borstvoeding en koolhydraatarm eten.

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
tine
Berichten: 309
Lid geworden op: 22-03-2010 16:17

borstvoeding en koolhydraatarm eten.

Bericht door tine » 30-08-2011 16:45

http://www.ouders.nl/lacta/bv0658.htm

stukje over borstvoeding en koolhydraatarm dieet.
Mijn angst is vooral dat het te snel gaat, waardoor de baby gifstoffen van het afvallen binnen krijgt.
nieuwe poging!

tonno51163
Berichten: 87
Lid geworden op: 01-04-2010 09:16

Bericht door tonno51163 » 30-08-2011 19:38

Wauw, morgen uitgerekend. Je zult in ieder geval niet veel langer meer hoeven te wachten. Succes alvast met je bevalling.

Als je denkt dat het te hard gaat, kun je wat meer eten en wat tussendoortjes nemen in de vorm van noten of kaas of zo. Beetje groente erbij voor wat extra vezels en vitamines.
De eerste weken zal je veel afvallen, dat is voornamelijk vocht wat je in je zwangerschap extra vasthoudt, dan geleden die ½ tot 1 kilo per week nog niet.

Wat tijdens de BV periode nog belangrijker is dan eten, is drinken. Drink vooral veel water (misschien ook wat speciale BV-thee). Concentreer je vooral op de BV, afvallen kan later ook, de BV kan je nooit overdoen als het mislukt (ken je het BV forum van VBN?)

tine
Berichten: 309
Lid geworden op: 22-03-2010 16:17

Bericht door tine » 31-08-2011 08:39

dank je, nee het zal niet lang meer duren. Het is een flinke baby, ze schatten hem nu al 8 pond, hoop niet dat hij 2 weken extra blijft zitten :roll:

ik ga het inderdaad maar voorzichtig proberen met denk de ene dag 1 kh uur en de volgende dag eerst maar 2.

Maar ik ga me inderdaad eerst maar helemaal richten op de borstvoeding, dat moet eerst goed lopen.

Bedankt voor je tip over het forum borstvoeding.

groetjes
nieuwe poging!

Plaats reactie