Dolores (45) op vakantie met GOK

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dolores
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-06-2013 16:56

Dolores (45) op vakantie met GOK

Bericht door Dolores » 06-06-2013 09:34

Goede morgen mijn naam is Dolores (45) en wil graag mijn ervaringen met GOK met jullie delen.
De laatste jaren probeerde ik mijn ideale gewicht te bereiken met Sonja Bakker, dit is mij 1x gelukt en dat was in 2005. Nadien ben ik wel een tijdje op mijn ideale gewicht gebleven maar langzaamaan kroop dit weer omhoog. Iedere dag begon ik weer met lijnen maar liep vast, had niet de discipline het vol te houden. Met de tijd kwam ik steeds meer in aanraking met informatie over verantwoorde voeding, wat is dit nu. Het begon eigenlijk toen ik bij vrienden kokosolie meekreeg en mij daar in ging verdiepen. Zo kwam ik in aanraking met koolhydraatbeperkte en -arme voedingspatronen. Van mijn moeder hoorde ik over het boek Grip op koolhydraten waar zij toen inmiddels 3 weken mee bezig was.

Vlak voor onze vakantie het boek besteld en begonnen met lezen onderweg in de auto. Nadat ik de essentie dacht te begrijpen heb ik dit met mijn man besproken en zo zijn we op onze vakantie met GOK begonnen.
Ik ben van oorsprong een echte broodeter en dacht we zien wel of ik dit kan missen. Maar wat hebben we heerlijk gegeten, we zijn dol op kaas en eieren en ons koolhydraat uurtje was borrelen met wijn en nootjes, zalig. Na 2 dagen voelde ik me aanzienlijk fitter dit was echt opvallend.

Al met al zonder moeite en met een verzadigd gevoel was er na 2 weken vakantie 1,5 kg af.
Vooral het verzadigde gevoel kon ik me eigenlijk niet meer herinneren , ik bleef voorheen grazen, dus ik bleef eten van eierkoeken en soort gelijke hapjes, hier heb ik nu geen behoefte meer aan. Brood mis ik eigenlijk niet en geniet van de crackers uit de kookboeken 1 en 2. Verder zijn er een aantal klachten verdwenen, zoals maagklachten, opgeblazen gevoel, dikke vingers en pijnlijke gewrichten. Voorheen dacht ik dat het kwam van veel vlees of kaas eten maar het blijkt te komen door de koolhydraten en suikers. Een zwak punt is nog wel, teveel eten maar ook daar zie ik een verbetering in ontstaan.

Nu ruim een maand verder zijn we erg blij met ons nieuwe voedingspatroon.
Groetjes, Do

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 10-06-2013 07:30

Goedemorgen Dolores,

Wat knap dat je na 2 weken vakantie gewoon 1,5 kilo af bent gevallen....
Als ik van vakantie terug kom is er altijd iets bij.

Fijn dat jullie zo van GOK genieten!

Elke
Berichten: 257
Lid geworden op: 06-04-2011 21:44

Bericht door Elke » 15-06-2013 20:17

Hoi Dolores,

Super goed van jou! Ik ga over 2 weken op vakantie en ik neem mijn zadenvoorraad mee! Ik kan zo genieten van alle soorten crackers die ik zelf maak! En als ik eens geen zin heb dan maak ik een "groene pannenkoek" of eet wat kwark!

Veel succes verder en lekker Gokkend eten!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Re: Dolores (45) op vakantie met GOK

Bericht door Yvonne Lemmers » 04-08-2019 08:43

Dank je wel Dolores voor het delen van je succesverhaal.
Lekker doorgaan dus met Grip op Koolhydraten fase 1 en 2 💪💪💥😀

Zie ook deze blog met tips
https://gripopkoolhydraten.nl/op-vakant ... oed-zelfs/

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Dolores (45) op vakantie met GOK

Bericht door carjans » 04-08-2019 08:52

Leuk * duimpje omhoog*................een oude (2013) Topic, nieuw leven in blazen................

Hoe zou het nu met Dolores gaan?
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Plaats reactie