Al Bundy () Gok bij een hond

Voorstelverhalen van ervaren lijners, die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Al Bundy () Gok bij een hond

Bericht door muzieknootje » 20-01-2013 02:04

Afbeelding

Na diverse pogingen mijn hond af te laten vallen , heb ik hem ; mister All Bundy , ook aan de gok gezet .
Met al het dieet en light voer viel hij echt wel af , maar na de overgang van weer gewone brokken met gehalveerde porties , vlogen de kilo's er weer aan .
Hij werd ook al luier , sliep de hele dag bijna en kwam alleen rond etenstijd in actie .
Hij zat ook vaak buiten op ons voorstraatje om daar de schoolkinderen te begroeten . Maar ook dat kon hem niet meer boeien . Zelf ben ik met hardlopen gestart omdat ik zo fit ben geworden door gok . Ik dacht zo ; ik neem Bundy mee . Maar al heel snel lag meneer op z'n rug met 4 poten in de lucht .
Alleen voor water , en het liefst prutsloten , kwam hij in actie .
Nu eet hij sinds twee weken vlees en ik zie hem veranderen .
Hij komt weer tot leven !!!!
Wil meer naar buiten , is meer wakker en wil actie !!
Ook gaat hij weer buiten zitten wachten op de voorbij komende schoolkinderen , die hem graag even verwennen met knuffels .
Sinds gister heb ik voor oma en bap ( opa ) ook vlees snoepjes gekocht .
Gedroogde runderstaafjes zodat alle granen enz worden verbannen uit zijn menu's . Ik heb zijn taille gemeten en ga van de week even langs bij de dierenarts om te wegen .
Hopelijk gaat hij afvallen !
Ik hou jullie op de hoogte want ik wil graag uitvogelen of gok ook voor honden een goede levensstijl is !

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 20-01-2013 08:50

Haha, wat een goed plan zeg!!! :lol: :D
Hoop voor je dat het zal helpen voor de hond ook.
Hou je ons op de hoogte?
Wij hebben ook 1 vd hondjes die met overgewicht zit maar wat er niet af wil.
Dus ik ben echt supernieuwsgierig!

Geef je rauw vlees of uit blik?

Groet,Marga
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Mickah
Berichten: 1894
Lid geworden op: 22-06-2012 12:15

Bericht door Mickah » 20-01-2013 11:55

Strak plan ben benieuwd naar het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
Saludos, Mickah 8)

Dagboek

Wilma61
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-10-2011 11:01

Re: Gok bij een hond

Bericht door Wilma61 » 20-01-2013 16:06

Zelf Gok ik ook met goed resultaat.
Als klassiek homeopaat voor dieren adviseer ik ook altijd graanvrij voer. de meeste hondenbrokken bevatten heel veel granen. Honden hebben geen enzymen zoals wij om granen te verteren. Gevolg bij honden en katten is overgewicht, veel huidklachten. jeuk .oorontsteking gewrichtsklachten etc.

groet Wilma

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Re: Gok bij een hond

Bericht door MargaS » 20-01-2013 16:18

Oh, goed om te weten Wilma, dat dieren beter graanvrij kunnen eten!
Dan ga ik daar maar es op letten.
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 21-01-2013 22:56

Geweldig, dit wil ik ff volgen.

Mijn honden krijgen ook geen brokken, maar al vanaf het begin op KVV. (kant en klaar versvoeding)
Ik heb twee australian labradoodles, beiden gecastreerd, en dan schijn je op te moeten letten dat ze niet te dik worden... nou nee hoor, de baasjes zijn de enigen met overgewicht hier in huis. Mocht willen dat ik de wespetaille van mijn teefje had :roll:

Nog een voordeel van KVV voeren: veel minder en stevigere ontlasting. Graan kan een hond niet verteren en poept ie dus weer uit. Die 2 grote honden van mij leggen een keihard keuteltje alsof er een chihuahua gepoept heeft. :lol: :lol: :lol:
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Annie57
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-07-2011 21:36

Bericht door Annie57 » 21-01-2013 23:31

Ik heb het met mijn kat ook gedaan. Hij had altijd wat problemen met zijn darmen, is langharig en kreeg veel last van haaruitval. Nou ja, eigenlijk was ik degene die er last van had ;-). |Sinds hij vleesvoeding krijgt, ziet zijn vacht er geweldig uit en is zijn lijf ook meer gestroomlijnd!
Zelf denk ik dat mijn lijf iedere keer als ik zo lekker eet, zachtjes jubelt om de goede en volwaardige voedingsstoffen die het binnen krijgt.
Afbeelding

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 06:11

Hmmm, goed om dit te lezen over KVV!
Wij hebben 2 hondjes waarvan 1 met overgewicht wat er dus niet af wil. Daarnaast heeft hij (chihuahua) regelmatig last van zijn darmpjes en dat is zó zielig!!
Ik koop wel biologische voeding omdat me dat beter leek....MAAR, daar zit dus wel graan bij in. :roll:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 22-01-2013 08:01

Dank voor jullie reakties en dank Wilma dat jij ons vermoeden bevestigd !
Over die ontlasting , das ook een zegen . Meestal kwam ik met gevulde zakjes bij m'n ouders op visite omdat ik geen vuilnisbak tegen kwam . Nu poept hij nog 1-2 x per dag . En idd ziet de ontlasting er veel beter uit . Bundy is dus aangekomen na zijn castratie die ik lang heb uitgesteld omdat ik dat eigenlijk niet wou . Maar als er een loopse teef in de buurt was at hij die hele periode slecht en was zéér opgewonden . Hij heeft mij diverse malen omver getrokken . Nou was dat in mijn slappe tijd want door gok ben ik gaan sporten en zelf heel wat sterker geworden .
:wink:
Bundy had nu nog weinig zin om met andere honden te dollen in het park maar ook dat zie ik nu weer gebeuren !!!

savia
Berichten: 122
Lid geworden op: 03-08-2012 19:34

Bericht door savia » 22-01-2013 08:53

Wat een goed bericht! En eigenlijk zo logisch ook, waarom heb ik er niet eerder aan gedacht?! We hebben een kat die al jaaaaaren heel regelmatig last heeft van haaruitval en hij ligt zichzelf helemaal kapot. De dierenarts heeft het steeds over allergie, maar voor wat?! Ik ga meteen KVV kopen, waar kan ik dat vinden? Ik weet zeker dat het hem zal helpen!
Thanks voor het delen!
Groetjes Aafke

Mijn dagboek

Afbeelding

mike22
Berichten: 584
Lid geworden op: 30-06-2012 18:30

Bericht door mike22 » 22-01-2013 09:39

wat ontzettend gaaf dat dit bij dieren ook werkt!
Tot een volgende keer maar weer,
Marja

Afbeelding

genieten van eten is een kunst

Mijn Dagboek

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-01-2013 09:49

savia schreef: Ik ga meteen KVV kopen, waar kan ik dat vinden? Ik weet zeker dat het hem zal helpen!
Thanks voor het delen!
elke goede dierenwinkel verkoopt KVV, (in de vriezer) maar je moet wel voorzichtig zijn hoor. Als je een hond of kat die nog nooit rauw vlees heeft gegeten zomaar ineens overzet, kan die last van zijn maag en darmen krijgen. De zuurgraad moet nog wennen eraan. Maar misschien dat Wilma dat kan uitleggen. Ik heb tenslotte alleen ervaring met mijn eigen honden en die kregen bij de fokker ook al KVV.
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 22-01-2013 10:42

Ik bestel het bij ; Lotgering.nl komt in pakjes van 1 pond . Ziet er goed uit , stinkt niet . Snelle levering en niet duur . Allerlei soorten vlees samenstellingen . Neem een kijkje op de site ! :wink:

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 13:24

Bedankt voor de link van Lotgering, heb het meteen besteld. :D
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-01-2013 14:11

er is een ook biologische vleesleverancier voor honden :-)

"Darf" bijvoorbeeld.
Google maar even
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 14:27

Oh, dankje Doodledame voor die link, heb nu eerst al besteld maar de volgende keer dan misschien daar. :D
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-01-2013 14:31

MargaS schreef:Oh, dankje Doodledame voor die link, heb nu eerst al besteld maar de volgende keer dan misschien daar. :D
ben er na bijna 3 jaar redelijk in thuis ;-) Lotgering schijnt vrij vet te zijn tov andere merken, dus goed met de ogen en de handen voeren.. voelen dus of ze niet te dik worden ;-)

Ik voer zelf energique, dat zijn een soort hamburgertjes van geperst kip en rund. Ziet er niet heel erg als echt vers vlees uit, maar Google doet het er erg goed op. En hij gaat meteen in de stress (maag en darmen) als ik hem iets anders geef. Wil zelf eigenlijk ook op darf eko over, maar durf niet zo goed.

Is je hond wel vers vlees (en het echt eten van botten) gewend? Anders krijgt ie misschien ook last van zijn maag bij het overgaan op ander eten.
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 14:37

Doodledame schreef:
MargaS schreef:Oh, dankje Doodledame voor die link, heb nu eerst al besteld maar de volgende keer dan misschien daar. :D
ben er na bijna 3 jaar redelijk in thuis ;-) Lotgering schijnt vrij vet te zijn tov andere merken, dus goed met de ogen en de handen voeren.. voelen dus of ze niet te dik worden ;-)

Ik voer zelf energique, dat zijn een soort hamburgertjes van geperst kip en rund. Ziet er niet heel erg als echt vers vlees uit, maar Google doet het er erg goed op. En hij gaat meteen in de stress (maag en darmen) als ik hem iets anders geef. Wil zelf eigenlijk ook op darf eko over, maar durf niet zo goed.

Is je hond wel vers vlees (en het echt eten van botten) gewend? Anders krijgt ie misschien ook last van zijn maag bij het overgaan op ander eten.
Nee, zal ze er aan moeten laten wennen allebei. Aangezien er dus 1 overgewicht heeft, heb ik wel een soort genomen met minder calorien...zit ..ik meen 4 soorten... wild in... dus mager vlees zei men daar. Heb ze ff gebeld dus welke ik het beste kon doen .
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 22-01-2013 14:40

Ik zie weinig vet in het vlees en ik geef 1 pond in tweeën das best weinig vind ik . Ik werk zelf in een slagerij en draai regelmatig gehakt dus herken wel vet . Biovlees eet ik zelf ook niet dat is mij te duur ( de betere soorten ) mijn hond had 1 dag last van diaree daarna prachtige ontlasting . Tussen de middag krijgt hij een eitje met wat sperziebonen .

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-01-2013 15:01

Die darf eko is goedkoop :-)
daarom wil ik er graag naar overstappen en ook meer verschillende diersoorten dan alleen de kip en rund die ik nu voer. Maar we zijn de komende 6 maanden met allergie onderzoek bezig voor mijn reu, dus ff niet op ander voer overstappen.

Voor lotgering heb ik ook niet genoeg ruimte in de vriezer, dus die wordt het voor mij niet ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 15:08

muzieknootje schreef:Ik zie weinig vet in het vlees en ik geef 1 pond in tweeën das best weinig vind ik . Ik werk zelf in een slagerij en draai regelmatig gehakt dus herken wel vet . Biovlees eet ik zelf ook niet dat is mij te duur ( de betere soorten ) mijn hond had 1 dag last van diaree daarna prachtige ontlasting . Tussen de middag krijgt hij een eitje met wat sperziebonen .
Een eitje met sperziebonen??? Waarom krijgt ie dat? :?:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 15:11

Doodledame schreef:Die darf eko is goedkoop :-)
daarom wil ik er graag naar overstappen en ook meer verschillende diersoorten dan alleen de kip en rund die ik nu voer. Maar we zijn de komende 6 maanden met allergie onderzoek bezig voor mijn reu, dus ff niet op ander voer overstappen.

Voor lotgering heb ik ook niet genoeg ruimte in de vriezer, dus die wordt het voor mij niet ;-)
Oh, mooi dat ie ook nog eens vrij goedkoop is dan!
Nee dan is overstappen idd niet handig als er een onderzoek loopt.

Haha, nee ik moest ook eerst ff de vriezer nakijken of het er wel in zou passen! :lol:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Wilma61
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-10-2011 11:01

Bericht door Wilma61 » 22-01-2013 15:41

Als je niet op vers vlees over wilt stappen voor je hond zijn er ook graanvrije brokken. bv taste of the wild, acana, orijen,ziwipeak(heel duur)applaws. vers vlees is het beste maar dit is zeker een goed alternatief.
Katten zijn kieskeuriger om over te zetten maar voor hun geldt hetzelfde verhaal de meeste voeding zit vol met koolhydraten die ze niet kunnen verteren. Dus ook voor katten is graanvrij voer beter. het is misschien wat duurder maar als je katten of honden hebt met vachtproblemen allergieen ed scheelt het je heel wat bezoekjes aan de dierenarts en medicatie. De meeste dierenartsen weten maar heel weinig over diervoeding ze krijgen maar een paar uurtjes les daarover tijdens hun studie.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 15:45

Wilma61 schreef:Als je niet op vers vlees over wilt stappen voor je hond zijn er ook graanvrije brokken. bv taste of the wild, acana, orijen,ziwipeak(heel duur)applaws. vers vlees is het beste maar dit is zeker een goed alternatief.
Katten zijn kieskeuriger om over te zetten maar voor hun geldt hetzelfde verhaal de meeste voeding zit vol met koolhydraten die ze niet kunnen verteren. Dus ook voor katten is graanvrij voer beter. het is misschien wat duurder maar als je katten of honden hebt met vachtproblemen allergieen ed scheelt het je heel wat bezoekjes aan de dierenarts en medicatie. De meeste dierenartsen weten maar heel weinig over diervoeding ze krijgen maar een paar uurtjes les daarover tijdens hun studie.
Oh oké...eigenlijk dus net als de huisarts...die weet meestal ook weinig tot niks over voeding. :wink:
Dat het wat duurder is is niet erg, als ze zich maar goed voelen, dat is belangrijker wat mij betreft...
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 22-01-2013 15:50

Das helemaal waar :wink:
Ik geef die boontjes omdat hij gewend is drie x per dag te eten . Ik gaf dan zijn portie in drieën . Nu blijft hij bij zijn bak liggen vind ik dan weer zielig . Of ben ik een muts ?????? Roept u maarrrrr

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 22-01-2013 15:58

muzieknootje schreef:Das helemaal waar :wink:
Ik geef die boontjes omdat hij gewend is drie x per dag te eten . Ik gaf dan zijn portie in drieën . Nu blijft hij bij zijn bak liggen vind ik dan weer zielig . Of ben ik een muts ?????? Roept u maarrrrr
Hihi...zou ik ook zielig vinden! :lol:
Hier zijn ze gewend aan twee keer per dag. Maar ze zitten wel altijd op tijd bij de emmer, lijkt wel of ze klok kunnen kijken. :wink:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 22-01-2013 21:30

muzieknootje schreef:Das helemaal waar :wink:
Ik geef die boontjes omdat hij gewend is drie x per dag te eten . Ik gaf dan zijn portie in drieën . Nu blijft hij bij zijn bak liggen vind ik dan weer zielig . Of ben ik een muts ?????? Roept u maarrrrr
een muts zal ik je niet noemen! Maar denk niet dat ze veel hebben aan sperciebonen ;-)

Waarom niet gewoon een gedeelte van het vlees voor de lunch, doe ik ook.

Smorgens 200 gram elk, smiddags 100 gram en 's avonds 100 gram. En dan nog meestal een runderoor of stuk bullepees om op te knagen ergens tussendoor. Vinden ze lekker en houdt de tanden schoon :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 25-01-2013 23:17

Zou het kwaad kunnen , hij geniet er met volle teugen van ?

Gister ben ik met hem langs de dierenarts gelopen om hem te wegen . Dan weet ik waar Bun staat :wink:
Het was , wat ik al vermoedde , niet best ; 2 kilo aangekomen !!! Dat voelde ik al met knuffelen , het knuffel oppervlak werd al groter :lol:
Dan hoop ik nog dat hij een badhair dag heeft ; woeste krullen . Maar nee , hij is idd aangekomen . Nu maar hopen dat dit voer helpt . Qua energie alvast wel en de gemeente krijgt de helft van de hondenbelasting dit jaar :wink:

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 26-01-2013 06:42

Onze hondjes zitten inmiddels sinds eergisteren aan het kvv van Lotgering...en lekker dat ze het vinden!!! :D
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 26-01-2013 09:04

@muzieknootje of het kwaad kan denk ik niet, maar waarom zou je het geven als ie er niks aan heeft voedingswaarde technisch gezien. En wat je hem aan ander voer geeft zou je af moeten trekken van de hoeveelheid vlees die je voert. Dus misschien geef je dan teveel lotgering?

@MargaS wat fijn dat ze het lekker vinden! Heb maar 1 keer eerder gehoord van een hond die kvv niet lekker vond ;-) Al is er een periode geweest dat vrienden van ons die Lotgering voerden dat er bij hun honden niet meer in kregen, die zijn op carnibest overgestapt
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 26-01-2013 09:31

Oh leuk Marga ! Ja Bundy vind het ook heerlijk !
Ik heef 1 pakje van 1 pond en hij weegt 43 kilo dat is wat is toegestaan eronder zelfs iets .
Alleen mensen zover krijgen dat ze hem niet volstoppen met koekjes , dat is ook nog wat. Er loopt hier een man die geeft de allergrootste hondenkoekjes en dan zon 6 tegelijk . Ik vraag hem keer op keer het niet te doen . Maar de man is aan het dementeren . Hij zegt : ja maar hij vind het zó lekker !!!!! Ja duh .....

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 26-01-2013 10:04

Haha,1 pond per keer....een grote hond dus :D
Die twee van ons krijgen samen per dag 190 gram!!! :lol:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 26-01-2013 14:35

Oh dat moest niemand bij mij proberen hoor.
IK voer mijn honden, niemand anders. Ja hun peettante en peetoom, die mogen ook af en toe een snack geven.... maar dan wel gedroogd vlees ofzo en niet van die fabrieksgranendingen. Das nou net wat WIJ niet meer willen eten, waarom het dan je hond laten geven? ;-)

Mijn honden aten al vanaf het begin (voor hun) gezond... baasjes zijn nu nog aan het leren. Wij nemen een voorbeeld aan ze :)

Hier in de wijk wonen een aantal verstandelijk gehandicapten bij elkaar in 1 huis, zijn gek op mijn droppies. Maar ik laat ze echt niet hun troep voeren hoor. Dan krijgen ze van mij een snoepje wat ze mogen geven en de honden krijgen van mij opdracht dat ze het mogen pakken ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 26-01-2013 16:21

Ik kom net terug van de dierenwinkel en supermarkt. Alle droge kattebrokken bevatten als 1e, 2e of 3e ingrediënt granen. In natte blokjes in jus zat zelfs als ingrediënt suiker.

In de diepvries van de dierenwinkel en ook bij de supermarkt allerlei diepgevroren vlees met organen/spier/botten voor zowel hond als kat. Ik heb een diepvriesworstje meegenomen van BARF. Maar vanavond krijgen ze vis, onbewerkte kibbeling van de visboer, gekookt en in kleine porties ingevroren. Gegarandeerd graatvrij.

Wilma61
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-10-2011 11:01

Bericht door Wilma61 » 28-01-2013 10:11

zooplus.nl en ellensdierenwinkel,nl verkopen on line graanvrije brokken. In de supermarkt en de meeste dierenwinkels vind je geen graanvrije voeding.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 29-01-2013 20:19

Wilde ff vragen of het gewoon is dat de honden nu een veel hardere keutel leggen, lijkt wel steen zowat.... :shock: Dus wat meer moeite met poepen hebben ze. Maar zie dat doodledame ook al schrijft dat haar honden harde keutels leggen.
Is daar nog iets aan te doen om het net wat makkelijker voor de honden te maken zeg maar?
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 29-01-2013 20:34

Mijn hond heeft geen last van harde ontlasting . Wel minder veel minder en ook anders van kleur en vorm . Dat is vervelend als het te hard is . Drinken ze genoeg ?

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 29-01-2013 22:26

Het is juist goed als ze hard poepen ;-)
Zal echt niet zo hard zijn dat het pijn gaat doen hoor, maar het is wel normaal dat het hard is, is juist een teken van een gezonde drol 8)

Als je hond last heeft van verstopte anaalklieren, dan zal ie met vleesvoeding daar ook veel minder last van hebben. Heeft alleen maar voordelen :-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Colon clean

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-01-2013 23:22

Colon clean voor een soepele en schone hondendrol.
:lol: :lol:
Vooral voor langharige honden een uitkomst :lol: :lol:

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 30-01-2013 06:12

muzieknootje schreef:Mijn hond heeft geen last van harde ontlasting . Wel minder veel minder en ook anders van kleur en vorm . Dat is vervelend als het te hard is . Drinken ze genoeg ?
Ja de onze ook veel minder en anders van kleur nu. Ze drinken genoeg ja, daar ligt het niet aan.
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 30-01-2013 06:14

Doodledame schreef:Het is juist goed als ze hard poepen ;-)
Zal echt niet zo hard zijn dat het pijn gaat doen hoor, maar het is wel normaal dat het hard is, is juist een teken van een gezonde drol 8)

Als je hond last heeft van verstopte anaalklieren, dan zal ie met vleesvoeding daar ook veel minder last van hebben. Heeft alleen maar voordelen :-)
Oké, goed om te weten dat dat juist goed is.Wist ik niet. Nee ze hebben geen pijn inderdaad alleen wat meer moeite... :lol: 8)
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Re: Colon clean

Bericht door MargaS » 30-01-2013 06:15

Yvonne Lemmers schreef:Colon clean voor een soepele en schone hondendrol.
:lol: :lol:
Vooral voor langharige honden een uitkomst :lol: :lol:
Haha,kan ook nog ja! :lol:
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 30-01-2013 09:59

Sinds ik honden heb, heb ik nog nooit zoveel en ongeremd over poep gepraat ;-)

Maar mijn honden poepen meestal zo hard dat je ze zonder zakje op zou kunnen pakken en geen vieze handen hebt ;-) NIET dat ik dat ga doen hoor :wink:

Niet als ze een bullepees, stuk pens of runderoor hebben gehad, dan wordt het zachter ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 30-01-2013 10:00

Oh ja, en in vlees zit van nature al meer vocht dan in droge brokken, dus het zou kunnen dat ze er iets minder bij gaan drinken.

Wat mijn fokker heeft geadviseerd is om een drupje olie over het vlees te doen 1 keer per dag. Zou goed zijn voor de vacht, maar ik denk dat het het poepen ook makkelijker maakt misschien.
druppeltje doen hoor, anders gaan ze aan de dunne! Zalmolie is iets wat veel gebruikt wordt.
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 30-01-2013 10:02

Doodledame schreef:Sinds ik honden heb, heb ik nog nooit zoveel en ongeremd over poep gepraat ;-)

Maar mijn honden poepen meestal zo hard dat je ze zonder zakje op zou kunnen pakken en geen vieze handen hebt ;-) NIET dat ik dat ga doen hoor :wink:

Niet als ze een bullepees, stuk pens of runderoor hebben gehad, dan wordt het zachter ;-)
Haha, dat zou hier nu dus ook kunnen Doodledame...maar dat doe ik ook maar mooi even niet! :lol:
Tussendoor geven we ze eigenlijk bijna nooit iets. Tis dat we nu dus brokjes overgehouden hebben dus nahet wandelen krijgt de grootste ze 1 klein brokje, de andere 'n halve.
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 30-01-2013 10:03

Doodledame schreef:Oh ja, en in vlees zit van nature al meer vocht dan in droge brokken, dus het zou kunnen dat ze er iets minder bij gaan drinken.

Wat mijn fokker heeft geadviseerd is om een drupje olie over het vlees te doen 1 keer per dag. Zou goed zijn voor de vacht, maar ik denk dat het het poepen ook makkelijker maakt misschien.
druppeltje doen hoor, anders gaan ze aan de dunne! Zalmolie is iets wat veel gebruikt wordt.
Oh,mooi, dank voor de tip. Dat maar eens gaan kopen dan...zalmolie. Hebben ze dat bij de dierenwinkel eigenlijk?
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Doodledame
Berichten: 6816
Lid geworden op: 05-01-2013 23:03

Bericht door Doodledame » 30-01-2013 10:07

Het wordt vaak verkocht in plastic flessen, maar dan schijnt het zijn kracht te verliezen. Deze schijnt goed te zijn:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ien/135826

Maar ik gebruik ook geregeld zonnebloemolie, dat was wat mijn fokker gebruikte namelijk. en een stuk goedkoper ;-)
Dit wordt een extreme GOK (hopelijk!)

Mijn dagboek
********* - 45,4 kg & - 43 cm and counting!**********

Groetjes Angelique

Gebruikersavatar
MargaS
Berichten: 1025
Lid geworden op: 10-01-2013 06:55

Bericht door MargaS » 30-01-2013 10:10

Oké, bedankt..dan ga ik eerst maar voor zonnebloemolie. 8)
Groetjes, Marga

Je hoeft alleen maar alles te geven wat je hebt.

Wilma61
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-10-2011 11:01

Bericht door Wilma61 » 30-01-2013 10:49

Als je vers vlees voert hoef je echt geen olie voor de vacht erbij te geven. Veel fokkers voeren nl voer met granen erin en zeggen dan dat een drupje olie goed is voor een glimmende vacht.
En...het is juist goed als een hond harde keutels heeft en minder poept. Veel meer voedingsstoffen worden opgenomen door het maag/darmkanaal en daardoor minder uitgescheiden.

Gebruikersavatar
Nienke60
Berichten: 254
Lid geworden op: 27-11-2011 09:40

Bericht door Nienke60 » 30-01-2013 10:50

Voor alle honden- en katten- (wolven en leeuwen) liefhebbers;

Geen tijd om de hele pagina te lezen maar heb je de post van Melchior Meijer (schreef o.a. ook voorwoord boek 1 'Opgewicht') over diervoeding al gelezen? In de diverse reacties staan ook veel practische tips...

http://melchiormeijer.wordpress.com/201 ... ierenarts/


Succes met Al!!
GOKken? Heerlijk! Eindelijk een dieet waarbij je kunt geWELlen ipv geNIETen
Afbeelding

Plaats reactie