Doel bereikt! Jacqueline (GoK) -21,5 kg

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Doel bereikt! Jacqueline (GoK) -21,5 kg

Bericht door jacqueline b » 04-10-2010 15:29

Hallo mensen,

Ik heb nooit een dieet gevolgd, kon eigenlijk altijd alles eten, maar anderhalf jaar geleden kreeg ik plotseling ernstige hielspoor en kon ik mijn werk in de zorg niet meer uitoefenen en nauwelijks meer wandelen met de hond. Ik dacht dat het met enkele maanden wel weer over zou gaan, bleef hetzelfde eten, terwijl daar nauwelijks meer beweging tegenover staan. Zo kwam er sluipenderwijs elke maand een kilootje aan, en opeens was de maat vol, die 20 kilo moest er weer van af. Iemand vertelde me over het proteïne-dieet, gaf me wat boeken, en ik begon er aan. Ben ondertussen alweer 12 kilo kwijt, het gaat lekker.

Tot zover geen bijzonder verhaal, maar opeens had ik het door hoe het werkt in mijn lichaam. Ik heb namelijk ook last van flinke hormoonschommelingen, dacht zelfs al vroeg in de overgang te komen, zocht naar pms-oplossingen in de sfeer van supplementen, en kwam zelfs een keer bij een natuurgeneeskundige. Zij had een heel verhaal over insuline en bijbehorend dieet. Het 'klikte' niet bij me met dat verhaal, legde geen link tussen mijn hormonen en de insuline. Ik dacht, ik ben geen diabeet, en kon een leven zonder brood niet voorstellen.
Maar toen ik de koolhydraten zo goed als geheel verbande uit mijn leven had ik het opeens door. Voel me nu veel beter in mijn hoofd, heb meer energie, de effecten zijn zeer spectaculair te noemen.

Na 6 weken ging ik op vakantie, het was niet eenvoudig om het dieet vol te houden, en ik dacht op een dag, ach, laat maar zitten, ik pak het bij thuiskomst wel weer op. Eén dag later nadat ik weer brood enzo at, werd ik knorrig en mopperig en begon tegen mijn wil in het leven van mijn reisgenoot zuur te maken. Alsof ik een ander mens was geworden. Ik ben meteen weer terug gegaan naar mijn dieet, zo wil ik niet zijn! Ik ben er nu proefondervindelijk achter gekomen dat ik zeer gevoelig ben voor koolhydraten. Was altijd een enorme snoepkont, vooral na de maaltlijd móest ik iets zoets eten. Nu is het alsof er rust in mijn hoofd is gekomen, niet meer de hele dag aan iets lekkers moeten denken. Van de week liep ik nog langs een bonbonzaak. Ik zei tegen mezelf 'het is het niet waard'. Ik zou denk ik wel kunnen leven met een maatje meer, maar met de gevolgen voor mijn stemmingen kan ik echt niet meer leven. De mist is opgetrokken uit mijn hoofd en ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. Dit wil ik voor de rest van mijn leven!
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 04-10-2010 15:34

Wat een helder verhaal...meteen duidelijk dan he wat kh met je doen!
Ik wens je heel veel plezier met het gokken :D

Liefs, Eva

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 04-10-2010 16:45

Zo, nou dat wel heel erg duidelijk dat je niet goed tegen koolhydraten kan!
Wat fijn dat er dan zo iets als GOKken bestaat he? :wink:
Met een leuk kookboek vol met heerlijke recepten.

Veel succes en welkom bij het gezelligste forum van Nederland. :D

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 04-10-2010 18:54

wat helder en duidelijk en heel herkenbaar :wink:
heel veel succes!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Gebruikersavatar
Ingrid38
Berichten: 213
Lid geworden op: 30-08-2010 19:52

Bericht door Ingrid38 » 25-11-2010 21:48

Heel herkenbaar en heel veel succes.
Afbeelding Het stroompje wint altijd van de rots, niet door kracht maar door doorzettingsvermogen!

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 25-11-2010 22:42

Thanks mensen!
Het gaat nog steeds uitstekend. Ben nu 15 kilo kwijt. Wil er nog 5 van af. Maar zoals gezegd gaat het allang niet meer om de kilo's, ik voel me er gewoon goed bij.
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 26-11-2010 09:42

Hartelijk welkom!

Fijn dat je het bij jou ook zo goed gaat, veel succes verder! :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Mijn simpele trucje

Bericht door jacqueline b » 20-02-2011 22:28

Ben nog steeds zoooooo gelukkig dat ik begonnen ben met GOKken.
Het gaat langzaam met afvallen, maar ik ben nu gewoon weer slank zoals ik was, en heb nog maar twee kilo op mijn verlanglijstje staan.
Het is veel belangrijker dat ik minder last heb van hormoonschommelingen en mijn huid is ook verbeterd. En het is zo fijn om geen trek meer te hebben. Ik ben er nu helemaal aan gewend aan dit eetpatroon. Ik leef veel gezonder dan vroeger omdat ik nu altijd zelf kook, ik was voorheen nogal van het gemaksvoedsel.
Ik heb nog nooit een koolhydratenuurtje ingelast, heb zelf het idee dat ik te gevoelig voor de koolhydraten ben. Mijn moeder had een keer soep gemaakt, ik had de ingediënten goedgekeurd, maar er bleek toch iets van tomatensaus in te zitten waar vast veel suiker aan was toegevoegd. Ik had meteen zin in iets zoets na de maaltijd.

Ik ben sinds ik begon niet één keer gevallen voor een verleiding, ik ben zelfs de kerstdagen geheel ongeschonden doorgekomen. met een beetje hulp van mezelf (als ik ergens ga logeren dan neem ik mijn eigen giantcrackers en notenmuesli mee enzo) en anderen zijn me ook behulpzaam door van te voren met me af te stemmen wat ik wel en niet mag eten.
  • Dan zeg ik altijd:
    'Ik mag alles eten, alleen ik kies er voor om sommige dingen niet meer te eten'.
    [/list:u]
    De theorie er achter begrijpt niet iedereen, het is toch best een simpel trucje, maar sommige mensen nemen niet de moeite om het te snappen.
    Zeggen dan, ach één keertje. Maakt me niet uit, ik sta sterk genoeg in mijn schoenen om dan mijn schouders op te halen.
    Ik weet waarom ik het doe, ik heb er zoveel voor teruggekregen!
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 21-02-2011 10:10

Zo jij gaat goed!
Wat fijn dat het voor jou zo veel voor je gezondheid heeft gedaan en nog doet.

Als je op gewicht ben, ga je dan wel een uurtje invoeren?
Anders blijf je natuurlijk afvallen en als je geen vet meer hebt om om te zetten in koolhydraten (wat nu gebeurt) ga je toch tekorten krijgen.

Het hoeven dan uiteraard geen snelle koolhydraten te zijn zoals suikers, witmeel, frisdranken e.d. maar wel iets van fruit of groente met meer kh enzo.

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 21-02-2011 10:24

Dan zou ik het liefste weer wat fruit gaan toevoegen, want dat is soms wel een gemis.
Maar ik neem aan dat als mijn lichaam weer op het natuurlijk gewicht is gekomen dat het gewicht dan stabiel blijft. Want er staat tegenover dat ik behoorlijk vet eet, zoals eieren met spek en kaas, roomyoghurt, kruidenkaas over de broccoli, dat soort dingen.
Ik zie mezelf nog geen magere den worden!
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Goldens
Berichten: 696
Lid geworden op: 10-02-2011 17:29

Bericht door Goldens » 06-03-2011 09:50

Super te horen dat het ook goed kan gaan, dat geeft een mens moed!

Proficiat :D

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 20-03-2011 22:19

Oh, ha ha, ik zie dat ik het tot de galerij heb geschopt. Ik vind het heel mooi dat iemand me ooit geïnspireerd heeft en op weg geholpen met boeken en websites, en dat ik nu ook weer tot inspiratie mag dienen voor een volgende.
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 14-06-2011 11:08

Ondertussen 21,5 kilo kwijt. Ik voel me zo heerlijk in mijn vel zitten!
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 14-06-2011 13:12

geweldig!!!
geniet er lekker van!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Marjan!
Berichten: 849
Lid geworden op: 03-04-2010 13:37

Bericht door Marjan! » 14-06-2011 14:42

Hoi Jacqueline,

Gefeliciteerd met het behalen van zo'n goed resultaat; lekker fit voelen en afvallen. Suc6 met het vervolg.
Dagboek Marjan

Start GOK: 4-4-2010, 168 cm, 67.6 kg

Riky
Berichten: 185
Lid geworden op: 07-09-2010 10:03

Bericht door Riky » 14-06-2011 16:52

Proficiat Jacqueline, hartstikke goed, die galerijplaats heb je zeker verdiend met zo'n resultaat!

Grytz
Berichten: 5425
Lid geworden op: 07-05-2010 17:34

Bericht door Grytz » 14-06-2011 19:38

Gefeliciteerd met je geweldige resultaat!! :D

Succes met misschien fase 2?

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 14-06-2011 19:43

Gefeliciteerd Jacq met dit prachtige resultaat, heerlijk gevoel hè :D !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 06-08-2012 16:29

Een update na een kleine 2 jaar. Het GOKken is een levensstijl geworden en meer dan een dieet of een middel om gewicht te verliezen.
Er zijn perioden dat het moeilijk is om te GOKken, dit is altijd als ik op vakantie of iets dergelijks ben. Ik kom in landen waar de mensen zo gastvrij zijn en je steeds hapjes voorzetten en ik dan op een punt komt waarbij ik denk, ik pak het over 2 weken wel weer op. En dat lukt me altijd. Nog sterker, ik verlang altijd naar het moment dat ik het weer kan oppakken! Dan ben ik weer van de snoeplust af en het gevoel dat ik mezelf met suiker zit te vergiftigen. Ondertussen ben ik een kleine 25 kg afgevallen, en als ik even niet GOK vliegen de kilo's er weer aan, maar ze gaan er ook zonder moeite weer vanaf als ik het thuis weer oppak.
Soms denken mensen die me pas kort kennen dat ik niks lust, maar ik ben juist een enorme alleseter! En omdat mensen me nu op gewicht zien, snappen ze het nut van een 'dieet' al helemaal niet. Maar het is mijn keuze om niet alles meer te eten.
Ik hoop dat al die deskundigen die zo'n schijf van vijf samenstellen ook ooit het licht zien, het zullen er steeds meer worden, dat weet ik zeker!
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Gebruikersavatar
marianne63
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-04-2012 00:54

Bericht door marianne63 » 06-08-2012 23:14

Wat goed zeg, ik ben blij om te lezen dat je na 2 jaar nog gemotiveerd bent, dit geeft mij het gevoel goed bezig te zijn. Ik hoor zovaak van anderen die ook veel afgevallen zijn dat ze na een aantal maanden weer bijna op hun oude gewicht zijn, zo ook mijn eigen ervaring met andere diëten.
Ik ben nog niet zo heel veel afgevallen, maar ik merk wel veranderingen in mijn lijf, dus ik ga ermee door en door jouw verhaal ben ik nog meer gemotiveerd.
ik ben nu met vakantie. dus is het inderdaad wel wat lastiger, ondanks dat ik in nederland ben, maar hierna ga ik het helemaal oppakken.
Bedankt voor je bemoedigende update
Veel succes verder
Groetjes Marianne :)

jacqueline b
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-10-2010 20:00

Bericht door jacqueline b » 24-12-2012 20:24

Even vanwege de feestdagen het GOKken in de ijskast, maar het grappige is dat ondanks al het lekkers dat ik nu loop te snoepen, ik nu alweer verlang naar de periode na de feestdagen, waarin ik het GOKken weer oppak.
Ik wens iedereen fijne feestdagen en een heel mooi 2013, waarin er nog meer mensen het licht gaan zien rondom voeding.
Met vriendelijke groeten van Jacqueline

Afbeelding

Plaats reactie