Liesbeth74 (37) Op doktersadvies ben ik begonnen met G.O.K.

Voorstelverhalen van mensen die nog nooit een dieet gevolgd hebben. En die dus nu overgaan op Grip op Koolhydraten als koolhydraatbeperkte energieke eetmethode.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liesbeth74
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-03-2012 16:43

Liesbeth74 (37) Op doktersadvies ben ik begonnen met G.O.K.

Bericht door Liesbeth74 » 05-03-2012 20:15

Hallo allemaal,

Op doktersadvies ben ik begonnen met G.O.K. Ik hoeft het niet te doen om af te vallen maar meer voor mijn gezondheid. Ik voel de laatste paar jaar erg slapjes, ben ook erg snel moe. Mijn darmen en maag zijn erg onrustig. Ze hebben alles onderzocht maar niks kunnen vinden. Mijn huisarts raadde dit aan, om te kijken of dit helpt, misschien dat mijn lichaam bepaalde producten niet accepteert.
Heb van het weekend het eerste boek gelezen, en heel veel dingen, waren herkenbaar. Dus vandaag met volle moed begonnen aan mijn nieuwe eetstijl. Het is nog wel even wennen wat ik wel en niet mag. En hoop dat ik hier meer lekkere recepten kan vinden.

Liesbeth

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Re: Liesbeth74 - eerste keer

Bericht door carjans » 05-03-2012 20:37

Hoi Liesbeth,


Welkom op het forum.

Wat een goed doktersadvies. We gaan ons best doen jou de weg te wijzen.
Miss wil je ook opschrijven (iedere dag) wat je eet of gaat eten.
Dan kunnen we mee kijken en je eventueel corrigeren.

Maar vooral plezier in het GOKken
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Gebruikersavatar
Sallie
Berichten: 1211
Lid geworden op: 11-11-2010 11:11

Bericht door Sallie » 06-03-2012 20:59

Wat een goede dokter heb jij zeg! :D Een beter advies kun je niet krijgen!Welkom en veel succes met Gokken!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 06-03-2012 21:19

WOW, een dokter die van GOK afweet, hoera!!!! Mag die alle andere dokters les geven?
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
fillie
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-02-2012 09:20

Bericht door fillie » 07-03-2012 20:49

Moderne dokter, goed voorbeeld voor heel wat andere dokters.
Succes!

nita
Berichten: 4778
Lid geworden op: 09-03-2010 16:22

Bericht door nita » 08-03-2012 02:42

Van Harte welkom op het forum. Schrijf maar alles op en je krijgt van alle kanten steun. Gaat je zeker lukken.

Gebruikersavatar
Liesbeth74
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-03-2012 16:43

Vrouw van huisarts had onrustige darmen en ging GOK-ken

Bericht door Liesbeth74 » 09-03-2012 19:35

Bedankt voor jullie berichtjes en hulp.

Mijn arts is hier toevallig opgekomen.
Zijn vrouw die kwakkelde ook met onrustige darmen en buik. Verschillende onderzoeken gehad maar niets te vinden. Op het internet is hierop terecht gekomen. Haar man was eerst ook sceptisch, maar zag de resultaten bij zijn vrouw. Hij probeert het nu vaker door te geven aan zijn patienten.


Zelf stuit ik nog in mijn eigen omgeving nog op onbegrip en zijn er negatief over. En vinden mijn arts geen goeie arts. Het is soms best moeilijk en vermoeiend om maar uitleg te geven. Daarom ben ik blij dat deze forum is, dan heb je gevoel dat je er niet alleen voorstaat.

Nogmaals bedankt voor jullie steun en hulp

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 09-03-2012 19:42

Tjee, die man moet voorgedragen worden voor een lintje :lol: :lol:
Prijs 'm maar de hemel in. Zeg dat maar uit ons (forumleden en dat zijn er meer dan 5000) naam.

En jij hebt gelijk een goede praatpaal, eentje met begrip want indd je omgeving?????? Gewoon je ding doen. Voor jou de uitdaging om te laten zien dat het wel werkt. DOE JE BEST, LAAT HET SLAGEN!!!!! :lol: :lol:
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Gebruikersavatar
Nienke60
Berichten: 254
Lid geworden op: 27-11-2011 09:40

Bericht door Nienke60 » 21-03-2012 18:09

Welkom en gefeliciteerd met je huisarts!!

Inderdaad dit zijn de betere dokters; eerst eens gewoon gezond verstand gebruiken voor je de gifmengers gaat sponsoren. In het dorp waar ik werk, was er één (helaas overleden) die het 's winters presteerde om de wachtkamer in te stappen; "Iedereen met rugklachten of kou, die geen hemd aan heeft, mag eerst naar huis gaan, een hemd aantrekken en als 't over een week niet over is, pas terugkomen"
Een oudere dame had hij van haar 'in-het-bloed-niet-te-vinden' reuma, vooral aan de vingers, afgeholpen door te adviseren meer te drinken, waarvan minstens een liter brandnetelthee per dag.
Een derde (waargebeurde) annekdote was ook een dame, stijf van de zenuwen, maar ook van de medicijnen daartegen (en met een erg lastige veeleisende man). Ze was doodmoe en in haar bloed niets te vinden. Toen hij daar als waarnemer kwam; "Laat nu eerst de helft van die rommel eens een tijdje staan, neem iedere dag een multivitamine en ga 's morgens en 's middags minstens een half uur in u eentje lopen of fietsen...."

Allemaal heel simpel, maar weinig artsen hebben de moed dit soort adviezen te geven en staan al klaar met pen en receptenblok. Helaas ook wel omdat 'wij' dat vaak van ze verwachten, trouwens.

Succes en (di)eet smakelijk!!
Nienke
GOKken? Heerlijk! Eindelijk een dieet waarbij je kunt geWELlen ipv geNIETen
Afbeelding

Plaats reactie