Hoe is het met jullie gezondheid gesteld?

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Hoe is het met jullie gezondheid gesteld?

Bericht door Yvonne Lemmers » 06-07-2011 12:54

Ben van Ommen, Principal Scientist en programmadirecteur Systeem Biologie bij TNO:

  • ‘Gezondheid wordt steeds meer gezien als iemands vermogen zich voortdurend aan te passen aan veranderingen (stressoren).
    Het lichaam heeft dagelijks te maken met ‘stressoren’,
    vooral op het gebied van de stofwisseling (het verteren van maaltijden)
    en ontsteking (bacteriën, virussen en lichaamsvreemde stoffen).
    Door het meten van de respons op zo’n ‘stressor’ wordt een indicatie van de gezondheidsstatus van een persoon verkregen.’ [/list:u]


    Hoe is het met jullie gezondheid gesteld?


kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 06-07-2011 13:14

Ik denk dat ik wel zeer gezond ben, heb totaal geen stressig leven, ik eet GOKproof en het enige wat ik 1x per jaar heb is een beetje verkouden als de seizoenen wisselen, maar dat hoort erbij vind ik.
De laatste keer was ik in een dag of 3-4 ervan af, terwijl het voor GOK wel 1 tot 2 weken kon duren.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Gezondheidsverbetering

Bericht door Yvonne Lemmers » 06-07-2011 13:55

kaartendraak schreef: De laatste keer was ik in een dag of 3-4 ervan af, terwijl het voor GOK wel 1 tot 2 weken kon duren.
Zie hier jouw gezondheidsverbetering.
Je lichaam kan zich dus duidelijk beter aanpassen aan de stressor: virus

Met mij hetzelfde.
Ik kan nu één dag last hebben van een verkoudheid, en vervolgens de volgende dag er weer vanaf zijn. Gezond bezig dus, geeft ook een fijn gevoel :-)
En geen bacteriële naweeën meer zoals voorhoofdsholte- of bijholteontstekingen.

Gebruikersavatar
lieneke
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-01-2010 19:05

hoesten verleden tijd

Bericht door lieneke » 06-07-2011 21:57

Jarenlang elke winter hoesten, hoesten en nogeens hoesten van oktober tot maart aantoe, maar sinds ik meer ben gaan wandelen en ben gaan gokken gaat het de laatste 2 jaar super goed, s'morgens kan ik wel eens wakker worden hoofd dicht keel dicht maar als het 10 uur is, is alles weg. Alleen zit ik nu met een peesontsteking in mijn schouder en ik vrees dat dat niet zo snel verdwenen zal zijn. Maar verder gaat het prima.gr Lieneke

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 07-07-2011 18:58

Met mij gaat het ook goed, al 2 winters niet meer verkouden geweest en dat is op zich al een hele winst, anders vaak verkouden met voorhoofdsholte ontsteking. Alleen al 1 jaar last van mijn nek waarvoor ik nu bij een Cesartherapeut loop, maar nog niet echt een verbetering, in september weer voor naar de neuroloog. Maar voor de rest super.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 07-07-2011 21:06

Ik bedacht me ineens iets wat me ook al een tijd opvalt bij mezelf. Voorheen als ik tussendoor aardbeien of ander fruit at en ik ging dan mijn tanden poetsen had ik links een gevoelige kies, moest ik voorzichtig poetsen. Nu ik van alle chips enz af ben en fruit als toetje in mijn uurtje neem heb ik geen last meer van die kies!!

Een tijdje geleden viel me dat ineens op en ook vandaag weer met de aardbeien. Ik vraag me dan af, ze zeggen op de reclames: koud of warm doet zeer als je gevoelige tanden hebt, dus poetsen met.....ze zeggen niet waar die tanden gevoelig door kunnen worden.....ja, snoepen en fruitzuren....

Maar nu ik zo merk bij mezelf dat het weg is als ik fruit in mijn uurtje op heb denk ik dan: is het niet eerder dat ze gevoelig worden door alle verkeerde voedingsmiddelen als mager, light, zoetstoffen en KH's in de maaltijden en tussendoor?
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

omafia
Berichten: 1527
Lid geworden op: 02-04-2010 08:03

Bericht door omafia » 07-07-2011 21:11

Of misschien door het gebruik van Stevia

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 07-07-2011 21:40

Mijn gezondheid is door Gok met sprongen vooruit gegaan. Geen rugklachten meer doordat ik ging afvallen dankzij gok en ook nog eens bakken energie er voor terug kreeg had ik energie over om op de sportschool te beginnen en mijn spieren te verstevigen.
Geen astma meer, geen eczeem, geen migraine meer, niet meer verkouden en geen p.m.s klachten meer en geen hooikoorts meer.
Geweldig hè !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 07-07-2011 21:41

Bedoel je dat het pijn doet door stevia te gebruiken? Of dat het daardoor weg is? Dit laatste kan niet, want op een nectarine doe ik geen stevia en daar had ik het voor GOK ook mee, appels had ik het altijd het ergst mee, die heb ik nog niet geprobeerd, ik lust dan ook alleen maar elstars en volgens mij is die tijd even voorbij.

Ik denk eerder dat het komt door alle verkeerde tussendoortjes, zoetstoffen, vruchtensappen over de hele dag drinken enz. Ik vond het iig frappant en zeer verlichtend toen het me een keer opviel met poetsen, had al dagen ervoor steeds fruit genomen, maar ineens 'zag ik het licht' :lol:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

minder koolhydraten goed voor je gebit

Bericht door Yvonne Lemmers » 08-07-2011 14:26

Iedere keer als je koolhydraten eet is dat een aanslag op de tanden.
Nu eet je maar 1x per dag koolhydraten (en dan nog beperkt) dus je tanden/glazuur krijgt de kans om te herstellen.
Tel daar je betere voeding met goede vitamines en mineralen bij op wat ook goed ik voor je tanden.
En stevia helpt daar ook nog een handje bij.
zie http://www.gripopkoolhydraten.nl/2011/0 ... tevioside/
en http://www.gripopkoolhydraten.nl/2011/0 ... aspartaam/

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 08-07-2011 15:07

Iedere keer als je koolhydraten eet is dat een aanslag op de tanden.
Nu eet je maar 1x per dag koolhydraten (en dan nog beperkt) dus je tanden/glazuur krijgt de kans om te herstellen.
Ook de KH's die geen suikers bevatten, zoals brood en aardappels/rijst/pasta en voornamelijk chips? Ik had minstens 1x per week een schaaltje chips, lekker vol met een kop erop en soms waren er zelfs dagen dat ik ipv normaal middageten een zak chips nam :oops: zo erg is de verslaving geweest.

Kan je nagaan, al die jaren last van een kies gehad na het eten van wat zuurder fruit, bananen gaven die pijn niet, en dat het dan komt door de hoeveelheid KH's, als ze dat eens in de reclames voor tandpasta zouden zeggen......jee Yvonne, ik zie het al, reclamespotje voor GOK:

'Last van gevoelige tanden? Gebruik gewoon je normale tandpasta en ga GOKproof eten, DAT werkt pas echt.'
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

miesje1959
Berichten: 7467
Lid geworden op: 24-03-2010 18:55

Bericht door miesje1959 » 08-07-2011 16:07

In je mond zitten vele soorten bacteriën..
Deze bacteriën zetten de suikers én koolhydraten uit ons voedsel en drinken om in zuren en tasten je tanden aan om een gaatje te veroorzaken.
Groetjes Astrid

mijn eetdagboek

Afbeelding

marry v
Berichten: 17863
Lid geworden op: 16-06-2010 09:34

Bericht door marry v » 08-07-2011 22:25

inderdaad Miesje omschrijft het goed, het gaat vaak om de hele voedingsgewoonte, teveel keren per dag iets eten en dan koolhydraatrijk.
wanneer je minder keren per dag eet, heeft je lichaam(speeksel) meer tijd om het glazuur te herstellen

en dan niet te vergeten, alle frisdranken die de hele dag door genuttigd worden, met of zonder suiker, deze zijn erosief wanneer ze veelvuldig worden gebruikt door de grote hoeveelheid citroenzuur die hier in zit en daardoor worden je tanden en kiezen ook gevoelig (geetst)
afvallen is een kunst, op gewicht blijven een uitdaging


Dagboek

Gebruikersavatar
llanda
Berichten: 80
Lid geworden op: 21-04-2011 08:33

Bericht door llanda » 09-07-2011 10:07

Als je het hebt over gezondheid denk ik ook aan geestelijke gezondheid, stabiliteit...
Ik ben erg gevoelig voor depressie, bijsturen met medicatie gaat niet omdat ik erg anders op die medicatie reageer (blijkt vaker voor te komen bij mensen met autisme).
Van een doorgeknipte pil Seroquel (laagste dosis) werd ik binnen een dag of twee suïcidaal, terwijl dat juist een medicijn is wat de stemming wat zou moeten vervlakken en verbeteren. Van Prozac/Paroxitine werd ik gewelddadig. Diverse medicamenten geprobeerd maar nu durven zelfs psychiaters de gok niet meer te wagen, bang voor de gevolgen.

Ik probeer dus door gezond te leven goed in mijn vel te blijven zitten.
Sinds ik GOK denk ik een verbetering te merken in de stabiliteit.
Minder snel huilen, minder snel wanhopig, minder snel én minder lang ook...dus ook sneller weer op de rit, sneller de draad weer op kunnen pakken...(helaas allemaal niet erg meetbaar)
Ik kijk zoals elk jaar alweer vol angst en beven vooruit naar de winterdepressie maar hoop stiekem dat ook deze een keer wat milder zal gaan verlopen. Stabieler qua stemming en qua gewicht. Want vanaf mijn jeugd is het normaal om twintig kilo aan te komen tussen september en maart, en dan tussen maart en september raak ik die kilo's weer kwijt. Die schommeling wil ik graag zien te voorkomen

Er zou sowieso een verband zijn tussen depressief zijn en dan naar koolhydraatrijk voedsel snakken. Ik vraag me af of het andersom ook werkt.
Ik ben benieuwd of GOK invloed heeft op een (winter)depressie krijgen.
Ofwel, kan het vermijden van koolhydraten of het beperken van koolhydraatmomenten tot gevolg hebben dat depressie niet of minder heftig opkomt.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Weet iemand of hierover al studies gedaan zijn?
Persoonlijk doel:Eens per week een nieuw recept uitproberen en drie keer per week een uur wandelen.

Yentle
Berichten: 155
Lid geworden op: 28-04-2011 17:56

Bericht door Yentle » 09-07-2011 11:13

Een goed darmstelsel en een goede darmhuishouding zorgt ervoor dat wij ziektes goed kunnen bestrijden. Een griep eens in de twee á drie jaar is nodig om onze afweer
te updaten zeg maar. Een echte griep heb je niet meerdere keren per jaar en ook niet ieder jaar. Wat vaak griep genoemd wordt is eigenlijk een flinke verkoudheid
of griepachtige verschijnselen. Een griep gaat gepaard met flinke koorts voor een aantal dagen tot een week en hierna heb je zeker een week nodig om hiervan weer
bij te komen. Griep kost enorm veel energie doordat je afweersysteem flink oorlog aan het voeren is.

Mijn gezondheid is redelijk te noemen. Goede voeding maar wel veel stress door mijn opleiding en privéleven. Ik denk erover om de vitamine D tabletjes te gaan kopen.
Als ik werk zit ik altijd binnen, soort bunker van een ziekenhuis :wink: en mijn woning is vrij donker. Hopelijk helpt dit tegen de regelmatige neerslachtigheid.
Helaas doet goede voeding weinig op versleten wervels :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 11-07-2011 22:33

Sinds ik aan het GOKken ben, heb ik minder last van vermoeidheid en gewrichtsklachten (heb fibromyalgie). 's Nachts doorslapen gaat ook beter. Ook mijn hoofdpijn is veel minder geworden. En àls ik iets tegen de hoofdpijn in moet nemen, is het tegenwoordig maar één paracetemol i.p.v. twee wat ik eerst nam.
Maar, wanneer ik weer eens teveel koolhydraten gebruikt heb, komt de vermoeidheid en hoofdpijn weer snel terug. Dan kan ik ook behoorlijk chagrijnig zijn.
Reden temeer om dan snel weer de puntjes op de i te zetten.

Wat ik wel vreemd vind; ik geef al jarenlang bloed en de één na laatste keer dat ik weer gegeven had, viel ik een dag daarna flauw. En de laatste keer bloed geven, bleef ik weer een aantal dagen daarna erg duizelig, wanneer ik druk met iemand had zitten praten of een snelle beweging met mijn hoofd maakte. Ik vraag me af of dit te maken heeft met het minder gebruik van suikers. De arts van Sanquin adviseerde mij om een paar flesjes cola te drinken na het bloed geven en verder heel veel water.

Groeten Margos.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 12-07-2011 12:59

Geen cola drinken ivm niet GOKproof zijn. Ik neem aan dat je gewoon mag eten voor je bloed gaat geven? Kan je dan je KH uurtje niet voor dat moment hebben, lekker fruit erbij nemen? Kijken hoe dat gaat. Als het aan de suikers ligt, je bent toch een liter ofzo kwijt wat weer aangevuld moet worden, dan heb je ervoor, of misschien erna, ligt aan de tijd, toch je KH uurtje waar je wel suikers bij binnenkrijgt, suikers uit KH rijke groente bijv.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
lolaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 03-08-2010 18:50

Bericht door lolaan » 12-07-2011 15:21

Hallo,

Ik ben nog maar een week aan het GOKKEN en ik voel me geestelijk zoveel beter. Vroeger had ik echt stemmingswisselingen en deze zijn nu volledig weg. Ik was echt ten einde raad want niets hielp. Ik ben op gegeven moment zelfs naar de dokter gegaan om anti-depressiva maar omdat ik bezig ben voor een baby kon ik deze niet innemen. En wie had gedacht dat het allemaal aan mijn voeding lag. Ik heb ik het verleden nog gegokt maar toen was ik te streng voor mezelf op gebied van vet eten en probeerde ik dit ook te vermijden. Maar natuurlijk kon ik dit niet volhouden.
Nu heb ik mezelf voorgenomen om geen caloriëen meer te tellen. En het gaat zeer goed. Het Gokken geeft mijn leven veel meer kwaliteit.

Bedankt hiervoor, Yvonne.

groetjes

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 12-07-2011 17:55

kaartendraak schreef:Geen cola drinken ivm niet GOKproof zijn. Ik neem aan dat je gewoon mag eten voor je bloed gaat geven? Kan je dan je KH uurtje niet voor dat moment hebben, lekker fruit erbij nemen? Kijken hoe dat gaat. Als het aan de suikers ligt, je bent toch een liter ofzo kwijt wat weer aangevuld moet worden, dan heb je ervoor, of misschien erna, ligt aan de tijd, toch je KH uurtje waar je wel suikers bij binnenkrijgt, suikers uit KH rijke groente bijv.
Ik ben de dag erop flauw gevallen na het bloed geven de avond ervoor, dus ik had toen nog niets gegeten ('s avonds voordat ik bloed gaf, dus wel). De laatste keer dat ik bloed gaf, heb ik ook vooraf gegeten, maar toch werd ik duizelig. Ik heb cola gedronken, want flauwvallen is niet leuk!! En ik heb extra veel water gedronken. En een glas bouillon i.v.m. de zouten. Het ging toen weer beter.
Natuurlijk heb ik daarna de draad weer snel opgepakt met het GOKken.

Groeten Maria.

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 12-07-2011 19:57

Das idd vervelend, het is zeker niet alleen suikers, maar ook mineralen, ijzer enzo en natuurlijk vocht. Cola is een middel om dan snel je bloedsuiker omhoog te krikken. Vraag me af wat je er verder dan idd aan kan doen.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
rixt
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-05-2011 09:49

hoe is het met jullie gezondheid gesteld?

Bericht door rixt » 13-07-2011 12:04

Wij zijn nog maar nét bezig met GOKken. Beiden overgewicht en veel lichamelijke klachten. Man: darmklachten, gewrichtspijnen, moe, hoofdpijn. Ik: rugklachten, gewrichtsklachten, migraine, moe, futloos. Vanaf de eerste dag gingen de darmklachten al over! We geloofden het gewoonweg niet, zo snel. En dat na allerlei onderzoeken in het ziekenhuis en vage diagnoses van "prikkelbaar darmsyndroom" tot "waarschijnlijk ziekte van Crohn". Mijn man voelt zich fitter, heeft minder pijn in zijn gewrichten, geen darmproblemen en geen hoofdpijn meer en valt lekker af! Bij mij is de migraine verdwenen, ik ben niet meer zo opgeblazen, minder winderig en geen last meer van opboeren en maagzuur. Een nieuwe rug zal ik er wel niet mee krijgen, maar als ik straks minder weeg zal dat vast ook wel beter gaan. Ook al vinden we het soms moeilijk ( de snaaizin is nog niet helemaal verdwenen!), de voordelen zijn zo groot dat we wel doorgaan. En nadat ik een leven lang allerlei diëten heb gedaan, denk ik het nu écht gevonden te hebben. Dankjewel Yvonne! En we verheugen ons enorm op het nieuwe Kookboek! Succes daarmee, groetjes,
Rixt

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 13-07-2011 12:22

Zo zou je eigenlijk met het GOKboek naar je huisarts en eventueel het ziekenhuis moeten gaan, laten zien wat de oplossing is na al die onderzoeken die niks opleverden......toppie toch?
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Kellebel87
Berichten: 2112
Lid geworden op: 05-04-2011 08:39

Bericht door Kellebel87 » 15-07-2011 17:35

Het enige wat ik merk is dat ik een betere stoelgang heb gekregen! Verder; vroeger had ik regelmatig beenpijn terwijl ik dan niet eens iets gedaan had. Zo'n zeurende pijn waarbij ik mijn benen echt niet stil kan houden. Nu heb ik er bijna geen last meer van (toevallig vorige week even, maar was niet noemenswaardig), wel nog steeds vaak kramp in mijn kuiten.

Het enige wat ik nog wel hoop dat verbeterd met GOK is mijn ongesteldheid. Ik word (ondanks de pil) niet ongesteld in mijn stopweek en niemand kan me vertellen hoe dit komt. Wie weet met GOK ooit wel?
Dagboek van Kellebel

Met een stevige stok achter de deur weer begonnen met fase 1!

Kellebel87
Berichten: 2112
Lid geworden op: 05-04-2011 08:39

Bericht door Kellebel87 » 15-07-2011 17:35

't zijn dus eigenlijk wel meer dingen dan alleen m'n stoelgang :oops:
Dagboek van Kellebel

Met een stevige stok achter de deur weer begonnen met fase 1!

Mojo123
Berichten: 5
Lid geworden op: 04-04-2011 22:56

Bericht door Mojo123 » 16-07-2011 12:05

Ik heb vanaf april meer grip op koolhydraten en heb sindsdien:
Geen honger meer tussendoor en daardoor minder stress en betere concentratie.
Geen opgeblazen gevoel meer.
Een stabiele stemming.
Minder last van allergie.
En meer energie.
Beter uithoudingsvermogen bij sporten.
Geen bibberhandjes meer.
Een betere stoelgang.
Is mijn urine is helderder.
Minder vet op de juiste plekken.
Verbeterd tandvlees.
En ik meen zelfs dat mijn huid minder snel verbrand.
Met mijn hoofdhuid zal ook vast beter worden.

Ik kan het iedereen aanraden en dat doe ik dus ook...

Monique

Gebruikersavatar
Thea*
Berichten: 132
Lid geworden op: 12-02-2010 17:11

Bericht door Thea* » 22-07-2011 08:50

Mijn gezondheid is er ook flink op vooruit gegaan.
Voorgaande klachten:
hoge bloeddruk
hoog bloedsuiker (nog net niet catogorie diabetes type 2, maar komt wel veel voor bij ons in de familie).
Darmklachten (plots opkomende drang van ontlasting, zodanig dat het mij behoorlijk belemmerde om het huis te verlaten)
Stemmingswisselingen en het vooral "iets moeten eten".
Vaak ontstoken tandvlees.
Vaak moe.
Nu: Veel meer energie, goede bloeduitslagen van cholesterol, bloedsuiker (nooit meer tussencontrole voor bloedsuiker)
Tandvleesontsteking is bijna over, inderdaad alleen nog last van na het eten van redelijk veel koolhydraten.
Ik slaap veel beter.

Als ik mij in vakanties niet aan GOK houd, (wat eerlijk gezegd vaak zo is),
ben ik weer blij als ik het thuis weer snel kan oppakken. Voel me dan echt nog een week enorm moe en pafferig, zijn de darmklachten weer actueel en is het slapen waardeloos. Gelukkig knap ik hierna dan weer snel op.

Sjetje
Berichten: 942
Lid geworden op: 08-03-2011 13:19

Re: Hoe is het met jullie gezondheid gesteld?

Bericht door Sjetje » 09-08-2011 13:11

Ben voor GOK ook nooit ziek of verkouden geweest. Ook geen last van puistjes ed. Wel was in en in moe. Door GOK en supplementen heb ik daar minder last van!
Gr. Sjetje 🐸
Dagboek van Sjetje (niet actief: gluur hier en daar)

Lengte: 1.63m
Gewicht 2006: 82kg
Gewicht januari 2021: 69kg
Streefgewicht: 62kg
BMI: 26

Jojo-Anne
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-03-2011 17:45

Bericht door Jojo-Anne » 16-08-2011 22:14

Mijn glucose bevindt zich weer onder de kritieke grens
Mijn bloeddruk eveneens
Ik slik geen maagzuurremmers (Nexium) meer

Maar... (zie ook mijn 'kritische noot' elders)
Mijn cholesterol bleek na 5 maanden verhoogd (is nu weer iets gezakt)
Mijn hoofdhaar valt (ondanks extra vitamines en voedingssupplementen) nog steeds uit. Nu heb ik ergens gelezen dat haren zich in 3-4 maanden ontwikkelen, wat overeenkomt met de periode van Gokken toen de haaruitval begon. Herstel heeft dus waarschijnlijk dezelfde periode nodig. Nu maar hopen dat het zich inderdaad weer herstelt.
Mijn huid veroudert sneller (door verlies van onderhuids vet???)
Ik heb nog relatief veel buikvet (door jojoën in het verleden???)
Ik ben niet fitter geworden dan voorheen, ondanks meer beweging.

Elk mens is anders.
Maar met enkele aanpassingen blijf ik de grote lijnen van het GOKken volgen.

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 17-08-2011 08:59

Welke aanpassingen en neem je nu ook sillidyn??
Thea Bremer

Jojo-Anne
Berichten: 22
Lid geworden op: 10-03-2011 17:45

Bericht door Jojo-Anne » 18-08-2011 10:29

Wat is sillidyn?
(nee dus)

Ik ben een vitaminepreparaat gaan slikken, speciaal gericht tegen haaruitval en extra vitamine B complex.
Verder eet ik een extra sneetje Kh-arm brood of roggebrood en meer fruit in mijn Kh uur.

Ik heb nu een BMI van 26, terwijl 25 mijn doel is. Die laatste kilo's hoeven wat mij betreft niet meer zo snel te gaan. Ik doe het rustiger aan met af en toe een extra Kh-moment en dat bevalt prima. Ik heb geen honger en blijf op gewicht.

Gebruikersavatar
zara
Berichten: 33
Lid geworden op: 20-11-2010 15:52

Bericht door zara » 18-08-2011 17:53

voel me heel goed met minder koolhydraten
fitter
geen honger zo als eerst
val wel af, langzaam, maar dat komt door de 2 kh uurtjes per dag (meestal)
minder goed is voel me vaak neerslachtig somber boos ongeveer een week voordat ik orgi moet worden, maar dat kan ook komen omdat ik in maart een miskraam heb gehad (3 maanden zwanger en ongeveer 5 maanden aan het gokken) die ook nog eens niet doorzette en liep 3 weken met een kindje in mijn buik waarvan het hartje niet meer klopte!
uiteindelijk onder het mes en sindsdien langere en zwaardere menstruaties en ervoor heel ongelukkig!!
slik vit c en d en sinds kort mag. cal. zink

omafia
Berichten: 1527
Lid geworden op: 02-04-2010 08:03

Bericht door omafia » 18-08-2011 18:23

Ach meis wat is dat verschrikkelijk voor je, sterkte er mee hoor

Sjetje
Berichten: 942
Lid geworden op: 08-03-2011 13:19

Bericht door Sjetje » 22-08-2011 20:02

Thea Bremer schreef:Welke aanpassingen en neem je nu ook sillidyn??
Ja die gebruik ik :D
Altijd last van gespleten nagels gehad, nu door gebruik van SILIDYN heb ik mooie stevige gezonde nagels!
Gr. Sjetje 🐸
Dagboek van Sjetje (niet actief: gluur hier en daar)

Lengte: 1.63m
Gewicht 2006: 82kg
Gewicht januari 2021: 69kg
Streefgewicht: 62kg
BMI: 26

Mniek
Berichten: 17
Lid geworden op: 21-06-2011 10:50

Bericht door Mniek » 26-08-2011 12:18

Ik heb een chronisch ontstoken darm en een stuk met ziekte van crohn. Sinds juli 2010 hevige diarree gehad met 2x in augustus en oktober luchtwegontsteking. Daarvoor 4 kuren antibiotica gehad. De antibiotica gaf als gevolg een clostridium bacterie in mijn darm van december tot half april.
Ziekenhuisopname ivm uitdroging.

Nu de bacterie weg is blijkt dat de darmen inwendig nogal wat averij hebben opgelopen waardoor de diarree aanbleef en ik veel pijn bleef houden. Er is geen ontsteking op dit moment.

Omdat ik in het verleden door het volgen van het Atkins dieet best wel goede resultaten heb gehad, stelde de MDL-arts voor om weer dat dieet te gaan volgen.
Ik vond dat dieet een beetje erg zwaar en ben gaan zoeken op internet en vond de site van Yvonne. Deze eetgewoonte sprak me meteen aan.
Nu na ik denk circa 66 dagen is mijn darm rustiger en is de pijn helemaal verdwenen.
Als ik me volledig aan het GOKken houd, gaat het prima.

Gisteren op controle geweest bij de diëtiste en de MDL-arts. Zij zijn zeer tevreden met de vorderingen.
Ik ben ervan overtuigd dat het Gokken hier veel aan bijdraagt.

Ik slik nog wel medicijnen voor mijn darmen en een maagzuurremmer. Ook gebruik ik multi-vitamines en visoliecapsules.

Dat ik daardoor ook nog een beetje afval is hartstikke meegenomen.
Nu nog meer energie (die overigens ook steeds beter wordt) en ik kan eindelijk weer helemaal aan het werk.
Mijn man volgt mij met het eten. Dat is lekker makkelijk voor mij om het vol te houden. :wink:

Met de hulp van de mede Gokkers ben ik zelfs deze week aan het ontbijten geslagen.
En ben ik van een hele slechter eter opeens een gezonde eter geworden.

Groeten Monique

omafia
Berichten: 1527
Lid geworden op: 02-04-2010 08:03

Bericht door omafia » 26-08-2011 12:21

Hartstikke fijn toch, dat het nu goed gaat. En het Gokken is ook best vol te houden. succes er mee hoor

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 26-08-2011 12:45

Wat heerlijk Mnique om weer grip op je gezondheid te krijgen :D !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

diana
Berichten: 508
Lid geworden op: 25-01-2010 17:22

Bericht door diana » 28-08-2011 12:49

Ik voel me gewoon over het algemeen veel beter in m,n vel met gok !!
Heb het idee dat ik alles beter aankan, en lichamelijk gaat het ook stukken lekkerder.Ik heb zo,n 11 jaar fibromyalgie, maar kan deze last beter dragen, als ik me aan de gok-regels houd.Afgelopen maanden heb ik aan den lijve ondervonden wat kh met mijn lichaam doet, en geloof me.....het doet GEEN goed.Dus ik gok niet alleen om mijn overtollige kilo,s kwijt te raken, maar zeer zeker ook om me beter in mijn vel te voelen.

Groetjes Diana
Afbeelding

vandaag is de eerste dag, van de rest van je leven

Gebruikersavatar
margos
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-01-2010 22:35

Bericht door margos » 28-08-2011 22:29

Ik herken het zo goed wat je schrijft, Diana!! Ik heb ook fibromyalgie en volg nu 1.5 jaar deze manier van eten. Deze zomervakantie heb ik het echter gelaten voor wat het was. Nou, ik heb er nu nog last van. Ik heb weinig energie en alles doet pijn in mijn hele lichaam. Ik ben nu weer een week goed bezig en het voelt al wat beter.
Nee, de Grip Op de Koolhydraten zal ik blijven houden.

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 18-09-2011 10:01

Sjetje schreef:
Thea Bremer schreef:Welke aanpassingen en neem je nu ook sillidyn??
Ja die gebruik ik :D
Altijd last van gespleten nagels gehad, nu door gebruik van SILIDYN heb ik mooie stevige gezonde nagels!
Nou, dat lijkt me ook wel wat. Ik gaf altijd de kunstnagels de schuld (ergens in 2006 heb ik een aantal keer model gespeeld voor een buurvrouw die ging leren om nagelstyliste te worden. Heel leuk om te doen maar niet lang daarna schilferden mijn nagels af (bovenste laagje) als ze iets langer werden dan een klein wit randje. En dat terwijl ik altijd mooie stevige nagels had ......Ik ga me er toch eens in verdiepen, Silydyn dus......

Mijn dagboekje, weet nog niet hoe ik het zonder link kan invoegen:
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-na ... t6121.html
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Riky
Berichten: 185
Lid geworden op: 07-09-2010 10:03

Bericht door Riky » 18-09-2011 23:05

Met mijn gezondheid gaat het goed. Ook voor GOK was ik altijd behoorlijk gezond, alleen licht astma en geregeld allerlei jeukklachten. De astma is ongeveer hetzelfde gebleven, de jeuk is veel minder en wordt wat meer met iets te veel kh. Ik voel me wel fitter dan voor GOK.
Helaas beginnen mijn gewrichten te slijten. Inmiddels arthrose in knieën, grote tenen en heup. Veel bewegen zorgt voor minder pijnklachten, dus ik probeer niet te lang achtereen te zitten.

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 21-09-2011 09:47

Ik heb sinds ik gok geen last meer van hyperinsulinemie en daar had ik met recht LAST van!
Ik eet gezonder, veel bewuster, mijn bloedsuikerspiegel is lekker stabiel, ik heb geen snaaibuien meer, ik eet vrijwel geen drop meer (daar was ik aan verslaafd) en de enkele keer dat ik zwicht kan ik het bij een stuk of 5 houden ipv dat er een pond doorheen gaat en ik 2 dagen ziek ben - ik gebruik in het algemeen eigenlijk geen suiker meer.
Ik voel me prima!

Ik ben niet veel afgevallen, maar heb natuurlijk door bijna 40 jaar jojo-en mijn basismetabolisme ook aardig in de war gestuurd. Mijn gewicht is stabiel, ik schommel rond de 56/57 kilo.
Wie niet waagt, die niet wint!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 21-09-2011 12:29

kaatjekat schreef:Ik heb sinds ik gok geen last meer van hyperinsulinemie en daar had ik met recht LAST van!
Ik eet gezonder, veel bewuster, mijn bloedsuikerspiegel is lekker stabiel, ik heb geen snaaibuien meer, ik eet vrijwel geen drop meer (daar was ik aan verslaafd) en de enkele keer dat ik zwicht kan ik het bij een stuk of 5 houden ipv dat er een pond doorheen gaat en ik 2 dagen ziek ben - ik gebruik in het algemeen eigenlijk geen suiker meer.
Ik voel me prima!

Ik ben niet veel afgevallen, maar heb natuurlijk door bijna 40 jaar jojo-en mijn basismetabolisme ook aardig in de war gestuurd. Mijn gewicht is stabiel, ik schommel rond de 56/57 kilo.
Test je zelf je bloedsuikerspiegel ?
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 21-09-2011 12:43

Nee, maar ik merk het aan het uitblijven van de symptomen. Ik ben zolang ik mij kan herinneren zo ongeveer anderhalf a 2 uur na het eten van brood 'naar' geworden, trillen, drukkend gevoel op mijn borst, 'pap'benen, flauwvallen. Dan moest ik eten en dan ging het wel weer over, tot weer anderhalf uur later... Ik wist niet beter. Mijn suiker is wel regelmatig nagekeken, maar daar kwam nooit iets uit.
Sinds ik gok heb ik hier echt nooit meer last van gehad! Ooit één keer toen ik langer moest werken dan ik had ingeschat en dus niet genoeg bij me had, toen heb ik het wel moeilijk gehad toen ik uiteindelijk naar huis fietste, maar zo beroerd als voorheen was ik toch niet. En dat was minstens 5 uur nadat ik (kh arm) had gegeten.
Wie niet waagt, die niet wint!

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 05-10-2011 09:47

Hoe zit het bij jullie met muggebeten?

Voorheen werd ik 's zomers weleens wakker, gelijk jeuk en hop een bult die er 2 dagen zat. Nu werd ik af en toe wakker, ook ergens jeuk, of later op de dag. Na krabbelen werd het ook een bult dat je zag, ja toch gestoken. Maar vrijwel dezelfde dag waren ze alweer weg :shock:

Zelfs bij mijn moeder die vanwege haar diabetes ook op moet letten wat ze eet en sinds ik haar op de gezonde kh-arme crackers heb EN ze geen cholesterolverlagers meer neemt is dit pas nog gebeurd, ook later op de dag een bultje en heel snel weer weg.

Opvallend dat dat deze zomer ineens zo werkt, blijkt toch dat je op deze manier ook weer heel gezond eet, je lichaam heeft zijn eigen afweerstoffen die nu gewoon goed werken om het te zuiveren.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Weinig last van muggebulten

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-10-2011 12:21

Een hoge insulinespiegel (door veel en vaak koolhydraten) werkt ontstekingsgevoelig. Het is een continuë belasting op je immuunsysteem.
Beperking van koolhydraten heeft dezelfde werking als een antihistaminicum, de bekende allergiepilletjes/druppeltjes/inhalors.

Uit Wikipedia:

Een antihistaminicum onderdrukt allergische reacties. Het blokkeert de werking van het lichaamseigen histamine. Histamine ligt in bepaalde cellen opgeslagen en komt vrij nadat het lichaam in contact is geweest met een allergeen (een stof waar iemand allergisch voor is). Het histamine kan plaatselijk vrijkomen (bijvoorbeeld na een insectensteek, waarna het histamine voor het bultje en de jeuk verantwoordelijk is), maar kan ook in de bloedbaan worden uitgestort. Dit kan tot variërende en soms levensgevaarlijke situaties leiden: van lichte ademhalingsmoeilijkheden via bloeddrukdaling tot diepe shock en zelfs tot overlijden.

--------------

Zelf merk ik dit ook heel goed. Heb bijna geen last van muggebulten.

Even mijn persoonlijke verhaal over allergie, aanleg en immuunsysteem:

Als ik veel koolhydraten eet, is dat gelijk een aantasting op mijn immuunsysteem, met alle gevolgen vandien.
Via 2 bloedtesten weet is dat ik van nature allergisch ben voor vele stoffen (huisstofmijt, graspollen, boompollen, katten en honden).
In de tijd voor Grip op koolhydraten toen ik dus nog mager, light en veel koolhydraten at, werd ik gaandeweg de jaren steeds allergischer. Ik gebruikte er ook anti-histamine voor.
Vanaf de tijd dat ik koolhydraatbeperkt ging eten verdwenen alle klachten en hoef ik geen medicijnen meer.
De twee bloedtesten (1 in koolhydraatrijke tijd en 1 in koolhydraatbeperkte tijd) hebben identieke uitslagen!
Alleen doordat mijn imuunsysteem in het laatste geval zoveel beter was, kon mijn lijf de allergenen gewoon verwerken.
Maar in tijden van drukte of vakantiestress en wat meer koolhydraten, dan voel ik dat ik allergischer ga reageren.
Dan wordt het weer tijd om snel weer alle slechte koolhydraten uit mijn dagmenu te bannen.
Mijn immuunsysteem beloont me dan daar weer voor :lol:

Kortom: met minder koolhydraten zit ik lekkerder in mijn vel!

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 05-10-2011 12:34

Haha ja dat heb ik ook gemerkt.
Mijn man die gewoon eet (dus gewoon koolhydraten) heeft altijd muggenbulten.
En ik lig er vlak naast en mij lusten ze niet. :D
Dus muggen hebben liever zoet bloed.
De muggen zijn dus ook koolhydraatverslaafd. :lol: :lol:

marry v
Berichten: 17863
Lid geworden op: 16-06-2010 09:34

Bericht door marry v » 05-10-2011 12:48

omdat het gemiddeld genomen beter met me gaat wat allergie betreft (ik gebruik nog wel dagelijks medicijnen) merk ik veel eerder of eigenlijk direct bijwerkingen wanneer verkeerde koolhydraten heb gehad en zoals altijd al ben ik op die momenten vatbaarder voor andere allergische reactiec's. Ik weet dus zeker dat ik koolhydraat beperkt blijf eten
afvallen is een kunst, op gewicht blijven een uitdaging


Dagboek

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 05-10-2011 12:49

Dit verhaaltje over afweersystemen is ook iets wat ik pas gelezen heb in dat boek 'Chol. leugen'. Dat je lijf maar zoveel KH nodig heeft als het verbrand, bij zwaardere inspanningen, bijv dagelijks sporten of zelfs topsport heeft je lijf meer nodig dan dat je als huisvrouw even stoft en wat andere dingen in je huishouden doet en dan met ene boek op de bank kruipt. Er stond iets bij dat je insuline 'huishouding' in de war raakt alsmede grote kans op overgewicht door teveel KH en dat dat idd ook met je afweersysteem te maken heeft.

Ik wist niet dat ook insectebeten door minder KH sneller zouden genezen, maar het bewijst des te meer dat je lichaam zijn eigen natuurlijk afweersysteem heeft die gewoon goed werkt bij gezonde voeding.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

jolande39
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-09-2010 21:37

Bericht door jolande39 » 10-10-2011 14:00

ik ben dus toch niet gek! :lol: :lol: ook ik heb geen last meer van de muggen!!! vond het zo raar dat ze me niet meer willen, hahaha

en mijn cholesterol is zo goed geworden dat ik eerst met de helft aan medicijnen mocht en nu zonder :D ben er helemaal happy mee
Afbeelding
wees lief voor jezelf!

Afbeelding

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 10-10-2011 15:21

jolande39 schreef: en mijn cholesterol is zo goed geworden dat ik eerst met de helft aan medicijnen mocht en nu zonder :D ben er helemaal happy mee
Medicijnen voor je "zogenaamde" te hoge cholesterol moet je zowieso altijd weigeren. Er bestaat geen 'te hoog' cholesterol, tenzij je ergens vanf de 10 of 12 en hoger zit, want kan het zijn dat je cellen het niet meer opnemen, terwijl je lever cholesterol blijft maken. Die statines kunnen allerlei enge ziektes en kwaaltjes veroorzaken, lees de topics in de Denktank hier op het forum over cholesterol maar eens, er staan er genoeg. De normale waardes voor volwassen is rond de 6 tot 6,5
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Plaats reactie