Tamara (34) Stiekem al een jaar aanwezig

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Tamara1979
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-03-2013 13:14

Tamara (34) Stiekem al een jaar aanwezig

Bericht door Tamara1979 » 29-04-2014 00:52

Hallo allemaal,

Ik ben stiekem al een jaar zo nu en dan aanwezig op het forum, maar heb het vooral gebruikt om ideetjes op te doen wat recepten betreft.. voor meer had ik geen tijd. Nu wil ik de tijd wel maken. Vooral voor degenen met tegenvallende resultaten wil ik proberen iets te betekenen.

Ik zal me voorstellen. Ik ben 34 jaar, moeder van 2 jongens van 4 en 5 en 7 jaar samen met Mich. Ik werk 4 dagen per week op het kantoor van een kinderopvang organisatie en in de avonduren werk ik van thuis uit nog als grafisch ontwerpster voor het bedrijf van mijn man.

Ik worstel al met mijn gewicht sinds mijn 13de/14de Mijn beste vriendin, die 3 kilo lichter was dan mij vond zichzelf te dik, dus kwam ik tot de conclusie dat ik ook te dik was en ik begon met lijnen. Met 1m74 woog ik toen 61 kg. Was ik maar nooit begonnen met lijnen! Ik was een normale eter, geen overdreven snoepkont... was niet met eten bezig. Ik zat prima in mijn vel, maar toch werd ik geprikkeld door mijn vriendin en ging met haar mee lijnen. Eten werd een obsessie en het gevolg was 20 jaar lang crashen - vreetbuien en weer meer aankomen dan het startgewicht, weer crashen etc. Het bekende jojo effect. Toen ik 21 was zat op 102 kg en had ik maat 46. Dat is gelukkig het zwaarste gewicht dat ik ooit heb gehad. Pas als ik echt weer extreem bij gekomen was kon ik de knop weer omzetten en weer mega gaan afvallen. Al die jaren was het alles of niets. Of ik at het hoognodige en viel 30 kg in een jaar af, of ik bleef maar eten eten eten omdat ik het zo vreselijk vond wat ik in de spiegel zag en omdat ik me zo'n mislukkeling voelde doordat ik het eten niet op orde kreeg.

7 jaar geleden toen ik mijn man leerde kennen zat ik in een positieve periode. Ik sporte onwijs veel, at weinig en zat weer op de 61 kg waar ik ooit op begon te lijnen. Het was een sport van me om op de grens gezond gewicht / ondergewicht te belanden. Ik voelde me met 61 kg nog steeds te dik.. en bedacht dat als ik die grens zou bereiken dat het dan blijkbaar goed zou moeten zijn. Want met ondergewicht zou ik dus echt niet meer te dik zijn. In ons eerste jaar samen schommelde ik tussen de 60 en 65 kg. Ik bleef flink sporten, maar mijn eetpatroon werd normaler. Na een jaar ( ja zo snel al) was het ons gegund om zwanger te worden. De eerste zwangerschap liep uit op een miskraam. De tweede zwangerschap ging goed, maar ik durfde niet meer te sporten ( bang dat het weer mis zou gaan) en ik stopte met roken. Ik bouwde niet af qua sporten en stopte van de 1 op de andere dag met roken. Ik ging van 8 uur per week sporten naar geen beweging meer. Ik kwam 1 kilo per week aan en dat stopte de hele zwangerschap niet. Mijn vader overleed toen ik 20 weken zwanger was, waardoor ik ook meer at en 6 weken later bleek mijn moeder borstkanker te hebben. Een heavy periode! Resultaat: 105 kg op de weegschaal op de dag dat ik ging bevallen. Na 3 weken na de bevalling was er wel 25 kg weg. 20 kg was puur vocht. Het was extreem warm die zomer.. Na 2 weken ( in mijn herinnering) begon dat vocht eindelijk af te drijven en was ik opeens 25 kg kwijt. Maar.. er bleven dus 15 tot 20 kg plakken.

Ik had geen makkelijk kindje en ik was daardoor een onzekere mama. Ik baalde van mijn lijf. Gelukkig kon ik eetbuien vermijden en bleef ik een half jaar stabiel. Toen kozen we voor een tweede kindje. Meteen weer zwanger! Ik lette enorm op mijn eten, nam geen hap teveel en kwam maar 8 kg aan deze zwangerschap. 3 dagen na mijn bevalling zat ik op 78 kg. 2 kg lichter dan voor de zwangerschap. Jippie! Maar nog lang niet waar ik wilde zijn. Helaas was onze 2de zoon een typische huilbaby. Ik at best veel om alle zorgen en frustraties te kalmeren, maar doordat mijn kindjes zoveel energie van me vraten kwam ik niet aan. Een half jaar later, toen de rust iets terug was ( hij huilde in ieder geval niet meer de hele dag, maar het blijft pittig met 2 ukkies waar nog geen 1.5 jaar tussen zit, wisseling van baan, een studie daarnaast waardoor ik 1 dag per week nog eens extra van huis was, dus nauwelijks tijd had om te slapen) ging het weer de verkeerde kant op. De (vr) eetbuien begonnen weer en ik kwam weer kilo's aan. Volgens mij begon ik toen ik weer op 91 kg zat aan het soepdieet. Met succes! Weer 20 kg weg in 4 maanden tijd. Ik kon het alleen wederom niet volhouden. Ik kwam langzaam aan, maar ik kwam wel aan. Een jaar later, vorig jaar januari, zat ik alweer op 98.7 kg. Heel erg dicht bij het maximale gewicht van 100 kg dat ik, buiten de zwangerschap om, ooit bereikt had.

Ik ging in de weer met een sportcoach en aangepast voedingspatroon. Calorie beperking. Ik sporte bijna dagelijks, was de hele dag bezig met eten ( 7 eetmomenten op een dag) maar viel geen gram af. Frustrerend. Zo heb ik 3 maanden aangemodderd. Mijn moeder kreeg last van haar suiker en kreeg een aangepast koolhydraatbeperkt dieet van haar arts. Ze viel in 3 maanden tijd 12 kg af. Ik had eerder koolhydraatbeperkt eten overwogen, maar het leek me niet te doen. Ik was alleen zo ver afgezakt dat ik vond dat ik geen keus had en het moest gaan proberen. Via via had ik gehoord over GOK. In april boekten we een vakantie naar Italie met mijn heerlijke gezin, maar zo kon ik natuurlijk niet in badpak of bikini. En toen ging de knop om Ik wilde voor eens en voor altijd af gaan rekenen met die k** kilo's en wel nu. Ik had 10 weken de tijd voordat we op vakantie vertrokken. Dat werd mijn doel! Zoveel mogelijk kwijt zien te raken voordat ik op vakantie zou gaan.

En het lukte me. De knop ging om en ik ging 12 kg lichter op vakantie! Wat een bevrijding was dat al! Ik was nog niet blij, maar dacht steeds aan hoe het zou zijn geweest met 12 kilo meer. We zaten 3 weken op een camping in italie. Ik probeerde me zoveel mogelijk aan de GOK richtlijn te houden en nam ook braaf crackers mee op vakantie. Ik bleef die 3 weken stabiel! Mijn weegschaal was mee op vakantie om het in de gaten te houden :-)

Na de vakantie zat ik nog steeds in de goede flow en uiteindelijk viel ik 25 kg af in een half jaar tijd. Er volgde daarna en periode met veel stress en stress heeft op mijn lijf een negatief effect. Mijn lijf lijkt dan ook niet af te willen vallen. Daarnaast zat ik al zoveel lekkerder in mijn vel dat ik het allemaal ook wat losser liet.

Al een jaar lang maak ik elke dag zelf de (meestal) giant cracker en beperk ik in mijn avondeten de koolhydraten ook. Maar meestal ga ik wel over de 5 kh heen, dus niet alleen maar groen. Als ik niet snaai, kan ik nu nog steeds met gemak een kilo per week afvallen, maar dat hoeft voor mij niet meer. Het eerste half jaar heb ik geen chocolade aangeraakt ( ik ben echt chocolade verslaafd en ook gebleven. Na een half jaar geen chocolade was die zin in chocolade echt niet weg) en nu sta ik me dat zo nu en dan wel toe. Ook geniet ik in het weekend gewoon van een lekker broodje bij de lunch in plaats van een cracker en heb ik heerlijk genoten van alle lekkers met kerst en pasen etc. Als ik op stap ga drink ik lekker amaretto met 7-up, maar compenseer alles in de dagen erna. En dat is nieuw :-) Het is niet meer alles of niets. Eet ik wat verkeerds, dan compenseer ik diezelfde dag nog ergens ( minder eten / extra water drinken etc) of in de dagen erna. En nu een half jaar later ben ik nog steeds 25 kg kwijt. En daardoor heb ik het gevoel dat ik na 20 jaar de controle terug heb. Ik weet precies wat ik wel en niet kan eten. Ik weeg me al 20 jaar elke ochtend en elke avond en dat ben ik blijven doen. Dat is ook mijn stok achter de deur. Bij twijfel 's avonds of ik wat lekkers ( fouts) neem helpt het me het niet te doen omdat ik de confrontatie met de weegschaal aan moet. In mijn team op het werk is iedereen aan het gokken geslagen en hebben we nu een afvalrace. Dit motiveert mij om mijn best te doen die laatste 5 kg ook eraf te krijgen en ik hoop anderen zo mee te sleuren in hun gevecht tegen de kilo's.

Ik zit nu op maat 38/40, maar ik wil vol in maat 38 terecht komen en onder de 70 kg duiken. Dan wordt 70 kg mijn bovengrens en ben ik mooi 30 kg rond kwijt. Ik weet nu heel goed hoe ik stabiel kan blijven.. alleen nu nog even mijn best doen voor die 5 kg en dan het "stabiel blijven trucje" weer toepassen.

Ik ben niet HET voorbeeld voor de echt GOKkers, want ik hou me niet aan de mooie 4*1/4 verdeling. Ik wil niet meer standaard aan de aardappels, rijst, pasta, normaal brood etc... ook geen kleine porties.. want een kleine portie wordt bij mij automatisch een grote portie.. en ik ben heel erg gevoelig voor kh. Ik ben van die dikmakers af en dat wil ik gewoon graag zo houden. Mijn buik is 25 cm geslonken en zodra er weer geregeld dit soort koolhydraatbommen naar binnen komen merk ik dat meteen aan mijn buik en dat wil ik niet. Daarnaast ben ik geen fruit eter.. en wat ik niet graag eet laat ik weg. Daarvoor pak ik dan liever wat meer groente en wat meer vlees tijdens mijn avondmaaltijd. Dan heb ik toch meer koolhydraten binnen waardoor mijn lijf niet lui wordt.. En ja, natuurlijk eet ik wel eens wat patatjes van mijn man of neem ik een paar hapjes lasagna van mijn kinderen, maar dat zal voor mij nooit meer een standaard maaltijd worden. Ik ben van die verslaving af en dat ga ik zo houden :-)

Het is een heel verhaal geworden. Volgens mij past dit meer in het kopje succesverhaal haha en misschien zijn jullie al lang afgehaakt. Maar goed.. dit is dus Tamara1979 :-)
Lengte 1m74
Startgewicht 98,7 kg
Gewicht nu 73,7 kg
Afgevallen 25 kg met GOK
Streefgewicht 68 kg

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Einde lurken nu actief lid

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-04-2014 23:36

Fijn Tamara dat je je nu voorstelt.
In sociale media termen ben je dus een jaar hier op het forum een 'lurker' geweest.

Wikipedia:
  • Lurker
    Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, BBS-en, Usenet of wiki's alleen meeleest, maar zelf (bijna) niets bijdraagt.

    De term is terug te voeren tot midden jaren 80, toen de meeste mensen nog geen toegang hadden tot internet, maar er al wel gebruik werd gemaakt van BBS-chatrooms, fora en nieuwsgroepen van Usenet. Lurking is een Engels woord dat 'op de loer liggen' betekent.

    Veel van deze nieuwsgroepen, chatrooms en forums raden nieuwelingen aan eerst een tijdje mee te lurken, om zo een goede indruk te krijgen van de cultuur en nettiquette van de gemeenschap om zo te voorkomen dat er "domme" vragen worden gesteld.
    [/list:u]

    Het is een indrukwekkend verhaal met een heel lijnverleden.
    Je klinkt als een krachtig en gedreven persoon.
    En hoe mooi om te lezen dat je nu grip hebt op je lijn en je eigen voedingswaarheid gevonden hebt.
    Wat zul jij een rust hebben, vooral ook geestelijk. :-)
    Zo blij voor je!

    Fijn dat je nu actief forumlid gaat worden en je ervaringen en GOK-wijsheden aan anderen wilt doorgeven. Je zult merken dat velen in een zelfde soort schuitje als jij zitten of gezeten hebben.
    Ik vind het iedere keer weer zo treurig om al die lijn-levensverhalen te lezen met in mijn achterhoofd het besef dat dit allemaal komt door de vetarme richtlijnen en het calorieën tellen wat destijds in de jaren 70 door de Hartstichting als 'gezond' voor je hart en lijf bestempeld werd.
    Juist dan raak je in de vicieuze cirkel van honger en overeten.

    Mooi hoe je nu de weegschaal gebruikt als een soort van motivator.
    Fijn hè als je weet dat jìj nu controle hebt over je eetgedrag.
    Niet meer gedreven door honger en móeten eten.
    Met jouw lijnverleden en je nu zo krachtige overtuigende verhaal heb ik er vol vertrouwen in dat jij niet meer terugvalt in een koolhydraatrijk leventje !

    Doe je al je gokkende collega's de hartelijke groeten.
    Jij bent hun voorganger ;-)
    Blijf vastberaden GOK-ken, dan gaat het je vast lukken om energiek en slank door het leven te gaan.
    Het is je van harte gegund.

Meerke
Berichten: 73
Lid geworden op: 28-04-2014 19:23

Petje af

Bericht door Meerke » 30-04-2014 20:18

Hallo Tamara1979,

Ik ben net nieuw hier en ben zeer onder de indruk van je verhaal, ik weet hoe zwaar het is om persoonlijke stress te hebben en daarbij te moeten werken en een studie te hebben, dit was tot een jaar geleden ook mijn situatie.
Ik wil alleen even zeggen petje af voor jou hoor en ik hoop dat ik mag staan waar jij nu staat.
Dank je wel voor je verhaal.

Méri
Afbeelding
Although she be but little she is fierce
William Shakespeare



Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
threekidsandcats
Berichten: 375
Lid geworden op: 22-04-2014 11:35

Bericht door threekidsandcats » 01-05-2014 21:40

Hoi Tamara,

Knap dat je je al die tijd staande hebt weten te houden, wat een indrukwekkend verhaal. Super dat je zoveel bent afgevallen en dat je het ook volhoudt! Moeder zijn, werken, studeren, afvallen en alles water bij hoort. Respect.

Ik vind het fijn om je antwoorden en berichtjes te lezen in mijn dagboekje, ik denk dat ik er veel van kan leren :-)

Groetjes, Marjolein
Liefs, Marjolein

Mijn dagboekje
:h: 'Big things often have small beginnings' :h:

Tamara1979
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-03-2013 13:14

Lengte / tailleverhouding

Bericht door Tamara1979 » 02-05-2014 13:19

Voor de geïnteresseerden nog het verloop van de lengte / tailleverhouding zoals vermeld staat in opgewicht:

Toen ik startte met GOK vulde ik dit in als wens:
Streefgewicht 69 kg
Taille/lengte verhouding 45%
Taille omvang 78 cm
Kledingmaat 40

Beginstand was:
Gewicht 98.7
Taille/lengte verhouding 57%
Taille omvang 100 cm
Kledingmaat 46

en na 6 maanden was dit het resultaat:
Gewicht 72.5
Taille / lengte verhouding 42%
Taille omvang 76 cm
Kleding maat 38 / 40
Lengte 1m74
Startgewicht 98,7 kg
Gewicht nu 73,7 kg
Afgevallen 25 kg met GOK
Streefgewicht 68 kg

Meerke
Berichten: 73
Lid geworden op: 28-04-2014 19:23

Bericht door Meerke » 02-05-2014 20:59

applaus applaus applaus applaus
Afbeelding
Although she be but little she is fierce
William Shakespeare



Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 02-05-2014 22:58

Hallo Tamara,

Wat een boeiend verhaal. Ik GoK al een paar jaar. Gelukkig hoefde ik niet zo veel af te vallen. Ik was ooit een jo jo-er. Heb van alles geprobeerd om slank te blijven. Brood dieet, Sonja Bakker, richtlijnen van Weight Watchers via een vriendin die dat volgde, Waistline (ook kh bepekrt),Atkins, maar toen ik met GoK in aanraking kwam had ik het gevoel dat ik 'thuis' kwam. Dit was het voor mij. En nu wil ik nooit meer anders. Mijn omgeving vind het regelmatig raar hoe ik eet, maar ik voel mij er zo goed bij. Ik ben 57 en heb veel energie en kan daardoor een dag hard werken. Vaak heb ik mensen om mij heen die nog heel jong zijn en snel moe zijn en 'het helemaal gehad hebben'. Wat jij vertelt over het wegen, dat heb ik ook. Ik hou mijzelf onder controle door mij dagelijks te wegen. Van veel GoK-ers lees ik dat ze dat 1 x per week doen. Zo vind ieder zijn weg. Bedankt voor de inspiratie en veel succes verder. Ik kom je hier en daar vast nog wel tegen. Groet van Yvonne B.

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 03-05-2014 07:45

hoi tamara.
ik heb geboeid je verhaal gelezen. Het gevoel van te dik zijn ken ik op het moment heel erg goed. in september 2013 ben ik ook begonnen met gokken door een tip van iemand van dit forum. ik ben toen ook fanatiek aan de gang gegaan en ben nog steeds een bewuste gokker. Ik ben vanaf 1999 suiker patiente en had een huisarts die maar steeds meer de medicatie omhoog schroefde en op het laatst moest ik gaan leren spuiten, juist op dat moment kwam gok in mijn leven. ik viel af en bleef afvallen. vlak voor de kerst was ik helemaal van mijn suiker medicatie af en ben mee gaan doen met diabetes sport, een project van een half jaar. daar ben ik nu klaar mee, en heb meteen een sport abonnement genomen voor 2x per week fitnessen. mijn gewicht is op dit moment 71.3 en ik ben 175 lang. een gezond bmi. toch voel ik me nog altijd te dik. als we uit eten gaan laat ik bewust de kh staan. als ik wel iets meer kh eet voel ik me meteen als een opgeblazen ballon. de volgende dag compenseer ik net zoals jij dat doet. Het gokken gaat goed. de centimeters gaan gestaag minder worden. van de 89 kilo naar de 71 kilo. maar tot nog toe nog steeds niet het gevoel dat ik een slanke dame ben.
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Gina
Berichten: 726
Lid geworden op: 05-03-2012 15:01

Bericht door Gina » 03-05-2014 07:55

Hoi Tamara ,

ik heb ook geboeid je verhaal gelezen en ook heel herkenbare dingen tegen gekomen .
Super fat je als actief lid hier verder gaat !!
Ik ga je volgen

veel lees plezier hier en geniet lekker van het GOKKEN

fijn weekend (y)

Gebruikersavatar
cicilia
Berichten: 72
Lid geworden op: 08-12-2009 09:02

Bericht door cicilia » 03-05-2014 09:02

Wat een verhaal zeg..........dat zijn verhalen die motiveren.

Vandaag ook het Gok weer opgepakt. Ben ook niet zo'n schrijver maar moet daar ook maar eens verandering in brengen.

Die laatste vijf gaat je ook lukken, heel veel succes.

Gebruikersavatar
An0110
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-02-2014 10:19

Bericht door An0110 » 03-05-2014 09:41

Hoi Tamara,

Wat herken ik veel in het verhaal wat je geschreven hebt. Ik vindt het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het alles of niets denken heeft gehad. Het geeft me weer moet in de strijd tegen de kilo's!

Groetjes

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 03-05-2014 12:58

Hoi Tamara,

Wat een inspirerend verhaal. Heerlijk hè, dat je je eigen lijf nu 'snapt' en weet wat je wel en niet kan doen. Iedere dag 2x wegen vind ik wel heftig, dat zou ik niet kunnen denk ik!

Ik ben het niet met je eens dat je geen voorbeeld bent voor de echte GOK-kers. Volgens mij ben jij namelijk hét voorbeeld van iemand die Grip heeft Op Koolhydraten!!

Succes met de laatste kilo's, die kunnen erg aan je gehecht zijn :) (y)

Gebruikersavatar
Noa1
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-03-2014 13:22

Bericht door Noa1 » 03-05-2014 21:00

Ik vind je juist een voorbeeld ,je doet het op je eigen manier beetje van Yvonne en een beetje van Tamara. En moet je kijken hoe je het allemaal ten goede hebt gekeerd na al die moeilijke jaren. Daar kun je trots op zijn! En bedankt voor de feedback ook die je mij geeft (y)

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 03-05-2014 22:33

Wat een mooi verhaal Tamara, fijn dat ook jij je weg met Gok zo goed hebt gevonden ! Ook ik heb me nooit bezig gehouden met het 1/4 verhaal.
Leren waar je gevoeligheden en valkuilen liggen en in control blijven (y) . Super hoor, en fijn dat "mijn"Giant er een klein handje aan heeft bij mogen dragen.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

pinknewlife
Berichten: 50
Lid geworden op: 15-04-2013 14:04

Bericht door pinknewlife » 04-05-2014 11:53

Hoi Tamara,
Mooi verhaal heb je geschreven.
Wat is het een goed gevoel als je blij bent met je lichaam.
Ik sta ook elke dag op de weegschaal omdat ik gewoon nieuwsgierig
ben. Ik ben nu van 85 kilo naar 79 kilo gegaan.
En ik herken wel wat je schrijft dat je jezelf stabiel houdt.
Ik heb nu ook de kracht om mezelf in toom te houden.
En het minder eten gaat mij goed af. Maar ik let wel op wat ik eet.
Ik ben nog niet waar ik moet zijn, dat zou voor mij 70 kilo zijn.
Maar jouw verhaal is een succesverhaal.
Goed van je (y) En de laatste kilo's gaan er vast ook vanaf.

Gebruikersavatar
anneliesz
Berichten: 60
Lid geworden op: 10-09-2012 18:47

Bericht door anneliesz » 05-05-2014 20:40

Hoi Tamara, leuk om jouw verhaal te lezen en herkenbaar. Het is een heel proces om anders met je lichaam en voeding om te gaan en dan niet te vergeten de psychologische kant ervan. Je hebt je draai gevonden, ik hoop dat ook te vinden maar ik ben goed op weg denk ik. Jouw berichtjes in mijn dagboek hebben me gesteund. Fijn dat je mensen hier op het forum ook wil gaan steunen, ik denk dat ze een goeie aan je hebben. Veel succes!!! Groetjes Annelies

novaliva
Berichten: 36
Lid geworden op: 09-07-2012 14:28

Bericht door novaliva » 14-05-2014 12:46

Van harte bedankt, Tamara, om je verhaal met ons te delen en super wat je al bereikt hebt !!! (y)

Zelf was ik ook jarenlang aan het jojoën. Sinds 1-2 jaar zie ik eindelijk in hoe mijn lichaam reageert en kan ik mijn gewicht stabiel houden. Tgo mijn hoogste gewicht ben ik nog steeds 23 kg kwijt en de bijhorende kledingmaat natuurlijk, want dat vind ik ook heel belangrijk. Broekmaat is van 50-52 naar 42-44 gegaan (42 indien stretch) en die maat heb ik toch al bijna een jaar.

Mijn BMI ging van 38 naar 30.

Nu is het tijd om de overige kilo's te verliezen. Soms moet ik mijn draai weer vinden, want door druk met andere dingen bezig te zijn, neig ik soms weer naar koolhydraatrijkere voeding en ik merk direct welke invloed dit heeft op mijn lichaam, meer bepaald rond mijn taille.
Gelukkig speel ik kort op de bal zodat het jojoën niet weer kan beginnen.

Ik wou nog even zeggen dat jouw verhaal me enorm inspireert om de GOK-draad weer op te pakken, van harte bedankt hiervoor !!! :D (y)

groetjes,

Lieve

Plaats reactie