Geke (43) Blij dat ik heb doorgezet na heftige ontgifting

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

Geke (43) Blij dat ik heb doorgezet na heftige ontgifting

Bericht door Geke69 » 08-02-2013 16:17

Ik wil me graag even voorstellen en een vraag met jullie delen. Ik ben Geke, 43 jaar oud en eind vorig jaar enthousiast geraakt over het principe "Grip op koolhydraten" door het boek van Yvonne Lemmers te lezen.
Na wat voorbereidingstijd ben ik 2 januari begonnen. Ik had die week nog lekker vrij en extra tijd om menu's uit te pluizen
Omdat ik nogal veel kunstmatige zoetstoffen gebruikte heb ik een dag of 6 hoofdpijn gehad en was ik wat licht in het hoofd en ook moe...maar dit alles hoort erbij zoals het boek ook beschrijft. Ook heb ik sinds een week of 3 last van een vieze smaak en adem maar ook dat schijnt een goed teken te zijn omdat je dan in de (lichaams)vetverbranding zit! Tot zover geen problemen maar nu het volgende: sinds 2 weken (ik ben dan al 4 weken aan het GOK-ken) ben ik bij vlagen dagelijks extreem misselijk, heb ik ook bij vlagen extreem diarree en ben ik erg moe en zweterig. Eerst dacht ik aan buikgriep maar ik hoef niet over te geven en dit ging na een paar dagen niet over.... herkent iemand dit en is dit nog een reactie van het lichaam op GOK-ken? Een bacteriële darminfectie is inmiddels uitgesloten. Ben erg benieuwd of iemand dit herkent. Ik ben namelijk erg gemotiveerd om deze eetwijze te volgen maar als er niet gauw verbetering volgt houd ik het niet meer vol!
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 09-02-2013 13:15

Geke, zo te horen is er heel wat gaande in je lijf.
Om een iets vollediger beeld te krijgen heb ik wat vragen:
Gebruik je supplementen?
Ben je al veel kilo's kwijt?
Heb je veel overgewicht?
Drink je veel water?
Ben je gevoelig?
Gebruik je colon clean? Zo nee, dan is dat zeker aan te raden om de ontgiftingsreacties te verminderen.

Het zouden toch zomaar heftige ontgiftingsreacties kunnen zijn. Dat je lichaam met een grote schoonmaakactie bezig is. Zie pag 53 en 54 van het basisboek.
Wapen jezelf met supplementen, colon clean en rust veel.
Maak de balans eens op als je 6 weken volgens GOK geleefd hebt.

Ik ken wel meer mensen die een paar weken behoorlijk ziek en misselijk geweest zijn. Daarna voelden ze zich 'hemels'.

Ik ben geen dokter, dus als je het niet vertrouwt en als de toestand eerder slechter dan beter wordt, ga dan zeker naar je huisarts.

Houd ons op de hoogte.

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

reactie Geke

Bericht door Geke69 » 09-02-2013 15:25

Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Doet me goed ook al is het een flinke zoektocht om te achterhalen wat er aan de hand is.
Ikzelf heb sinds afgelopen donderdag 7-02 het vermoeden dat het toch met ontgiften te maken heeft.
Ik had donderdag de zwaarste dag, kon de extreme misselijkheid haast niet meer verdragen en riep in wanhoop "o, help me dan toch alstublieft ik weet niet meer wat ik moet". Dat klinkt nu erg dramatisch maar zo voelde het op dat moment ook!
Inmiddels is het extreme er af! Ik zal de onsmakelijke details jullie besparen maar na een paar zeer vervelende toiletgangen (gelukkig bestaat er nog geen geurcomputer...) gloort er weer wat licht aan de horizon en heb ik door de donkere wolken al weer wat momenten van energie mogen ervaren en die zijn kort maar erg intens. Wat een bijzondere ervaring.....!

Yvonne om nog even op je vragen te antwoorden:
-ja, ik gebruik supplementen: 1 x dgs vitamine C-1000 en 1 x dgs multivitamine
- ik ben nu 5,5 tot 6 kg kwijt
- heb geen extreem overgewicht maar ben 1.68 en woog op 2 januari 82,8 kg. Ik wil erg graag naar de 70 of...naar mijn "natuurlijk" gewicht wat goed voelt. Dat is de 77 van nu beslist nog niet.
- ik drink 1,5 tot 2 liter water bovenop de thee en koffie maar ben dit iets gaan minderen omdat ik van het water en thee ook erg misselijk werd. Drink nu 1x dgs een kopje herbamare bouillon om het intens flauwe gevoel tegen te gaan. Dit voelt goed.
- ik ben erg gevoelig (in allerlei opzichten maar ook koolhydraatgevoelig, ik kan bijvoorbeeld geen wasa vezelcracker eten zonder daar honger van te krijgen terwijl die toch echt onder de 5 kha zit)
- ik gebruikte darmreiniger naturel van het kruidvat, dit is volgens mij hetzelfde als colon clean en bevat psylliumvezels en inuline, hier ben ik echter mee gestopt toen ik extreme diarree kreeg.
Inmiddels is mijn stoelgang wisselend en moet ik misschien overween om toch weer met deze vezels te beginnen....lastig om de balans daar in te vinden.
- wat ik ook merk ik dat ik 's avonds na mijn koolhydratenuurtje erg veel last heb van een opgeblazen gevoel en dat naar mijn idee door het fruit komt....

Ik ben vorige week al bij de huisarts geweest en hem op de hoogte gesteld van deze eetwijze en mijn extreme klachten. Er is toen darminhoud opgestuurd naar het lab om een bacteriële infectie uit te sluiten. Hiervan heb ik gisteren de uitslag gekregen: er is niets gevonden.
Volgende week ga ik weer bij de huisarts op bezoek om te verzoeken bloed te prikken.. tenzij de klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen...

Volgende week maak ik de balans op na 6 weken...maar ik heb gevoel dat ik op de goede weg ben, hoe vervelend de afgelopen weken ook waren..
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
monxmar
Berichten: 20
Lid geworden op: 26-01-2013 07:22

Bericht door monxmar » 09-02-2013 20:24

Klinkt heftig Geke, maar wat zal de voldoening groot zijn als je nu opknappende heen gaat. En wat een reden om nooit meer naar het voedingspatroon te gaan van toen.
Ik heb ook wat klachten, maar die vallen in het niet bij de jouwe!

Sterkte en succes met het vervolg!
dagboek

Enthousiast, Positief, Doorzetter

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 10-02-2013 08:56

Andere benamingen voor smaakversterker uit mijn hoofd zijn ook:

Aroma('s), specerijen, gehydrolyseerd (soja)eiwit en plantaardig eiwit. En zo zijn er nog enkele namen ervoor.

Bij biologische of natuurwinkels kun je ook bouillon zonder smaakversterker erin vinden, maar ook dan altijd nog ff het etiket lezen.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lisetje3
Berichten: 304
Lid geworden op: 01-02-2013 09:13

Bericht door Lisetje3 » 10-02-2013 21:15

Ik ben net zo lang bezig, en heb me ook nog niet echt fit gevoeld. En ook erg moe enz. De laatste dagen heb ik wel het gevoel dat het qua klachten de goede kant op gaat. Hopelijk zitten we gauw vol energie.
Start 28 juni met 83,4.
Doel 1: >80

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Ontgiften

Bericht door Yvonne Lemmers » 13-02-2013 12:18

Doet me goed ook al is het een flinke zoektocht om te achterhalen wat er aan de hand is.
Ikzelf heb sinds afgelopen donderdag 7-02 het vermoeden dat het toch met ontgiften te maken heeft.
Ik had donderdag de zwaarste dag, kon de extreme misselijkheid haast niet meer verdragen en riep in wanhoop "o, help me dan toch alstublieft ik weet niet meer wat ik moet". Dat klinkt nu erg dramatisch maar zo voelde het op dat moment ook!
Inmiddels is het extreme er af! Ik zal de onsmakelijke details jullie besparen maar na een paar zeer vervelende toiletgangen (gelukkig bestaat er nog geen geurcomputer...) gloort er weer wat licht aan de horizon en heb ik door de donkere wolken al weer wat momenten van energie mogen ervaren en die zijn kort maar erg intens. Wat een bijzondere ervaring.....!
Je beschrijft het precies zoals je je kunt voelen de eerste dagen na een chemokuur. De gifstoffen gieren door het lijf en maken je zó ziek, zwak en misselijk.
Ik heb dit helaas 5 keer ervaren ;-(

Je bent in korte tijd veel afgevallen.
Je hebt waarschijnlijk jarenlang veel aspartaam en andere chemische stoffen tot je genomen.
Het lichaam slaat gifstoffen op in lichaamsvet.
Zodra dat lichaamsvet verbrand wordt komen de gifstoffen vrij. Via het maag- darmstelsel komt dat eruit.
Al deze factoren in combinatie met je extreme gevoeligheid zorgt waarschijnlijk voor al die lichamelijke ongemakken.

Dagelijks 1 - 3 keer 1 eetlepel psyllium/inuline zou ik daarom toch wel adviseren om de gifstoffen in de darmen te binden. Zodoende kunnen ze niet meer door de darmwand opgenomen worden. Zo snel mogelijk lozen die gifstoffen!!

Als je een echte verstopping hebt, kun je het best even wachten met innemen totdat de "stop" eruit is. Daarna weer beginnen.
En juist met diarree werkt psyllium ook zo goed. Het bindt juist het vocht in de darmen.

Hoe gaat het nu?
Je bent nu weer een aantal dagen verder, dus wellicht weer een stapje verder qua welbevinden?

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

re: ontgiften

Bericht door Geke69 » 14-02-2013 19:10

Vanaf woensdag 13-02 de inuline/psyllium vezels opgehoogt naar 3xdgs een eetlepel. Mijn stoelgang is nog steeds niet op orde maar gelukkig kan ik wel elke dag.
Heb nog steeds ontgiftingsklachten, ze wisselen. Gisteren had ik een superdag tot 's avonds 19.00. Een uur naar mijn kha-uurtje werd ik even weer doodziek (misselijk, opgeblazen gevoel, naar de wc willen maar niet kunnen en een vieze adem). Gelukkig was het na 1,5 uur over en ben ik vroeg maar doodmoe naar bed gegaan.

Een goede nacht gehad en fit opgestaan totdat ik tijdens/vlak na het ontbijt me weer intens misselijk voelde. Na een toiletbezoek en een extra glas water terug naar bed gegaan en een klein uurtje geslapen.
Vandaag de hele dag me niet fit gevoeld.

Hoop dat de komende dagen de stijgende lijn van woensdag weer komt want ik merk dat ik de terugvallen steeds moeilijker vindt...de wereld is erg klein op het moment, ik ben al 2,5 week ziek thuis en wil weer sporten, werken en leuke dingen doen met m'n gezin!

:cry:
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

het gaat steeds beter

Bericht door Geke69 » 19-02-2013 22:51

het gaat steeds beter, gelukkig!

Vandaag is mijn eerste échte dag zónder lichamelijk ongemak!
Morgen heb ik er precies 7 weken GOK opzitten waarvan ik er 3 met, wat inmiddels blijkt, ontgiftings-verschijnselen te maken heb gehad.
Dit is niet zozeer de schuld van het GOK-ken, immers de meeste GOK-kers hebben deze klachten niet of in mindere mate.
Toch zijn de afgelopen weken een ware zoektocht geweest naar de oorzaak van deze extreme reacties van mijn lichaam op het GOK-ken.

Mijn verklaring (Yvonne heeft me in denken hiertoe aangezet door eens te vragen naar mijn eet-en drink gewoonten van vóór GOK) is de volgende:

jarenlang heb ik gebruik gemaakt van kunstmatige zoetstoffen (in koffie, thee, zuivelproducten light, frisdranken light). Dag in dag uit, 7 dagen in de week! Aspartaam e.d. en andere chemische toevoegingen in voedsel wordt opgeslagen in lichaamsvet. Toen ik na ongeveer 3-4 weken goed in de vetverbranding kwam te zitten kwam er een beerput van rotzooi dus vrij met alle extreme klachten van dien!


Het was de afgelopen weken een geweldige uitdaging om het GOK-ken niet voor gezien te houden, temeer omdat man en kinderen mij alleen maar zieker zagen worden en de link legden naar dit dieet.
Ik heb hen meerdere malen uit moeten leggen dat als ik nu weer meer koolhydraten ga eten, ik de vetverbranding stopzet en de rotzooi in mijn lijf blijft zitten. Ik heb dus de keuze gemaakt over te gaan naar een grondige "bodemsanering" bij wijze van spreken.
Ook hoop ik het echte succes nu binnen handbereik te hebben: afvallen én me goed voelen!
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 20-02-2013 06:24

Mooie berichten zo Geke en heel goed dat je doorzet, aspartaam is idd rotzooi en dat moet net als alle andere rommel in je lijf tijd hebben om er helemaal uit te gaan. Ik merkte het dat ik me stevia begon en aspartaam dus wegliet en nog niet eens volledig GOKte dat ik ook de eerste week in mijn stopweek kwam nadat ik stevia ging gebruiken. Ik was toen gelijk 2 weken ongesteld, gewoon omdat mijn lijf van de aspartaamrommel bevrijd was.

Nu je de ergste ontgifingsverschijnselen voorbij ben, gewoon lekker doorgaan, dan komt het afvallen vanzelf. Probeer ook zoveel mogelijk salades te eten met lekker veel bladgroen, das ook heel goed voor je lichaam al die vitamines, mineralen enz.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
yvn
Berichten: 1134
Lid geworden op: 02-05-2012 15:33

Bericht door yvn » 20-02-2013 08:26

Geke, super dat je hebt doorgezet!!! Echt knap!!
5/4/'16 GBP
Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lisetje3
Berichten: 304
Lid geworden op: 01-02-2013 09:13

Bericht door Lisetje3 » 20-02-2013 10:01

Wat fijn dat je eindelijk opknapt.
Start 28 juni met 83,4.
Doel 1: >80

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

het gaat steeds beter én hulp van de osteopaat

Bericht door Geke69 » 28-02-2013 11:01

het is inmiddels 28 februari 2013 en ik heb zo'n 9 weken GOK er op zitten.

Een bijzondere ervaring omdat na 3-4 weken GOK er een periode van 3-4 weken aanbrak waarin mijn lichaam zwaar aan het ontgiften is geslagen.
Een hele zoektocht was het voordat duidelijk was dat dát het was wat mijn lichaam aan het doen was.
Inmiddels ben ik ruim een week zo goed als klachtenvrij en heb weer energie.
Tijdens mijn speurtocht ben ik op de sportschool in contact gekomen met de fysiotherapeut die tevens in opleiding (laatste jaar) is tot osteopaat. Hem mijn verhaal verteld (GOK en ontgiften) en gevraagd of hij als osteopaat hier iets mee kon.

Begin deze week heeft hij mij lichamelijk onderzocht, met name de organen en spijsverteringsstelsel.
Mijn lever, rechternier-top en rechterdarmopgang zijn niet soepel.
Ook mijn maagopgang en maagopening voelden "stugger".
De komende weken ga ik daarom een aantal osteopatische behandelingen met belangstelling tegemoet. En hoop ik samen met nog steeds GOK naar een volledig herstel!

Ik maak nog een link naar mijn dagboekje en houd jullie daar op de hoogte!

Mijn (eet)dagboek
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

laatste update: Geke voelt zich super mét GOK !!

Bericht door Geke69 » 06-03-2013 16:55

Gisteren de tweede en voorlopig laatste behandeling bij de osteopaat. Die constateerde dat mijn ingewanden vele malen soepeler waren dan de eerste keer!
Het eten volgens GOK, de ontgiftingreactie daarop, de extra psyllium en inuline vezels én de ondersteunende behandeling bij de osteopaat hebben gemaakt dat ik nu een paar weken klachten vrij ben. Mét GOK!!!

Wat ben ik blij dat ik op deze manier kan blijven eten! Ik laat de principes niet meer los en eigenlijk wist ik dat al toen ik in november vorig jaar het boek van Yvonne las.... Zelfs de kink in de kabel (de heftige ontgiftingsreacties) heeft me er niet van doen afwijken omdat het niet het GOK-principe was wat me ziek maakte maar mijn overmatig gebruik van kunstmatige zoetstoffen in de jaren vóór GOK....

Ik ben hersteld en ga verder. Voorlopig met fase 1 tot ik mijn streefgewicht bereikt heb en daarna door met fase 2 op gewicht blijven en daarmee hopelijk af van het eeuwige lijnen en jo-jo-en !
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

Bericht door Geke69 » 17-03-2014 20:18

We zijn inmiddels ruim een jaar verder en grip op koolhydraten (GOK) zit in mijn systeem. Ik wil niet meer zonder!!
Wat ben ik blij dat ik heb doorgezet en de ontgifting voor lief heb genomen. De jarenlange overdaad aan light-produkten had zich als een chemische beerput in mijn lichaamsvet genesteld... en heeft gelukkig dat lichaam verlaten!!

GOK is "a way of life" die bij mij past: lekker en gevarieerd eten, zonder honger, energieker/fitter en een gezond lichaamsgewicht. Mijn lijf vaart er wel bij en daar ben ik Yvonne Lemmers nog steeds dankbaar voor :D
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Klachten en medicijnen vrij.

Bericht door Yvonne Lemmers » 18-03-2014 11:39

Graag gedaan Geke!
Bedankt voor je gedetailleerde verslaglegging en je update.

Echt indrukwekkend hoe een lijf ziek kan worden en weer beter kan worden.

Een dikke pluim voor het zelfherstellend vermogen van ons lichaam en voor jouw doorzetten!
Ik geloof wel dat dit forum je er toe gezet heeft om door te durven gaan. Want als je dit in je uppie ondervindt en er mee naar de dokter gaat, geheid dat je dan met een lading medicijnen thuis komt en in het medische circuit belandt, waar je dan nooit meer uit komt.

Nu is voeding je medicijn geworden en ben je klachten en medicijnen vrij!
En je hebt er een energiek en slank lijf voor terug gekregen.

Super Geke!

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

vertrouwen op jezelf....

Bericht door Geke69 » 08-11-2015 17:13

Ruim tweeënhalf jaar ben ik een trouwe GOK-ker en heb ik de Grip op Koolhydraten helemaal ingebed in mijn manier van leven en dus ook eten.

Vanaf het begin heb ik aangevoeld dat dit een eetwijze was waardoor ik eindelijk eens eetrust ging ervaren en het jarenlange jojo-en achter me kon laten. Ik ben nog nooit zo lang stabiel in gewicht als nu en ik voel me fit, energiek en uiteindelijk een mooier mens (niet alleen uiterlijk).
Uiteraard is het een en ander niet zonder slag of stoot gegaan en kost het tijd en energie om te wennen aan een andere manier van eten. Helemaal als je de enige bent in het gezin en het voor de gezinsleden niet nodig is om te gokken.

De zware ontgifting die ik door heb moeten maken zijn achteraf gezien een "cadeautje". Misschien een beetje raar om te zeggen maar zo voel ik het. Het heeft me intens bewust gemaakt wat voeding met je lichaam doet! En ook hoe je zelf met voeding een belangrijke bijdrage levert aan je eigen gezondheid.

Het allermooiste cadeautje heb ik de afgelopen maanden mogen ervaren: manlief (fanatiek judo/ jiu jitsu beoefenaar) is ook koolhydraatbeperkter gaan eten en uitwonende dochter heeft ook de boeken van Yvonne opgehaald en met haar vriend aan het GOK-ken.

Zij waren degenen die me, volkomen begrijpelijk trouwens, adviseerden om te stoppen met Gokken omdat ze me in het begin zo ziek hebben meegemaakt en dachten dat het dieet de oorzaak was.
Nu zijn ze helemaal om omdat ze zien hoe goed deze manier van eten werkt en bestoken ze me met allerlei vragen en kan ik mijn jarenlange kennis en ervaring met hen delen. Niet omdat ik dat wil maar omdat zij het vragen! En dat is een belangrijk verschil.

Waarom ik dit opschrijf? Omdat ik dit gevoel graag wil delen. Als hart onder de riem voor diegenen die wel eens twijfelen door commentaar van anderen. Blijf trouw aan jezelf en vertrouw op jezelf! Je gaat anders eten omdat jij daar beter van wordt! En als jij daardoor fitter en energieker wordt en op termijn een gezond lichaamsgewicht bereikt bewijs je jezelf een enorme dienst maar daarmee de ander ook!!!!
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Gokkiejo
Berichten: 886
Lid geworden op: 24-07-2015 20:14

Bericht door Gokkiejo » 08-11-2015 18:01

Geke,

Ik heb je verhaal met plezier gelezen. Zo mooi uit je hart. Jouw gevoel. En hoe gaaf is het dat na jaren je man en dochter ook meer kh arm willen gaan eten zonder dat jij het opgedrongen hebt (y)

Zelf ben ik pas een paar maanden aan het gokken en tot nu toe bevalt het prima. Ik val goed af en heb geen honger. En belangrijker nog ik heb niet het idee dat ik op dieet ben. Ik hoop dat ik net als jij GOK als leefwijze weet te houden. Top dat het jou zoveel goeds heeft gebracht.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wauw Geke!!!!!!!

Bericht door Yvonne Lemmers » 08-11-2015 19:34

Wauw Geke!
Ik krijg tranen in de ogen van je bericht.
Wat zul jij je onwijs gelukkig voelen dat niet alleen jijzelf nog steeds zo goed gaat maar dat uiteindelijk je gezin je volgt met Grip op Koolhydraten.
Geniet er maar lekker van!
Supertrots op je!

De link naar je ontgiftingsverhaal heb ik al vaak als voorbeeld doorgegeven aan mensen. Om vooral aan te geven dat je moet doorzetten.
Fijn dat je nu ook deze update erbij plaatst.
Ik ga je verhaal delen op mijn facebook pagina.

Niets werkt motiverender dan een goed voorbeeld.

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 13-03-2018 15:13

up!

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 13-03-2018 19:48

Ben je nog steeds bezig met GOK en goed op gewicht, Geke?
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
Geke69
Berichten: 384
Lid geworden op: 05-02-2013 11:28

nog steeds GOK!

Bericht door Geke69 » 14-03-2018 16:47

Hallo Diede,

om op je vraag te antwoorden: ja ik GOK nog steeds..wel inmiddels een beetje op mijn eigen manier maar altijd met de richtlijnen in het achterhoofd. Die zijn zo'n automatisme geworden dat ik daar niet over na hoef te denken.
Het is "A way of life" geworden en geen dieet meer.
Ik ben al jaren op gewicht (binnen gezonde marges wat schommelingen). Zo heb ik geaccepteerd dat ik in de winter 2 kilo zwaarder ben (ik cocoon dan meer en beweeg minder..)

Hartelijke groet aan jou en alle GOK-kers!

Geke
groeten Geke
mijn (eet)dagboek

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 14-03-2018 16:52

Bedankt voor je update! Geweldig dat je nog steeds gokt en op gewicht bent!!


(y) :super:
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Gebruikersavatar
karinderksen1980
Berichten: 121
Lid geworden op: 13-03-2018 16:33

Bericht door karinderksen1980 » 22-03-2018 20:45

hoi geke,

Wat een inspirerende vrouw ben jij !!!

ik ga je menuutjes lezen... (y)

Gebruikersavatar
nancy17
Berichten: 831
Lid geworden op: 09-05-2018 19:50

Bericht door nancy17 » 20-06-2018 09:16

lees net je verhaal. behoorlijk inspirerend en wat een doorzettingsvermogen heb je, Super.
Gok ook nog niet zo lang en er hoeft niet heel veel af,maar merk duidelijk verschil voor mijn lichaam.

Plaats reactie