Crystal Clear is kristalheldere onzinmarketing!

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Crystal Clear is kristalheldere onzinmarketing!

Bericht door Yvonne Lemmers » 03-03-2011 00:20

Ik kreeg onderstaande nieuwsbrief in mijn mailbox.
Vooral deze vetgedrukte regels stemmen mij tot vreugde.
Afbeelding
  • Crystal Clear Shine is zo zoet dankzij de zoetstoffen.
    Wetenschappelijk onderzoek legt inmiddels verbanden tussen consumptie van zoetstoffen op lange termijn en overgewicht.
    ”Zolang zoetstoffen in verband worden gebracht met overgewicht horen deze niet thuis in 'zogenaamd' gezonde producten.”
    [/list:u]
    Jarenlang voelde ik me een roepende in de woestijn maar steeds meer wetenschappelijk onderzoek toont aan dat zoetstoffen niet helpen om af te vallen!
    Een verzoek aan jullie om mee te doen aan de email-actie. http://foodwatch.nl/misleid/crystal_cle ... ex_nl.html

    Gehoord vandaag:
    - De voedingsindustrie houdt er rekening mee dat ze binnen korte tijd al schadeclaims 'aan de broek krijgen' vanwege lichamelijk leed wat mensen opgelopen hebben na het zeer frequent nuttigen van 'veilige' producten (met rode E-nummers).

    - Dit jaar gaan er grootse dingen gebeuren. De opmars van 'puur' (voeding zonder rode E-nummers) en koolhydraatbeperkte voeding is niet meer te stuiten! :lol: :lol:


    -------------------
    Foodwatch-nieuwsbrief nr. 24: Crystal Clear Shine is Kristalheldere onzinmarketing!
    Beste foodwatcher,

    Opnieuw heeft foodwatch een misleidend product ontmaskerd, namelijk: Crystal Clear Shine Cranberry Vlierbloesem van Vrumona (Heineken).

    01 maart 2011

    Kristalheldere onzinmarketing van Crystal Clear Shine

    Wie op zijn gezondheid en uiterlijk let kan drankjes als Crystal Clear Shine beter links laten liggen, oordeelt foodwatch. Door Crystal Clear Shine te drinken zou je volgens fabrikant Vrumona niet alleen gezonder worden, maar er ook stralend uit gaan zien.

    Helaas kom je als consument opnieuw bedrogen uit. Het etiket van de variant Crystal Clear Shine Cranberry & Vlierbloesem en de Crystal Clear website is misleidend en zelfs lachwekkend, oordeelt foodwatch. Er staat bijvoorbeeld de hoeveelheid “zuiverende” cranberry op: een tienduizendste deel (0,01 procent). Daarvan hoeft niemand een effect te verwachten. "De [vitamines] B-3, B-6 en biotine [...] geven je een echte beautyinjectie.” kakelt de marketing van Crystal Clear Shine verder. Onzin, want wie normaal eet, krijgt deze vitamines vanzelf binnen en een overschot houdt je lichaam niet vast. De aloë vera in Crystal Clear Shine zou “reinigend en verzorgend” werken. De plant wordt vooral veel in crèmes gebruikt. Bij inwendig gebruik heeft aloë vera hooguit een laxerende werking. Dat is voor een gemiddeld persoon niet reinigend of gezond. Hoeveel aloë vera extract er in de frisdrank zit wil Vrumona niet vertellen. Dat je als consument zelf betaalt voor het marketing circus eromheen wordt je als consument ook niet verteld.

    Het bronwater in Crystal Clear wordt als 'reinigend' verkocht, terwijl gewoon Nederlands kraanwater aan meer kwaliteitseisen moet voldoen. De eventuele extra mineralen in bronwater zijn bij een normaal voedingspatroon en het drinken van kraanwater net zo overbodig als de toegevoegde vitamines. Daarbij is water uit flesjes zelfs 400 tot 1000 keer duurder dan kraanwater.

    Crystal Clear Shine is zo zoet dankzij de zoetstoffen. Wetenschappelijk onderzoek legt inmiddels verbanden tussen consumptie van zoetstoffen op lange termijn en overgewicht. ”Zolang zoetstoffen in verband worden gebracht met overgewicht horen deze niet thuis in 'zogenaamd' gezonde producten.” concludeert Bart van Opzeeland van foodwatch. “Helaas worden lange termijn effecten pas duidelijk nadat dergelijke ingrediënten allang in producten zitten. Het is toch ongelofelijk dat de levensmiddelenindustrie consumenten op deze manier als proefkonijnen gebruikt?”

    Laat Vrumona weten dat u niet gediend bent van zijn misleidende gezondheids- en schoonheidsclaims via onze e-mailactie! http://foodwatch.nl/misleid/crystal_cle ... ex_nl.html



    Steun foodwatch!

    Vindt u ook dat producenten eerlijk moeten vertellen wat er in uw voedsel zit? Wordt dan foodwatch-donateur en steun ons in de strijd voor gezond, eerlijk en veilig voedsel!


    Alvast hartelijk dank.

    Met vriendelijke groeten,

    Bart van Opzeeland
    Directeur foodwatch Nederland


skippy
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-08-2010 17:08

Bericht door skippy » 03-03-2011 10:53

ik heb getekend en meteen lid geworden. :D

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Re: Crystal Clear is kristalheldere onzinmarketing!

Bericht door Sifra » 03-03-2011 11:58

Yvonne Lemmers schreef: Vooral deze vetgedrukte regels stemmen mij tot vreugde.
Afbeelding
  • Crystal Clear Shine is zo zoet dankzij de zoetstoffen.
    Wetenschappelijk onderzoek legt inmiddels verbanden tussen consumptie van zoetstoffen op lange termijn en overgewicht.
    ”Zolang zoetstoffen in verband worden gebracht met overgewicht horen deze niet thuis in 'zogenaamd' gezonde producten.”
    [/list:u]
    Jarenlang voelde ik me een roepende in de woestijn maar steeds meer wetenschappelijk onderzoek toont aan dat zoetstoffen niet helpen om af te vallen!


Hèhè, hebben ze het eindelijk door.
Nu de rest van Nederland nog.

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 03-03-2011 17:19

Ik had het al getekend, ik krijg de nieuwsbrief van Foodwatch.

miesje1959
Berichten: 7467
Lid geworden op: 24-03-2010 18:55

Bericht door miesje1959 » 03-03-2011 17:30

Natuurlijk neem ik heel graag deel aan deze aktie...
Groetjes Astrid

mijn eetdagboek

Afbeelding

eucalypta
Berichten: 614
Lid geworden op: 07-02-2010 15:30

Bericht door eucalypta » 03-03-2011 18:26

skippy schreef:ik heb getekend en meteen lid geworden. :D
ik ook :D
Groetjes, Corrie

Verander wat je niet kunt accepteren. Accepteer wat je niet kunt veranderen

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 04-03-2011 17:07

Hebben jullie de reactiemail van Crystal Clear al gelezen? :shock:

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 04-03-2011 17:22

Ja, och ze verschuilen zich weer eens, maar goed wij weten beter niet waar :wink:

skippy
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-08-2010 17:08

Bericht door skippy » 04-03-2011 20:19

ja, net gelezen...dom gezwets...

miesje1959
Berichten: 7467
Lid geworden op: 24-03-2010 18:55

Bericht door miesje1959 » 04-03-2011 20:36

kunnen jullie de link geven??
Groetjes Astrid

mijn eetdagboek

Afbeelding

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 04-03-2011 20:37

Geachte meneer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw reactie op de publicatie van Foodwatch over Crystal Clear Shine mailen we u.

Wij waren verrast door de berichtgeving van Foodwatch. Crystal Clear Shine staat al 2 jaar in de markt en nooit hebben wij enige klacht van deze orde ontvangen.
Crystal Clear Shine, met een combinatie van fruit- en bloemsmaken, is een drank die past binnen een verantwoord voedingspatroon. Het is geïntroduceerd in maart 2009 en voldoet aan alle geldende wettelijke vereisten en regelgeving. De Crystal Clear Shine kopers vinden het product lekker en hebben in onderzoek aangegeven de naam Crystal Clear Shine een vrolijke, moderne naam te vinden die past bij Crystal Clear. De merkuitstraling van het product is luxe en mooi. Dit, en de vrouwelijke naam, spreekt vrouwen, de doelgroep van Crystal Clear, in hoge mate aan.

Foodwatch heeft ons een mail gestuurd met een aantal vragen. Begin deze week hebben we aan Foodwatch gemaild dat we met de vragen aan de slag zouden gaan. Inmiddels hebben we de vragen van Foodwatch zo volledig mogelijk beantwoord. In een aantal gevallen was dat niet mogelijk omdat we dan uitspraken moesten doen over de receptuur van het product. Dit is concurrentie gevoelige informatie.
Het is geenszins onze bedoeling om consumenten te misleiden. Op het etiket van Crystal Clear Shine is aangeven welke ingrediënten in onze frisdrank zitten, en wat de werking hiervan kan zijn. Wij willen niets claimen. Alles wat op de verpakking staat is wettelijk goedgekeurd.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan horen we dit graag.


Vriendelijke Groet,


Consumentenservice Vrumona

miesje1959
Berichten: 7467
Lid geworden op: 24-03-2010 18:55

Bericht door miesje1959 » 04-03-2011 21:34

:twisted: .......zulke pinokkio antwoorden krijg je nu altijd....
Het oude stokpaardje..."Wettelijk goedgekeurd' :roll:

Deze reaktie krijg ik dan nog....
Groetjes Astrid

mijn eetdagboek

Afbeelding

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 05-03-2011 21:45


yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-03-2011 23:14

Ik doe mee :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Riky
Berichten: 185
Lid geworden op: 07-09-2010 10:03

Bericht door Riky » 11-03-2011 23:52

Ook ik doe mee, alleen moet Foodwatch wel z'n theoriën over vitamines aan gaan passen:

"De [vitamines] B-3, B-6 en biotine [...] geven je een echte beautyinjectie.” kakelt de marketing van Crystal Clear Shine verder. Onzin, want wie normaal eet, krijgt deze vitamines vanzelf binnen en een overschot houdt je lichaam niet vast.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 13-03-2011 13:00

Riky schreef:Ook ik doe mee, alleen moet Foodwatch wel z'n theoriën over vitamines aan gaan passen:

"De [vitamines] B-3, B-6 en biotine [...] geven je een echte beautyinjectie.” kakelt de marketing van Crystal Clear Shine verder. Onzin, want wie normaal eet, krijgt deze vitamines vanzelf binnen en een overschot houdt je lichaam niet vast.
Idd :wink:
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 13-03-2011 15:45

Ik was al lid van foodwatch :lol:

Kellebel87
Berichten: 2112
Lid geworden op: 05-04-2011 08:39

Bericht door Kellebel87 » 11-04-2011 21:11

oh my god... die pesto van bertolli at ik altijd!! :shock:

gelukkig hou ik niet van al die zoete drankjes dus die heb ik nog nooit gedronken :)
Dagboek van Kellebel

Met een stevige stok achter de deur weer begonnen met fase 1!

marrie v D
Berichten: 4160
Lid geworden op: 02-02-2011 11:28

Bericht door marrie v D » 16-04-2011 12:13

Ik doe ook mee

Plaats reactie