Helemaal happy (update)

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Moniqueth
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-12-2011 14:14

Helemaal happy (update)

Bericht door Moniqueth » 14-09-2012 12:58

Toen ik in januari begon met deze nieuwe manier van eten had ik niet gedacht dat ik ooit onder de 80 zou komen.
Ik starte 2 januari met een gewicht van 88,1.
Ik had voor mezelf doelen gesteld:
Eerst naar 85, dan 82, 80 en 78.
Als ik dat zou halen zou ik doorgaan naar 76 en daarna 74.

Het ging vanaf het begin snel. Tot maart, toen had ik even een terugslag.
Ook in mei had ik ff een dip, maar dankzij de hulp van een inmiddels goede vriend, die zelf ook wilde afvallen, konden we elkaar coachen en ging het eindelijk weer goed.
In juni heb ik de voor mij magische grens van 80 bereikt. Dit heb ik de afgelopen 8 jaar niet in beeld gehad. Ik heb mezelf toen beloond met wat nieuwe kleding. Ik zat helaas net tussen maat 42 en 44 in. Nog enigzins teleurgesteld dus.

Deze zomer heb ik de mijn eerste echte doel bereikt. Na een zeer sportieve vakantie en een goede (gok-proof) voorraad eten mee (wat kan met een campervakantie) ben ik voor het eerst in mijn vakantie afgevallen en wel 1,5 kilo. Ik kwam dus helemaal happy terug van vakantie.
Inmiddels weeg ik 76,7 en krijg ik van iedereen complimenten over hoe ik er uit zie. Ik kan eindelijk echt in maat 42 en soms zelfs 40. Ik heb een doos met kleding van zolder gehaald afgelopen week, maat 42 en ik paste alles.

Ik voel me vreselijk goed. Ik heb enorm veel energie, kan veel meer stress aan, heb eigenlijk zelden nog migraine, weinig hoofdpijn. Mijn hardlopen gaat beter, mijn tennisspel is verbeterd (meer loopvermogen).
Ik heb voor het eerst een soort skinnyjeans aan en ik wist niet dat ik zo slank was geworden.
Het mooiste compliment kwam van een collega. "Wat jij hebt bereikt, wil ik ook", die is nu ook bezig met gripopkoolhydraten.

Ik ga nu gewoon door, want ik wil best in maatje 40!
Mijn eerste doel is eind deze maand 76 wegen en dan eind oktober hoop ik 74 te bereiken. Wat er daarna gebeurd zullen we zien.

Als iemand nog twijfelt over deze manier van eten en afvallen erbij, niet doen, gewoon starten. Ik ben zelfs al zover dat ik ook kan snoepen af en toe en toch stabiel te bllijven. Het is mijn nieuwe manier van leven geworden.
Afbeelding [/url]

Renaatje
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-05-2012 19:01

Bericht door Renaatje » 19-09-2012 19:06

Wat een geweldig resultaat zeg!
Ik hoop dat ik ook zoiets aan het eind van het jaar kan zeggen.......
Je inspireert hiermee wel!

gr. Renate

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 19-09-2012 19:14

Wat heerlijk Moniqueth, wat een succes verhaal en wat een enthousiasme :D ! Ik Gok al 2,5 jaar en voor mij is het al net zo'n succes verhaal en helemaal een way of life geworden ! Geniet ervan met volle teugen :D .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
moniqueburger
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-08-2012 16:57

Bericht door moniqueburger » 19-09-2012 19:21

Hoi Monique, gefeliciteerd met zo'n mooi resultaat! Wat een motivatie is het he om al je kleren weer aan te kunnen en in de spiegel te kijken (voor mij ook zo'n feest nu ik geen buikje meer heb)! Geniet ervan! :lol:
En Yeppe, een prachtige foto van jou, sta je mooi, energiek en slank op!
Hartelijek groet Monique
Gezond en preventief GOK-er

Gebruikersavatar
Moniqueth
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-12-2011 14:14

Bericht door Moniqueth » 19-09-2012 19:27

@Yeppe, dank je. Dankzij jou en @speklappie heb ik een goede start gemaakt. Jouw recepten en tips waren erg nuttig.
Ik ga nog even door, want ik heb net een doos met kleding gevonden, mt 40 met hele leuke rokken. Die wil ik aankunnen deze winter.
Afbeelding [/url]

SsieVee
Berichten: 119
Lid geworden op: 18-08-2012 20:43

Bericht door SsieVee » 19-09-2012 20:32

Wat super, je resultaat en ook dat het echt een way of life is geworden. Denk dat dat de enige succesvolle manier is. Vind zelf door anders te denken dat je in ieder geval niet het idee hebt dat je op dieet zit, daardoor is het ook makkelijk te adapteren.

Succes met het vervolg :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
vida
Berichten: 329
Lid geworden op: 16-04-2012 23:13

Bericht door vida » 19-09-2012 21:49

Woww super gaaf! En motiverend :D

Jeanette Honders
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-11-2011 15:05

Bericht door Jeanette Honders » 19-09-2012 23:39

Wat goed, Monique. Ik ben niet zo vaak te vinden op het forum, maar doordat Yvonne jouw verhaal attendeerde op Facebook, ben ik toch maar even het forum op gekomen ;-) Om je te vertellen dat ik het super vind dat je zo enthousiast bent. Gok zo door!!!

Gebruikersavatar
Ingridmcp
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-05-2011 12:03

Bericht door Ingridmcp » 20-09-2012 08:02

Voelt goed hé? Succes met de laatste kilo's.....
Ik zal doorgaan.

Hanna76
Berichten: 119
Lid geworden op: 11-09-2012 20:07

Bericht door Hanna76 » 20-09-2012 10:47

Ja, dit wil ik ook! Goed om dit te lezen! En hartstikke knap van je! Hier moet ik ook 'even' volhouden. Ik wil ook zo graag weer naar maat 42. Als ik dat eerst al bereikt heb ben ik al superblij! Goed dus om jouw motiverende verhaal te lezen! :D

Jetty
Berichten: 396
Lid geworden op: 19-10-2011 12:46

Bericht door Jetty » 20-09-2012 12:45

Goed van je. Heerlijk hoor. En nu op naar die laatste kilo's

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Peptalk

Bericht door Yvonne Lemmers » 20-09-2012 14:22

Ik voel me vreselijk goed. Ik heb enorm veel energie, kan veel meer stress aan, heb eigenlijk zelden nog migraine, weinig hoofdpijn. Mijn hardlopen gaat beter, mijn tennisspel is verbeterd (meer loopvermogen).
Ik heb voor het eerst een soort skinnyjeans aan en ik wist niet dat ik zo slank was geworden.
Het mooiste compliment kwam van een collega. "Wat jij hebt bereikt, wil ik ook", die is nu ook bezig met gripopkoolhydraten.
Monique,
Door o.a. bovenstaande tekst heb ik je berichtje een welverdiende plaats gegeven in deze 'galerij met inspirerende GOK-succesverhalen'.
Jouw verhaal zal immers velen doen inspireren om vooral door te gaan met koolhydraatbeperking.

Van harte gefeliciteerd met je energieke lichaam en heldere geest :-)


Mochten de koolhydraten je ooit weer in de greep hebben, dan is het herlezen van je eigen berichtje de beste peptalk die je kunt hebben.
Uitprinten en inlijsten!
Op naar maatje 40
Gaat je vast lukken!

speklapje
Berichten: 359
Lid geworden op: 11-03-2010 14:30

Bericht door speklapje » 20-09-2012 14:35

Yes Yes Yes Monique.

Super hoor, dat je dit zo hebt kunnen vasthouden. Zoals je weet ben ik al voor de derde keer opnieuw gestart.
Ons saunabezoekje in januari, waar we eigenlijk alleen maar hebben gesproken over het wel en wee van het Gokken heeft ons tot hele mooie resultaten gebracht.

Vooral het feit dat je minder hoofdpijn hebt en ook van allerlei pijntjes bent verlost die je voornamelijk tijdens en na het sporten had zegt genoeg over deze leefwijze..

Ik ben supertrots op je. Hou vast en zoals Yvonne zegt... Kom je toch weer in een neerwaartse spiraal (natuurlijk niet). Dan is dit stukje hier in de Galerij een hele goede stimulans om het vol te houden..

Ik ken je persoonlijk. En wil hier toch ook nog even zeggen , zodat iedereen het kan lezen...
Je ziet er fantastisch uit.. Stralend en gezond....
Heerlijk....

Speklappie...
MIJN DAGBOEK



Durven is het beste middel om te slagen.

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 20-09-2012 14:35

Hallo Moniqueth. Ik herken mij zelf heel erg in dit verhaal. Het enige verschil is dat mijn startgewicht 84,5 kg was. En ik tennis niet. Maar verder......
80 was eerst mijn doel, toen 78, toen 76. Dat heb ik twee keer gehaald. Nu is het 77.2. En ik ga weer voor de 76. Daarna wil ik toch de 75 proberen en dan vind ik het prima.
Dit gun ik iedereen!
Heel veel succes verder.

Groet, Yvonne B.

Mickah
Berichten: 1894
Lid geworden op: 22-06-2012 12:15

Bericht door Mickah » 20-09-2012 16:34

Hola Monique, super resultaat.
Je bent een van mijn voorbeelden waardoor ik het zelf ook volhoudt en weet dat ik het kan.

Gefeliciteerd :P
Saludos, Mickah 8)

Dagboek

Gebruikersavatar
merel1976
Berichten: 205
Lid geworden op: 15-08-2012 07:42

Bericht door merel1976 » 23-11-2012 06:42

super goed zeg dit motiveert

Plaats reactie