Sportvasten

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Sportvasten

Bericht door yeppe » 16-02-2011 08:38

Een nieuwe hype onder sporters om van een koolhydraten verbranding naar een vetverbranding te gaan en daardoor hogere resultaten te krijgen. De mannier waarop dit gaat is een stuk minder vriendelijk en moeilijker in mijn ogen dan de methode van Yvonne gebaseerd op Grip op koolhydraten.
Wij zijn hier al langer achter dat je energie niveau naar boven schiet
dankzij haar methode. Ik ben erin ieder geval reuze blij en dankbaar voor.
Hierbij een link over sportvasten :
http://www.sportvasten.nl/
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 16-02-2011 12:09

Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 16-02-2011 14:15

Hoi Yeppe,

Interessante artikelen. Leuk om te lezen.
Lijkt wel op KH arm
In het laatste artikel lijkt het meer op vasten met supplementen.

Alleen hier worden we niet veel wijzer van want dan moet je kontakt opnemen met een coach

Ik sport graag en veel.
Ik denk dat de KH arm en veel bewegen veel goeds doet met je lijf.
Het zet wel van alles in gang.

Klinkt erg aanlokkelijk allemaal maar de GOK manier bevalt me ook erg goed.
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 16-02-2011 17:13

Met dit artikel wil ik juist aangeven dat de Gok mannier, dus eten volgens Yvonne Lemmers een veel makkelijkere mannier is om tot deze verbranding en deze staat van zijn te komen dan volgens het sportvasten, als je gaat kijken hoe dat dieet omgebouwd is dan denk ik zeker dat sommigen mensen groene sneeuw zien in het begin. . Het resultaat met Gokken is hetzelfde , maar veel prettiger.
Het is wel duidelijk te merken dat er momenteel best een grote omslag is naar deze mannier van diëten/eten. Denk aan Gokken[ van Yvonne], Dr Frank, de hormoonfactor [van Moorman] en Sportvasten.
:D
Ik ben van nul uren sport per week nu op zo'n 7 uren terecht gekomen[ reken wandelen niet tot sport hoor :wink: ] en ik vind het heerlijk, krijg er alleen maar meer energie door . Voor Gok was ik om 13.00 uur al totaal afgebrand ...en moest me door de rest van de dag heenslepen terwijl de pondjes er maar bij kwamen. Nu Met Gokken val ik af, kan veel sporten en heb nog eens een massa energie over voor andere dingen .Neem na het sporten een lekker bad en ben nog steeds vol energie :shock: waardoor ik er nog lekker tegenaan kan !
Mijn zieke lijf is aan het genezen dank zij deze mannier van eten en de supplementen.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 16-02-2011 17:16

Groene sneeuw? :shock: Wasda?

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 16-02-2011 17:21

Sifra schreef:Groene sneeuw? :shock: Wasda?
Als je witte sneeuw voor groene sneeuw aanziet dan zie je behoorlijk af :lol: ....Een kwelling , er stond afgelopen zaterdag in b.n. de Stem een artikel over iemand die probeerde te sportvasten en die zag dus idd groene sneeuw. Kijk met Gok moeten de meesten van ons ook aardig afkicken maar het was goed te doen [in mijn ogen] . Maar als je af moet kicken met fruitsappen :shock: ......nou dat is in mijn ogen haast hetzelfde als suikerwater 8)
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 16-02-2011 19:23

Hoi Yeppe en Siffra,

Ik snap dat je de Gokmanier bedoelt maar ik vraag me af wat ze allemaal toevoegen aan mineralen etc om de chemie in je lijf te boosten om over te gaan in een andere verbranding.

Yeppe,herken je je in het verhaal dat je bij het sporten zo diep gaat....... {begin van de gokperiode}en is dat nu voorbij....

Dat betekent dus dat je over de grens gaat tot diep maar dat je het uiteindelijk meer oplevert.
Je leert nu dat je moet stoppen als het te veel wordt {dizzy-zwart voor de ogen} etc.

Yeppe,het is trouwens tof wat voor resultaat je hebt bereikt met GOK
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 16-02-2011 19:30

Rianne1 schreef:Hoi Yeppe en Siffra,

Ik snap dat je de Gokmanier bedoelt maar ik vraag me af wat ze allemaal toevoegen aan mineralen etc om de chemie in je lijf te boosten om over te gaan in een andere verbranding.

Yeppe,herken je je in het verhaal dat je bij het sporten zo diep gaat....... {begin van de gokperiode}en is dat nu voorbij....

Dat betekent dus dat je over de grens gaat tot diep maar dat je het uiteindelijk meer oplevert.
Je leert nu dat je moet stoppen als het te veel wordt {dizzy-zwart voor de ogen} etc.

Yeppe,het is trouwens tof wat voor resultaat je hebt bereikt met GOK
Volgens mij is daar het koolhydraat beperken het belangrijkste bij en zijn de suplementen net als bij ons ter ondersteuning en tekorten op te heffen en te voorkomen een bepaalde processen te activeren. Als je leest in de Orthomoleculair geneeskunde wat er mogenlijk is met goede voeding en suppletie dan valt er nog veel te leren voor ons.
Ik ben met sporten nog niet de man met de hamer tegen gekomen als je dat bedoeld, ik luister goed naar mijn lichaam en voedt het nu goed :wink: . De ene dag zit er meer in dan de andere en pas ervoor om afbreuk te doen. Ik heb het lang genoeg moeten missen en ga er nu ook zorgvuldig mee om :lol: .
Dank je wel voor het compliment Rianne :D , ik ben er ook ongelooflijk blij mee dat snap je wel en dan bedoel ik niet alleen met het gewicht maar het totale gezondheidsaspekt .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

mamasandra
Berichten: 69
Lid geworden op: 17-01-2011 13:36

Bericht door mamasandra » 16-02-2011 19:35

leuke manier om je man extra te motiveren om te gokken,
althans bij mij thuis werkt dat....

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 16-02-2011 19:40

mamasandra schreef:leuke manier om je man extra te motiveren om te gokken,
althans bij mij thuis werkt dat....
:D :D :D , typisch weer een vrouwending hè . Gebruiken wat er te gebruiken valt om ons doel te bereiken :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 17-02-2011 11:39

Hoi Gok meisjes,
De man met de hamer kom ik nu wel tegen bij het sporten. Mijn spieren doen snel pijn en mijn energie komt van ver.
Ter info ,ik gok al bijna een jaar maar het laatste half jaar kwam er elke keer de klad in. Ik was de jojo ende gokker.
Elke keer startte ik weer maar merkte tijdens het sporten dat ik gewoon geen puf meer had. Proberen op te vangen met de avond tevoren meer kh te eten maar ik merkte continue dat ik ging twijfelen tijdens sporten of ik wel goed bezig was.
Ik ben nu bijna 3 weken groen bezig met als resultaat 4 kilo eraf. Waar ik natuurlijk super blij mee ben.Deze week doen mijn spieren zo snel pijn dat ik normaal weer meer kh toe zou voegen om meer energie te krijgen.
Naar aanleiding van de artikelen doe ik dit dus niet en ga gewoon door maar op een lager pitje.
Ik hoop dat dit uiteindelijk opleverd dat ik weer meer in evenwicht ga komen :D en verder afval en weer het oude energie niveau en spierconditie kom. Voor was het in ieder geval een eyeopener om de artikelen te lezen

Ik geloof zeer zeker in goede supplementen en op deze manier in balans te blijven.
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

eucalypta
Berichten: 614
Lid geworden op: 07-02-2010 15:30

Bericht door eucalypta » 17-02-2011 12:03

Hou je ons op de hoogte Rianne1?
Ik ben heel benieuwd...
Groetjes, Corrie

Verander wat je niet kunt accepteren. Accepteer wat je niet kunt veranderen

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 17-02-2011 12:30

Rianne, op dagen dat ik sport slik ik 2000mg vitC en op "rustdagen" 1000 mg vt C, een zege voor je spieren. Ook zit er nog wat vit C in mijn multi maar dat is niet zo veel :wink: . Heb je je suplementen wel voor elkaar ?
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 17-02-2011 12:46

Corrie,ik hou jullie zeker op de hoogte.Heb weer helemaal de spirit. :lol:

Mijn supplementen zijnnnnnnnnnnnn:

Veel. gniff.

Yeppe daar komt mijn lijst.
Van orthica :
- Multi 4 all
- visolie
- Magnesium
- ca-zink magnesium
- glucosamine
- orthiflor {deze heb ik toegevoegt omdat is zoveel last heb van mijn darmen en maag. Zit nu helaas aan de omeprazol omdat het alleen maar verergderde. :cry: }
Omeprazol gebruik ik nu 4 dagen en doet gelukkig wel wat.
Ben erachter dat ik in ieder geval maagpijn krijg van de noten macadamia"s. Dus deze nu maar geskipt.
-colon clean

Verder gebruik dus de magnesium voor de spieren.
Helpt vit C dan ook ?? Ik dacht dat dit dus voor de weerstand was

Ik hoor graag jullie bevindingen
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 17-02-2011 17:56

Vit C werkt er prima voor. Wij gaven het altijd al aan onze honden als ze moesten racen :wink: . En de hoeveelheid suplementen valt wel mee hoor :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 17-02-2011 18:55

Hoi Yeppe,bedankt voor je reaktie.
Vit C erbij. Okay.
Zat verder nog even bij de supplementen te lezen en zag dat Yvonne ook vit D adviseerde.
Heb jij hier ervaring mee.?

Als je verder geinteresseerd bent in verdieping en verrijking is dit misschien een leuke link voor je.

http://www.kruidenvrouwtje.nl

Ik vond het leuk om te lezen :P
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 17-02-2011 19:51

Ik gebruik nu zo'n 2400IE vit D, naast vit C, Kelp-lecithine, calcium, magnesium, Kalium, spirulina, selenium&zink,glucosamine, Q10, en nog een multi en ga binnenkort ook astaxanthine gebruiken :wink: .

Dank je wel voor de link, ik zal eens gaan kijken :D
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 17-02-2011 22:20

Annemarie, waarom gebruik je 2400 IE vitamine d?
Ik gebruik 'maar' 1000...zou dat niet genoeg zijn?

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 17-02-2011 22:45

eevster schreef:Annemarie, waarom gebruik je 2400 IE vitamine d?
Ik gebruik 'maar' 1000...zou dat niet genoeg zijn?
Er is een heel boek geschreven over het gebruik van vit D :wink:, naar aanleiding daarvan mijn dosis verhoogd . Ik ben sinds begin Maart vorig jaar niet meer ziek, zwak, misselijk en totaal kwaalvrij geweest dus zit ik goed wat voeding en suplementen betreft :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 17-02-2011 22:51

yeppe schreef:
eevster schreef:Annemarie, waarom gebruik je 2400 IE vitamine d?
Ik gebruik 'maar' 1000...zou dat niet genoeg zijn?
Er is een heel boek geschreven over het gebruik van vit D :wink:, naar aanleiding daarvan mijn dosis verhoogd . Ik ben sinds begin Maart vorig jaar niet meer ziek, zwak, misselijk en totaal kwaalvrij geweest dus zit ik goed wat voeding en suplementen betreft :wink: .
Ik ga dat boek toch ook maar eens aanschaffen :lol:

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 18-02-2011 08:29

Ja Eva ik denk dat er voor ons nog veel te leren is :wink: .
Ik heb gisteren het boek "de houdbare vrouw "besteld , ik ben benieuwd of ik daar nog wat wijzer van wordt :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

eevster
Berichten: 12660
Lid geworden op: 14-04-2010 15:02

Bericht door eevster » 18-02-2011 08:31

yeppe schreef:Ja Eva ik denk dat er voor ons nog veel te leren is :wink: .
Ik heb gisteren het boek "de houdbare vrouw "besteld , ik ben benieuwd of ik daar nog wat wijzer van wordt :wink: .
Waar gaat dat over?

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 18-02-2011 11:38

Ik heb net even bij de natuurwinkel vit D en vit C gekocht.
Het wordt zo wel een hele hand vol zeg :shock:
Hele maaltijd. :D Misschien schilt het ook nog met de intake van de maaltijd,z;n pillen hap.

Heb vanmorgen op 2 gekookte eitje prima gelopen. Meer als een uur gejogt . Woensdag viel mij dit erg zwaar.

Het sportvastenartikel heeft wel wat mij bij los gemaakt en verhelderd.
Normaal baal ik als ik het gevoel heb dat ik niet vooruit te branden ben bij het sporten maar nu had ik zo iets van "" Ik ben goed bezig "en de energie komt wel weer. Gewoon doorgaan.......... Het doet natuurlijk ook mentaal iets,ik bedoel tussen je oren denken dat het aan de KH ligt.


Verder heb ik me verdiept in de vit D info. Was wel even schrikken zeg
wat een supplement toevoegen kan voorkomen.
:shock:
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 18-02-2011 14:43

Yeppe,ter info nog een leuke link.
Misschien heb je hier wat aan ,juist omdat je nu bezig bent met verdieping :wink:

http://www.enzymtherapie.nl

Ben bezig geweest met surfen on the computer. :lol: Krijg er wel bilpijn van :lol:

Groetjes Rianne
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 19-02-2011 08:13

Rianne, goed Gokken en goede suplementen dan komt het helemaal goed, wees nu een beetje lief voor je lijf en tast een beetje af tot hoe ver je kunt gaan meis. niet je lichaam straffen. Zodra je lichaam weer op vetverbranding staat gaat het sporten als een speer :wink: . Ik ben niet zo van tussen de oren...Ik zie dat geestelijk goed voelen als een gevolg van het lichaamlijk in balans zijn ....en niet andersom :lol: .
Ik heb hier nog wat info over vit-d voor de liefhebber:
http://vitamine-d.nu/
Ik zie vit D ook als een sleuter vitamine . Dus het moet in voldoende mate aanwezig zijn om de andere vitamine en mineralen en spoorelementen gioed op te kunen nemen.
Hier tegenover zit een schapenhouder die steeds rond het aflammeren in de problemen komt met zijn schaapjes. Slepende melkziekte en gewone melkziekten.... Gebreksziekten dus, zijn schapen zien er echter toppie uit ...Dus dat verwacht je niet. Dit gaat nu al jaren achter elkaar zo , er is bloedgetrokken bij verschillende schapen en er blijkt dus een tekort te zijn aan fosfor en calcium . En ja hoor een schaap heeft vit d nodig om dit uit zijn voeding op te kunnen nemen :wink: ....Nu krijgen ze fosfor en calcium geforceerd toegediend om te redden wat er te redden valt en gaan we een plan van aanpak maken om te kijken of we dit volgend jaar kunnen voorkomen. We zijn al begonnen om ze zo snel mogenlijk weer buiten te doen overdag zodat ze in ieder geval meer zonlicht krijgen...Hooi van hem , wat waarschijnlijk te weinig goede stoffen bevat komt naar ons en hij krijgt paardenkuil van de eerste snede , wat van gras is wat optimaal bemest is en volop zonneschijn gehad heeft . Je ziet de dieren opknappen.....
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 19-02-2011 17:44

Yeppe,Thanks voor de link.
Uitgebreide site. Gaat een "wereld voor je open " als ik het zo lees.

Ik begrijp nu ook waarom je astaxanthine wilt gaan gebruiken wat je eerder al opschreef. :wink:

Als ik zo lees op verschillende site"s zijn er verschillende wegen die naar Rome leiden. Als je wat onder de leden hebt is het zeker de moeite om met supplementen en mineralen enzymen te kijken wat helpend is ipv al die chemische troep.

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Ben het met je eens :wink: maar het is toch fijn om het ook weer eens van een ander te horen.

Leuk wat je zo omschrijf van de schapen. Ik heb een collega die helemaal stoned van paarden is en ik had laatst een heel gesprek met haar over wat de bemesting van het gras doet met bijv het paard. Door alle toevoegingen door de mens een dier uit het lood kan gaan en ziek kan worden. Het luister eigenlijk allemaal erg nauw. :shock:
Staan we allemaal niet zo bij stil tot er ziekte of een allergie zich ontwikkelt

Ga eens kijken of ik een boekje ga bestellen. Misschien zijn ze wel te leen bij de bieb............ Gniff mijn boekenkast is namelijk al behoorlijk aan het uitpuilen.

Groetjes Rianne
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 19-02-2011 19:28

Ja bij paarden let het zeer nauw, kan daar uit ervaring over spreken :wink: . Een paard is zelfs zeer gevoelig op temperatuurs schommelingen envt onbalans komt dan vaak te voorschijn. Heeft een gevoelig darmgestel en een paard net als wij mensen wat hij eet 8) . Ik heb sinds 2 maanden een nieuw pensionpaardje op stal en het beestje keek zelfs zielig uit zijn ogen en zo totaal lusteloos en te mager, vacht en manen zien er niet uit . Nou ik vind het dan reuze interessant om het dier weer in goede doen te krijgen. Gelukkig is de eigenaresse heel erg gek met het dier en staat open voor aanwijzingen. Het komt goed Romy is al voor 3/4 de "oude". Heerlijk vind ik dat :D .
Ik ben het helemaal met je eens dat er meerdere wegen naar Rome leiden , het is allen de kunst om jou ideale weg te vinden :wink: .
Een andere pensionklant wil niks liever dat het beest wat mankeerd en overleg met dierenarts en de aandacht die ze daardoor zelf krijgt :( .
Maar goed het is haar dier en als ze iets wil dan vertel ik haar wat ik er van vind en hoe ik er tegen aankijk maar zij is eigenaar dus haar "feestje", helaas voor het dier.
Tja, kennis over weidebeheer is bij veel paardenmensen helaas ver te zoeken :lol: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
juf Meghan
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-03-2010 11:51

Bericht door juf Meghan » 19-02-2011 23:44

Yeppe, een vraagje aan jou, ik zie dat jij Spirulina gebruikt maar nu ook astaxanthine wil gaan gebruiken. Blijf je dan Spirulina gebruiken? Ik eet ook van deze algjes, 2 x per dag 3 (als ik het niet vergeet) en merk toch wel dat het wat doet. Ik ben nu ook gaan lezen wat astaxanthine is en zie dat dit ook een soort algen zijn?? Maar dan wel wonderalgen zo te zien.
Misschien kan je me weer wat op weg helpen. Over extra vitD ben ik nu wel overtuigd, helemaal na het lezen van jouw link, ergens hierboven .
Alvast bedankt voor je antwoord!

groeten, Meghan

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 20-02-2011 00:50

Ik heb de Astraxanthine vanmiddag bij de tuinen gehaald. Goeie vraag waar ik ook al over heb zitten denken. Ga morgen eens even die 2 naast elkaar leggen en kijken of ik ze beide kan blijven gebruiken of dat het too mutch wordt .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
juf Meghan
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-03-2010 11:51

Bericht door juf Meghan » 20-02-2011 12:14

Oké, misschien dat jij daar dan uit kan komen. Als je kijkt wat er allemaal in spirulina zit....... Misschien wil je je resultaten van het 'onderzoek' hier delen?

groeten, Meghan

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 20-02-2011 13:01

Yeppe,mijn collega heeft ook lang een eigen stal gehad. Deed veel "alternatief " met een fijn resultaat :D

Ik had gisteren al gekeken of er bij chlorella van Vital Green het stofje
Astraxanthine in zit maar dat is dus niet zo. Helaas
Ben benieuwd of andere merken dit hebben :?:

Hou je ons op de hoogte ?
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 20-02-2011 18:24

Ik heb alles eens naast elkaar gezet en heb besloten om zelf met de Spirulina te stoppen en over te stappen op de Antaxanthine. Mijn man mag de Spirulina opmaken , voor hij ook overstapt op de Antaxanthine :wink: .
Ik vond de Spirulina al zo'n aanwinst maar de Antaxanthine gaat nog net een stapje verder wat werking betreft !
Als je deze stof wil gaan slikken let dan op dat je ook echt de "algen versie "te pakken krijgt. Ik heb hem van het merk Royal Green. Mensen die medicijnen gebruiken moeten wel rekening houden met evnt wisselwerking met dit voedingssupplement :!: .
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem. ... esearch=15
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 21-02-2011 10:55

Thanks voor de link. Klinkt allemaal erg belovend. Ben benieuwd Yeppe :D . Hou je ons op de hoogte.
Groetjes Rianne
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 21-02-2011 11:23

Die Astaxanthine die je hebt gekocht bij de Tuinen, hoeveel mg zit daarin per tablet/capsule?
En hoe duur was dat?

Want ik heb juist dat artikel waar je de link van hebt geplaatst pas nog zitten lezen en ik vroeg me af hoeveel je er dan van zou moeten gebruiken.
Ik vond het nogal prijzig maar ik heb nog niet bij de Tuinen gekeken. :wink:
Allen op internet.

In het artikel vind ik vooral de zin dat het goed ik tegen leververvetting interessant omdat ik dat heb. (Bij Metabool syndroom)

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 21-02-2011 11:52

:lol: De vermindering van rimpels en de lijntjes in gelaat vond ik ook wel super klinken :lol:
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 21-02-2011 11:54

Rianne1 schreef::lol: De vermindering van rimpels en de lijntjes in gelaat vond ik ook wel super klinken :lol:
Ja als dat eens waar zou zijn........
Ik heb er nog niet veel (rimpels) maar ik ben 51 en die komen er vast wel.

nita
Berichten: 4778
Lid geworden op: 09-03-2010 16:22

Bericht door nita » 21-02-2011 15:43

Wat mij heel erg aanspreekt is het effect op de ogen!!! Ben al heel lang bril dragend en merk nu duidelijk achteruit gang in het lezen. Moet over een tijdje overstappen naar dubbelfocus bril en daar zie ik me een portie tegenop!!!

Gebruikersavatar
juf Meghan
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-03-2010 11:51

Bericht door juf Meghan » 22-02-2011 09:13

Bedankt Yeppe voor het uitzoeken van de Spirulina en Astaxanthine.
Ik maak de spirulina op en ga dan ook over op de andere. Ik zal erop letten dat ik de zuivere koop.
Bedankt ook voor je link naar het Keltisch zout, heb het boek over het water gereserveerd bij de bieb. Je geeft echt goede info aan onsn! Fijn.

groet, Meghan

Riky
Berichten: 185
Lid geworden op: 07-09-2010 10:03

Bericht door Riky » 22-02-2011 13:12

Dank je voor de info Yeppe. Ik had nog nooit van Antaxanthine gehoord, maar ik ga het ook halen. Die vermoeide ogen en het slecht kunnen accommoderen heb ik nl. ook, vooral 's avonds. Al die andere positieve effecten zijn natuurlijk ook geweldig.

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 22-02-2011 17:51

@Ricky, graag gedaan hoor !
@Sifra, het zijn softgels en er zitten er 60 in een potje a 4 mg per stuk .
Daar neem ik er voorlopig eens 1 per dag van , ik heb er dacht ik €29, 95 voor betaald . Ook bij Dio kun je het kopen zag ik vandaag .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 25-02-2011 11:52

Even melden dat de start met exstra supplementen mij erg goed bevallen. Ik gebruik nu sinds deze week vit D en vit C er exstra bij .

Ik heb meer energie :D en wat mij opvalt maar dat kan ook natuurlijk toeval zijn is dat mijn schouderklacht {burstitis reststand} niet meer voelbaar is :lol:
Door Vit C.............. zal wel tof zijn.
Maar ja even afwachten.................

Verder gaat het sporten en hardlopen helemaal te super.

Ik ben helemaal blij met GOK :P
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 26-02-2011 12:44

Wat mijn opleiding hiervan vindt is dit:

"Volgens Sportvasten, eten we teveel suiker en sporten we te weinig. Door dat om te draaien, worden ons oergenen geactiveerd, zodat we dat opgeslagen giftige vet kwijtraken. Daardoor slanken we af, worden we vitaler en voelen we ons tien jaar jonger. Een bloed- en urinetest laten zien dat het niet zomaar een dieet is. Met een serieuze afbouw, vasten en opbouwfase, is er zelfs sprake van een heel doordacht stappenplan. Na tien dagen ben je herboren en dat kan best kloppen. Je bent namelijk door een hel heen gegaan en dan is zelfs de Sahara nog koel. Er is geen enkel bewijs, dat dit beter werkt dan gewoon minder eten en meer bewegen. Het enige wat we zeker weten, is dat dit wel veel duurder zal uitvallen."

Gokken is veel goedkoper, haha... :lol:
Wie niet waagt, die niet wint!

Gebruikersavatar
Rianne1
Berichten: 216
Lid geworden op: 27-01-2010 11:47

Bericht door Rianne1 » 26-02-2011 13:42

haha. Gokken is zeker goedkoper. :lol:

Ik denk dat het voor mensen die nog niet gokken of een andere vorm van KH beperkt eten ,een goede stimulans is op weer op de rit te komen.

Ieder zijn manier :D
Onderricht anderen vanuit de leegte van je wezen en de volheid van je hart {The Tao Box}

Plaats reactie