Hooikoorts waar blijf je nou dit jaar ?

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Hooikoorts waar blijf je nou dit jaar ?

Bericht door yeppe » 03-06-2010 22:39

Mijn man en ik beide Gokkers sinds begin Maart hadden een beetje merkwaardig gesprek aan tafel....
Ik vroeg aan hem, hoe is het met jou hooikoorts dit jaar ? Hooikoorts, totaal nog geen last van. En jij ? Nee niks... We keken elkaar zo eens schaapachtig aan zo van hoe kan dat nou ! Zou het door het Gokken komen vroegen we ons al wat lacherig af.. ?
De natuur is dit jaar wel wat later op gang gekomen dus ook alles wat groeit en bloeit , wij wonen zeer landelijk met bomen en grasvelden om ons heen. Maar het is al Juni ! Normaal begon mijn man in Maart al en ik iets later met niezen, tranende en rode ogen en met pillen en neussprays en oogdruppels te gebruiken . Ook als ik mijn paarden borstel is het altijd een niesbui als afsluitend onderdeel. En nu NIKS !! Vandaag een aantal paarden getoiletteerd, NIKS ! Zaterdag middag moeten we hooi laden en mijn man draagd dan altijd een masker en dan nog krijgt hij daarna wat griepachtige verschijnselen, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Nog totaal geen medicijnen bij de huisarts hoeven bestellen :shock: :shock: .
Nu ben ik toch wel erg benieuwd of er hier op het forum Gokkers zijn die hetzelfde ervaren . Nu weet ik wel dat hooikoorts weer net zo kan gaan als dat het gekomen is maar 2 personen tegelijk en dat terwijl ik het vanaf mijn 8 jaar heb [gehad zou ik beina willen zeggen].
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 03-06-2010 22:51

Nu je het zegt!

Ik had het nooit heel ernstig , maar soms wel dagen dat ik met natte tissues op m'n ogen zat. Nu heb ik alleen maar een enkel keertje geniest :shock:
Thea Bremer

Gebruikersavatar
Meesje
Berichten: 393
Lid geworden op: 07-02-2010 21:40

Bericht door Meesje » 03-06-2010 23:43

Nee, ik heb ook nog geen rode ogen gehad. Vanmiddag bij van die bomen met vreselijk veel witte pluisjes gelopen. Ook toen geen zere ogen.

Maar ik heb nog een andere opsteker. Nu ik dit lees, realiseer ik me, dat mijn exceemhuid er veeeeeel beter uitziet. Nog wel heel erg droog, maar geen kloven of schilvers meer. Ook mijn hielen zijn klovenvrij. Super!!!
Groetjes, Meesje

Dagboekje: http://opgewicht.forum2go.nl/meesje-opn ... t2083.html

startgewicht 13 nov 2016: 82,2 kg
3 dec: 80,6 kg

streefgewicht: 70 kg

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 04-06-2010 12:57

@ Meesje, ik ben ook periodes met exceem en droge hielen :wink: . Nou moet ik eerlijk zeggen dat die kloven in de winter altijd het ergst zijn en naarmate we het voorjaar en zomer naderen het beter gaat , dus dat kan ik pas dit najaar beoordelen .... Moet ze zelfs flink beplakken met pleisters of volspuiten met pleisterspray , s'nachts in het vet zetten en dan sokjes aan [erg charmant, in de winter ga ik altijd naar de pedicure daarvoor. Mijn voeten zien er nu prima uit en mijn huid is rustig. Heb trouwens ook geen velletjes meer in mijn gezicht op en rond mijn neus. :wink:
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gerard Poot
Berichten: 254
Lid geworden op: 17-02-2010 07:53

Bericht door Gerard Poot » 04-06-2010 23:44

Ik begin langzamerhand in te zien dat door kh beperkt eten en daarmee ook beter letten op de kwaliteit van wat je eet er significante verbeteringen qua gezondheid optreden.
Er is veel nieuwe berichtgeving over de schadelijke werking van bijv. granen; gluten, lectines en saponines in het menselijke lichaam. Door Kh arm te eten is vaak het eerste wat ruimhartig geëlimineerd word: Granen.
Neem daar ook de toename van gebruik supplementen bij, dan is het toch niet gek dat in veel gevallen energie weer terugkeert, darmen rustiger worden, allerlei kwaaltjes verdwijnen.
Gek hè....
Of niet?
Ben benieuwd of de hooikoortsen zich nog in alle heftigheid zullen manifesteren...

Gerard

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-06-2010 01:48

Kijk een paar weken verlaat kan ik begrijpen, maar de hazelaar, Berk e.d hebben al gebloeid . Er staat momenteel zo'n 5 Ha grasland om ons huis heen in bloei. Nog geen niesje 8) . Ik denk ook Gerard dat door dit dieet voor onze gezondheid wel een een hele grote rol kan gaan spelen. Ik ben benieuwd naar andere Gokkers met hooikoorts !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 05-06-2010 07:05

Ik krijg het van een klimplant met grote lila bloemen. Weet niet hoe het heet. Maar die heb ik toch echt overal al in bloei zien staan! En toch nergens last van.
Thea Bremer

Gerard Poot
Berichten: 254
Lid geworden op: 17-02-2010 07:53

Bericht door Gerard Poot » 05-06-2010 07:42

Gokken is zooo geweldig interessant...
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie komende - volop bloei - periode!

Gerard

Gebruikersavatar
Meesje
Berichten: 393
Lid geworden op: 07-02-2010 21:40

Bericht door Meesje » 05-06-2010 08:51

Mijn dochter heeft in een zeer ernstige mate fibromyalgie. Ik heb hier op het forum al de nodige verhalen gelezen van mensen die minder klachten kregen door Gokken. Nou hoeft mijn dochter niet af te vallen, het is eerder zo dat ze haar best moet doen om geen ondergewicht te krijgen. Door de positieve verhalen doet ze op haar manier met me mee. Ze eet ook geen aardappelen meer, is zeer matig met granen en meer eiwitten en vetten. Daarbij zijn we ook langzaamaan overgegaan op biologische produkten en zijn de E-nummers aan het verdwijnen uit onze voeding.
Ook zij zegt duidelijk verbetering te merken. Betere huid, minder moe, minder haaruitval. De pijn is nog niet minder, maar de kwaliteit van haar leven begint al vooruit te gaan.
En ook zij nog geen hooikoorts gehad. Nog geen ontstoken ogen. En het grappige is, dat ze nu niet haar best hoeft te doen om gewicht vast te houden, ze valt niet meer af, maar blijft mooi stabiel.
Groetjes, Meesje

Dagboekje: http://opgewicht.forum2go.nl/meesje-opn ... t2083.html

startgewicht 13 nov 2016: 82,2 kg
3 dec: 80,6 kg

streefgewicht: 70 kg

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 05-06-2010 09:08

Ik heb al jaren last van hooikoorts en ik loop te niesen en te proesten en nu zit m'n keel dicht en ben hees. :x
Het bij mij helaas helemaal niks minder dan anders.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-06-2010 12:49

Vraagje aan Sifra, gebruik jij in je koolhydraten uurtje rijst en aardappelen en granen ? Of beperk je het in je uurtje ook best wel ?
@ Meesje, wat heerlijk voor je dochter ! Hoe lang is zij er nu mee aan de slag ?
Ja ik ben best nieuwsgierig want ik vind dit Gokken wel heel bijzonder ..
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
gazelle
Berichten: 566
Lid geworden op: 23-04-2010 13:59

Bericht door gazelle » 05-06-2010 13:05

Hey ik heb dan wel geen hooikoorts,maar ik laat een paar in jaar een vegatest doen,,Mij slijmvliezen komer er dan niet geweldig uit.
Wat mij nu opvalt dat ik veel slijm via mij neus kwijt raakt,ben toch niet verkouden,
Zelf denk ik dat ik nu vetter eet,en die slijmvliezen beter gesmeerd worden op de een of andere manier,En als die slijmvliezen droog zijn er meer narigheid aan blijft plakken :roll:
Over een paar weken ga ik weer zo'n test doen dus ben benieuwd hoe het dan uitpakt :wink:
Lang leve de gok :wink:
Start 68.8 (6 jan 2011)
67.7
67.0
68.3 (19 jan 2011)
67.0
66.7
65.8
64.1
61.8

Gebruikersavatar
Meesje
Berichten: 393
Lid geworden op: 07-02-2010 21:40

Bericht door Meesje » 05-06-2010 15:08

yeppe schreef:@ Meesje, wat heerlijk voor je dochter ! Hoe lang is zij er nu mee aan de slag ?
Ja ik ben best nieuwsgierig want ik vind dit Gokken wel heel bijzonder ..
Ik ben vanaf februari aan het Gokken en ik denk dat zij ong vanaf begin april meedoet. In feite doet zij constant fase 2, omdat ze niet hoeft af te vallen. Maar de grote verbetering is toch wel begonnen toen ze geen produkten meer nam waarin onuitspreekbare toevoegingen zaten. De overgang naar biologisch was voor haar een grote stap vooruit, meer nog dan de beperking van kh. Ik denk dat de E621 een grote boosdoener is.
Groetjes, Meesje

Dagboekje: http://opgewicht.forum2go.nl/meesje-opn ... t2083.html

startgewicht 13 nov 2016: 82,2 kg
3 dec: 80,6 kg

streefgewicht: 70 kg

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-06-2010 15:27

Ja het is idd moeilijk om aan te geven waar de verbetering precies in schuit. Je moet het dan als het waren op middels een officieel onderzoek doen. Is het het koolhydraat beperken , zijn het de extra supplementen is het het weglaten van veel additieven of het feit dan je nu meer biologisch gaat eten. OF de combi van dit alles..En hoe komt dat dan , wordt je weerstand groter, je darmen gezonder ? Veel vragen ...
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 06-06-2010 09:55

yeppe schreef:Vraagje aan Sifra, gebruik jij in je koolhydraten uurtje rijst en aardappelen en granen ? Of beperk je het in je uurtje ook best wel ?
Granen eet ik (bijna) nooit of het moet de incidentele Atk. cracker zijn die ik soms eet. Met lange tanden hoor want ik vind et gewoon NIET lekker.
Aardappelen en rijst (mihoen) eet ik zo af en toe.
Ik beperk het, denk ik, ongeveer tot de helft.

Maar wat heeft dat met hooikoorts te maken?



P.S
Ik denk trouwens niet dat het hooikoorts was/is want ik zit snotterend achter de P.C.
Kheb gewoon een flinke verkoudheid te pakken. Ja idd ja :evil: met dit mooie weer.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 06-06-2010 19:50

@Sifra, ik vraag me het me gewoon af omdat ik graag wil vergelijken. Kijk binnen het Gokken kun je toch vrij soepel met koolhydraten in je uurtje omgaan. Ikzelf daarintegen voel me het best als ik ook in dat uurtje mijn koolhydraten beperk door low carb brood, pasta, en zo maar eens af en toe iets van aardappel aardappelen maar wel meer groenten. Dus ben ik nieuwsgierig waar het evenentuele omslagpunt zou kunnen liggen i.v.m het gunstige effect op allergiën ALS dat er idd mocht zijn, maar daar lijkt het in het geval van mijn man en mij wel op. Vandaar mijn vraag. Maar het is idd belangrijk om te weten of je hooikoorts hebt of idd een verkoudheid :wink: .
Heb je de Giant cracker al eens gemaakt ? Is echt heel lekker hoor !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Annemarie1971
Berichten: 71
Lid geworden op: 17-03-2010 08:10

Bericht door Annemarie1971 » 07-06-2010 07:23

Bij mij is daarentegen de allergie erger geworden, ik snotter als een gek en heb last van mijn ogen.
Ben niet verkouden want ik voel met verder geweldig. Mijn man heeft trouwens wel voordelen die heeft inderdaad minder last van zijn allergie.

Ik eet trouwens op mijn fruit na geen koolhydraten, op af en toe een beetje dreamfieldspasta na.
Afbeelding

Streef 1: 85 kilo behaallt op 08-04-2010 streef 2: 80 kilo behaalt op 18-06-2010

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-06-2010 08:24

@ Gazelle , wat is een vega test en waarom laat je die doen ?
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 07-06-2010 11:20

yeppe schreef:@Sifra, Maar het is idd belangrijk om te weten of je hooikoorts hebt of idd een verkoudheid :wink: .
Heb je de Giant cracker al eens gemaakt ? Is echt heel lekker hoor !
Nou het is dus een stevige verkoudheid. :cry: :cry:
Echt waardeloos. Snotterend en hoestend en proestend zit ik achter de P.C.
Pakjes zakdoeken binnen handbereik.

Ik hoop wel dat het snel weer over is, want het komt zoals altijd, niet uit.
Gisteren ben ik zelfs niet wezen helpen bij m'n dochter en schoonzoon in hun nieuwe huis. Mijn man is wel wezen schilderen. Mooie moeder ben ik...Maar ja...Overmacht.

En die giant cracker ga ik proberen te maken zonder de Protifar+. Want die is mij te duur. Meer dan 10 euro zeg! pfft.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-06-2010 12:36

Sterkte meid, Tja puur overmacht niks aan te doen. Geen idee wat ik er voor betaald heb maar doe er lang mee. Het kost wat maar dan heb je ook wat :wink: . Ik geef nu niks geen geld meer uit aan onzin eten en drinken dus daar spaar ik het weer op uit ....
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 07-06-2010 12:49

yeppe schreef:Geen idee wat ik er voor betaald heb maar doe er lang mee. Het kost wat maar dan heb je ook wat :wink: .
Hou je er wel rekening mee dat het na openen " maar" 6 weken houdbaar is ?

Jen
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 07-06-2010 14:00

Jen schreef:
yeppe schreef:Geen idee wat ik er voor betaald heb maar doe er lang mee. Het kost wat maar dan heb je ook wat :wink: .
Hou je er wel rekening mee dat het na openen " maar" 6 weken houdbaar is ?

Jen
Dat niet alleen het zijn pure eiwitten, mij dieetiste raadde het me sterk af.
Dit ivm. nierpatiënten in onze fam. te veel eiwitten schaden nl. je nieren.
Het enige wat provitar toevoegd aan een gerecht is dat je er sneller een verzadigd gevoel van hebt.
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-06-2010 14:03

@Clau, ach Clau met dietistes ben ik al jaren klaar :D en idd ik gebruik het voor de verzadiging er zit maar 2,5 gr per cracker in hoor en daar dan weer 93 % van, je eet het niet puur maar ergens doorheen... :wink: . Als jij kipnugget bij Mac eet heb je al meer eiwitten te pakken...
@Jen. Ben ik idd van op de hoogte en heb mijn bus in vieren gedeeld. 1 deel in de bus en 3 delen in de vriezer !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Jen
Berichten: 151
Lid geworden op: 11-01-2010 21:48

Bericht door Jen » 07-06-2010 21:29

Goh, leer ik ook nog wat hahaha. Nooit geweten dat je het in kan vriezen ;)
Het leven stelt op zich niets voor het is wat je er zelf van maakt.......

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 27-06-2010 10:31

Hooikoorts update : Het gaat met mijn man en mij fantastisch, geen hooikoorts en de slijmvliezen zetten niet meer op. Wat een rust zonder dat gesnotter en die papierenzakdoekjes overal en uitlopende mascara .....
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 27-06-2010 13:43

Oh ja, bij mij is het nog wel aanwezig, helaas. Had dat gisteren al willen zeggen, maar glad vergeten.
Thea Bremer

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 27-06-2010 15:37

Vervelend voor Thea maar wel fijn voor jullie Yeppe dat jij en je man geen last meer hebben terwijl he tnu toch wel echt hooikoorts weer is dacht ik zo.

Zou dit nu echt van de manier van GoK eten komen? wonderbaarlijk maar het werkt voor jullie prima.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 27-06-2010 22:43

Ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik weet ondertussen wel dat ik zeer gevoelig ben voor koolhydraten en dan vooral in rijst ,brood en in iets mindere maten in aardappelen ...Dus ook in mijn uurtje blijf ik aan de zuinige kant wat dat betreft. Zodra ik dat omhoog doe neemt de vermoeidheid weer ziender ogen toe. Ik weet wel dat Gokken voor zijn gezondheid een ware zegen is :D . Ik vind het wel heel toevallig dat we beide dit jaar geen last hebben. We wonen landelijk met veel bermen, bomen en grasvelden om ons heen...Het is ook geen kwaaltje dat ik nog maar 1 of 2 jaar heb, nee al vanaf mijn 8ste. Spuiten,pillen, neusspay's etc. En nu niks noppes nada....
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Jinta
Berichten: 221
Lid geworden op: 15-03-2010 22:55

Bericht door Jinta » 08-07-2010 15:22

Eergisteren en gister maar een pilletje genomen, ik heb nooit erg hooikoorts. Wel sinds een jaar of 15-20 denk ik zo.
xxx Wel altijd allergisch geweest voor dieren met haar (paarden, honden, katten, knaagdieren etc.) xxx

Ik woon aan een open veld, veel grassen dus.
Maar ik moet zeggen dat eergister en gister, prikkende ogen en niezen nog best mee viel.
Vandaag totaal geen last.
**Is het al weekend?**

Olgje
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-05-2010 23:02

Bericht door Olgje » 16-07-2010 09:51

Hallo allemaal,
Ook ik verbaas me er over, dat ik dit jaar zo snottervrij door de zomer heen kom. Ben al een kien 20 jaar allergisch voor graspollen.
Bij mij zijn de hooikoortsverschijnselen:
Mijn ogen staan dof, ze prikken heel erg en ik snotter de hele dag. Mijn gehemelte kan dan soms zelfs ook jeuken. Daarnaast heb ik dan weinig energie.
De jaren hiervoor moest ik pilletjes slikken en dan nog kon ik er uit zien alsof ik uren had zitten huilen en snotteren, vreselijk!

Ben op 2 mei gestart met GOK en ik ben sinds vorig jaar onder behandeling bij de ostheopaat, wegens hevige hoofdpijnklachten.
Vorige week was ik bij de osteopaat en ik vertelde haar dat ik zo verbaasd ben dat ik de graspollen zo goed kan weerstaan dit jaar.
Ze zei dat mijn darmen ook veel meer tot rust waren gekomen en dat veel allergien ook kunnen voortkomen uit de darmen.
Wat het ook is, ik ben er waanzinnig blij mee. Zowel met het GOKken als met het wegblijven van van alle hooikoortsklachten.
Af en toe nog een niesje en 's ochtends wat branderige ogen, maar daar blijft het dan ook bij. Daar kan ik prima mee leven.

Groetjes Olgje
Het is, zoals het is!
De kracht van het loslaten....

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 16-07-2010 13:34

Dat is een goed bericht voor je, gefeliciteerd, wat goed en gezond eten al niet doet allemaal.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 17-08-2010 20:01

Ik heb ook al maanden geen Ventolin nodig gehad en ben sinds enkele maanden ook gestopt met Flixotide [onderhouds medicijn voor mijn longen]. Tot nu toe gaat dit prima ! -14 Kg en minder koolhydraten zou het ook een zege voor mijn longen zijn ?
Ik ben benieuwd hoe het deze herfst gaat verlopen. Meestal als er weer wat meer schimmels in de lucht komen en grotere temp. wisselingen, b.v. van binnen naar buiten wil Ventolin nog wel eens nodig zijn. Ik ben benieuwd :D .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 13-12-2010 17:53

Even een update: Medicijnen voor mijn longen liggen er nog steeds ongebruikt bij. Net als de corticosteroiden crème die ik altijd in huis heb i.v.m. mijn exceem....Meestal als de eerste vorst komt, krijg ik daar last van op mijn oogleden en onder mijn ogen, daar begint het dan mee. We hebben al een aardige periode van vorst gehad en nog geen centje pijn :D !. Sinds het begin van Maart geen migraine aanval en blaasontstekingen meer gehad.
Ik heb inmiddels op mijn streefgewicht van 65 Kg maar blijf deze mannier van eten trouw. Want zoveel gezondheidsvoordelen geef ik nooit meer uit handen.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 15-12-2010 16:18

Wat fijn om te lezen! :D
Dat moet inderdaad een zegen zijn als je zoveel gezondheidsvoordelen gekregen hebt.

Ik heb ook een aantal allergieën, ik gebruik ook wel minder medicatie, maar zit niet zonder.
Ook heb ik een koemelk allergie en reageer ik op suiker.
Op suiker reageer ik nog steeds, had met sinterklaas een schuimpje op, bingo :roll: en hoe het met de melk zit, weet ik niet, ik durf het niet te proberen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 02-05-2011 22:54

Ik heb ff dit draadje weer naar boven gehaald.

Sinds enkele weken snotter ik continue en heb ik last van mn ogen. Andere jaren had ik hier veel minder last van.
Herkennen jullie dit? Komt het omdat nu echt alles tegelijk in bloei staat en dat alles onder het stuifmeel zit? :roll:

jacoby
Berichten: 748
Lid geworden op: 07-03-2011 21:02

Bericht door jacoby » 02-05-2011 23:55

Bij mij hetzelfde, terwijl ik anders nooit last had.
Ik denk ook dat het door het vele stuifmeel komt.
Gelukkig begint het nu wat minder te worden.

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 03-05-2011 09:44

Ik ook, komt door de droogte....nu het hier flink heeft geregend is het weg! :D

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 03-05-2011 12:07

eevster schreef:Ik ook, komt door de droogte....nu het hier flink heeft geregend is het weg! :D
Kan je t buitje dan hier naar toe sturen? Het liefst 's nachts :wink:

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 03-05-2011 12:40

Ik heb nooit last van hooikoorts gehad en weet ook niet of het dit nu is, maar de laatste 2 weken nies ik mij gek en heb ook soms last van mijn ogen, maar ik gooi het maar op de droogte.

Zou het anders niet weten en de sterke wind er bij, de pollen van de bomen, als dit zo heet vliegen hier in de rondte.

Veel regen nog niet gezien hier, spettertjes noem ik het maar.

Je zou eens aan Yeppe kunnen vragen die had ook altijd veel laat van hooikoorts en verleden jaar dacht ik niet, zij gooide het toen op het GoKKen en was daar reuze blij mee, hoe of het nu gaat met haar dat weet ik niet lees er nergens iets over.

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 03-05-2011 12:52

Het is ook wel erg extreem hoor dit jaar.
Hebben jullie de auto's gezien bijvoorbeeld? (om over raamkozijnen maar niet te spreken....)
Ze zijn gewoon allemaal geel van die rotzooi.
En dat ademen we dus allemaal in. Maar ik heb nergens last van.
Nu moet ik wel bekennen dat ik pilletjes slik tegen allergieën maar anders liep ik -ondanks dat- toch nog met tranende ogen rond en nu niet.

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 03-05-2011 13:43

Carla! schreef:Ik heb nooit last van hooikoorts gehad en weet ook niet of het dit nu is, maar de laatste 2 weken nies ik mij gek en heb ook soms last van mijn ogen, maar ik gooi het maar op de droogte.

Zou het anders niet weten en de sterke wind er bij, de pollen van de bomen, als dit zo heet vliegen hier in de rondte.

Veel regen nog niet gezien hier, spettertjes noem ik het maar.

Je zou eens aan Yeppe kunnen vragen die had ook altijd veel laat van hooikoorts en verleden jaar dacht ik niet, zij gooide het toen op het GoKKen en was daar reuze blij mee, hoe of het nu gaat met haar dat weet ik niet lees er nergens iets over.
Haar verhaal staat bovenaan op dit draadje.
Gelukkig ben ik dus nu niet de enige die er last van heeft.

Yeppe, hoest met jou?????

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 03-05-2011 14:29

Dat weet ik wel Renate, maar Yeppe had verleden jaar geen last meer, over dit jaar heb ik haar nog niet gehoord, maar zal vast nog wel komen denk ik.

En inderdaad anderen hebben ook last, komt hoofdzakelijk door de droogte en de wind denk ik ook, mijn man liep straks ook als een gek te niezen en anders ook nooit hoor.

Maak je borst maar nat tegen het weekend warmer en minder wind aan de ene kant heerlijk natuurlijk maar dat genies is niks :wink:

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 03-05-2011 21:04

Nog steeds hooikoortsvrij net als mijn man trouwens :D :D :D .
Het is zo'n ontzettende verademing , dit alleen is al rede om me goed aan mijn Gokregime te houden 8) en mijn voedingssupplementen goed in te nemen . Ik had het ieder jaar zo taai, we wonen nogal landelijk tussen de houtwallen en de weilanden dus ruim tussen het stuifmeel zullen we maar zeggen :roll: ...
Ook mijn astma medicijnen , migraine en eczeem medicijnen liggen allen ongebruikt in de medicijnkast en heb ook geen blaasontstekingen meer gehad .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 03-05-2011 21:20

Dacht wel dat je zou reageren, schreef het al toch, maar wat geweldig voor jullie dat je tot nu toe geen last meer hebt terwijl er toch heel veel pollen en ander spul door de lucht vliegt en die droogte en wind dit jaar.

En wat goed geen medicijnen meer voor je blaasontsteking ook.

Heel erg gefeliciteerd, fantastisch resultaat vind ik dit en geeft anderen misschien extra stimulans om ook goed door te GoKKen en dan is het te hopen dat dit voor hun ook zo;n gunstig resultaat geeft.

Ik ben heel erg blij voor jullie. top en je mag heel erg trots op je zelf zijn en op je man natuurlijk.

Wat zegt je huisarts er eigenlijk van, dit is toch wel bijzonder, mijn zoon heeft het ook en gaat wel een stuk beter tegenwoordig, woont aan zee en daar schijn je er minder last van te hebben en toen hij nog thuis woonde veel meer, woon ook midden tussen de weilanden en de bomen hier.

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 03-05-2011 21:31

nou id heerlijk voor je!

Ik had er anders weinig last van, maar nu is het een groot drama! Ms komt het ook omdat ik ben gaan fietsen en dus in sneltreinvaart de pollen om me heen krijg :wink:

Maar het kan ook door het vele stof komen; ik draag nl. lenzen.

Nu las ik dat de berk ws degene is die het ergste is en deze is gelukkig bijna uitgebloeid. Ik woon trouwens in het gebied met de meeste pollen....
http://www.weeronline.nl/Europa/Hooikoo ... erland/135

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 04-05-2011 08:17

Carla! schreef:Dacht wel dat je zou reageren, schreef het al toch, maar wat geweldig voor jullie dat je tot nu toe geen last meer hebt terwijl er toch heel veel pollen en ander spul door de lucht vliegt en die droogte en wind dit jaar.

En wat goed geen medicijnen meer voor je blaasontsteking ook.

Heel erg gefeliciteerd, fantastisch resultaat vind ik dit en geeft anderen misschien extra stimulans om ook goed door te GoKKen en dan is het te hopen dat dit voor hun ook zo;n gunstig resultaat geeft.

Ik ben heel erg blij voor jullie. top en je mag heel erg trots op je zelf zijn en op je man natuurlijk.

Wat zegt je huisarts er eigenlijk van, dit is toch wel bijzonder, mijn zoon heeft het ook en gaat wel een stuk beter tegenwoordig, woont aan zee en daar schijn je er minder last van te hebben en toen hij nog thuis woonde veel meer, woon ook midden tussen de weilanden en de bomen hier.
Het is een geweldige bijwerking van Gok , een zeer kostbaar geschenk dat begrijp je wel. Ik blijk gewoon heeel slecht tegen snelle koolhydraten te kunnen , die op hun beurt ontstekingsreacties in mijn lichaam teweeg brachten blijkbaar, misschien dat overgewicht ook nog een duit in het zakje deed , geen idee :?: . Gee kant en klare producten meer en waar het kan en financieel mogenlijk is biologisch .Maar voor mij werkt deze mannier van eten PERFECT ! Ik merk nog wel een lichte prikkeling van mijn neusslijmvliezen als ik mijn paarden flink borstel, een keer flink niezen en dan is het over :wink: . Ik heb een scheef neustussenschot en er zat ook altijd een neusgat verstopt , nu kan ik heerlijk ademhalen met mijn mond dicht door beide neusgaten :D .
Mijn huisarts heb ik doordat ik geen gezondheidsproblemen heb al heel lang niet meer gezien 8) . Kijk als ik nu de enigste zou zijn die geen hooikoorts meer heeft dan zou ik zeggen, tja toeval ...Maar omdat mijn man hetzelfde heeft vind ik het wel opmerkelijk. We eten nagenoeg het zelfde [ hij is iets losser in de leer] en we nemen beina dezelfde supplementen. Bij mijn dochter heeft het ook een positief effect op haar gezondheid, ze is minder vemoeid en heeft minder last van blaasontstekingen en migraine . Ik ben benieuwd of dat nog verder afneemt bij haar . Haar gewicht neemt in idd geval wel af :P .
Ik moet wel zeggen dat ik vrij stabiel Gok dus weinig koolhydraatuitspattingen , ik eet nooit helemaal groen en mijn koolhydraatuurtje hou ik aan de zuinige koolhydraten kant [ maar wel een flink bord vol :P ].
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 04-05-2011 08:34

Ik heb ook minder last van allergieën, tuurlijk mijn koemelkallergie weet ik niet, simpelweg omdat ik dat gewoon niet eet.
Maar ik heb ook huisstofmijt, ik reageer op rook en smog en dat gaat nu wel veel beter, opvallend veel beter. :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 04-05-2011 09:07

ik ben juist de andere kant opgegaan....echt nog nooit last gehad van allergien en nu is het een drama :?
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 04-05-2011 10:17

Het is wel wonderlijk dan dat Renate en Karin er nu meer last van hebben en Janinina ook verbetering merkt.

Waar zou dit dan mee te maken hebben ?

Weten jullie waarschijnlijk ook niet, maar het intrigeert mij wel, wie weet komt de oplossing ooit een keer.

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 04-05-2011 11:14

Kan het ook met het weer te maken hebben, dat het dit jaar explosief zomer was ineens?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie