Koolhydraten in vlees :twisted:

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Koolhydraten in vlees :twisted:

Bericht door kaartendraak » 11-09-2011 08:55

Ik heb de aflevering net gekeken, maar bij Kassa hadden ze het erover dat we met zijn allen teveel vlees eten, dus hebben ze maar wat erop verzonnen. Je gaat nu gehakt enzo krijgen, of het is er al? waar ze de helft ofzo vervangen voor tarwe en granenrommel :twisted: Dus we moeten daar ook al etiketten van gaan lezen anders eet je straks een lekker balletje gehakt wat ze half-om noemen, maar dan zitten er gewoon 2 bruine boterhammen doorheen................. :twisted:

Wie heeft de aflevering wel gezien en kan er meer over vertellen? IS het bijv alleen bij gemalen vleessoorten of moeten we bij de kipfilet enzo ook al kijken of er geen gemalen boterhammen in gespoten zijn? :shock:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 11-09-2011 22:20

het staat gewoon op de verpakking! :lol:
En anders kan je kassa terug kijken op http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 12-09-2011 08:54

Ja, maar dat is nu het iritante ervan, we moeten nu echt ALLE etiketten gaan nalezen of er niks extra's in zit wat er gewoon niet in hoort.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

muzieknootje
Berichten: 4845
Lid geworden op: 07-02-2011 20:01

Bericht door muzieknootje » 12-09-2011 18:07

Tja ,je zou er in de war van raken !!!Wat is nou waar ,wel vlees geen vlees ??
Het is allemaal zo tegenstrijdig,we moeten mager eten en al meer nepvoedsel nuttigen.Het is dat wij deze methode kennen maar je moet stevig in je schoenen staan,wil je hier niet onzeker van worden :roll: Maarrr we weten uit ervaring dat deze methode helpt en dat we geen honger hoeven te lijden !!Dus laten we ons niet gek maken .moet er niet aan denken dat mijn karbonade straks ook al bewerkt wordt :twisted: Leve GOK :lol:

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 12-09-2011 19:52

Al zou ik niet aan de GOK zijn, zelfs dan zou ik geen vlees willen wat voor de helft is opgevuld met tarwerommel oid, dat wilde ik voor GOk ook al niet. Als ik een balletje gehakt wil gooi ik er zelf wel paneermeel door, bij wijze van dus.

Vlees ie goed voor je, zitten voedingsstoffen in die je nodig hebt, je hoeft alleen niet elke dag een pond te eten, 1,5 ons is zat en er zijn mensen die juist veel meer eten.

Maar ja, hoe komt het dat we teveel vlees eten. De mens wil ook melk drinken. Om aan al die liters die men wil drinken tegemoet te komen, moeten er genoeg koeien zijn. Maar ene koe geeft geen melk als die niet drachtig is of net bevallen van een kalf. En ja, als die kalfjes dan na een tijdje niet geslacht worden voor consumptie krijg je teveel koeien. Dat is al een voorbeeld waarom er dus ook veel kalfsvlees is. Men vindt het zielig, maar ze vergeten dat het er wel voor zorgt dat ze hun glaasje melk, karnemelk, yoghurt enz op tafel hebben staan.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 13-09-2011 13:21

Leuk voor de mensen die gluten-overgevoelig zijn.
Zoals ik. :?
Dat wordt goed uitkijken dus. (= verpakkingen lezen)

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 13-09-2011 14:02

Zeker weten, goed opletten wat je pakt.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 14-09-2011 07:20

kaartendraak schreef:Zeker weten, goed opletten wat je pakt.
AH is al op de vingers getikt door de VWA. Vlees met dergelijke toevoegingen mag geen vlees heten maar is een VLEESPRODUCT. Die kop op de sticker lukt meestal nog wel zonder leesbrilletje. :-)

Kees

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 14-09-2011 09:34

kaartendraak schreef:Al zou ik niet aan de GOK zijn, zelfs dan zou ik geen vlees willen wat voor de helft is opgevuld met tarwerommel oid, dat wilde ik voor GOk ook al niet. Als ik een balletje gehakt wil gooi ik er zelf wel paneermeel door, bij wijze van dus.

Vlees ie goed voor je, zitten voedingsstoffen in die je nodig hebt, je hoeft alleen niet elke dag een pond te eten, 1,5 ons is zat en er zijn mensen die juist veel meer eten.

Maar ja, hoe komt het dat we teveel vlees eten. De mens wil ook melk drinken.
Wij zijn de enige levende wezens die na hun zoogtijd nog melk drinken. En dan nog van een ander ras ook. We hebben het helemaal niet nodig.
Thea Bremer

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 14-09-2011 09:59

In veel andere landen wordt ook melk gedronken hoor, maar dan geitenmelk. Een geit is wat dat betreft ook 'voordeliger', die geeft nl altijd melk, hoeft niet drachtig te zijn zoals een koe.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kellebel87
Berichten: 2112
Lid geworden op: 05-04-2011 08:39

Bericht door Kellebel87 » 14-09-2011 12:10

geitenmelk is ook niet zo slecht voor je darmen als gewone melk... mijn schoonmoeder drinkt altijd geitenmelk....

En volgens mij mag je meer dan 1,5 ons vlees eten op een dag hoor....alleen al m'n avond vlees is ruim 100 gr of soms nog meer! 1,5 ons vlees is een sonja bakker-regel waarbij je maar 75 gr. vlees 's avonds mag hebben ;)
Dagboek van Kellebel

Met een stevige stok achter de deur weer begonnen met fase 1!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 14-09-2011 12:22

Ik eet per maaltijd ook minimaal 1,5 ons vlees, 1 ons vind ik zo weinig, alleen met tartaar hou ik dan wel een ons, omdat ik die kant-en-klaar koop, niet een pak tartaargehakt, maar verder is het altijd meer.

Mensen die geitenmelk drinken of anders gezegd, mensen uit landen waar geen koemelk gedronken wordt kunnen ook vaak helemaal niet tegen koemelk, die kunnen alleen maar tegen geitenmelk.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 14-09-2011 13:58

Ik bedoelde met 'wij' niet alleen de Hollanders hoor!
Ik bedoel de mens. Naast de mens drinkt er geen 1 zoogdier melk na de zoogtijd!! Dus ook geen geitenmelk :wink:
Thea Bremer

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 14-09-2011 14:13

Thea Bremer schreef:Ik bedoelde met 'wij' niet alleen de Hollanders hoor!
Ik bedoel de mens. Naast de mens drinkt er geen 1 zoogdier melk na de zoogtijd!! Dus ook geen geitenmelk :wink:
Als ik me niet vergis heeft 70% van de wereldbevolking een lactose-intolerantie door het missen van een enzym dat melksuiker afbreekt. Die mensen drinken geen melk en hebben die intolerantie daardoor ook gekregen. Dat wil echt niet zeggen dat zuivel per definitie ongezond is. Wel kun je vraagtekens zetten bij verschillende bewerkingen van melk. Weston A. Price propageerde ooit het drinken van rauwe melk maar ik hoor de gezondheidsautoriteiten al... Net als dat het moeilijk wordt om helemaal zonder koolhydraten te leven is het ook niet makkelijk om het helemaal zonder zuivel te doen. Ik zou niet graag mijn boter en kaas missen, om twee voorbeelden te noemen. Maar we kunnen zonder, net als zonder fruit.

Kees

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 21-09-2011 10:44

Maar dat is met granen toch net zo? De oermens at ze niet hoor, ze zijn 'pas' 10.000 jaar geleden aan ons menu toegevoegd; aardappels zelfs pas in de 16e eeuw. We hebben genoeg aan de kh in groenten, noten, zaden, pitten en fruit.

Ik moet zeggen sinds ik gok - nu alweer ruim 2 jaar - ga ik steeds minder aardappels, rijst, brood en pasta eten. Ik heb zelf het gevoel dat mijn lijf eindelijk door heeft wat het nodig heeft, na al die jaren volgedouwd te zijn met troep. Voor mijn gevoel komt mijn lichaam in balans en valt in mijn hersens het kwartje nu ook, haha.... :wink:
Wie niet waagt, die niet wint!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 21-09-2011 11:11

Granen worden wel al heel wat eeuwen gegeten, komt oorspronkelijk uit Egypte en wie weet hoe lang ze daar al hun vorm van brood bakken. Granen zijn niet zo slecht, maar er wordt gewoon teveel mee gerommeld waardoor de goede voedingsstoffen eruit gehaald worden en de lege kh's overblijven.

Aardappels klopt zeker, die werden pas ontdekt toen Amerika ontdekt werd, daarvoor waren witte bonen meestal de aanvulling of hoofdmaaltijd hier. Ik vind het vaak ook ergerlijk dat aardappels als groente worden gezien, dat zijn ze nl helemaal niet, het zijn knollen die als bijgerecht gegeten moeten worden en niet als hoofdgerecht :roll:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 21-09-2011 11:17

kaartendraak schreef:Granen worden wel al heel wat eeuwen gegeten, komt oorspronkelijk uit Egypte en wie weet hoe lang ze daar al hun vorm van brood bakken. Granen zijn niet zo slecht, maar er wordt gewoon teveel mee gerommeld waardoor de goede voedingsstoffen eruit gehaald worden en de lege kh's overblijven.
Vandaar ook zoveel mensen met glutenallergie en prikkelbare darm syndroom. Ik kom er steeds meer tegen die voor een groot deel van hun klachten af raken door gok.
Ik eet - als ik al granen eet - alleen nog spelt, bulgur, quinoa (en amaranth, mar dat vind ik niet lekker).

Sorry dit gaat een beetje off topic geloof ik... :oops:

Over kh in vlees: alle vleeswaren zijn bewerkt, er zitten al zetmelen en suikers in, ook in kipfilet. Ik eet eigenlijk meestal gerookte ruawe ham of rosbief en zelfs dan ontkom je niet aan suiker, want voor een mooie bruine korst gaat dat erover. Het enige dat erop zit is zelf kipfilet, rosbief en gehakt bereiden en er dunne plakjes van snijden.
Wie niet waagt, die niet wint!

Plaats reactie