Vanavond op t.v. Radar > dr. Frank

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nojojosé
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-03-2010 17:37

Vanavond op t.v. Radar > dr. Frank

Bericht door nojojosé » 26-04-2010 10:09

Vanavond op Ned.1 Radar onderwerp of dr. Frank gezond is.
Lach naar het leven en het leven lacht naar jou.

Gerard Poot
Berichten: 254
Lid geworden op: 17-02-2010 07:53

Bericht door Gerard Poot » 26-04-2010 11:09

Ja, dat zal leuk worden!

Antoinette is een gehaaide tante, principieel vegetariër, waarschijnlijk een geducht tegenstander voor Dhr. van Berkum.
Hij komt zelf naar de studio, dat gaat hij in ieder geval niet uit de weg!

Ik ga ervoor zitten op mijn enige vrije avond van de week...

Gerard

Odette
Berichten: 179
Lid geworden op: 21-12-2009 17:18

Bericht door Odette » 26-04-2010 16:21

Ik wilde jullie net van hetzelfde feit op de hoogte stellen. Ik zit ook voor de buis vanavond.
Greetz van Odette die op geheel "eigenwijze" let op koolhydraten

Gebruikersavatar
nojojosé
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-03-2010 17:37

Bericht door nojojosé » 26-04-2010 18:26

Ik ga ervoor zitten op mijn enige vrije avond van de week...
Maar dan wel in het koolhydraatuur!
Lach naar het leven en het leven lacht naar jou.

Odette
Berichten: 179
Lid geworden op: 21-12-2009 17:18

Bericht door Odette » 26-04-2010 21:11

Tjonge, wat een warrig verhaal. Die man is niet camerageniek en zijn verhaal rammelt ook.
Greetz van Odette die op geheel "eigenwijze" let op koolhydraten

vliegje
Berichten: 398
Lid geworden op: 08-02-2010 14:55

Bericht door vliegje » 26-04-2010 21:12

Ik had ook wat meer inhoud verwacht
Elke minuut dat je je druk maakt om het verleden gaat af van de toekomst.

Gerard Poot
Berichten: 254
Lid geworden op: 17-02-2010 07:53

Bericht door Gerard Poot » 26-04-2010 21:41

Het was wel een ongelijke strijd.
Hertzenberger ging al uit van het feit dat het Dr. Frank dieet niet goed zou zijn. De ingevlogen belg begreep volgens mij niet veel van dit dieet verhaal, was alleen maar met sporters bezig.
Van Berkum had niet de mogelijkheid zijn verhaal te doen, Seidel was merkwaardig aan het oreren, hij is in zijn reactie op het Dr. Frankmenu in het blad Medisch Contact veel milder. Maar ja, vanuit Radar vond duidelijk suggestieve vraagstelling plaats.

Een serieus probleem, vormt die website met daaraan gekoppelde dagmenu's. De persoonlijke begeleiding betaat niet bij zo'n stormloop.
Ook inschrijvingen met gefingeerde ziektes hebben inmiddels de pers gehaald. Met als enige doel Dr. Frank onderuit te halen. Dat filter had hij beter van tevoren kunnen bedenken...

Mijn sympathie voor van Berkum is groter geworden, wel wil ik een boom opzetten over de punten en komma's en de uiteindelijke verschilpunten met Yvonne's methode.
Hij geeft toe een 10 weken methode te hebben, niet langere termijn gedacht. Ook die aanval - plus die diëtiste aan het eind - was ongecontroleerd en een open deur intrappen.
Natuurlijk ga je bij handhaving oud leefpatroon gewoon weer aankomen.

Wat verwacht iedereen toch van een boek van twee tientjes?
Heerlijk toch dat degene die dat wil op een eenvoudige wijze nu weer in badpak op het strand kan wandelen deze zomer.
En terug gejojo-ed in de winter, dan pak je volgend jaar April het boek weer uit je aanrechtkast.

Prima toch!
Sommige mensen willen gewoon niet meer.

Gerard

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Dr. frank

Bericht door Yvonne Lemmers » 26-04-2010 22:00

Respect voor Dr. Frank.

Ik hoop dat iedereen de boodschap van Dr. Frank goed in zijn/haar geheugen opgeslagen heeft...
  • Als je vervalt in je oude patroon kom je weer aan.[/list:u]
    Daarom heb ik juist veel aandacht besteed aan fase 2 - opgewicht blijven - met Grip op Koolhydraten.
    Zelf kan ik al jaren keurig opgewicht blijven met een van de strategieën van fase 2.
    Ook de ex-shakers - die al opgewicht zijn - merken dat het werkt!

    Met Grip op koolhydraten heb je grip op je gewicht :wink:

Gebruikersavatar
nojojosé
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-03-2010 17:37

Bericht door nojojosé » 27-04-2010 13:24

Hierbij de link http://player.omroep.nl/?aflID=10892832

Zonder dokter Frank was ik geen 14,5 kg afgevallen en had ik GOK niet gekend.
Van mijn overgewicht had ik ook last, alleen ik gedoogde het totdat ik dr. Frank en Yvonne tegenkwam.


Yvonne als wij nu allemaal onze ziektekostenverzekeraar vragen om jou uit te betalen!
Zou dat niet wat zijn?

groetjes nojoJosé
Lach naar het leven en het leven lacht naar jou.

Gebruikersavatar
nojojosé
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-03-2010 17:37

Bericht door nojojosé » 27-04-2010 13:24

Hierbij de link http://player.omroep.nl/?aflID=10892832

Zonder dokter Frank was ik geen 14,5 kg afgevallen en had ik GOK niet gekend.
Van mijn overgewicht had ik ook last, alleen ik gedoogde het totdat ik dr. Frank en Yvonne tegenkwam.


Yvonne als wij nu allemaal onze ziektekostenverzekeraar vragen om jou uit te betalen!
Zou dat niet wat zijn?


Hij geeft toe een 10 weken methode te hebben, niet langere termijn gedacht.
En toen kwam ik bij GOK, is het toch nog goed met mij gekomen!

gr. NojoJosé
Lach naar het leven en het leven lacht naar jou.

Banjerina
Berichten: 75
Lid geworden op: 26-02-2010 19:33

Bericht door Banjerina » 27-04-2010 22:00

Ik sluit me bij Gerard zijn reactie aan, de arme man werd bij voorbaat al in een hoek gedreven terwijl de basis van zijn dieet toch niet slecht is.

Yvonne heeft het duidelijk op een 'levenslang' en meer haalbare wijze geschreven. Heeft mij meteen meer aangesproken dan Dr Frank!

Zelf heb ik uit nieuwsgierigheid het boek bij de bieb geleent, veel mooie foto's, een stuk geschiedenis, weekmenu's en recepten waarbij helaas bij de ' snacks/tussendoortjes' , de Kh niet vermeld staat.

Dat de dame die, volger is, niet lekker uit de voeten kon met het plannen van de dag ligt bij haar zelf. KH arm eten is nu eenmaal niet als hap klaren brokken in de supermarkt te krijgen! Zij snapt het in mijn ogen niet!

Zelf werk ik 4 dagen in de week en het gaat mij prima af. Beetje plannen en 's avonds alles klaar zetten!

Hoe ervaren jullie dat?

Annemarie1971
Berichten: 71
Lid geworden op: 17-03-2010 08:10

Bericht door Annemarie1971 » 28-04-2010 08:12

Heb de aflevering van Radar nog niet gezien ga ik straks eens op internet bekijken.
Mijn man werkt ruim 40 uur in de week vertrekt 's morgens om 6 uur 's morgens van huis en komt 2 tot 3 dagen in de week om 7 uur 's avonds weer binnen lopen. En hij is in 10 weken ruim 11 kilo afgevallen en dat alleen maar als je inderdaad je lunch een beetje pland. Dus de avond van te voren al een omeletje bakken, je tonijnsalade maken enz. Je komt een heel eind.
Ik begrijp inderdaad uit verhalen dat het bewerkelijk zou zijn, tuurlijk als je het vergelijkt met kant en klaar maaltijden die je in de magnetron plopt en er uit haalt en voor de tv op kan eten.
Maar als je toch al elke avond gewoon verse maaltijden op tafel zette en je aardappeltjes schilden enz. was je toch ook al een half uur verder voor je aan tafel ging dus waar praten we over.
In ieder geval dat is mijn bescheiden mening.

Ik kom nog wel een keer terug als ik Radar bekeken heb!
Afbeelding

Streef 1: 85 kilo behaallt op 08-04-2010 streef 2: 80 kilo behaalt op 18-06-2010

Gerard Poot
Berichten: 254
Lid geworden op: 17-02-2010 07:53

Bericht door Gerard Poot » 28-04-2010 13:39

Het is zo grappig dat iedereen maar zit te zuchten over een "lastig" dieet.
Zo ook die Jojo mevrouw, met een echtgenoot die nota bene kok is!

Wat een gezeur om niets was dat, zeg!
Ik laat iedereen maar vrolijk denken dat er ooit een pil op de markt komt waar je vreselijk goed van gaat afvallen. Want uiteindelijk willen de mensen zich vol vreten en afvallen tegelijkertijd.
En ook zo mooi, zalfjes waarmee je gaat afvallen, geweldig toch!

Iemand die zijn levensstijl niet wil aanpakken is reddeloos verloren.
En daar lopen er veel van rond.

Ik wil in dit licht even een heel mooie column van Ivan Wolffers plaatsen in mijn post, omdat hij hierin zo mooi de kern van het verhaal m.b.t. medische wereld en voeding aangeeft. Zoals jullie weten is Ivan Wolffers een auteur van enkele kritische boeken over de medische wereld en is erg open over zijn ziekte prostaatkanker.
Ik heb dit overgenomen van een medische site, als er problemen mee zijn, dan verwijder ik deze link gelijk.
Maar met deze column omarm ik Ivan met beide armen!

http://medischcontact.artsennet.nl/blad ... atient.htm

Gerard

yvonne45
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-03-2010 18:29

Bericht door yvonne45 » 28-04-2010 18:58

Ik heb zojuist uitzending gemist gekeken. Wat een vooringenomen negativiteit!! Maar wij weten met zijn allen toch dat het werkt en dat we ons er uiteindelijk veel beter bij voelen!!! Ik heb me vooral geërgerd aan die diëtiste, een prototype!!! "wij weten hoe het zit en niemand anders", bah! Goh Yvonne, jammer dat jij niet gevraagd was, had je misschien er als diëtiste een ander verhaal kunnen houden en was haar de mond gesnoerd :twisted: :twisted: !!!
Een dag is geen dag als er niet gelachen is!
Afbeelding

Plaats reactie