ik ben Chantal, 42 jaar en werk als verzorgende met dementerende mensen. Een zwaar beroep dus, veel lopen en tillen. Al jaren heb ik last van copd, die redelijk goed onder controle is. Vaak 1x per jaar flink bronchitis. Verder heb ik de laatste tijd veel last van mijn enkel en knie.
Na onderzoek is gebleken dat er lichte artrose in knie en enkel zit.
Ook heb ik een peesontsteking in mijn enkel en een hielspoor.
Allemaal flink pijnlijk dus en ik moet echt nog een paar jaar mee.
Semi- orthopedische schoenen zijn in de maak, ben aan de fysio en krijg ontstekingsremmers. Gaat langzaam iets beter. Na bloedonderzoek kwam er ook nog naar voren dat ik een vitamine D3 tekort heb...niet gek dus dat gewrichten opspelen.
Komt bij dat ik veel te zwaar ben en de laatste tijd moe moe moe, last van stemmingswisselingen (waarschijnlijk ook door D3 tekort?)
Had de laatste tijd het gevoel dat mijn benen binnen een paar maanden mij niet meer zouden kunnen dragen.
Heb al aardig wat dieten geprobeerd, van Sonja, shakes tot diëtiste. Altijd maar honger en wel afvallen, maar niet vol kunnen houden. 2 jaar geleden was ik bij de diëtiste en was toen 20 kg kwijt, maar ik hield het niet vol.
Vind 30+ kaas enzo ook smakeloos en vind zoveel lekker wat dan niet meer mag.
Nu hoorde ik van een collega over koolhydraatarm eten. Heb me er eens in verdiept en alsof het zo moest zijn zag ik berichtjes over GOK op facebook voorbij komen. Hier mag je heerlijke dingen eten....het is een openbaring. Ben nu een week bezig en 2,5 kg kwijt. Het is heerlijk, ik geniet van de maaltijden en....nauwelijks honger en als je wel trek krijgt, dan mag je lekkere snackjes nemen.
Ik zie het helemaal zitten!!!! En vriendlief is ook begonnen, daar mogen ook wat kilootjes vanaf en zijn cholesterol is te hoog, slikt simvastatine en was ook bij diëtiste geweest. Mocht ook van alles wat lekker was niet meer.
zo benieuwd waar GOK ons kan brengen.
Ik ben enthousiast....vlug basisboek opgewicht uitlezen en de kookboeken bestellen