Wat te eten na lange duurloop?

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NatalieV1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2016 07:55

Wat te eten na lange duurloop?

Bericht door NatalieV1974 » 12-01-2016 16:27

Heeft er iemand ervaring met eten na een lange duurloop? Ik ben nog niet zo lang bezig met GOK, de normale dagen gaan prima, maar op zondag loop ik altijd een duurloop van 16-20 km en daar gaat het mis. Ik heb mijn tempo al behoorlijk moeten verlagen omdat ik tijdens het lopen licht in mijn hoofd wordt en ongeveer een uur na het lopen wordt ik ontzettend misselijk. Voor ik met GOK begon at ik vooraf havermout met melk en tijdens het rennen een gel.
Maar deze passen allebei niet binnen GOK. Stoppen of minderen met trainen is ook niet echt een optie, ik heb nog een paar prestatielopen in het verschiet die ik zeker niet kan uitlopen als ik niet voldoende train.
Ik ben benieuwd of iemand een tip heeft!

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 15-01-2016 10:01

Hoi Natalie,

Als ervaren loper herken ik dit wel. Ik Gok inmiddels zo'n 3 jaar en heb in die periode ook een marathon gelopen en ben ik niet in training voor een wedstrijd dan nog sport ik maar 1 dag in de week niet.

Bij mij duurde het een tijdje dat ik in de GOK modus kwam, het langzamer lopen dat jij benoemd is van tijdelijke aard. Duurlopen horen nu eenmaal op een lagere hartslag te gaan dan we doorgaans doen dus op zich is dat niet nadelig voor je trainingen. Ik gebruik voor duurlopen langer dan 2 uur een sportdrank met een lage GI index

De havermout hoeft voor je training geen probleem te zijn, het past dan wel niet in GOk maar omdat je met een lange duur je Kh wel verbrand zal het geen piek geven is mijn ervaring. Havermout heeft een lage GIindex.
Zelf neem ik voor een langere duur als ontbijt eigenlijk mijn gebruikelijke ontbijt, soms zijn dat gebakken eieren met spek, soms een lijnzaad cracker. Wat ik niet moet nemen zijn melk producten zoals melk en GY daar wordt ik misselijk van. De havermout bv neem ik met heet water als het ik neem. Je lichaam gaat na verloop van tijd wel wat anders reageren op je voeding, doordat je in de hoge vetverbranding blijft zul je merken dat je juist last krijgt als je een paar dagen van het GOKpadje bent geweest. :( pijn in je benen. :) GOK straft onmiddellijk zeg ik altijd.

Na zwaardere trainingen, of dat nu kracht is of duur neem ik tegenwoordig voor mijn herstel GY met een eetlepel van mijn hersteldrank. Dit is een poeder met een lage GY. :) Ik gebruik geen gelletjes, deed ik al niet omdat die dingen mij een korte energie piek geven waarna ik (na 5 minuten) nog een diepere dip krijg. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Genaration Ucan, google maar eens. Van dit merk gebruik ik ook de sportdrank. Ik hou me niet aan de verhoudingen die op de verpakkingen staan maar gebruik minder, ik merk wel dat mijn herstel hierdoor beter is geworden.

Heb je nog gerichte vragen dan mag je me altijd benaderen, ik heb inmiddels al wel de nodige dingen uitgeprobeerd en we hoeven niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden.
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
NatalieV1974
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2016 07:55

Bericht door NatalieV1974 » 15-01-2016 18:45

Bedankt voor je reactie ladyrun! Ik ga de sportdrank eens googelen! Zal vast nog eens een vraag voor je hebben...:-)

Plaats reactie