Doel bereikt, Janny nu ex-diabeet (GoK) - 20 kg

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Doel bereikt, Janny nu ex-diabeet (GoK) - 20 kg

Bericht door Yvonne Lemmers » 22-06-2011 10:36

Het dagboek van Janny1946 mag niet onopgemerkt blijven. Van spuitende diabeet naar ex-diabeet

In 5 maanden tijd heeft ze het volgende bereikt met Grip op Koolhydraten:
  • geen insulinespuiten meer,
    min 20 kilo,
    24 cm minder buikomvang,
    21 cm minder tailleomvang en een normale bloeddruk!
    Wauw, dat zijn minimaal 4 kledingmaten minder!
    In één woord GEWELDIG!
    [/list:u]

    Janny,
    Ik heb je hele dagboek doorgelezen.
    Heerlijk om te lezen hoe je vooruit gegaan bent. Ook je volharding is mooi
    om te lezen. Je bent zo een voorbeeld voor velen. Ook gezien je leeftijd.
    Velen denken namelijk dat hoe ouder je bent hoe moeilijker het is om af te
    vallen.
    Ook hoe je door je darmperikelen heen gekomen bent.
    Wat zul jij je een ander mens voelen!

    Voor iedereen die geen lid is van het forum verwijs ik naar een verkorte versie met de highlights uit haar dagboek op mijn website
    http://www.gripopkoolhydraten.nl/janny- ... lhydraten/



    -----Oorspronkelijk bericht aan forumlid Janny1946-----

    Onderwerp: Verzoek tot plaatsing van korte versie van je dagboek in de
    galerij

    Dag Janny,

    Allereerst wil ik je van harte feliciteren met je behaalde resultaat:
    geen insulinespuiten meer, min 20 kilo, 24 cm minder buikomvang, 21 cm
    minder tailleomvang en een normale bloeddruk!
    Wauw, dat zijn minimaal 4 kledingmaten minder!
    In een woord GEWELDIG!
    Ik heb je hele dagboek doorgelezen.
    Heerlijk om te lezen hoe je vooruit gegaan bent. Ook je volharding is mooi
    om te lezen. Je bent zo een voorbeeld voor velen. Ook gezien je leeftijd.
    Velen denken namelijk dat hoe ouder je bent hoe moeilijker het is om af te
    vallen.
    Ook hoe je door je darmperikelen heen gekomen bent.
    Wat zul jij je een ander mens voelen!

    Aan het einde van de eerste pagina bedacht ik me dat je het zo mooi kort
    omschreef wat je aan veranderingen meemaakte. Ik vond dat ik daar iets mee
    moest doen. Net wat jij zegt in je dagboekje, eigenlijk zou iedereen dit
    moeten weten.
    Ik ben even aan het fröbelen geweest.
    Heb al je berichten met kopiëren en plakken tot 1 dokument gemaakt.
    Zie hieronder.
    Graag zou ik dit in de galerij met succesverhalen willen plaatsen.
    Daarvoor wil ik je eerst je toestemming hebben.
    Kan zijn dat je nog wat aan wilt passen.

    Geniet van alle complimenten, je hebt ze verdiend.

    Ik hoor graag van je.

    Groetjes
    Yvonne Lemmers

    ------------
    Bericht van Janny:
    ------------
    Hallo Yvonne, ja het is heel fijn om zulke complimenten te krijgen. Wat is
    er veel gebeurd vanaf 2-2-2011 en wat ben ik blij met alles.
    Ik vind het heel leuk om dit geplaatst te krijgen dan kan ik anderen
    misschien ook helpen.
    Ik moet volgende maand weer naar mijn diabetes-verpleegkundige en ik zal haar eens vragen of ze hier ook wat mee wil voor andere cliënten.
    Dank je wel voor alles.

    Janny
    (Gebruikersnaam Janny1946)


    ---------

    Uit het dagboek van Janny1946:

    http://opgewicht.forum2go.nl/janny1946- ... 3-200.html

    9 febr 2011

    Mijn naam is Janny, ik ben 64 jaar en weduwe sinds 12 jaar.
    Ik heb 2 kinderen en 2 kleinkinderen.

    Ongeveer 30 jaar geleden heb ik Atkins gedaan en daar 25 kilo mee afgevallen maar in die tijd was het nog niet zo gezond want ik heb eraan overgehouden als ik aardappels eet dat ik een opgezette maag heb en erg winderig ervan word.

    Ik ben al heel lang diabetes 2 en neem Metformine 2 x per dag en 2 x per dag Novomix 30, 's morgens 26 EH en 's avonds 38 EH. Heb te hoge bloeddruk en te hoog cholesterol. Medicijnen hiervoor ben ik mee gestopt omdat ik bij verhoging van de medicijnen erachter kwam dat ik al die kwaaltjes die ik kreeg daarvan kwamen. Mijn bloeddruk was in januari 180/76 en toen heb ik ingestemd om hier wel weer iets tegen te gebruiken maar het staat me tegen.

    Van een vriendin hoorde ik dat haar dochter zo was afgevallen van het South Beach dieet. Natuurlijk opgezocht en gelezen en later kwam ik op dit forum terecht. Veel gelezen, de boeken van Yvonne aangeschaft en gelezen en ik wist dat dit het was.
    Sinds 2 februari begonnen en 1 kilo afgevallen maar als je mijn bloedsuiker ziet is gigantisch gezakt. De 2e avond had ik al een forse hypo en de avond erop weer. Ik durfde niet eens de hond uit te laten. Bij het avondeten heb ik 2 eenheden minder genomen en het ging 1 avond goed en gisteravond weer 3.7 bloedsuiker 3 uur na het eten.
    Ik heb alle waardes doorgegeven aan mijn suiker verpleegster en gevraagd of ze me vandaag even wilde bellen. Om 11 uur gesproken met haar en ze vond het prachtig, nu eerst van 26 naar 24 en ’avonds van 36 naar 32. Afgesproken dat als het weer 2 dagen niet goed is ik naar eigen inzicht kan minderen. De 18e moet ik bij haar komen, kan ik gelijk de bloeddruk zien.

    Nu hoop ik dat het goed gaat met de bloedsuiker dan hoef ik ’s avonds tenminste niet extra te eten.

    Dit ben ik en ik weet ook wat stress met je lichaam doet, ik mediteer en voor wie het kent ik ben Reikimaster.

    Ik hoop dat ik ook mee kan doen op het forum vandaar dat ik een dagboek heb aangemaakt


    9 febr

    hoi beiden,
    dank jullie wel voor de goede wensen. Ik heb al heel veel dagboeken gelezen maar mijn reactie op dit eten is overweldigend. Gisteravond had ik om 18.00 gegeten, pakje zuurkool met gebakken ontbijtspek. Helemaal vol zat ik en om 19.45 sta ik op om koffie te drinken en toen voelde ik het alweer gemeten en ja hoor 2.7 bloedsuiker. Tip gehad van Yvonne want ik was echt even in paniek, de hond moest eruit en zo kun je de nacht niet in en verder geen verpleegkundige te bereiken. Ik heb veel gezondigd om het omhoog te krijgen dus vanmorgen was hij wel hoger. Ik ga nu meten voor het eten en dan kijken hoeveel ik minder ga spuiten.
    Hoe krijg ik die ticker op mijn dagboek, ik heb er al wel een aangemaakt.
    De resultaten gaan jullie merken want als ik ergens aan begin dan doe ik mijn sterrenbeeld (stier) eer aan.
    groetjes en tot lezens


    10 febr
    Even aanvullen. Het is goed gegaan na gisteravond niet gespoten te hebben. Alleen doordat ik niet ging spuiten ben ik ook de Metformine vergeten. Om 20.00 was het netjes laag in de 6 en gisteravond om 23 ook laag in de 6 dus ik ben rustig gaan slapen.
    Vanmorgen ook weer 6.6 dus ook toen niet gespoten wel de Metf. ingenomen.
    Ben zeer benieuwd hoe het vanavond voor het eten is.

    Vanorgen om een uur of half elf heb ik salade met tonijn, een lenteuitje en wat geraspte kaas gegeten.
    Vanavond ga ik een leker boerekool recept eten.

    Vanmorgen ben ik erop uit geweest, heb Atkins crackers gekocht bij AH en bij de Lidl de yoghurt gekocht en dan morgen uitproberen. Bij Kruidvat darmreiniger gekocht. Het wordt nog wel wat. Ik ga nu ook een beetje moeilijk naarhet toilet.

    Maar de kleur van mijn urine is nu doorzichtig en dat was altijd donker, dus een fikse vooruitgang.
    Ik was niet afgevallen maar er was wel 8cm van mijn taille af nu heb ik ook mijn buikomvang gemeten, dat had ik niet gedaan.

    Zo dat was het even.


    10 febr

    ja ik heb die andere hierheen gezet en nu wordt die andere verwijderd.

    Ik heb vanavond weer niet gespoten, goed he.
    Hopen dat het zo blijft.
    Fijne avond


    12 febr

    hoi hoi ,
    vanmorgen even op de weegschaal en jawel 106,6 dus mooi 2,4 kg eraf.
    Bij weegnet hebben ze het streefgewicht in kleine stapjes veranderd want ik was wel heel enthousiast met 70 kg.
    Nou we zien wel hoever we komen.


    12 febr

    vandaag gegeten:
    O. 1 ei omdat ik lekker had uitgeslapen
    L. 2 Atkins cracker, 1 met kaas en 1 met tonijn
    D. Zuurkool met spekkies en een lekker uitgebakken speklap

    De bloedsuiker was vanavond voor het eten 5,9 dus prima zonder insuline


    12 febr

    hoi Yeppe(vind ik een leuke naam)

    het gaat beregoed, vanavond voor het eten 5.9 en nog steeds geen insuline meer gespoten.
    Wat een heerlijk gezond gevoel he. Ik neem nu alleen nog 2x per dag 1 metformine.
    _________________


    13 febr

    ha Yeppe, Nee nu is het niet meer spannend alleen een grote opluchting.
    De metformine is ook voor de suiker maar die zal er binnenkort ook wel afgaan denk ik. Vanavond voor het eten 5,9 en als het nog lager wordt over naar 2x een halve en dan is dat straks ook over.
    Dar is toch wel het allerbelangrijkste voor mij en dan natuurlijk ook het afvallen.
    Het wandelt wat makkelijker met minder gewicht, ha ha.


    13 febr

    Hoi ja, hardstikke fijn dat het zo goed gaat.
    Vanmorgen de weeggegevens ingevuld. Wat was ik trots.

    Eerst weer lekker uitgeslapen, dat was lekker nadat ik een paar nachten slecht had geslapen. Ik moest bijna om de 2 uur plassen, heel bar.
    Vannacht maar 1 keer, hebben jullie dat ook gehad.

    Zo nieuwe dag nieuwe kansen.


    14 febr

    Hoi,
    ja echt waar, ik ben 2 februari begonnen en vanaf vorige week woensdag niet meer hoeven spuiten.
    Ja hoor lijkt me een goed idee om alleen een topic diabetes te maken.
    Jij ook heel veel s6 en tot horens.


    16 febr
    Zo dat hebben we weer overleefd, vaak wakker want als mijn hond een van de kleinkinderen hoort staat hij al kwispelend voor de deur en komt mij wakker maken.
    Ik heb een vreselijke pijn in mijn rug, vooral bij het lopen, dan lijk ik wel een oud mens maar morgen kan ik bij de fysio terecht. Daardoor ben ik vandaag maar niet naar het bos geweest. Ik was gister misselijk van de pijn na het wandelen.
    Het gaat verder lekker, ik ben alweer 1 kilo afgevallen en nog steeds hoef ik niet te spuiten, heerlijk hoor.
    Zo even bijgebept.


    16 febr

    Hoi saampjes,
    ja ik heb goede hoop dat het morgen wel weer beter gaat, hij kent mijn rug.
    Weer een kilo suiker minder op mijn lijf ja en minder mee te slepen.


    17 febr

    Hoi Marrie
    Nee het is: wij gaan goed, wie eigenlijk niet hier, wat ben ik blij dat ik dit heb gevonden.
    Ik heb gisteravond iets lekkers gemaakt.
    Ik had bij AH een zakje van Zonnatura gekocht met gemengde pitten en daar heb ik wat geraspte kaas bij gedaan en nu heb ik 4 ckrackers en het was lekker.
    Nu ga ik lekker even naar de fysio en dan hoop ik dat ik weer een beetje kan lopen.
    Fijne dag



    18 febr

    Ik kom net terug van de verpleegkundige. Ze weet niet hoe ze het heeft.
    Inderdaad 5 kg eraf en mijn bloeddruk gezakt van 180 naar 154.
    Op haar advies : bij het meten voor het eten onder de 10 niet bijspuiten en anders maar 6 eh.
    Na alles wat er in die paar weken gebeurd is denk ze dat het nog wel lager wordt. Over 6 weken de jaarlijkse controle inclusief vitamines.
    Op 1 april weet ik het.
    Wat voel ik me toch blij.


    20 febr
    Zo weer wat eraf, we zullen doorgaan. Op naar onder de 100 en dan verder.
    Fijne zondag llemaal.



    20 febr

    Hoi Janny,

    Jouw successtory vind ik nu al een topverhaal!
    Geweldig dat je niet meer hoeft te spuiten en die metformine binnenkort mag minderen, ik krijg er gewoon kippenvel van.
    Hoe minder medicijnen, hoe beter het lichaam functioneert.

    Eigenlijk moeten alle diabetici dit weten en ook de artsen en andere hulpverleners binnen deze sector!
    Een receptje uitschrijven is snel gedaan, iemand begeleiden om (vaak vele) kilo's af te vallen met de suikerziektehandicap is veel intensiever.
    Sja.... en daar verdienen de chemo-giganten hun geld niet mee.

    Hopelijk staat er een keer iemand op in de regering die hierop anticipeert.

    Ga zo door Janny, je mag apetrots zijn hoor!

    Groetjes Noralien


    20 febr

    Wat lief van jou zo'n compliment, maar het is ook zo belangrijk als je suiker hebt dat zie je maar. Ja ik zal ook iedereen die hier mee te maken krijgt en die ik ken zorgen dat ze dit horen.
    Ga jij ook lekker ik denk het wel he.
    groetjes en een fijne dag


    Wat ga je geweldig Janny!
    Al meer dan 5 kg afgevallen?
    Heerlijk om te zien dat het met je suiker ook al zo goed gaat.

    Groetjes Marrie


    20 febr

    Marrie, dank je wel maar jij ook.

    Lilian, Wij hebben hetzelfde beginnersgewicht, kunnen we met elkaar vergelijken.
    Ja het gaat lekker en ik voel me lekker, alleen moet ik morgen iets gaan halen want ik kan niet naar de wc.
    Fijne avond nog en s6 beide


    21 febr

    Soms neem ik iets tussendoor maar niet veel, ik zit iedere keer vol.
    Ik was wel voordat ik hier begon een behoorlijke pasta eter ik denk dat dat wel mee heeft gespeeld. Maar zoals ik het bij mij bekijk gaat bij jou het ook wel minderen hoor dat kan niet anders.
    Ik kijk ook regelmatig bij jou.
    Gewoon doorgaan.
    slaap ze

    26 febr

    even een kleine update,
    het afvallen gaat niet zo goed, ik kon niet zo goed naar de wc en dat voelt niet lekker.
    Sinds 2 dagen heb ik psyllium zakjes dus hoop dat het nu beter gaat.
    Met de suiker gaat het goed, al 2 avonden 's avonds voor het eten onder de 6 dus ook geen Metformine meer voor de avond.
    Fijn weekend iedereen.


    28 febr
    Zo, mijn week begint weer goed,
    Er is weer wat van af en in omvang gaat het bijzonder goed,
    Ik merk dat mijn vetrolletjes behoorlijk aan het verminderen zijn en dat voelt heel heerlijk.
    De vezels werken nu lekker en ik heb vanmorgen ook een glas lauw water ingenomen.
    Mijn darmen voelen nu weer heerlijk schoon aan.

    28 febr

    Je gaat lekker Janny, al weer wat eraf!!!
    Nu al 6 kilo en dat in zo'n korte tijd

    heerlijk toch
    Gr. Marrie


    28 febr
    ja heerlijk he marrie, ik ben en voel me blij en goed, jij ook s6.


    28 febr
    ze weten wel dat ik bezig ben maar zien nog geen resultaat, ik wacht ook tot ik wat verder ben en hou lekker mijn trui aan zodat ze het niet zien.
    Ik wordt 2 mei 65 eb dan is voor mij het moment om me goed te laten zien.
    Leuk he.


    1 maart
    ja daar ben ik ook bang voor maar ja dan zien ze het zelf.
    Maar het belangrijkste vind ik dat ik niet meer hoef te souiten.
    Ik heb het alleen de laatste dagen heel erg koud en ik had het voorheen nooit koud.
    Heb jij dat ook gehad.


    Nee, ik heb het tot nu eigenlijk nooit koud.

    Je gaat toch niet ziek worden hoop ik???
    Gr. Marrie


    2 maart

    Jippie, vanmorgen 101,4 kg, ik zit bijna onder de 100, wat een verrassing. Mijn dag kan niet meer kapot.
    In 1 maand tijd 7.6 kg afgevallen.


    5 maart

    Gisteravond heb ik de noten cruslie gemaakt en vanmorgen lekker yoghurt gegeten met dat spul, heerlijk!!!!!.
    Fijn weekend allemaal.

    6 maart

    djw Ria maar ik gebruik eigenlijk nooit suiker. Zal eens kijken naar jouw koekrecept.
    Zo vandaag mijn weegdag, ik ben bijna onder de honderd. Ik merk wel als ik sla eet dat ik meer afval.
    Volgende week ben ik onder de 100. Jippie.


    7 maart

    Hoi, nee alleen 's avonds neem ik of een eitje of een kaascracker.
    Maar voorheen was ik nogal gek op pasta, macaroni enz. en die neem ik natuurlijk niet meer.
    Ook mijn bloeddruk is van 180 naar vanmiddag 127 gegaan en natuurlijk mijn suiker zoveel beter.
    Ja ik ben een gelukkig mens.
    Ik wens jou ook heel veel succes, dat zal vast wel lukken. Als je trek krijgt veel drinken en wat ik nog wel eens neem is een kopje bouillon van een maggiblokje, dat is lekker hartig.

    7 maart

    Volgens mij is dat wel GOK proef want er zit bijna niets in en ik val gewoon af dus het zal wel/
    Veel drinken helpt tegen al die bijwerkingen ook goed heb ik ontdekt want ik had in het begin ook veel hoofdpijn en dat is nu helemaal over.
    Ik ga lekker slapen en tot de volgende keer.
    groetjes

    16 maart

    Daar was ik weer, een paar dagen zat ik helemaal vol, ik kon niet naar de wc en toen
    ben ik weer gaan lezen.
    Ik denk dat ik te weinig vet gebruikte maar nu gaat het weer goed. Ik was ook een pondje aangekomen en dat is er nu weer af.
    Maar ik wil zo graag onder de 100 komen en dat moet deze week toch lukken.
    We zullen doorgaan want ik voel me heerlijk.


    16 maart

    dank je wel Noralien,
    fijn even zo'n opkikker, ja ik doe mijn best en heb nu ook bij Renate de Chia zaden besteld.
    Gisteravond nog even vezelcrackers gebakken en het gaat allemaal al iets makkelijker.
    Ik heb ook thee gekocht van Zonnatura voor een goede stoelgang en die neem ik ook bij het eten.
    Het komt allemaal goed hoor en als het zomer is ben ik best al heel wat kwijt hoop ik.
    groetjes


    17 maart

    yes yes,
    vanmorgen 99,7kg, ik ben dus onder de 100kg, voor mij een heel belangrijk punt. En nu weer vol goede moed verder.
    Ik heb ook de Chia zaden besteld bij Renate, hoop dan van een hoop stoelgang problemen af te zijn.


    18 maart

    Hoi Carla,
    lekker zo'n positieve reactie.
    Ik smokkel dus totaal niet want ik wil niet weer gaan spuiten, dus ik ben streng voor mezelf, veel te blij hiermee.
    Ik hoop voor jou dat het ook zover is na het weekend, in de 2 cijfers is toch wel een belangrijke stap vind ik hoor.
    Ik zal voor je duimen.
    Ik ben ook vrij groot, 1,78 dus ik zie ook wel hoever ik ga. Ik doe het in stappen van 10 kg dan is het tenminste te overzien.
    Jij ook heel veel s6.


    18 maart

    dank jullie wel marrie en ria,
    ja ik ben best wel heel blij onder de 100 te zijn.
    Het belangrijkste zijn de andere resultaten zoals de suiker en de veel lagere bloeddruk.
    Daarom blijft gokken voor mij voorlopig mijn leven.
    Jullie ook s6 en een fijn weekend.


    18 maart

    hoi Carla,
    ja hoor ik snoep helemaal niet maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan. Als ik zoet nam was ik gauw misselijk dus dan deed ik het niet.
    Ik heb alleen 's avonds zin in iets hartigs maar dan neem ik dat ook, een lekker stukje worst of kaas.

    19 maart 12.05 AM

    Ja luisteren naar je lichaam is heel belangrijk.
    Maar als ik echt trek heb dan neem ik een vezelcracker, echt lekker met een plakje kaas.
    Nee gelukkig hou ik niet van zoet.
    Maar dat ik echt diabeet blijf geloof ik niet, ik denk dat als ik gezond eet mijn alvleesklier weer moet werken en dat het zo opgelost kan worden.
    Dat hoop ik en volgens mij werkt dat ook zo.
    Sterkte jij met je zoetigheid.
    Ik doe de pc nu uit.
    doei


    20 maart

    yep, vandaag 98.9kg. lekker


    20 maart

    dank jullie wel en carla ook van harte het klinkt zo lekker he.
    Ja ik kan mijn ticker pas woensdag bijwerken dus nog even w88.
    Vanmiddag een verjaardag en niets genomen wat niet mocht.
    Ja ze zagen het goed dat ik was afgevallen.
    Allemaal net zo veel s6.

    24 maart

    Ik heb vanmorgen het pakketje Chia zaad van Renate ontvangen.
    Heb het gelijk gemaakt en 2 x een eetlepel genomen.
    Vanavond nog een eetlepel door de salade gedaan en nu afwachten wat het gaat doen. Ik hoop in ieder geval dat ik er lekker van naar de wc kan gaan.
    Wat een fijne dag was het vandaag weer, wandelen en in de zon nog even genieten, super.
    Fijne avond allemaal.

    26 maart

    hoi beiden,
    gewoon doorgaan het komt vanzelf en in ieder geval je eet gezond en dat is goed voor van alles.
    Ik moet er ook nog een heleboel afhebben hoor dus ik ga ook gewoon door.
    s6


    26 maart

    Ja ik mag maandag weer wegen ben ook benieuwd.
    Ik gebruik nu 2 dagen de chiagel en ik zit propvol.
    Denk dat het nog even moet doorwerken want ik heb weer zo'n vol gevoel.
    Eveb afwachten dus nog.
    Heel fijn weekend en gaat het bij jou nu beter?


    29 maart

    daar is het resultaat, echt weer wat eraf, heerlijk.
    Vrijdag moet ik naar mijn VPK, daar ben ik heel benieuwd naar voor mijn bloeddruk en bloedwaardes.


    1 april

    vanmiddag bij de vpk geweest en ze was zeer tevreden, mijn bloeddruk is nu 140/70, de nuchtere suikers zijn prima, alleen het cholesterol was nog niet goed, de goede was gezakt en dat moet natuurlijk niet. Verder urine en leverfuncties prima.
    Ik blijf nog even 2 x 500 mg metformine gebruiken totdat het nuchter steeds ongeveer 4 is.
    Al met al een hele goede uitslag.

    Wat betreft de cholesterol, ze denkt dat het te maken heeft met het nieuwe eten, wil gewoon even afwachten wat het gaat doen in de toekomst.
    Ik had hier nog niet op gereageerd.

    5 april

    Hoi Janny,

    Lees jij ook het dagboekje van Marrie?
    Daar staat wat over de cholesterol leugen ......
    Kijk maar eens, of google er maar eens op

    Weten is prettig.
    Gr. Noralien

    12 april

    Weegdag, het gaat gestaag door, na even stil te hebben gestaan gaat het er weer af. Ik ga door.
    Het belangrijkste is dat ik niet meer spuit sinds half februari.
    Super.

    12 april

    heerlijk he Carla, dat niet meer spuiten is toch wel heel belangrijk.
    Nee ik hoef ook niet meer zo voorzichtig te doen het blijft om en nabij de 6 6,5. al weken. Ik merk er verder ook niets van hoor maar ben er wel heel blij mee.
    Jij ook feli en s6.

    16 april

    Janny wordt jij ook opgejaagd van Chia zaad?

    Grs Ria


    16 april

    hoi, nee Ria daar had ik geen last van alleen dat ik zo verschrikkelijk vol gevoel had.
    Ik neem nu 's morgens een lepel zaad zo in, dan dan drink ik een paar bekers water en het gaat nu prima, iedere dag goed naar de wc en lekker meer energie.
    Maar hoelang gebruik je het nu en hoeveel neem je, toch niet 's avonds he.

    16 april

    ja ik heb die knop omgezet toen ik begon en ik zondig ook niet. Of ik meer afval van die chiazaadjes weet ik niet hoor, maar ze zijn zo goed voor veel dingen in je lichaam.

    26 april

    hoi Ria,
    gekki dat zijn klaprozen, pasen is voorbij en ja ik ben druk geweest.
    Netjes weer 1,4 kg afgevallen en ik ben van de week ook weer druk. Morgen de kleinkinderen dan donderdag en zaterdag boodschappen doen voor mijn verjaardag en dat vieren we zondag- en maandagmiddag.
    Dan ben ik met pensioen goed he.
    Ja ik geloof dat ik je mailtje gehad heb, fijn dat jullie zo'n leuke dag hadden.
    Ik ga lekker tv kijken, herrie in de keuken, dat vind ik leuk.
    Welterusten voor straks en is er bij jou nog wat af en hoe voel je je?

    26 april

    Staat jouw familie nu onderhand wel te klapperen met hun oren?
    Want wat jij doet is onvoorstelbaar, dat kan toch niet ongemerkt blijven?

    Volksvijand no 1 verslaan, kanjer dat je bent!
    Gr. Noralien

    26 april

    ja leuk he, mijn familie zie ik op 1 mei en 2 mei bij mijn verjaardag. Mijn kinderen en de buren vinden het prachtig en zijn trots.
    Het is niet zo moeilijk voor mij, ik hou van hartig en niet van zoet dus dat scheelt heel veel.
    Ik ben zelf ook wel trots hoor, maar de meesten en jij ook gaan ook goed hoor.
    Als je er voor gaat dan lukt het ook, tenminste bij mij. Als ik iets wil dan kan ik het, maar ik ben er nog niet ik wil minstens 80 kg wegen misschien zelfs wel minder dus ik moet nog even.
    Fijne avond en dank je wel voor je opkikker, dat doet je toch goed.

    4 mei

    Nou daar was ik weer. Zondagmiddag en maandagmiddag mijn verjaardag gevierd. Ik heb heel veel complimenten gehad dat ik er zo goed uit zag en vooral dat ik zoveel was afgevallen.
    Doordat je toch de hele dag mee eet met hapjes, (wel groen) ben ik deze week niet afgevallen, maar ik zit nu weer in het normale ritme dus dat gaat wel weer gebeuren.
    Ik ben nu officieel met pensioen en dat vind ik toch een mooie leeftijd. Mijn man is maar 54 geworden dus dan ben je hier toch wel blij mee.

    4 mei

    hoi Carla ja maar je kunt niet alles onthouden, dank je wel voor je felicitaties en het was beregezellig en dat afvallen komt wel weer.
    groetjes en ook jij een fijne dag.

    4 mei

    hoi Ria, ja dank je wel voor je leuke kaart. Het was wel veel hoor 2 x een middag met alles klaarmaken maar het was beregezellig en ik kreeg veel complimenten dat ik zo afgevallen was. Toen ik vertelde dat ik niet meer hoefde te spuiten waren ze helemaal verbaasd.
    Hoe hebben jullie het, zijn jullie al terug nee toch nu wordt het juist warmer.

    12 mei

    het is een beetje druk geweest vorige week met mijn verjaardag en daarna met de kleinkinderen die vrij hadden.
    Gisteren hebben mijn nieuwe buren allerlei bomen weggehaald en willen nu een nieuwe schutting zetten, dus vandaag mijn vijver leeggehaald en de vissen voorlopig in een betonmengbak gedaan.
    Ik ben dus gebroken..

    Mijn waardes blijven prima en ik schiet hard op om onder de 90 kg te koemne.
    Het gaat dus wel allemaal goed maar erg druk.
    En bij jou? Ook alles nog ok?\Vanavond lekker op de bank naar het songfestival kijken en ik moet deze week ook nog s avonds 2 honden apart uitlaten, dus zoals je ziet, met pensioen maar geen rust.
    doei doei

    17 mei

    goedemorgen allen,
    Ja ik heb weer gewogen. 91.3 kg. weer bijna 1 kilo eraf, ik ben lekker op weg naar onder de 90, nog even.

    20 mei

    Hoi omvanggegevens:
    2-2-2011 : buik 130 cm taille 120cm
    20-5-2011: buik 115 cm taille 103cm.
    Ik had het gemeten toen ik begon en ik heb nu weer even gemeten, dat is voor mij ook makkelijker om te controleren.
    Ben nog steeds erg blij met GOK

    25 mei

    Wel de 90 bereikt maar er net niet onder, volgende week zeker.

    27 mei

    Yippie, vanmorgen 89,5 kg. Onder de 90, het gaat lekker. Mijn zus en haar vriendin zijn ook sinds 2 weken begonnen met gok. Zijn zeer blij ermee en ook al afgevallen.

    2 juni

    Het is weer de 1e van de maand geweest en dan probeer ik de gegevens bij te houden.
    Ik was blij verrast vanmorgen. Hier de resultaten:

    2-2-2011 : b 130 cm taille 120 cm
    20-5-2011: b 115 cm taille 103 cm.
    2-6-2011: b 106 cm taille 99 cm.
    Het afvallen in gewicht gaat nu minder snel maar dit geeft weer moed.
    Super.

    10 juni

    even bijwerken. Ik heb de 20 kilo eraf, hoera.
    Ik kan er even niet zo veel zijn want mijn schoondochter ligt in het ziekenhuis, heeft een zware operatie achter de rug, dus het is op bezoek, oppassen en ga maar door. Iedereen fijne Pinksterdagen.


Plaats reactie