Chantal (42) Voor mij -33 kg en voor mijn vriend -18 kg

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Chantal (42) Voor mij -33 kg en voor mijn vriend -18 kg

Bericht door Chantalmat » 24-06-2015 01:03

Hallo

ik ben Chantal, 42 jaar en werk als verzorgende met dementerende mensen. Een zwaar beroep dus, veel lopen en tillen. Al jaren heb ik last van copd, die redelijk goed onder controle is. Vaak 1x per jaar flink bronchitis. Verder heb ik de laatste tijd veel last van mijn enkel en knie.
Na onderzoek is gebleken dat er lichte artrose in knie en enkel zit.
Ook heb ik een peesontsteking in mijn enkel en een hielspoor.
Allemaal flink pijnlijk dus en ik moet echt nog een paar jaar mee.
Semi- orthopedische schoenen zijn in de maak, ben aan de fysio en krijg ontstekingsremmers. Gaat langzaam iets beter. Na bloedonderzoek kwam er ook nog naar voren dat ik een vitamine D3 tekort heb...niet gek dus dat gewrichten opspelen.
Komt bij dat ik veel te zwaar ben en de laatste tijd moe moe moe, last van stemmingswisselingen (waarschijnlijk ook door D3 tekort?)
Had de laatste tijd het gevoel dat mijn benen binnen een paar maanden mij niet meer zouden kunnen dragen.

Heb al aardig wat dieten geprobeerd, van Sonja, shakes tot diëtiste. Altijd maar honger en wel afvallen, maar niet vol kunnen houden. 2 jaar geleden was ik bij de diëtiste en was toen 20 kg kwijt, maar ik hield het niet vol.
Vind 30+ kaas enzo ook smakeloos en vind zoveel lekker wat dan niet meer mag.

Nu hoorde ik van een collega over koolhydraatarm eten. Heb me er eens in verdiept en alsof het zo moest zijn zag ik berichtjes over GOK op facebook voorbij komen. Hier mag je heerlijke dingen eten....het is een openbaring. Ben nu een week bezig en 2,5 kg kwijt. Het is heerlijk, ik geniet van de maaltijden en....nauwelijks honger en als je wel trek krijgt, dan mag je lekkere snackjes nemen.

Ik zie het helemaal zitten!!!! En vriendlief is ook begonnen, daar mogen ook wat kilootjes vanaf en zijn cholesterol is te hoog, slikt simvastatine en was ook bij diëtiste geweest. Mocht ook van alles wat lekker was niet meer.
zo benieuwd waar GOK ons kan brengen.
Ik ben enthousiast....vlug basisboek opgewicht uitlezen en de kookboeken bestellen :D

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-06-2015 12:21

Hoi Chantal,

Welkom op het forum. Fijn dat het direct vanaf het begin zo goed gaat!!
Ik raad je aan om ook een dagboekje aan te maken en hierin je menuutjes
bij te houden!

We kunnen je dan beter helpen en daarnaast is het ook gezellig :D

Veel succes met GOK (y)

Gebruikersavatar
Andrea1973
Berichten: 265
Lid geworden op: 09-06-2015 16:43

Bericht door Andrea1973 » 24-06-2015 16:51

Hoi Chantal,

Lekker is dat hè, als je gelijk al wat kilo's kwijt bent.
Die ervaring had ik ook toen ik nog maar net bezig was.
Vond het wel een stimulans om door te gaan.

Ik hoop dat de goede voeding je ook lichamelijk gaat helpen om wat sneller te herstellen na een vermoeiende werkdag!

Groet,
Andrea
Begin de dag met een lach!
dagboek Andrea1973

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bevrijding van honger.

Bericht door Yvonne Lemmers » 26-06-2015 00:07

Welkom op ons forum Chantal.
Goed dat je samen met je vriend op de koolhydraatbeperkte manier aan je gezondheid en je gewicht gaat werken.
Je zult vast snel lichamelijke verbeteringen gaan ervaren.

Goed dat je een dagboekje begonnen bent.
Ik heb al gereageerd.

De bevrijding van honger is een van de grote voordelen van Grip op Koolhydraten.

Ik wens jullie beiden veel succes met GOK, geniet van de lichamelijke én geestelijke voordelen en eet smakelijk.

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 26-06-2015 13:46

Dank voor jullie leuke reacties. Inderdaad fijn om meteen resultaat te zien en weinig honger te hebben.

Stand nu bijna 2 weken en bijna 4 kg kwijt. Voel het al aan mijn broek.
Ik ga me ook al iets fitter voelen. Waarschijnlijk doordat ik nu een week of 2 vitamine d3 slik en aan het Gokken ben.
Op naar nog vele kilo's!

Groetjes,

Chantal

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 26-07-2016 22:32

Stand van zaken na ruim een jaar gok:

Voor mij -33 kg en voor mijn vriend -18 kg :dansend: :blij:

Verder:
-geen honger/dipjes meer
- geen gesnaai meer van koek, snoep en chips
- voldaan gevoel
- voel me veel fitter, weer kracht in de benen
- sinds het begin van gok nog niet verkouden of ziek geweest(normaal 2x per jaar verkouden)
- nog geen bronchitis gehad en daardoor ook geen antibiotica nodig gehad ( normaal altijd zeker 1x per jaar)
- nauwelijks last meer van artrose in mijn knie
- nauwelijks last meer van mijn enkel en hielspoor, maar dat is nog niet helemaal weg. Kan zelfs op kleine wandelingen mijn gewone schoenen aan
- gebruik momenteel geen puffers meer voor de astma, niet benauwd meer
- van maat 52/54 naar maat 42/44
- minder winderigheid
- geen last meer van brandend maagzuur
- bloeddruk en hartslag is omlaag naar betere waarden

Bij mijn vriend is de cholesterol goed omlaag gegaan. Is gestopt met de simvastatine, dus benieuwd hoe zijn bloedwaarden volgende keer zijn

Alleen maar goed nieuws dus en het eten bevalt nog steeds prima :D (y)

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 27-07-2016 11:17

Tsjonge jonge, wat een verschil zeg, echt geweldig!
Een GOK-topper ben je! En je vriend natuurlijk ook ;-) (y)

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 27-07-2016 11:24

Jij ook (y)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wauw. Dat is een mooi lijstje en resultaat!

Bericht door Yvonne Lemmers » 27-07-2016 14:00

Wauw Chantal! applaus applaus applaus

Dat is een mooi lijstje en resultaat.
Terugkijkende in de tijd heeft jouw koolhydraatrijke eetverleden je al die ziektes en kwaaltjes bezorgd. Dat moet zuur zijn notsogood
Waar zou je geweest zijn als je een jaar lang doorgegaan zou zijn.

Jij hebt ook weer bewezen dat koolhydraatbeperkte voeding je medicijn is!

Ik ga jouw succesverhaal updaten op mijn website en het verspreiden op het wereldwijde web!
Een goed voorbeeld zoals jij bent mag gehoord en gezien worden!

En super ook van je vriend.
Hij kan natuurlijk niet achter blijven.
Ook hij zal genieten van al het lekkers dat hij nu eet en waardoor hij zonder honger afvalt en er veel energie voor terug krijgt.

Ga zo door.
Ben supertrots op je (y) (y) (y)

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 27-07-2016 14:47

Als ik zo door was gegaan dan zat ik nu in een scootmobiel denk ik en had in de toekomst diabetes gekregen. Ik had mijn hond uit Spanje een jaar en dacht echt dat ik mijn honden binnenkort niet meer kon uitlaten en hij weer weg zou moeten.
Is allemaal niet meer aan de orde dankzij jou en jouw geweldige boek (y)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wel zelf gedaan!

Bericht door Yvonne Lemmers » 27-07-2016 16:22

Goed dat je roer omgegooid hebt en op het koolhydraatbeperkte pad bent gekomen én gebleven. (y)
Je hebt het overigens wel zelf gedaan!
En bent doorgegaan!

Blij voor je.
Nooit meer terug naar veel en vaak koolhydraten!
Maar dat zal ik jou niet hoeven te zeggen...

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
anneliesz
Berichten: 60
Lid geworden op: 10-09-2012 18:47

astma copd

Bericht door anneliesz » 02-08-2016 19:12

Hoi Chantal,
Ik las je verhaal en ik vind het geweldig wat je hebt bereikt!! Maar wat mij vooral raakt is dat jouw COPD klachten zijn verbeterd!! Ik heb 15 kg overgewicht en ben al jaren ontevreden met mijn lijf en eetgedrag maar het lukt me gewoon niet om een keuze te maken. Paleo? Atkins? of geheim van slanke mensen? Dus blijf ik aan modderen.
Ik heb sinds 5 jaar enorme last van astma die niet onder controle te krijgen is, zodanig dat het mijn leven erg negatief beïnvloed. Ik weet nu dat ik echt iets aan mijn overgewicht moet gaan doen en dat ik toch ga kiezen voor GOK! Jouw verhaal is een enorme oppepper! Misschien dat ik mijn astma onder controle kan krijgen door af te vallen want de astma is de grootste motivator voor mij!
Bedankt voor het delen en ik ga je dagboekje bestuderen! Succes met alles!! Groetjes, Anna

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 03-08-2016 01:09

Leuk dat je reageert Annelies!!
ik ga je dagboekje opzoeken en je volgen. Wellicht kan ik je goed op weg helpen (y)

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

inspirerend verhaal

Bericht door Choral » 13-09-2016 10:32

Chantal, wat een inspirerend verhaal staat er van jou geschreven.
Dat geeft mij weer hoop. Ben sinds een week of 14 aan het GOK leven begonnen en ook ik heb al resultaten geboekt. Op dit moment nog veel last van mijn knieen en heupen, waarschijnlijk door het overgewicht. Moet erg veel afvallen, zeker 40 kilo.......eerste 8 zijn er inmiddels af. Heb gisteren al mijn broeken in moeten nemen, was een leuke klus om te doen. Jassen passen weer, schoenen passen weer.

Na het lezen van jouw resultaten heb ik veel doorzettingsvermogen gekregen. Ik vind het niet erg om het GOK leven vol te houden, is erg goed te doen. en de inspirerende verhalen geven mij moed. Dat van jouw ook.

Groet Corrie.
Kom maar op!

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 13-09-2016 11:57

Wat fijn dat je al zo'n mooi resultaat hebt Corrie! Wat een heerlijk gevoel geeft dat he. Ik heb inmiddels weinig klachten meer van mijn heupen en knieën en enkel. Ook veel meer energie. Dat is echt zo fijn allemaal. En het lukt prima om het vol te houden, zeker met deze geweldige resultaten in gedachten. Dan wil je echt nooit meer terug.
Bij mij moeten er ook nog wel een paar kilootjes af. Ik zou onder de 72kg moeten voor een gezond gewicht, maar met wat ik nu heb bereikt ben ik al super blij.
Voorlopig eerst maar eens onder de 79 kg komen en dan zie ik wel. Ik ga op het gemakje verder.

Fijn dat mijn verhaal jou weer inspireert. Ik hoop dat ik met mijn verhaal veel mensen kan helpen.
Je bent ook welkom in mijn dagboekje. (y)
Door omstandigheden ben ik daar nu even heel weinig te vinden, maar ik hoop dat ik er binnenkort weer meer tijd voor kan vinden.

Heel veel succes!

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

iedereen is zo lief

Bericht door Choral » 13-09-2016 14:58

Nee Chantal, ik ga ook niet meer anders eten dan GOK. had het wel eerder willen weten, er is inmiddels vast veel schade. Ik ben al 20 jaar diabeet patient met spuiten en slikken. Dit gaat nu langzaam beter, maar er is nog een lange weg te gaan. En dan kom ik jouw verhaal tegen, dat geeft gewoon moed. Jij komt ook van ver en het is je gelukt.

Moet nog veel leren wat betreft GOK maar daar heb ik heel lang de tijd voor, hahaha, de rest van mijn leven.

Ben eigenlijk bezig de site te lezen en ik kom zoveel inspirerende verhalen tegen en je krijgt zoveel lieve reacties van iedereen als jezelf wat plaatst.
Tsjong!
Mag ook wel eens gezegd worden!
Meestal (ervaring) is het negatief als je niets bent afgevallen en je komt op controle. Hier is dat anders en het voelt zo goed.
Altijd al geweten dat positieve benaderingen meer doen dan negatieve.

Maar we zijn op de goede weg en gaan lekker door.
Kom maar op!

Plaats reactie