Lolaan (33) Al 17 jaar constant met eten bezig...

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Lolaan (33) Al 17 jaar constant met eten bezig...

Bericht door lolaan » 11-08-2010 15:13

hallo,

Ik ben 33 jaar en ik ben al vanaf mijn 16 jaar obsessief met eten bezig. Ik heb rond die periode anorexia gehad. Gelukkig dat mijn omgeving dit snel in de gaten had en dat mijn gezond verstand wist dat niet eten ook niet goed was. Na deze anorextische periode verviel ik in periodes van vele eetbuien en op dieet gaan. Ik heb alle dieten die er maar zijn al geprobeerd. In het begin helpen deze tot ik mijn ideaal gewicht bereikt heb en dan verval ik terug in mijn oude gewoontes met bijhorende eetaanvallen ( dagelijks) waardoor ik binnen de korste keer terug op mij oud gewicht ben.
Ik ben er eindelijk achter gekomen dat ik koolhydraatverslaafd ben. Ik kan niet 1 koek eten, ik eet heel het pak leeg, etc.
Vorig jaar heb ik het South beach dieet gevolgd en dat beviel me het meeste van alle dieten die ik al gevolgd had. Ik had geen enkele drang om me te overeten, maar het moeilijke voor mij was terug KH toevoegen aan mijn menu en hier ben ik toen in de fout gegaan. Dus binnen de korste keren was ik weer volop KH aan het eten.
Na 17 jaar constant met eten bezig te zijn ben ik het moe. Ik wil gewoon een normaal eetpatroon zonder de constante hunker naar eten. Toen ik hoorde van GOK was ik ook direct verkocht. Vooral omdat Yvonne in fase twee verschillende formules aanbiedt en zo voel ik me dan niet verloren wanneer ik fase 1 eindig.
Ik wil wel een paar kilo's kwijt maar het hoeft niet, veel belangrijker voor mij is dat ik niet constant met eten bezig ben ( geen eetaanvallen) en niet steeds zit te verlangen naar eten.
Ik heb mij direct het boek aangeschaft en verleden vrijdag ( 6/8/10) ben ik gestart. Ik vond het in het begin heel raar om "in mijn ogen" zoveel vet te eten. Want mij werd altijd gezegd vet is een dikmaker. Maar goed ik zette toch door en ik moet zeggen ik heb geen enkele eetaanval meer gehad en ik denk veel minder aan eten. Voor de eerste keer in mijn leven kom ik voldaan van tafel. En hier nog eens bij dat ik op 5 dagen 2.5 kg ben afgevallen.
Ik ben er zeker van dat dit de beste manier van eten voor mij is.

groetjes

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 11-08-2010 19:12

Hartelijk welkom, Lolaan! :D


Ik ben hier zelf ook nog niet zo lang en net een ruime week bezig met Gokken, maar mij bevalt het ook echt heel goed.

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je jouw doel bereikt!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Bericht door lolaan » 11-08-2010 19:39

Merci voor het berichtje,

hoe verloopt het GOKKEN bij jou?

groetjes

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 11-08-2010 20:13

welkom en heel veel succes!!!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 11-08-2010 20:20

lolaan schreef:
hoe verloopt het GOKKEN bij jou?

Echt heel erg goed.
Ik pak nog wel veel voorbeelden en recepten uit de boeken, zodat ik zeker weet dat ik goed zit, maar ik heb geen honger meer na een uur na mijn eten zeg maar.
Dat had ik altijd, de hele dag door een knorrende maag...

Ik mis het brood ook niet, terwijl ik een echte broodliefhebber ben :lol:
Tussendoor zit ik ook niet meer te zoeken naar iets wat ik even snel naar binnen kan snaaien.

Hoe bevalt het bij jou?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Bericht door lolaan » 11-08-2010 21:20

Hallo,

Ik was voor het GOKKEN ook steeds op zoek naar eten. Het was niet dat ik echt honger had maar ik had constant goesting in zoet eten. Ik kon blijven eten en zelfs wanneer mijn maag overvol zat had ik nog steeds zin in zoet voedsel. Dit is sinds het GOKKEN voorbij. Ik eet op mijn vaste tijdstippen en daartussen denk ik minder aan eten. Ik heb sinds dat ik bezig ben ook geen enkele eetaanval meer gehad. Dus ik hoop dat dit zo blijft.

Groetjes

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 11-08-2010 21:33

Nou, super toch! :D

Als jij het goed blijft volgen, denk ik wel dat het zo blijft.
Hoop ik dan, want dan telt het voor mij ook :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
trampel
Berichten: 112
Lid geworden op: 29-07-2010 22:45

Bericht door trampel » 11-08-2010 21:45

Een lief belgje,leuk lolaan,2,5 kilo is erg veel,en ja,die voortdurende knaging binnen in de maag lijkt te verdwijnen

vallie63
Berichten: 1312
Lid geworden op: 04-06-2010 11:38

Bericht door vallie63 » 15-08-2010 10:01

hallo lolaan
Welkom bij ons leuke site ,je zal zien hoe langer je hier mee bezig bent ,je het steeds leuker gaat vinden
dus ik zou zeggen succes en hou vol
dan weet ik zeker dat het goed komt :lol: :lol: :lol:
gr vallie

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 15-08-2010 15:33

welkom Lolaan.
Ik weet zeker dat je in deze manier van eten je heil zult vinden.
Zelf heb ik jaren last van Binge Eating gehad.
(voor iedereen die niet weet wat dit is.. het lijkt op boulimia.. alleen compenseer je dan niet overmatig... het lijkt dus eigenlijk op dooreetgedrag.. vooral bij emoties.. ook vrolijke emoties... en dan echt overdreven veel... een vb. tijdens een eetbui at ik zo een zak chips, pond drop en nog een andere zak snoep op.. heb zelfs mensen gekend die bevroren vlees opaten...)

Voor mijn eetprobleem heb ik in Warnsveld in behandeling gezeten..
Eerst leek het succesvol.. maar helaas.. ben sinds die tijd nog weer 40 kg aangekomen.
Ik ben echt een emo eter.. en dankzij Yvonne.. gaat zelfs dit een stuk beter en als ik echt emotioneel ben, en nergens af kan blijven... kies ik toch voor de GOK proof dingen.
Tja, helaas niet altijd binnen het aantal max. koolhydraten wat mag. (tussendoor 2.5 kh.. en als kh arme maaltijd 5 kh)
Maar toch een stuk minder kh. dan als ik naar drop/chips etc. grijp.

Hierdoor houd ik het binnen de perken.. en kan ik ook makkelijker denken in de trant van.. ja het was fout.. maar heb het toch goed gedaan, door de juiste dingen te kiezen.

Heel veel succes.
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Bericht door lolaan » 15-08-2010 19:24

Hallo,

Dit herken ik. Ik heb deze week van GOKKEN zonder veel problemen doorstaan. Ik heb geen enkele keer de drang gehad om me te overeten. Gisteren moest ik naar een feest waar zeer veel KH werden geserveerd. Ik kon na het eten van de KH niet meer stoppen met eten waardoor ik gisteren echt gegeten heb tot ik niet meer kon. En vandaag was de drang er weer terug. Ik ben er weer voor gezwicht en ik heb dus weer een eetaanval gehad. Morgen begin ik terug opnieuw met GOKKEN.
Ik ben ook lang in behandeling geweest voor de eetaanvallen. Maar die hielpen bij mij maar tot op zekere hoogte. Als ik de drang krijg om veel te eten gaat deze niet weg door iets anders te doen of uitstellen van tijd.
Ik heb ook altijd gedacht dat het iets fysiologisch is en dit heb ik bewezen door KH-arm te eten. Hierdoor blijven de eetaanvallen weg.
Heb jij hier last van dat je niet meer kan stoppen met eten als je veel KH heb gegeten ? en hoe ga jij hiermee om?

groetjes.

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 15-08-2010 20:15

Welkom en heel veel succes gewenst, dat eetgedrag ken ik niet in die mate gelukkig, wel als je te veel Kh eet, dat je lichaam maar blijft vragen om meer en meer, gelukkig heb ik geleeerd om mijzelf te bedwingen mede door deze eetwijze van GoK, dit is nu gelukkig een heeeel stuk minder geworden.

ik hoop dat het je ook gaat lukken en je hebt zelf al gemerkt dat de Kh absoluut niet goed zijn voor je, heel veel sterkte om dit onder controle te krijgen en nogmaals veel succes gewenst.

Open een eetdagboekje en dan krijg je heel veel feedback van de mensen hier.

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 15-08-2010 23:11

Vroeger zocht ik echt de hele dag naar eten.. en bleef ik dan eten.
Tenzij ik de hele dag wat te doen had.. dus dat probeerde ik dan..
ook probeerde ik het uit te stellen, wat resulteerde in een nog grotere eetbui.

Nu mag ik gewoon een eetbui hebben van mijzelf.
Als ik hem voel aankomen.. (of vermoed dat ik er 1 ga krijgen, bij bv veel stress) dan duik ik de koelkast in.
Leg daarin (in zakjes, of leuk op een bordje wat ik afdek) dan plakjes worst, stukjes kaas en ander lekker GoK proof eten.
Dit mag ik eten.. zoveel als ik nodig ben.

Zal dan zeker wel meer dan de toegestaande 2,5 kh binnen krijgen.
Maar wel stukken minder dan met een vroegere eetbui!
Voel me dan ook stukken beter na de tijd.
Tuurlijk baal ik wel van de eetbui, maar kan dit beter relativeren.
Zeg dan nu tegen mijzelf.. heb een eetbui gehad, maar wel met de GoK proof lekkere dingen! Dus heb het toch beperkt.

Voordeel hiervan is.. dat ik dan de dag erna er minder tot helemaal niets geen last van heb.. en de draad makkelijker weer kan op pakken!
(lukt het de dag erna nog niet... dan is de eetbui toch minder groot.. en zo kan ik het dan ook langzaam afbouwen en blijf ik er niet dagen in hangen, zoals vroeger)
Weet zeker dat dit mijn gewicht ook ten goede komt.

Hoop echter wel, dat ik straks het met deze manier van eten, compleet kan overwinnen. (heb hier alle vertrouwen in, dat dit hiermee echt kan!)
Want ook hier... alles geprobeerd.. ook de behandelingen leken altijd te werken.. maar na een paar maand was ik weer terug bij af.. de drang bleef te groot. Nu met deze etenswijze heb ik eindelijk het gevoel dat ik het in de hand kan houden.. sterker nog.. dat ik het onder controle krijg en kan voorkomen dat ik ze krijg!

(zou wat zijn.. bij psy. etc. gelopen.. zonder succes.. nu door een geweldige dieetiste... een andere manier van eten.. en geen binge eating meer. Wie weet zijn anorexia en boulimia ook zo wel in de hand te houden.. zit het toch niet tussen de oren.. in ieder geval binge eating niet!! Ben van mening dat eigenlijk de hele wereld DAT zou moeten weten..)
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

vallie63
Berichten: 1312
Lid geworden op: 04-06-2010 11:38

Bericht door vallie63 » 16-08-2010 06:10

had nog nooit gehoort van Binge Eating,maar ik heb het net opgezocht
ze korte het af als BED .
dus vandaag weer wat geleerd :roll:
Wist dus ook niet dat dit best wel ingrijpend is :oops:
Wel leerzaam allemaal,prettig om het te weten omdat je hierdoor de andere iets beter kan begrijpen ,
want ja wij zijn mensen en oordelen vaak als we iets horen
en niet weten waar het over gaat. :roll:
wens jullie beiden sterkte en hoop zeker dat jullie dit overwinnen
gr vallie

Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Bericht door lolaan » 16-08-2010 10:04

Hallo,

Merci voor de berichtjes, ik ga dit in de toekomst proberen toe te passen.
Maar gisteren is dit zeker niet gelukt, ik heb de hele dag door KH gegeten wat resulteerde dat ik de vorige nacht bijna niet heb geslapen en de hele nacht heb liggen zweten. Met nog niet te spreken van de flatulentie die daar bij gepaard ging (mijn vriend was bijna vergast, hahaha).
Ik hoop dat ik vandaag het roer weer kan omgooien en terug beginnen te GOKKEN.

groetjes

Plaats reactie