Rita (55) Eindelijk de knop is om

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
RitaV
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-03-2013 20:32

Rita (55) Eindelijk de knop is om

Bericht door RitaV » 10-05-2013 18:26

Hoi ik ben Rita en woon in de mooiste stad van Nederland Maastricht :D.
Al vanaf mijn puberteit heb ik te maken met overgewicht en vooral jojo'n.
Ben niet echt een snoeper(zoet) maar meer hartig en vooral in emotionele situatie's die ik in mijn leven veel te veel heb gehad. Zo rond het begin van de overgang merkte ik dat mijn benen steeds dikker werden.Mijn toenmalige huisdokter zei toen ik het aan hem liet zien in eerste instantie dat ik maar blij moest zijn dat het in mn benen zat en niet op mn middel want dat was tenslotte gevaarlijker.Nou daar schiet je niks mee op natuurlijk en ik ging dus de fout bij mn eigen zoeken.In die zin dat het er natuurlijk aan lag wat ik at en wat ik wel en niet fout deed :-( .
Dus ik ging er op letten wat ik at en dronk nam alles light en vetarm en bijna elke dag huilend met honger naar bed.Maar niks hielp mijn benen werden toch steeds dikker en de rest ook best wel.Tot dus mijn nieuwe huisdokter eind 2007 lipoedeem vaststelde nooit had ik hiervan gehoord maar toen ik mij er in verdiept had via internet vielen de puzzelstukjes op zn plaats.Ik wist wat er aan de hand was maar ook gelijk dat er niks tegen te doen is en er ook geen medicatie voor is nou dat hakte er weer behoorlijk in met als gevolg weer een aantal kilo's erbij.In augustus 2010 kreeg mijn man een hersenbloeding gelukkig liep dit redelijk goed af, dat wil zeggen geen zichtbaar overgebleven dingen.Wel was zijn karakter helemaal veranderd en zijn korte termijn geheugen aangetast dus daar kon ik het weer mee doen en dus hoppa weer wat kilo's erbij.Tevens heb ik toen ook alles laten controleren en medicijnen gekregen voor de bloeddruk en cholesterol.En heel veel slapeloze nachten omdat ik bang was geworden dat het mijn man weer zou overkomen :cry: Moest heel erg aan mijn "nieuwe" man wennen en toen ik eindelijk weer een beetje alles op de rails had moest ik mijn baan opzeggen omdat het door de lipoedeem bijna niet meer mogelijk was (thuiszorg) om mijn werk normaal uit te voeren.Dat resulteerde dus ook weer ik kilo's erbij.Op de 3 maandelijkse controle bij de dokter bleek toen dat ik diabetes had en moest ik aan de metformine 1x p dag.
Stond er toen nog niet zo bij stil eigenlijk had teveel aan mijn hoofd in de thuissituatie omdat mijn man in maart en juni 2012 dus 2x een herseninfarct kreeg met alle gevolgen van dien.Mijn man was mijn man nu helemaal niet meer je maakt een soort rouwproces door terwijl je man nog leeft en als echtgenote kreeg ik totaal geen hulp of kon ik mijn verhaal kwijt.Niemand die je uitlegt wat de gevolgen kunnen zijn.Na lang vragen en uitleggen hoe ik me voelde eindelijk in 2013 ook voor mij wat meer aandacht maar was ondertussen wel ongeveer 25 kilo aangekomen en bij de controle begin dit jaar een 2e metformine erbij en de laatste controle van maart 2013 kreeg ik de 3e metformine plus een ander middel voor het cholesterol want dat was ook veel te hoog.
Dat was voor mij de aanleiding om te gaan zoeken op internet wat ik kon doen om of van de medicijnen af te komen of minder te nemen.Zo ben ik dus op Grip op koolhydraten gekomen en heb na er van alles over gelezen te hebben het boek aangeschaft en op 25 maart 2013 met gok begonnen heb natuurlijk wat beginners foutjes gemaakt en heb mijn "haat liefde"verhouding met de weegschaal moeten aanpassen maar ik ben heel heel tevreden met het behaalde resultaat tot nu toe :D Zal door mijn lipoedeem nooit meer een streefgewicht kunnen halen maar dat neem ik voor lief. Ik ben maar 1.57 en mijn start gewicht op 25 maart was 104 kg en de taille omtrek was 110 cm en op 5 mei was mijn gewicht 94 kg en taille omtrek 100 cm dus ik ben SUPER blij met gok.
Sorry voor het lange verhaal maar het is fijn als je ook zo je ei kwijt kunt. :D
Afbeelding

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 10-05-2013 18:50

fijn (nou ja fijn) dat mensen met lipoedeem ook het Gokken hebben ontdekt, ben benieuwd hoe het je verder vergaat!
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Elke
Berichten: 257
Lid geworden op: 06-04-2011 21:44

Bericht door Elke » 11-05-2013 12:23

Hoi Rita,

Ik wens je veel succes met GOKken. Check de dagboekjes en recpten voor veel lekkere eet ideetjes!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 11-05-2013 12:30

Wow Rita, jij hebt het aardig voor je kiezen gehad, welkom hier op het forum. En idd woon je in de mooiste stad van Nederland wat mij betreft :D .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

RitaV
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-03-2013 20:32

Bericht door RitaV » 10-09-2013 16:16

Even een UPDATE van mijn "Gok" resultaat. :D tot nu toe.
Na gestart te zijn op 25 maart 2013met Gok met een gewicht van 104 kg en een lengte van 1.57 en een taille van 110 ben ik vandaag de dag: Nog altijd 1.57 maar mijn gewicht is met 20,5 kg verminderd en nu dus 83.5 :lol: en mijn taille is van 110 naar 93 cm gegaan ik ben hier echt SUPER blij mee.
Zelfs mijn lipoedeem (ik zit tussen fase 2 en 3 )in armen en benen is een stuk verbeterd ik moest broeken maat 50/52 aan ivm de dikte van mijn vooral bovenbenen en van de week stiekem broeken gepast (altijd alleen omdat ik me vreselijk schaam voor mijn benen/lijf) kon ik in maat 44/46 ik kon het eigenlijk niet geloven maar het klopte :o (gelukkig) :D Ik had dit nooit verwacht omdat het moeilijk is met lipoedeem om gewicht kwijt te raken en zeker op armen en benen ben ik nu echt dolgelukkig. Ik weet dat ik never nooit meer slanke benen zal hebben maar ben ZO BLIJ met dit resultaat al en gisteren spontaan in huilen uitgebarsten omdat ik ontdekte dat ik weer met mijn benen over elkaar kon zitten. Het is niet te omschrijven hoe ik op dit moment in het leven sta veel zelfverzekerder en energieker en ik begin weer langzaam van "mijzelf" en mijn lijf te houden.
Een andere mooie bijkomstigheid is het feit dat voor ik startte met Gok ik 3 metformines per dag moest nemen voor de diabetes en nu nog maar 1 en die kan waarschijnlijk half oktober ook verdwijnen en mijn cholesterol was aanzienlijk verbeterd.Nu dus al helemaal HAPPY en mijn nieuwe doel ga ik niet te hoog inzetten en ik GOK op nog 10 kilo eraf. :D Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn resultaten en ik hoop dat mijn verhaal misschien mede lipoedeem lotgenoten over de drempel kan trekken om het gokken eens te proberen (y)
Afbeelding

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 10-09-2013 16:20

Ik had je op facebook al gefeliciteerd, maar doe het hier nog een keer ! Top :party: :party: :party: :party: :party: :party:
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

RitaV
Berichten: 16
Lid geworden op: 26-03-2013 20:32

Bericht door RitaV » 10-09-2013 16:24

Dank je wel (y)
Afbeelding

Carobella
Berichten: 1093
Lid geworden op: 03-03-2013 23:52

Bericht door Carobella » 13-09-2013 21:08

Zo dan, wat een resultaten. Gefeliciteerd!

Gr Caroline
Afbeelding


mijndagboekje

Wie eet er ook vegetarisch??

tintagel
Berichten: 15
Lid geworden op: 14-10-2011 22:47

Wauw wat een succes.

Bericht door tintagel » 19-09-2013 08:02

Super zeg wat een geweldig resultaat. Het is goed dat jezelf wat beter voelt.
Goed om te lezen dat Gokken veel succes heeft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kawve2
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-09-2013 06:54

Rita (55) Eindelijk de knop is om

Bericht door kawve2 » 25-09-2013 22:18

Wauw, dat vind ik echt superknap en bemoedigend tegelijkertijd. Petje af.
Groetjes van Willeke.

Gebruikersavatar
Helma47
Berichten: 340
Lid geworden op: 19-02-2013 17:31

Bericht door Helma47 » 30-09-2013 09:55

Wauw, ik heb het ook en zit ook tussen de 2 en 3 in.
Vind echt geweldig.

Heb je ook een dagboekje zodat ik die kan lezen. :D

Plaats reactie