Hoe is het met jullie gezondheid gesteld?

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

jolande39
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-09-2010 21:37

Bericht door jolande39 » 10-10-2011 19:49

tja, maar 5 jaar geleden had ik nog niet van GOK gehoord :lol: nu lees en leer ik steeds meer en idd wil ik steeds minder "troep" slikken

lang leve GOK :D
Afbeelding
wees lief voor jezelf!

Afbeelding

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 10-10-2011 20:04

That's the spirit, alleen aan de pillen als het echt moet. Zo liet ik de tantes en oom van mijn man vorige week ook een beetje schrikken dat ik vaak 1 tot 3 eieren per dag eet en dan soms nog dagelijks ook, dus niet maar 1x per week. Zij zijn allemaal rond de 80(zijn 3 tantes en 1 oom) en hebben nog het idee dat je maar 1 hooguit 2 eieren per week mag omdat dat vroeger gezegd wrd :lol:

Hadden ze het erover dat ze eieren moesten kopen, doosje mee, want je kan ze los kopen bij die poelier, maar als de datum al te lang is neem ik er maar 2....komt de tante waar we te gast waren met haar doosje van 6 eieren.....datum is tot zoveel, kan nog wel.......dus mijn man zegt met op mij wijzend 'zij koopt ze altijd per 30'

-en hoe lang doe je daar dan mee?
-Nou, zo'n week of 2, meestal iets korter, soms iets langer
-aaaaah, das veel :lol:

Dus ik zeg dat eieren heel gezond zijn, dat het geen kwaad kan als je er 1 tot 3 per dag eet, dat dat juist goed is enz. Ze vroegen verder niet hoe ik dat allemaal weet, dus verder geen uitleg ofzo over GOK...... :wink:
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

jolande39
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-09-2010 21:37

Bericht door jolande39 » 11-10-2011 14:30

whoehahihoehaha :lol: eieren kopen per 2!!!!!! zo lief!
koop ze hier per 40!!! :D en die gaan meestal niet eens een week mee...........moet er wel bij vertellen dat we met een gezin van 4 zijn ( maar ik eet in verhouding de meeste ;) )

voel me verder uitstekend, heb steeds meer energie (he he eindelijk) bloeddruk was heel keurig en verdere waardes in mijn bloed waren ook heel keurig :D
Afbeelding
wees lief voor jezelf!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marianne65
Berichten: 10
Lid geworden op: 07-08-2011 15:38

Bericht door Marianne65 » 11-10-2011 16:00

tegenwoordig komt de eierboer ze langs brengen; 3 bledden van 30 in de 2 weken. Wel zo goedkoop (10 ct/stuk) maar vooral makkelijk...
Mijn man doet ondertussen ook (deels)mee. We zijn maar met 3 personen, maar behalve zo eten maak ik ook zelf pasta voor man en kind.

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 20-10-2011 15:50

Dat is een lastige vraag.... Ik weet inmiddels door alles wat er met me is gebeurd en nu weer is gebeurd (kankeroperatie in juli dit jaar) dat mijn stresshormoon heel hoog is en ik veel cortisol in mijn lichaam heb. Dus mijn spijsvertering (o.a.) staat op een laag niveau.
Het was al niet veel meer.. maar nu staat het nagenoeg stil...

Maar ziek ben ik eigenlijk nooit. Mijn bloeddruk is zelfs 110/70, cholesterol perfect. Ik ben wel een Herbalife gebruiker voor mijn gezondheid. Shake 1 keer per dag en gebruik Multivitaminen en visolie daarbij.

Ik denk dat gezond eten wel heel veel invloed heeft op je weerstand en je herstel. Echter invloeden van buitenaf of stress zijn een killer voor je!

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 28-10-2011 09:25

Kijk.. dat zijn mooie berichten Bethina!!! Dus nu Nils nog op KH arm krijgen... :twisted:

MarionE
Berichten: 282
Lid geworden op: 18-10-2011 19:46

Bericht door MarionE » 28-10-2011 09:28

oooooh.... jemig.. .nee dan maar niet... vreemd is dat dan eigenlijk als je er over nadenkt? Dat iemand die al zo slank is en op zijn gewicht zit dan toch gaat afvallen?

Ben daar wel benieuwd naar..... Yvonne of Thea!!! Weten jullie daar iets over? Want ik heb twee kinderen die ook keurig op gewicht zijn maar ik zou ze voor hun gezondheid graag gaan laten GOKken....

Hoe zit dat dan?

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 28-10-2011 15:10

Als je wil GOKken voor je gezondheid en niet hoeft af te vallen kan je fase 2 volgen, dat is ook de bedoeling als je op gewicht bent. Je kan dan ook gewoon gezonder eten met bijv 2x fruit per dag eten, misschien 1 maaltijd met gewoon brood enz. Dat is dan weer ff uitzoeken wat lekker werkt.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 03-06-2012 13:50

Mijn man zaagde behoorlijk veel bossen omver snachts, at hij 9 á 10 rennies per dag, nu na 2 maanden GOK, snurkt hij niet meer, neemt nog 2 rennies in de week.

Ik moest snachts wel 4 tot 5 keer uit bed om te plassen, dat is nu nog meer 1 tot 2 keer per nacht. Ik slaap gewoon veel beter en ik voel me rustiger en uitgeruster. Gebeurd er onverwachts iets wat niet leuk is, dan greep ik voorheen naar de chocopasta pot en lepelde ik die zo even voor de helft leeg, of vrat ik een halve snoepdoos leeg. Nu taal ik niet meer naar snoep, en de duo penoti pot moet ik straks weggooin want dan is die straks over datum. Al met al zijn wij dus heel erg tevreden met deze eetwijze! :wink:
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

marry v
Berichten: 17863
Lid geworden op: 16-06-2010 09:34

Bericht door marry v » 03-06-2012 14:05

dit zette ik gisteren in mijn eigen dagboekje, het gaat nog niet met mij mij zoal sik zou willen, maar weet wel dat Gok gewoon goed doet voor mijn lijf.



dit staat ook nog in het nieuwe Sjogren blad

door mw. y. bergman, neurofeedback therapeut en orthomoleculair therapeut.

de vraag waarom sjogren patienten zo stressgevoelig zijn en wat met daar aan kan doen.

bij S is het immuunsysteem verhoogd actief, waardoor chronische stress reacties ontstaan, die op hun beurt weer ziekmakend zijn, omdat daardoor een chronische ontsteking ontstaat in het lichaam.

het betreft dus eigenlijk een vicieuze cirkel, die doorbroken kan worden door het vermijden of reduceren van stress.

dat kan men bewerkstelligen door acceptatie van de ziekte, door beweging EN DOOR EEN AANGEPAST VOEDINGSPATROON VAN MINDER KOOLHYDRATEN EN MEER EIWITTEN.

en natuurlijk ook door zelf de regie van de ziekte in handen te nemen en actief uit te zoeken wat voor u het beste werkt.

dus Gok blijft het beste!
afvallen is een kunst, op gewicht blijven een uitdaging


Dagboek

Caro63
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-08-2012 08:19

Bericht door Caro63 » 18-09-2012 07:11

Sinds ik serieus GOK heb ik bijna geen paracetamol geslikt voor m'n hoofdpijn, terwijl ik daarvoor iedere dag hoofdpijn had en iedere dag paracetamol slikte. Nu is de hoofdpijn zo goed als weg en denk ik er niet eens meer aan of ik wel paracetamol in m'n tas heb of niet. Heerlijk!
Mijn dagboek

Groetjes,
Carolien

Jetty
Berichten: 396
Lid geworden op: 19-10-2011 12:46

Bericht door Jetty » 18-09-2012 09:18

wat ik vooral merk is dat ik minder neerslachtig ben en de wereld beter aan kan. Dat ik vrolijker in het leven sta en naast mijn werk ook meer zin heb om andere dingen te ondernemen. Ik sport al een jaar eens in de week en sinds kort twee keer per week. Daarnaast wandel ik veel. Maar ook dingen als de ouderraad van de school van onze oudste doe ik er nu met plezier bij. Ik maak weer sociale contacten. Ik vind het nog steeds moeilijk om alleen ergens op af te stappen maar ik voel me sterker waardoor ik het toch aandurf. Dat had ik een jaar geleden niet gedacht.

Verder merk ik dat mijn haaruitval nog steeds hevig is. Sinds mijn eerste zwangerschap heb ik daar last van en het is nooit meer weggegaan. Nu heb ik een volle bos haar dus ik maak me er verder niet zoveel zorgen over. Ik voel me gezonder, ben fitter. Ik ben nog niet ziek geweest dit jaar en ben heel benieuwd of ik straks in november ook ziek ga worden. Ben meestal ziek rond de verjaardag van mijn jongste namelijk. En ook ik ben met rust gelaten door de muggen. Tja zo zijn er nog wel wat dingetjes die positief zijn uitgevallen.

Het heeft me dus naast een gezonder lijf ook een beter sociaal leven opgeleverd.

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 18-09-2012 13:10

Mijn grootste gezondheidswinst is de afwezigheid van winderigheid. Tijdens het lopen, opstaan uit de stoel, of zomaar, er ontsnapte altijd wel wat lucht. Met of zonder geur, met of zonder geluid. Heel frustrerend in een omgeving met anderen, zoals werk en feestjes. Op een gegeven moment wordt je meester in het binnenhouden van lucht of het heel langzaam laten ontsnappen, zodat de anderen het niet horen. En dat binnenhouden levert weer buikpijn op vanwege de oplopende spanning. Een vergadering die uitloopt was dan ook een kwelling. Nu is het bijna verdwenen. Natuurlijk heb ik af en toe wel last van wind. Ongeveer 1x per 5 dagen dat ik me er bewust van ben.

Een andere gezondheidswinst is bij mijn man: het is niet echt een snurker, hij maakte ruisend lawaai. Dat is nu over. We slapen beide als blokken.

En ik heb het vermoeden dat hij straks kan stoppen met maagzuurremmers. Door een wondje in zijn maag straalt pijn uit naar zijn rug. Hij is nu, wellicht door het afvallen, wellicht door anders eten, een deel van de pijn kwijt en is aan het afbouwen met de medicatie. Van chronisch gebruik naar minderen, dat noem ik nog eens een besparing voor de gezondheidszorg.

Daarnaast vermoed ik dat ik een kleine verkoudheid had, laatst. Dus wel last van het beestje, maar dat mijn lijf daar zo efficiënt op reageert, dat ik met twee zakdoeken er wel was. In plaats met een serie van minimaal 10 per dag.
Ergens gelezen: glucose concurreert met vitamine C bij de toegang tot de cel. Minder glucose is meer vitamine C in de cel.

En minder met mijn gezondheid te maken, maar waar ik wel enthousiast over ben is het energieniveau. Als ik iets ondernam, dan hield ik altijd een marge over, ik ging nooit tot het einde, had altijd reservevoedsel bij me, want ik zou wel eens honger kunnen krijgen. En dan wordt ik minder nauwkeurig, chagrijnig en is het niet leuk meer tot en met gevaarlijk, want dan steek ik zo de straat over zonder te kijken.
Nu heb ik veel meer langdurige energie. Als ik moe ben, maar een fysieke klus moet af, dan maak ik die af. Oke, mijn billen doen zeer na een (te) lang stuk fietsen, maar de spieren trekken het nog wel, ik kom zonder mopperen thuis. Ik kan langer doorgaan met sjouwen van zwaar materiaal, zelfs als het boven de 30 graden is. Vroeger kwam ik boven de 28 graden niet meer in beweging.

En die allergie die ik al sinds mijn kleuterleeftijd met me meesjouw. Ach, die blijft waarschijnlijk nog een tijdje bij me.

Gebruikersavatar
moniqueburger
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-08-2012 16:57

Bericht door moniqueburger » 19-09-2012 19:10

Hoi Gokkers
Wat fijn om van jullie te lezen dat gokken zo goed uitpakt voor je gezondheid! Goed om even bij stil te staan. Ik realiseer me ineens dat ik geen last meer heb van aften (zweren in mijn mond) en minder last van overgangsklachten (met name opvliegers). ik ervaar ook meer rust (niet continu hongergevoel) en meer energie.
Het mooie vind ik dat gokken heel goed in mijn leven past: lekker eten en gezond en slank blijven! Geweldig! :lol:
warme groet Monique
Gezond en preventief GOK-er

Gebruikersavatar
Maryke
Berichten: 1442
Lid geworden op: 27-06-2012 18:50

Bericht door Maryke » 07-01-2013 23:33

In december naar de bloedbank geweest, maar toen was mijn bloeddruk te hoog . Heb ik nooit eerder gehad.
Door naar de huisarts.
Daar ook wat te hoog.
Bloed laten prikken.
Vandaag uitslag.
Alle waarden zijn goed
Bloeddruk goed.
Cholesterol goed
Zowel de goede als de slechte.
Kalium goed.
Kreatine goed.
Alleen mijn gewicht nog niet.
En ik zit in het groene gedeelte voor hart en vaatziekten.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 08-01-2013 05:19

Maryke schreef:In december naar de bloedbank geweest, maar toen was mijn bloeddruk te hoog . Heb ik nooit eerder gehad.
Bloeddruk is nogal een momentopname, letterlijk en figuurlijk. De diagnose 'hoge bloeddruk' kun je pas stellen als je een keer of zes binnen een korte periode, één of twee weken, hebt gemeten. Heb je in de decembermaand wat meer zoetigheid gegeten? Op zich is het prima dat de huisarts je bloed een keer heeft laten controleren. Dan weet jij ook weer dat je goed bezig bent, toch?

kaartendraak
Berichten: 6178
Lid geworden op: 06-04-2011 20:02

Bericht door kaartendraak » 08-01-2013 12:45

Kees schreef:
Maryke schreef:In december naar de bloedbank geweest, maar toen was mijn bloeddruk te hoog . Heb ik nooit eerder gehad.
Bloeddruk is nogal een momentopname, letterlijk en figuurlijk. De diagnose 'hoge bloeddruk' kun je pas stellen als je een keer of zes binnen een korte periode, één of twee weken, hebt gemeten. Heb je in de decembermaand wat meer zoetigheid gegeten? Op zich is het prima dat de huisarts je bloed een keer heeft laten controleren. Dan weet jij ook weer dat je goed bezig bent, toch?
De assistente van de huisarts waar mijn moeder om de ..maanden heen moet voor uistlag van bloedonderzoek meet dan ok 2x. Eerst vrij snel nadat ze binnen is, dan is het meestal te hoog, dan gaan ze zitten kletsen enz en dan nog een keer meten en dan is het goed. Komt vaak gewoon doordat je onderweg bent geweest, onbewust zenuwachtig enz. Zo'n 2e meting is dan altijd goed om te doen binnen een bepaalde tijd.
Groetjes,
Astrid
Let food be thy medicine and medicine be thy food.....Hipocrates

Mijn dagboekje

Afbeelding

Serendip
Berichten: 624
Lid geworden op: 18-01-2014 12:03

Bericht door Serendip » 07-02-2014 15:05

Vandaag alle uitslagen van mijn bloed te horen gekregen.

Al mijn leverwaarden zijn weer goed en deze waren behoorlijk slecht.
Cholesterol ook weer tussen de normale waarden.
Mn HbA1c is van 66, naar 52 en nu naar 41 gezakt met GOK en 2 tabletjes methformine per dag.
Mijn nieren functioneren ook weer normaal.
Betablockers voor mijn bloeddruk die ik al 6 jaar slik (ik had 179/110) ben ik nu aan het afbouwen.

GOK = LEVEN!
Groet Cindy

Afbeelding
Mijn dagboek Van GEK naar GRIP op Koolhydraten sinds 02-09-2013 plus -5 kg voor GOK

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wat een goed bericht!

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-02-2014 15:23

Wat een goed bericht, Cindy!
Wat zul jij een ander mens zijn.
Waarschijnlijk vooral het gevoel dat je grip op je kwalen gekregen hebt.
Door een andere manier van eten.
Die twee tabletjes zul je waarschijnlijk ook snel kunnen schrappen ;-)

Fijn voor je!
Ik geniet met je mee

(y) (y) (y)

Serendip
Berichten: 624
Lid geworden op: 18-01-2014 12:03

Re: Wat een goed bericht!

Bericht door Serendip » 07-02-2014 15:38

Yvonne Lemmers schreef:Wat een goed bericht, Cindy!
Wat zul jij een ander mens zijn.
Waarschijnlijk vooral het gevoel dat je grip op je kwalen gekregen hebt.
Door een andere manier van eten.
Die twee tabletjes zul je waarschijnlijk ook snel kunnen schrappen ;-)

Fijn voor je!
Ik geniet met je mee

(y) (y) (y)
Bedankt Yvonne. Ik voel me zeker een ander mens en ik voel me al 2 dagen zo extra blij hahaha. Gister had ik natuurlijk al de uitslag van mn diabetes wat ik op FB melde en vandaag deze uitslagen er nog eens bij. Mn weekend kan niet meer stuk.

Bedankt dat jij er bent :bloem:
Groet Cindy

Afbeelding
Mijn dagboek Van GEK naar GRIP op Koolhydraten sinds 02-09-2013 plus -5 kg voor GOK

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 01-09-2014 18:15

Een 'oud' bericht, maar nog net zo actueel als in 2011!
Mijn 'gezondheid' is door GOK ook een heel stuk verbeterd. Door mijn aangeboren hartafwijking had ik altijd een slechte conditie én een slechte gezondheid. Bij iedere verkoudheid was ik soms wekenlang uitgeschakeld omdat ik maar moe bleef en er niet bovenop kwam. Heel vervelend dat zulke kleine kwaaltjes zoveel invloed hebben.
Sinds ik GOK is dat erg veranderd. Eerlijk is eerlijk, mijn hart is niet beter geworden. Maar alles om dat hart heen wél!

Afgelopen woensdag onderging ik een kleine ingreep die onverwachts veel meer pijn opleverde dan verwacht. Donderdag en vrijdag was ik dus uitgeschakeld, met morfine op bed. Zaterdag nog koorts, zondag herstellende. Vandaag wandelde ik alweer heerlijk door het bos en heb nergens last meer van. Ik vind het een wonder!!

Gok is voor mij al lang geen gok meer, gok is zekerheid!! (y)

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 16-07-2015 14:55

Mijn gezondheid? Die zit raar in mekaar........... :?
Ik wordt nooit echt verkouden, hooguit een dagje snotteren, maar dat wijd ik aan het feit dat ik 1000 mg Vit C per dag gebruik.
Redelijk veel spierpijn, maar ik heb dan ook Fibromyalgie....is erger geweest! ;)

Maar ik ben vorige week naar de huisarts geweest omdat ik me niet lekker voelde en veel stress heb...(door de emotionele burn-out van mijn man en andere zaken) Hij mat mijn bloeddruk en nam diverse buisjes bloed en moest na 2 dagen terugkomen. Bloeddruk was te hoog, maar dat is zo al jaren. Nu ook mijn bloedsuikerspiegel, pffffffffffff. Gewicht is echt veel te hoog met een BMI van 40 :? Moest na een week weer terug komen en had die week geen chocolade, snoep, koek of sapjes genuttigd, maar toch was mijn bloedsuikerspiegel erg hoog. Ik ben naar huis gestuurd met Metformin Lich 500 mg 2 x dgs 1 tablet, en het advies meer te bewegen, gewicht te minderen en suiker en zout te laten staan. Dus ga ik maar weer GoKken en nu hopen dat het deze keer wel lukt........ :oops:
*
*
Afbeelding

Ingrid1974
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-09-2015 11:09

Mijn mankementen

Bericht door Ingrid1974 » 04-09-2015 14:09

Ik ben laks in mijn gewrichten, niet handig bij overgewicht. Mijn linkerknie heeft een moeilijke tijd (gehad. Nu zijn de klachten wel afgenomen, maar ik had met lopen altijd pijn. Ook tot een jaar geleden 1,5 jaar lang een soort van hielspoor gehad. Ik ben er nu, mede dankzij zooltjes, van af. Ik draag de zooltjes de hele zomer al niet meer en de klachten zijn weggebleven.
Verder heb ik meestal aan het eind van de winter een uitbraak van Rosacea: rode uitslag met bultjes onder mijn neus en rond mijn mond. Eens kijken of dat nog de lef heeft terug te komen tijdens het GOK-ken.
Ik heb toch wel regelmatig hoofdijn, soms tot overgeven aan toe (Migraine?), als ik het voel opkomen en ik kan gelijk gaan liggen met 1 gram paracetamol en 200 mg ibuprofen, dan is het over het algemeen weg na een slaapje van 1 - 1,5 uur. Ik heb toenemend last van vocht in mijn onderbenen. Tijdens de zomervakantie 2 weken lang extra systolen gehad (onderzocht: onbekende oorzaak, geen consequenties, inmiddels weer verdwenen). Pijn in mijn rug hoort er inmiddels bij, dat heb ik al mijn hele volwassen leven. Gelukkig niet ernstig, maar af en toe zeurend.

Gebruikersavatar
Choral
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-06-2016 11:19

oude verhalen geven mij moed

Bericht door Choral » 05-09-2016 12:30

Ik heb net vol verbazing zitten leze van ieders gezondheid. Ik ben nu 10 weken bezig met GOK en merk dat mijn darmen het er mee eens zijn. Ik heb zeker 12 jaar dunnen ontlasting gehad en geen enkele dokter of arts kon mij helpen. Eet volkoren brood, volkoren pasta ect, werd mij verteld. Na een week GOK kon ik voor het eerst in 12 jaar NORMAAL naar het toilet. Weet je wat een vrijheid dat betekent voor mij. Ik hoef niet meer een toilet in de buurt te hebben als ik ergens heen moet. Hoef me niet meer te generen om de vraag te stellen of er wel een toilet in de buurt is voor het geval dat....ja nu om veel water te lozen. Is toch anders.

Na verloop van tijd wordt het dus beter heb ik begrepen, dit is voor mij een mooie houvast en een stok achter de deur. Ik ben nl al zeker 20 jaar verkouden en schor en hoesten enzo. Dat wordt dus in de loop van de tijd beter....kan nie wachten.

Ben al wel 8 kilo kwijt. YES!
Kom maar op!

Plaats reactie