtte ik er niet veel van.
Half september werd ik door een vriendin (ook hartpatiënt) geattendeerd op de website van Yvonne Lemmers. In overleg met mijn diëtiste besloot ik dit 'dieet' te gaan volgen.
Het resultaat was schokkend.

Binnen drie dagen was ik van mijn honger af. Al snel begon ik ontzettend veel vocht te verliezen. Dit verbaasde me zeer, omdat ik volgens de artsen weinig vocht vasthield. De praktijk bewees anders. Al na ruim een week kon ik met minder plaspillen toe.
Nu blijkt dat ik in de afgelopen 10 jaar het zout en vet voor een groot deel ingeruild heb voor suiker. In lightproducten wordt het vet vaak vervangen door suiker, en in natriumarme producten zit méér suiker dan in de zoute variant. Dat suikers óók vocht vasthouden was voor mij een openbaring.
Ik volg nu bijna vier maanden de leefwijze van Grip op Koolhydraten en mijn leven is totaal veranderd. Mijn strenge zoutbeperking én vochtbeperking zijn verleden tijd. Natuurlijk moet ik verstandig met zout omgaan, maar dat zou iedereen moeten doen :-) En, oh ja… niet onbelangrijk, ik viel ruim 10 kilo af!
Ik heb geen honger meer en als ik trek heb neem ik een tussendoortje. Ik ga uit eten met vrienden en kan normaal mee-eten.
Na een paar dagen ‘te veel’ volg ik ‘fase 1’ en de kilo’s vliegen er weer af.
Ook is mijn manier van denken over voeding veranderd. Lekker is niet per definitie ongezond. Ik geniet van producten die ik vroeger gemeden zou hebben. Mijn smaak en de inhoud van mijn kasten veranderden mee. Wat een verschil!

Ik wil nooit meer terug naar de oude situatie. Dat ik nu slank ben, vind ik heerlijk, maar dat ik van mijn eetprobleem af ben, vind ik nog veel belangrijker. Het voelt als een bevrijding!
Ik leef, eet en ben gelukkig!


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Hoe Grip op Koolhydraten mijn leven veranderde…

Bericht door carjans » 19-01-2014 17:33

Mooi verslag en wat goed dat je het nu zo met dit eetpatroon (GOK) zo goed kan afvallen en je gezonde en normale gezondheid weer terug hebt.

Mijn dochter is 26 jaar geleden geboren met een hartafwijking. Wij wisten dat niet. Het kind groeide niet in de lengte en niet in gewicht, was altijd ziek, zwak en onderweg. We hebben ons toen plat gelopen bij de kinderarts, huisarts en zelfs een diëtiste.

Maar de diëtiste kon voorschrijven wat ze wilde maar het kind ging niet eten en niet groeien in gewicht. Haar hartje slurpte alle energie en goedheid uit haar lijfje. Na ruim 2 jaar tobben, kwam de kinderarts bij toeval er achter dat ze een hartafwijking had. Om een lang verhaal kort te maken is zij op 2 jarige leeftijd geopereerd en werd ons verzekerd dat ze weer zou groeien en ook in gewicht.

Het is een gezonde meid geworden (zie het filmpje van de meeting. Dat hoelahoep meisje is onze dochter). Maar groeien is heel langzaam gegaan en ze is nog steeds niet aan de volle kant. Echter is het kind noooooooooit meer ziek, zwak of onderweg en is verder met haar hart alles in orde.

Hoe gek kan het lopen in een mensenleven.................,

Martine wees trots op wat je bereikt hebt en ga door met deze leefstijl ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 19-01-2014 18:38

Wat heb je het mooi beschreven Martine, ik zit hier gewoon ontroerd achter mijn laptop.

Wat een feest dag toch hé die dag dat GOK in ons leven kwam?

Zo voel ik het namelijk wel, als ik een jaar terug kijk, is mijn leven zoveel mooier geworden.
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 19-01-2014 19:17

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik vond het best spannend om mijn persoonlijke verhaal te plaatsen!

@carjans: Mijn lichamelijke gezondheid laat nog altijd veel te wensen over, al ben ik deze winter door GOK een heel stuk fitter dan voorgaande winters. Ik ben met name zo blij dat mijn geestelijke gezondheid er zo op vooruit is gegaan. Ook met mijn beperkte conditie ben ik nu gelukkig! Heerlijk! applaus

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 20-01-2014 21:42

mag wel zeggen, je ziet er geweldig uit. ook ik heb er veel baat bij gehad en nog steeds, half jaar geleden begonnen , nu zonder suiker medicatie. jij bent een groot voorbeeld voor velen
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

nita
Berichten: 4778
Lid geworden op: 09-03-2010 16:22

Bericht door nita » 20-01-2014 21:55

Proficiat met dit super resultaat. Vind het treurig dat je zoveel jaar gevochten en honger geleden voor niks. En hoevelen zullen nog steeds zo vechten. Hoop dat je meer bekendheid gaat geven in de kringen van hartpatienten.

Gebruikersavatar
Mireille71
Berichten: 94
Lid geworden op: 03-01-2012 00:34

Bericht door Mireille71 » 20-01-2014 22:26

Superverhaal! Ik ben ook erg benieuwd wat de artsen tegen je gaan zeggen. Die moeten toch ook erg versteld staan

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 21-01-2014 07:08

In 1 woord...wooohhh!!!
wat onwijs fijn dat GOK op jouw gekomen is!!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 21-01-2014 07:39

Geweldig om te lezen dit verhaal!!!
En jouw diëtist verdient een enorm compliment. Zij heeft jouw gedachten op het beperkt koolhydratenpad gezet. (y)

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 21-01-2014 11:18

Ik zit niet snel om letters verlegen....nu wel....dit komt rechtstreeks binnen,ik ben er ven stil van en het kippenvel op mijn armen geeft aan hoe intens ik dit met je meevoel.

Vanchter mijn laptopje een diepe buiging,diep respect en mens...wat zul jij GENIETEN van top tot teen :D!

Kleine noot voor Carla....dit had ik eveneens bij jouw verhaal en wat was ik jaloers op het hoelahoepmeisje bij de meeting,zo gracieus...Wauw! Doe daar ook maar een flinke schep respect bij op.

Jo

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 21-01-2014 12:00

Kleine noot voor Carla....dit had ik eveneens bij jouw verhaal en wat was ik jaloers op het hoelahoepmeisje bij de meeting,zo gracieus...Wauw! Doe daar ook maar een flinke schep respect bij op.
Dank, zal het haar zeggen ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 21-01-2014 18:05

Wat een lieve reacties, daar word ik dan weer stil van.
Bijzonder om te merken dat er zoveel mensen met me meevoelen!
En inderdaad Jo en zo: Ik geniet nu iedere dag!
De kwaliteit van mijn leven is aanzienlijk toegenomen nu de last van mijn gewicht letterlijk weg is! (y) applaus

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 22-01-2014 10:49

Hoe fijn is dat? En het promoverhaal van jou versus het Becelgeneuzel....daar kon wel eens een hele mooie doorbraak inzitten.

Plezierige dag vandaag!

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 22-01-2014 10:55

Jo en zo schreef:Hoe fijn is dat? En het promoverhaal van jou versus het Becelgeneuzel....daar kon wel eens een hele mooie doorbraak inzitten.

Plezierige dag vandaag!
Hoi Martine, ik ben ook even in je boekje gaan lezen, geweldig verhaal en inderdaad ' dat Becel geneuzel' moet nou maar eens afgelopen zijn!
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 19-02-2014 14:04

Ik kwam jouw verhaal op FB tegen.
Ik heb diep respect voor je. Wat heb jij een zwaar pad moeten bewandelen voordat de juiste personen jou eindelijk de juiste weg konden aan wijzen.
Maar jíj hebt het met beide handen aan gegrepen en gevolgd.
Ik ben zóóó blij voor je dat jij ook Gok hebt ontdekt.

En Carla; wat zul jij ook trots zijn op jouw dochter. Ze heeft de start van haar jonge leventje goed in weten te halen. Chapeau ook voor jullie.

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 20-02-2014 11:37

Wow, wat een topper ben jij! applaus (y) applaus
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 20-02-2014 11:40

margos schreef:Ik kwam jouw verhaal op FB tegen.
Ik heb diep respect voor je. Wat heb jij een zwaar pad moeten bewandelen voordat de juiste personen jou eindelijk de juiste weg konden aan wijzen.
Maar jíj hebt het met beide handen aan gegrepen en gevolgd.
Ik ben zóóó blij voor je dat jij ook Gok hebt ontdekt.

En Carla; wat zul jij ook trots zijn op jouw dochter. Ze heeft de start van haar jonge leventje goed in weten te halen. Chapeau ook voor jullie.
Dank..............ik ben ENORM trots op mij dochter.....maar ook op mijn zoon hoor ;)
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 20-02-2014 11:40

Bedankt voor al jullie lieve reacties, dat stimuleert echt! (y)

Sylvia G
Berichten: 71
Lid geworden op: 20-03-2014 15:20

Bericht door Sylvia G » 28-03-2014 10:37

Wat een inspirerend verhaal Martine. Knap ook om het zo te delen met de rest. Fijn dat het je zo goed afgaat en je je er zo goed bij voelt.
Ik zie je graag als een voorbeeld waar ik veel van kan leren!

Succes!

Hartelijke groet, Sylvia
Afbeelding
Mijn dagboek
** Deze ultieme GOK zal dé definitieve zijn! **

Gebruikersavatar
Noa1
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-03-2014 13:22

Bericht door Noa1 » 28-04-2014 07:48

Zeer inspirerend, wat een weg heb je afgelegd, respect!


Hartelijke groet,


Noa

Inge1973
Berichten: 57
Lid geworden op: 28-07-2014 10:00

Bericht door Inge1973 » 01-08-2014 12:18

Hallo Martine,

Wat een mooi verhaal! Je ben een inspiratie voor mij en vele anderen.

(y)
Afbeelding [/url]

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 01-08-2014 12:43

Dank je wel! (y)

pamela
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-11-2009 22:03

Bericht door pamela » 29-08-2014 16:28

Goh Martine, wat ontzettend motiverend om te lezen!
En wat heb je jezelf en je gezondheid een plezier gedaan.

Petje af hoor!

Gebruikersavatar
Ann83
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-09-2014 09:55

Bericht door Ann83 » 04-09-2014 19:10

Dag Martine,

Wat een verhaal zeg, je hebt al zoveel meegemaakt op gezondheidsvlak, chapeau voor wat je behaald hebt ! Je mag heel trots op jezelf zijn!
Je bent een inspiratie voor mij en iedereen hier!

Vele groetjes,
Ann

Gebruikersavatar
LianeL76
Berichten: 22
Lid geworden op: 09-09-2014 20:32

Bericht door LianeL76 » 12-09-2014 17:07

vind het heftig om dit te lezen, maar wat ben jij een topper zeg! Heel fijn dat het je gelukt is zo mooi af te vallen en dat het zoveel goed doet voor je gezondheid.Knap!!!!!
Inspirerend!!!!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 12-09-2014 19:20

Dank je wel! Inmiddels GOK ik al bijna een jaar en blijf keurig op m'n streefgewicht. Het kan écht!!!

boney
Berichten: 23
Lid geworden op: 18-04-2014 09:17

Bericht door boney » 13-09-2014 11:59

Wow, wat een inspirerend verhaal! En wat een lange weg heb je moeten gaan zeg. Ben blij dat je GOK gevonden hebt. Het werkt!

Gebruikersavatar
Oma Mirjam
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-03-2014 10:25

Bericht door Oma Mirjam » 03-11-2014 23:49

Erg indrukwekkend en wat een ijzeren discipline.
Petje af!! (y)
Het beste komt nog!

Afbeelding

GerdienHs
Berichten: 606
Lid geworden op: 26-06-2011 20:07

Bericht door GerdienHs » 23-12-2014 09:58

Hoi Martine,
Hebt je stukje gelezen, dit geeft mij moed en motivatie.
Zelf ben ik ook hart patiënt, in 2008 heb ik 3 omleidingen gehad er zit nu nog steeds een vernauwing achter het hart, waar ik weinig last van heb, ook heb al 22 jaar een trageschildklier, waar ik med voor heb (175 mcg euthyrox), hou snel vocht vast, enz.
Ik heb van alles geprobeerd om af te vallen, zelfs met gok wil het niet lukken, toch heb ik voor mijzelf besloten om weer te gaan gokken.
Ik ben weer gaan lezen op het forum en na het lezen van je stukje, ben ik er helemaal klaar voor.
Ik moet nog wel even weer kijken hoe ik dit met mijn werk doe, werk wisselde diensten en soms schiet het eten er even bij in (werk op een hospice)...
Ik ben blij dat je dit het willen delen, ik ga vandaag mij voorbereidingen nog treffen.
Ik ga afvallen...
Fijne feestdagen en een gezonde toekomst.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-12-2014 16:36

Bedankt voor je lieve berichtje Gerdien! Goed van je dat je de stap weer zet!! Heb je ook al een dagboekje, dan lees ik met je mee en help ik je waar ik kan!
Succes en ook jij fijne dagen gewenst (y)

GerdienHs
Berichten: 606
Lid geworden op: 26-06-2011 20:07

Bericht door GerdienHs » 24-12-2014 17:37

Ik heb idd een dagboekje......link staat onder mijn naam. Fijn dat je wilt helpen.
wens jou ook fijne feestdagen toe.

Elize
Berichten: 263
Lid geworden op: 20-12-2014 11:17

Bericht door Elize » 28-12-2014 08:34

Wauw Martine, zit hier met een brok in mijn keel na het lezen van je verhaal!!

Wat ben jij een doorzetter en wat heb je een prachtig resultaat behaald!

Ook ik ben door mijn ziekte niet in staat tot normale beweging en moet veel rusten. Jij laat me zien dat het desondanks toch mogelijk is om af te vallen.
Dat geeft mij goede moed :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 28-12-2014 11:35

Dank je wel Elize!
Ja, het kan echt hoor! Ik zei ook altijd dat ik dik was omdat ik weinig kon bewegen. Natuurlijk is bewegen goed voor een strak, mooi lijf, maar afvallen kan ook zonder veel beweging. Succes! (y)

Gebruikersavatar
bruintje76
Berichten: 87
Lid geworden op: 30-05-2012 09:53

Bericht door bruintje76 » 01-02-2015 09:41

Wat een prachtig verhaal Martine en wat een doorzettingsvermogen heb jij! Daar kan menigeen nog wat van leren!

Super dat je zo het goede pad bewandelt en daarbij ook nog zoveel mensen weet te inspireren! Ga snel eens op je blog kijken ;)

bengheltje
Berichten: 44
Lid geworden op: 09-02-2015 22:53

Bericht door bengheltje » 24-02-2015 10:41

Wat een verhaal, ben er stil van. Knap hoor applaus
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-02-2015 16:04

Dank jullie wel! (y)

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 21-06-2015 14:55

Hoi Martine,

Heb net je levensverhaal gelezen, heftig hoor.

Gelukkig heb je een goede weg gevonden en kun je door je eigen ervaring veel mensen tot steun zijn.

Ik hoop je nog regelmatig tegen te komen hier op het forum.

Groeten,
Andrea
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Karin van h
Berichten: 48
Lid geworden op: 20-09-2016 09:18

Bericht door Karin van h » 20-09-2016 16:03

Wat heb je dit mooi geschreven en wat een levensverhaal zeg.
Je hebt een behoorlijk doorzettingsvermogen en wat goed dat je zo nu en dan weer een stapje terug doet! Top! applaus

Gebruikersavatar
Karin van h
Berichten: 48
Lid geworden op: 20-09-2016 09:18

Bericht door Karin van h » 20-09-2016 21:25

Wat heb je dit mooi geschreven en wat een levensverhaal zeg.
Je hebt een behoorlijk doorzettingsvermogen en wat goed dat je zo nu en dan weer een stapje terug doet! Top! applaus

Gebruikersavatar
Wilmab1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-05-2016 12:38

Bericht door Wilmab1963 » 20-09-2016 22:00

Wauw Martine,
Wat een verhaal en inmiddels is het je leefwijze.
Geweldig om dit te lezen. Het geef me noteer en inspireert me.
Dank je wel.
Groetjes Wilma

Gebruikersavatar
janna1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-05-2016 15:23

Bericht door janna1958 » 20-10-2016 18:57

Heftig Martine! En wat fijn dat jij je nu zo goed voelt ! Ik ben om ik wil mij ook beter gaan voelen

Gebruikersavatar
Daantje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-01-2017 18:40

Bericht door Daantje87 » 20-01-2017 11:14

Je bent een topvrouw en heel veel respect hoe je dit gedaan hebt!

Gebruikersavatar
ejtnaaD66
Berichten: 1469
Lid geworden op: 06-02-2017 11:10

Bericht door ejtnaaD66 » 07-02-2017 19:08

Wow wat een verhaal........fijn dat het je zo veel gebracht heeft.
Het zet me zeker aan het denken om aan m'n motivatie te werken.
Groetjes Danielle

Mijn dagboek
Ooit 119,8
Nu 86,8

Gebruikersavatar
marieke1977
Berichten: 95
Lid geworden op: 16-09-2015 21:11

Bericht door marieke1977 » 05-03-2017 09:50

Hoi Martine,

Ik heb zojuist je verhaal gelezen. Wat heb jij veel meegemaakt
en wat een discipline heb je laten zien! Diep respect!
Ongelooflijk om te zien wat gok ook op medisch gebied voor jou doet! Dit vind ik enorm inspirerend. Ik ga maandag weer beginnen maar ben soms toch nog wat bang dat ik teveel vette kaas, vlees/worst en eieren eet. .... Maar jouw verhaal geeft me toch weer nieuwe motivatie!

Groetjes Marieke

Plaats reactie