Jeanette bewijst: Tamoxifen en afvallen kan wel! Al 30 kg!

Laat je inspireren door deze ervaringsverhalen van GOK-kers. Wil je ook lid worden van dit forum en / of van de besloten facebookgroep van Grip op Koolhydraten (GOK) kijk dan op https://gripopkoolhydraten.nl/gok-forum/

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Jeanette bewijst: Tamoxifen en afvallen kan wel! Al 30 kg!

Bericht door Jeanette » 31-05-2013 16:19

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag begonnen met Grip Op Koolhydraten. Eerste dag 6 ons eraf vanmorgen 1 ons. Zoals iedereen hier waarschijnlijk is dit écht mijn hoop in bange dagen. Kcal tellen of WW is gewoon hongeren en dat gaat bij altijd gevolgd worden door enorme v(r)eetbuien. Helaas!!!

Ik krijg sinds een jaar hormoontherapie (tamoxifen) en kom daar van aan. Nou ja.... ik kom niet van de tamoxifen aan hoor. Ieder pondje gaat door het mondje maar nu is het tijd om op de rem te gaan staan.

Hopelijk leer ik veel van jullie. Want opgeven is geen optie! Vandaag stond op de voorpagina van Vrouw een mooie kreet; Afvallen is opbloeien!! En zo is het.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
Ingrid68
Berichten: 395
Lid geworden op: 14-06-2010 12:12

Bericht door Ingrid68 » 31-05-2013 17:59

Welkom! Ik ben deze week ook (weer) begonnen en het bevalt me goed. Geen zin meer om te snaaien. Af en toe wel behoefte om iets lekkers te eten maar de wil om GOK goed te doen is groter dus ik geef er niet aan toe of neem een verantwoord tussendoortje. Er zijn hier heel veel ervaren GOKkers die je tips en advies kunnen geven. Goed dat je al resultaat hebt. Succes ermee.
~Ingrid~

Startdatum: 27 mei 2013

Mijn dagboek

Afbeelding

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 31-05-2013 18:08

Wat leuk dat je reageert Ingrid! Je schrijft dat je weer bent begonnen. Je bent dus al eerder wat kilo's kwijt geraakt met Gok? Ik ben héél benieuwd hoe snel het gaat. Ik zal straks eens even gaan neuzen in de dagboekjes.

Aan de motivatie zal het niet liggen :lol:
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
Ingrid68
Berichten: 395
Lid geworden op: 14-06-2010 12:12

Bericht door Ingrid68 » 31-05-2013 23:13

In 2010 ben ik - als ik me goed herinner - 8kg afgevallen. Ik heb het toen zo'n 3 maanden gedaan.
~Ingrid~

Startdatum: 27 mei 2013

Mijn dagboek

Afbeelding

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 01-06-2013 07:37

Dat gaat je nu weer lukken Ingrid en méér!!! Let maar op! Ik ga even je dagboekje lezen.

Nogmaals bedankt voor het warme welkom.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Tamoxifen en Grip op Koolhydraten werkt!

Bericht door Jeanette » 21-11-2013 18:08

Ik zit even in mijn voorsteldraadje te lezen. Wat is er veel veranderd sinds eind mei!!! Nooit gedacht dat het verlies van de kilo's zó enorm veel voor me zou gaan doen!

Sinds begin 2012 kreeg ik het medicijn tamoxifen voorgeschreven. Dit is een hormonenkuur die je krijgt voorgeschreven als je hormoongevoelige borstkanker hebt. Er werd mij gezegd dat ik hiervan 10 kg zou gaan aankomen. Op dat moment woog ik 103! In een jaar tijd kwamen daar nog eens bijna 8 kg bij! De hormoonkuur geeft veel bijwerkingen; aankomen, opvliegers, depressief, slapeloosheid zijn er een paar, maar de lijst is veel langer. Inmiddels wist ik dat vetcellen ook oestrogeen blijven afscheiden en daarom is er ook na de overgang (al of niet veroorzaakt door chemotherapie of Zoladex) nog steeds enige hormoonproductie. Ik had alles ondergaan wat de artsen konden doen om het borstkanker monster te verslaan; dubbelzijdige amputatie, alle lymfeklieren uit mijn oksel verwijderd, bestraling, chemo en als toetje volgt nog 7 jaar hormoonkuur. Ik bedacht dat als de artsen zó veel moeite hadden gedaan om mij hier op aarde te houden, ik min of meer verplicht was om ervoor te zorgen dat mijn lichaam in een zo gezond mogelijke staat gebracht zou gaan worden door mij.

Via google kwam ik bij Yvonne Lemmers terecht. Ik las dat zij zelf ook tamoxifen voorgeschreven had gekregen. Zij was niet aangekomen! Ze kon haar keurige gewicht behouden! Dat overtuigde mij. Dit "dieet" zou ik gaan volgen.

Inmiddels ben ik 26 kg afgevallen. Ik kan het wel van de daken schreeuwen; tamoxifen en afvallen kan wel!!!!
Ondanks dat ze in het ziekenhuis tegen mij gezegd hadden dat ik me er maar bij moest neerleggen. Met het verdwijnen van de kilo's kwam er wat anders terug; ik kreeg weer levenslust, de opvliegers zijn vrijwel helemaal verdwenen en ik loop over van de energie! Trappen op naar zolder? Toen ik nog zwaar was struikelde je over de spullen op de trap die klaar lagen om naar boven gebracht te worden. Nu is de trap leeg, ik breng het gewoon gelijk naar boven. De auto gebruik ik bijna niet meer, alles op de fiets.

Maar het aller mooiste wat ik terug heb gekregen door het verliezen van de kilo's........ ik durf weer te kijken naar de toekomst! De angst dat de kanker terugkomt is naar de achtergrond verdwenen!!! Die angst was zo verlammend!! Hoe het komt dat die angst is verdwenen weet ik niet precies. Het zal vast en zeker direct verband houden met de depressieve gevoelens die ik had. Die gevoelens hebben nu plaats gemaakt voor een enorme energie boost.

Sinds ik gok heb ik pas 2x een snaai bui gehad! Met andere diëten dacht ik de hele tijd aan eten! De hele dag had ik honger. Daar heb ik nu totáál geen last van. Vandaar dat ik durf te zeggen dat ik zeker weten door ga met gokken fase I tot ik een gezond BMI heb. In dit voorsteldraadje heb ik het over 35 kg minder! Dat leek me destijds een onmogelijke opgave. Inmiddels heb ik mijn doel al naar beneden bijgesteld; ik wil 43 kilo gaan afvallen in totaal. Dan heb ik een gezond bmi!

Kan je afvallen met tamoxifen? Echt wel!!!! (y)

Hier een foto van mij februari 2012 (december had ik de laatste chemo gehad) Rechts is van december 2013. Afvallen met gok is (y)


Afbeelding
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Roosje S
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-10-2013 11:21

Bericht door Roosje S » 21-11-2013 18:25

Hoi Jeanetta,

Petje af hoor voor je doorzettingsvermogen en ik ben ook onder de indruk van je verhaal. Gewoon supergoed!

Groetjes Roos
Afbeelding

live your life before life lives you

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 21-11-2013 19:14

Dankjewel :oops:

Jij gaat zelf ook goed zie ik aan je weegbalkje!! (y)
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Roosje S
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-10-2013 11:21

Bericht door Roosje S » 21-11-2013 19:43

Ja ik mag zeker niet klagen, het afvallen gaat so far so good. De eerste 10 zijn er inmiddels af en ik voel me super!
Afbeelding

live your life before life lives you

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 21-11-2013 21:10

Heb je een dagboekje hier? Dan kan ik even lezen bij je.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Roosje S
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-10-2013 11:21

Bericht door Roosje S » 21-11-2013 21:45

Nee ik heb hier geen dagboek, ik schrijf wel alles in een schrift wat ik eet en achterin recepten van medeGOKkers die ik lees op Facebook.
Afbeelding

live your life before life lives you

Gebruikersavatar
Magda H
Berichten: 311
Lid geworden op: 09-10-2013 21:02

Bericht door Magda H » 23-11-2013 22:12

Wauw! Wat een verhaal zeg. En wat een doorzettingsvermogen als je zoveel voor je kiezen krijgt. Petje af dat het je al gelukt is om zoveel af te vallen. Dat restant gaat je ook lukken, zeker weten!
Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang met gok bezig en het bevalt mij ook uitstekend. Heb al vaak gelijnd en altijd succesvol maar nooit blijvend.Het feit dat ik geen honger heb tussen de maaltijden door is heerlijk. Hier en op FB zie je lekkerste recepten voorbij komen dus inspiratie genoeg.
Succes verder!

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 24-11-2013 11:28

Dankjewel Magda! Ik vind het gokken écht heel gemakkelijk vol te houden. En inderdaad géén honger!!!
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
zojaatje
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-01-2012 17:34

petje af!

Bericht door zojaatje » 08-12-2013 15:00

Goh Jeanetta,
Wat een verhaal! En wat goed van je, dat je toch weer de moed hebt kunnen vinden om hiermee te beginnen.
26 kilo kwijt is heel wat, petje af! Veel succes verder, Zoja

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 08-12-2013 15:24

Wat een mooi en ontroerend verhaal Jeanetta en wat ben je een sterke vrouw!

Overgangsklachten zijn volgens mij helemaal niet overgangsklachten maar klachten die het gevolg zijn van onze foute voedingsgewoonten. Zoveel vrouwen die GOKken die veel minder 'overgangsklachten' hebben dat kan geen toeval zijn.
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 08-12-2013 17:15

Ladyrun schreef:Overgangsklachten zijn volgens mij helemaal niet overgangsklachten maar klachten die het gevolg zijn van onze foute voedingsgewoonten. Zoveel vrouwen die GOKken die veel minder 'overgangsklachten' hebben dat kan geen toeval zijn.
Ik ben het volledig met je eens!! (y)
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Re: petje af!

Bericht door Jeanette » 08-12-2013 17:17

zojaatje schreef:Goh Jeanetta,
Wat een verhaal! En wat goed van je, dat je toch weer de moed hebt kunnen vinden om hiermee te beginnen.
26 kilo kwijt is heel wat, petje af! Veel succes verder, Zoja
Dit keer ga ik écht mijn streefgewicht halen!! Alleen is dit wel even een lastig maandje. Dus ik doe het nu even een tandje lager, dus wel gokken maar 1 dag in de week even de teugels wat laten vieren. Maar in januari ga ik er weer vol er tegenaan.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
pukkie
Berichten: 120
Lid geworden op: 16-08-2010 12:35

Bericht door pukkie » 10-12-2013 12:58

Hallo Jeanetta,

Jouw verhaal en jouw dagboek hebben mij enorm geïnspireerd om 3 weken geleden echt een definitieve doorstart te maken met Gok. Dat wil ik je even laten weten.
Fantastisch zoals jij bent afgevallen. Wat heerlijk voor je dat hierdoor je leven zo wezenlijk aan het veranderen is. Succes in december. En zoals Yvonne al op Facebook schreef: In december kun je het verschil maken; 2 kg er af of 3 kg er bij is in januari 5 kg verschil. Daar hou ik me maar aan vast als motivatie.

Groeten,
Petra
Mijn dagboek

Afbeelding

22-7-14 111,3 kg
27-12-15 105,5 kg
2-4-16 99,9 kg

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 04-09-2014 08:54

Zo maar even een kleine update. Sinds december blijf ik redelijk stabiel. Ik wil nog 10 - 15 kg kwijt maar daar wacht ik nog heel even mee. Stabiel blijven is nu het beste. Over 14 dagen wordt de rechterkant gereconstrueerd. Daarna op zomervakantie en dan doorpakken naar de 68 kg. Gaat me zeker lukken. Wat ben ik blij met dit dieet! (y)
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
pepper68
Berichten: 2399
Lid geworden op: 24-10-2011 21:37

Bericht door pepper68 » 04-09-2014 11:09

Hey Jeanette,

Wat leuk om weer even van je te horen! Ik wens je heel veel succes met alles wat er gaat gebeuren enne die 68 kilo ga je zeker wel redden!

Liefs Lisa ;)

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 04-09-2014 11:12

Oh Lisa!!! Hoi top dat jij ook bij de 5% hoort die op gewicht blijft. Voelt geweldig vind je niet? Ik loop tegenwoordig ook 3x in de week hard. De bedoeling is om dit op te gaan bouwen naar 10 km per keer. Ik zit nu op 7 km. Allemaal dankzij Gokken! Geweldig toch!!!
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Plaats reactie