Aardappelzetmeel goed voor je lijf? Doe de test.

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 22-01-2014 19:05

Dag 3; helemaal blij! Super makkelijke stoelgang en géén honger!! (y)
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 22-01-2014 19:08

Dag 3, geen honger. maar ook geen stoelgang
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 23-01-2014 07:59

Na dag 2:

Stoelgang hetzelfde als altijd (door de colon clean vermoed ik). Helaas gistermiddag toch ineens een vreemde trek.....gisteravond gelukkig niet meer.

Slapen? Als een roos.......aan een stuk door, ik word wel vroeg wakker maar dat heb ik altijd, met 6 uur aaneengesloten slaap ben ik de volgende dag weer fit.

Flatulentie neemt weer af.
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Gebruikersavatar
LIEFKE
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-03-2011 22:25

Bericht door LIEFKE » 23-01-2014 10:40

Dag 3: Vandaag naar 3 theelepels per dag.
Geen problemen,
goede stoelgang (y) Moet er wel steeds aan denken om het in te nemen voor de maaltijd.
En heb ook geen honger Dusssss. Succes weer Allemaal. :D

Gebruikersavatar
cicilia
Berichten: 72
Lid geworden op: 08-12-2009 09:02

Bericht door cicilia » 23-01-2014 11:08

Goede stoelgang gehad maar de hele nacht niet kunnen slapen.
Geen honger, moet er nu aan denken om iets te nemen.
Gerommel in de buik is over.

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 23-01-2014 11:08

Vandaag voor de derde keer azm ingenomen.
Ik doe het nu maar 1 keer een theelepeltje per dag vanwege mijn gevoelige darmen.
Gisteravond wederom veel lawaai dat uit m'n buik komt. :?
Daarnaast ook veel lucht :shock: Lees winden...
Gelukkig kan ik wel gewoon naar de w.c.
Toevallig had ik gisterenmiddag zo'n trek dat ik een banaan heb gegeten. zucht.
Verder val ik 1 ons per dag af terwijl ik wel wat vocht vasthoud merk ik aan mijn ringen.
Over het geheel genomen ben ik tevreden.

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 23-01-2014 16:07

Dag 5 en ik fluit vrolijk verder!

Vandaag juist geen enorme trek gehad -fijn- en mijn buik rommelt,piept,fluit en doet en ik juich het alleen maar toe :)

Mijn buik en ik zijn dikke vrienden op het moment, vandaag zelfs 2x naar de wc geweest en wederom met het gemak van plassen.
Ik weet niet wat me overkomt,wat is dat een fijn gevoel...letterlijk en figuurlijk :)

Winderigheid had ik niet -ook raar eigenlijk,dat ik dat niet had- en nu per dag genomen een stuk of 3? Ik weet natuurlijk niet wat mijn lichaam uitspookt als ik slaap,want vannacht was ik vele kilomters in dromenland en als het niet voor de wekker en een vroeg opgestane hubbie was (normaal ben ik de wekker van de happy family) een weldaad!

Ik houd het voor nu bij mijn cocktail in de ochtend,ben hier zeer over te spreken!

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 23-01-2014 17:00

Dag 1 Alleen 1 theelepel bij het ontbijt.

Pas rond half 12 iets gegeten. Geen trek.
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Gebruikersavatar
ikkes
Berichten: 523
Lid geworden op: 30-11-2012 15:45

Bericht door ikkes » 23-01-2014 17:07

Gisteravond 20 gram azm genomen, en vanmorgen ongeveer net zo veel. Nou, ramp! Jo schrijft: net zo makkelijk als plassen, het is gewoon zo dun als plassen! Iets teveel genomen? Ben inmiddels wel leeg volgens mij. Vanavond uiteten, dus maar geen azm en morgen maar gewoon wat minder nemen. En koud heb ik het ook! :cry:

Gebruikersavatar
Magda H
Berichten: 311
Lid geworden op: 09-10-2013 21:02

Bericht door Magda H » 23-01-2014 19:43

Dag 5 van de azm proef. Ik verstopte de eerste dagen enorm en had juist trek. Met Colon Clean erbij gaat het iets beter. Vandaag voor het eerst wat minder honger gevoel. Wat een verschillende reacties lees ik hier zeg. Ik weet nog niet zo goed of ik er nu mee door moet gaan of niet. M'n stoelgang ging juist zo goed met gok en stagneert nu toch. Wat vinden jullie?

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 23-01-2014 19:50

Ik probeer een voorzichtige conclusie te trekken uit alle verhalen. Het lijkt wel dat het veel goed doet voor degenen die kampten met verstopping. (waaronder ondergetekende :lol: ) Ik ben als een kind zo blij dat ik nu 's morgens goed naar het toilet kan. Ik merk ook dat ik weer winden laat, dat lag helemaal stil.

Het lijkt wel of degenen die géén stoelgang problemen hadden nu juist wel problemen krijgen.

Magda ik denk dat je écht naar je eigen lichaam moet luisteren. Dat is je beste raadgever in dit geval zou ik denken.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
Magda H
Berichten: 311
Lid geworden op: 09-10-2013 21:02

Bericht door Magda H » 23-01-2014 19:58

Bedankt voor je reactie Jeanetta. Ik denk ook dat het bij degene die moeite met de stoelgang hebben nu verbetering voelen en andersom.
Ik denk dat ik nog even door ga. Ik vind dat ik mijn lichaam even de tijd moet geven om er nog aan te wennen. 5 dagen is misschien te kort. Ik slaap trouwens wel langer aan één stuk door.....dat dan weer wel.

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 23-01-2014 20:01

ik heb altijd een moeilijke stoelganggehad, wel elke dag maar met zeer veel moeite. dat is nu veranderd naar, niet elke dag. en met nog meer moeite. ook nu ik colon clean erbij gebruik. gister niet geweest, vandaag ook niet.
dus de conclusie dat iemand die een moeilijke stoelgang had , het nu niet zou hebben is dus niet zo. of ik ben een uitzondering van de regel, maar ik ga stug door. de 6 weken zijn nog lang niet om . nog 5 en half te gaan
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Gebruikersavatar
Marjon64
Berichten: 421
Lid geworden op: 15-02-2013 21:21

Bericht door Marjon64 » 23-01-2014 22:11

Hallo allemaal, ik vraag me af of het nemen van AZM ook gevolgen heeft voor je medicijngebruik. Momenteel gebruik ik nogal wat medicijnen. Iemand die hier iets over weet?

Ik neem nog steeds alleen maar 's morgens een glas en tot nu toe gaat het aardig.

mistyp
Berichten: 263
Lid geworden op: 17-01-2010 19:25

Bericht door mistyp » 24-01-2014 07:26

Dag 5 van mijn azm proef.
Heb geen honger.
Kan goed slapen.
Heb niet extreem last van winden, heb ik normaal ook wel.
Stoelgang is niet heel makkelijk maar dat is het nooit. Ga wel elke dag en het is schoon.
Deze week 0.2 kilo afgevallen. Heb niet het idee dat ik extra vocht vast houd.
Groetjes José

Afbeelding

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 24-01-2014 08:29

Mijn grootste 'probleem' is toch weer de (on)regelmaat dat ik het product inneem. 's Morgens vroeg is geen punt, ik loop de keuken in en voor ik koffie maak heb ik al een glas naar binnen 8)

Maar dan, het staat in een reminder in mijn telefoon, het komt als popup op mijn laptopscherm.......maar toch op de een of andere manier mis ik dat steeds of denk ik :"OH ja zo even doen" en voor ik het weet is het dus alweer avond....

Het komt er op neer dat ik het eens per dag in ieder geval doe, maar aan drie keer kom ik gewoon niet.......Ja, gisteravond vlak voor ik naar bed ging....was wel uren na de maaltijd, toen heb ik een portie genomen....(ik denk dat ik nu weet hoe behangplaksel smaakt :lol: )
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Gergith
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-12-2009 09:05

Bericht door Gergith » 24-01-2014 09:43

Gisteren begonnen met AZM.
3 x voor het eten een koffielepeltje genomen. De Forlax die ik elke dag gebruik heb ik nu niet genomen.
Geen gerommel of wind gehad.
Wel 2 keer naar het toilet geweest, goed geslapen.

Vandaag iets meer gaan nemen.
Wordt vervolgd (y)

Fijn weekend iedereen en succes :P

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 24-01-2014 09:53

dag 6 en nog steeds blij!

De kinderen naar school gebracht,door naar de super voor de laatste boodschapjes en in de winkel voelde ik dat ik snel kon gaan afronden,de wc riep! Dit heb ik anders nooit!! Prettig nderien fijn.

Slapen is hetzelfde als zonder AZM vermoed ik,overdag wel een beetje duffig (grijze dagen helpen ook niet vind ik)en metzelfde energiepeil pak ik alles aan. De nare trek is na 2 dagen vetrokken,mijn spieren groeien enorm snel op het moment (voel zeonder mijn sterk verminderde etlaagje,wat een feestje is dat!) en mijn gewicht? Ik had gehoopt een mooie duik naar beneden -ik val in gewicht nl. nauwelijks af- en het tegnovergstelde zag ik op de display +0.4kg.

Het boeit me niet meer,ik ben vrij van dat onding,ik doe lekker door en focus op mijn eigen ikke...kom ik vele malen verder mee :)

En nu door naar de koffie....

heb je last van obstipatie,zou ik niet langer doorgaan dan een week. Dan moet er eenverandering zijn geweest,of zelf met de dosering uitproberen. Ikzelf gebruik niet veel,een klein dessertslepeltje 1x per dag. Loopt het als plas eruit,echt even minderen. Het is niet de bedoeling om je lichaam op hol tebrengen,de voedingsstoffen moeten wel opgenomen worden natuurlijk en met diaree wordt het hem niet.

En blijf wel je eigen pad volgen...dit werkt nu voor mij,is geen garantie voor jou. Ik heb talloze dingen geprobeerd wat bij mij eveneens niet aansloeg of voor heel even. En ik ben nog geen week onderweg,dus....Fijn weekend!

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 24-01-2014 09:55

hmmmm....ndrien? Geen idee wat ik daar wilde schrijven...;D

Gebruikersavatar
cicilia
Berichten: 72
Lid geworden op: 08-12-2009 09:02

Bericht door cicilia » 24-01-2014 09:58

Dit is mijn vijfde dag.
Ik gebruik 3 x 2 theelepeltjes per dag.
Geen gerommel meer.
Gister 9 uur naar bed gegaan ivm een slapeloze nacht van eergister.
Goed geslapen. 3 x een stoelgang gehad.
Helemaal geen honger en geen snoepnijgingen.
Dat is echt nieuw voor mij.
Ik kan het normaal niet laten om voor het naar bed gaan iets te eten en dat is weg.
Helemaal super. Morgen kan ik me weer wegen.
Ben benieuwd wat er af is. Voel wel dat mijn broek losser gaat zitten.

Gebruikersavatar
ikkes
Berichten: 523
Lid geworden op: 30-11-2012 15:45

Bericht door ikkes » 24-01-2014 09:59

Vanmorgen weer gestart, maar nu 1 el. Gister beetje teveel gehad. Op de weegschaal 2 ons erbij. Nog maar weekje doorgaan. Ben benieuwd. Slaap wel beter, minder vaak wakker.

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 24-01-2014 10:33

Jo en zo schreef:hmmmm....ndrien? Geen idee wat ik daar wilde schrijven...;D
:lol: Ik zat ook al te bedenken wat het geweest kon zijn :lol:
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

brugrhee
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-08-2013 15:14

Hemels

Bericht door brugrhee » 24-01-2014 11:14

Ik ben nu met de 3de dag bezig. Voel me goed kan nog geen gekke bijwerkingen vinden....
vannacht zo gedroomd... dacht moet ik met jullie delen.. Ik ging een klein knus winkeltje binnen met allemaal decoratie dingen (ik zie veel op facebook) en er lag allemaal chocolade. In de winkel was niemand aanwezig want je moest jezelf helpen hierdoor waren de kosten lager, mw was aan de andere kant van de straat wel aanwezig..
De sfeer was bijna hemels... en ik genoot van de chocolade want je mocht eerst proeven voor de aankoop....(haha, ik moet ook ongesteld worden)

Zo wil ik iedere morgen wel wakker worden... met een happy de peppy gevoel..
Geniet nu, het is later dan je denkt!

Mijn dagboek
Afbeelding

mistyp
Berichten: 263
Lid geworden op: 17-01-2010 19:25

Bericht door mistyp » 24-01-2014 13:59

Ik neem 1 x per dag 1 dessertlepel.
En sinds vanmiddag heb ik last van krampen en van winderigheid.
Zal het dat toch 5 dagen nodig hebben gehad om goed zijn werk te doen?
We wachten het rustig af. En wat die krampen betreft is het niet pijnlijk is alleen af en toe aanwezig.
Groetjes José

Afbeelding

Gebruikersavatar
IngridOW51
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-04-2013 17:13

Nw mijlpaal:

Bericht door IngridOW51 » 24-01-2014 14:00

Ben nu een week bezig met een dagje niet: had de azm op en kon geen boodschappen doen : griep!!! Vanmorgen heerlijk naar toilet geweest: eindelijk geen verstopping meer! Ontbijt heb ik deze hele week overgeslagen: geen honger! Wel 3 eetmomenten per dag! Gisteravond weer een "vreetbuien": klein stukje choco en 3x handje noten... Haha! Maar het mooiste: vanmorgen de weegschaal: 79.8 kg!! BEN DOOR DE 80 KG GRENS!!!
Super blij!! Denk dat ik straks voor mijzelf maar iets lekkers ga maken!!!
Ik neem azm 3 x per dag een kl eetlepel!
Carpe diem!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
cicilia
Berichten: 72
Lid geworden op: 08-12-2009 09:02

Bericht door cicilia » 24-01-2014 15:01

Zo leuk al die verschillende reacties.

Mijn ringen gaan losser zitten en toen ik mijn vingers bekeek zag ik dat de ringen (zilver) glommen als nooit tevoren. Ik weet niet of het aan azm ligt maar vindt het wel grappig.

Marjan K
Berichten: 121
Lid geworden op: 27-06-2012 00:23

Bericht door Marjan K » 24-01-2014 19:09

Vind jullie verhalen erg wisselend. Wie overtuigt me? Slow starten?

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 24-01-2014 19:13

ik ben sinds de test eindelijk weer afgevallen. deze week 1,3 kilo kwijt
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 24-01-2014 19:18

Marjan K schreef:Vind jullie verhalen erg wisselend. Wie overtuigt me? Slow starten?
Altijd slow starten. Vooral als je winderigheid vervelend vindt.

Gebruikersavatar
pepper68
Berichten: 2399
Lid geworden op: 24-10-2011 21:37

Bericht door pepper68 » 24-01-2014 19:19

IK ben er definitief mee gestopt. Raakte compleet verstopt/buikpijn. Nu gaat de stoelgang weer super!

Karin74
Berichten: 533
Lid geworden op: 25-07-2012 15:15

Bericht door Karin74 » 24-01-2014 22:26

Hier geen problemen tot nu toe; helaas ook nog geen effect op de stoelgang, maar heb vanaf vandaag toch echt het idee dat ik wel verminderde eetlust heb, dus ik ga nog lekker effe door!

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 25-01-2014 07:46

Winderigheid werd op een bepaald moment niet erger en zwakt nu weer af. Stoelgang is zoals ik gewend ben (maar dat schrijf ik toe aan de Colon Clean)
Ik hou minder vocht vast, vooral 's morgens merk ik dat mijn ringen iets losser zitten en tja ineens een kilo kwijt (vocht) is voor mij heel wat....blijkbaar doet het ook iets met de vochthuishouding.

Blijkbaar heb ik een andere soort slaap, ik droom meer...dromen die ik echt kan onthouden, blijkbaar heb ik een hoop te verwerken want het is me een chaos

8)
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 25-01-2014 08:33

Na een héél enthousiaste start nu toch duidelijk minder blij! Ik ben deze week áángekomen. Dat is me sinds ik gok nog niet eerder overkomen. :? Ik heb in het weekend de verkeerde afslag genomen op het gokpad. Vanaf maandag de juiste weg weer gevonden. Dankzij de AZM een beetje gecompenseerd. Ik had écht géén trek! 4 dagen goed naar het toilet maar sinds gisteren weer niet. En ik voel me misselijk. :cry:

Ik hoop dat dit een tijdelijke dip is.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

sandra1976
Berichten: 1513
Lid geworden op: 04-10-2013 08:53

Bericht door sandra1976 » 25-01-2014 08:47

Ik twijfel nog steeds om hieraan mee te doen, als ik lees dat je buikpijn krijgt, winderigheid en rommelende darmen dan denk ik dat ik er niet aan mee doe. Heb dit jaren gehad en moet zeggen dat is geen pretje. Was juist nu zo blij dat ik daar geen last meer van had. Komt ook door de psylliumcapsules denk ik.
En als je van dat azm aankomt dan wordt ik ook niet blij natuurlijk.
Weten jullie of je bij het azm ook nog de psylliumcapsules mag blijven slikken? Kijk een keer per dag naar de wc vind ik prima, hooguit twee keer maar ik wil niet hoeven rennen naar de wc vanwege dat spul. En daarbij komt bij dat ik op mijn werk niet naar de wc ga (vanwege het feit dat ik thuis weleens een uur op de pot zit..dus dat gaan we natuurlijk niet doen op het werk..)
Dus ik twijfel nog erg... :lol:

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 25-01-2014 08:49

Die capsules zijn toch eigenlijk niks anders dan vezels? Hetzelfde als colonclean. En dat mag ook.

Als je twijfelt moet je het gewoon niet doen. Bij twijfel niet inhalen ;)
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

Gebruikersavatar
macsis
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10-09-2011 08:00

Bericht door macsis » 25-01-2014 10:19

Inderdaad niet doen, als je bang bent voor bepaalde bijwerkingen zal dat nog gebeuren ook, zul je zien...!!

De winderiheid waar ik zo 'bang' voor was is maar 2 dagen gebleven, het aankomen is ook niet gebeurd, in tegendeel zelfs. Ik ga gewoon 1 keer per dag naar de WC voor de grote boodschap...............Ieder lichaam reageert anders maar ik raad het je af als je nu al zo twijfelt.......gewoon niet doen dan! Waarom zou je in hemelsnaam iets gaat doen waar je overduidelijk tegenop ziet??
Groetjes, Naomi
Afbeelding
mijn dagboekje

Gebruikersavatar
Magda H
Berichten: 311
Lid geworden op: 09-10-2013 21:02

Bericht door Magda H » 25-01-2014 11:34

Ik ben er ook mee gestopt. Compleet verstopt, last van m'n buik, juist meer trek ipv minder. Alleen sliep ik vaster en langer aan een stuk.

Ladypanda
Berichten: 578
Lid geworden op: 25-07-2013 09:04

Bericht door Ladypanda » 25-01-2014 11:53

vandaag een week bezig, sinds gister stoelgang normaal. geen winderigheid meer. en vanochtend weer 2 ons lichter. blij dat ik niet ben gestopt. jammer dat ik gister mijn gewicht al heb door gegeven
Mijn dagboek
op gewicht, fase 2

Gebruikersavatar
IngridOW51
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-04-2013 17:13

Bericht door IngridOW51 » 25-01-2014 12:25

Ik heb bij azm ook nog steeds een goed gevoel!! Het duurt even voor ik slaap, maar dan kan ik een gat in de dag slapen ondanks mijn bronchitis! Dus ik ga door...
Carpe diem!!!!

Afbeelding

Jo en zo
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-11-2013 11:15

Bericht door Jo en zo » 25-01-2014 12:33

Bij twijfel niet doen,geen oplossing zoeken voor een probleem die je niet hebt en een ander kan je niet overtuigen,dat ligt in jezelf besloten.

Goed,dag 7...

Gistermiddag vanuit het niets zo'n enorme trek in zoet...een schreeuwende bui die niet vertrok na 5 of 10 minuten. De oplossing eromheen gebouwd: ' s middags nootjes gegeten en in mijn koolhydratenuur wasgeen gezond iets te vinden,een uur lang toegeven aan....stompzinnigheid: patat met 2 krokandellen en een satekroket (ik propte het erin,gen ruimte meer,toch doordoen) en later op de avond een schaaltje creme brulee ijs buiten het uurtje om...vies en toch opeten (wat is dat toch?)

Vanmorgen begonnen met mijn cocktail....mijn lichaam is niet blij met me: Buikpijn!! Mijn buik is zwanger zonder bewoner,op slot....eigen schuld. Nog niet naar de wc geweest en dat verbaast me niets. Zodra ik van het GOKpadje afstap,is dit at er gebeurt....dit verklaart meteen mijn brave GOKgedrag :) Buik begint weer wat te praten en te rommelen,na mijn ontbijt lijkt het wel of mijn eten vast ligt achter in mijn keel..zo ontzettend vol!

Dus....veel drinken,straks even naar buiten en in beweging komen en ik houd je op de hoogte.

Voor degene die gestopt zijn en nu beter in hun vel zitten: Helemaal de juiste keuze,lichaam geeft het direct aan,hoe mooi is dat?
Ik ga nog even door,even opmijn eigen gecreeerde blaren zitten. Qua gewicht doet het niets voor mij,de rest wel :D!

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 25-01-2014 14:16

Na lang twijfelen een doosje azm gehaald, ik ga morgen starten voornamelijk omdat ik slecht slaap en mijn stoelgang ook niet zo best is, als ik dan nog wAt afval is dat mooi meegenomen, ik ben benieuwd wat het gaat doen voor mij, jullie horen het wel.

Rewitha
Berichten: 8
Lid geworden op: 28-07-2013 18:02

Bericht door Rewitha » 25-01-2014 16:06

niet veel verandering de laatste dagen, alleen slaap ik wat beter. Zou het van AZM komen? Tja...
Afbeelding



Doe wat je wil, maar 'beschadig' niemand.

Gebruikersavatar
sandra68
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-05-2013 13:58

Bericht door sandra68 » 25-01-2014 16:25

Vorige week zaterdag ben ik begonnen met de AZM test, smaak is niet bijzonder. 's Morgens neem ik het wel met Colon Clean. Mijn stoelgang was juist door gebruik van Colon Clean heel regelmatig geworden. Ik heb een heel vol gevoel van de AZM en geen zoet behoefte tussendoor. Ook mijn snaai trek in de avond kan ik beheersen door het volle gevoel. Wel het idee dat ik vaker en meer moet plassen. Maar helaas ook meer moeite met de stoelgang en vreselijke buikkrampen pijnen zo nu en dan. Heb ik nooit last van gehad, maar sinds ik de AZM test doe is dat zo, dus ik denk dat het daarvan komt.
Ik ga er rustig mee door en volgende week zal ik weer een verslag uitbrengen.
( dit is mijn allereerste berichtje dat ik op het forum zet, hoop dat het lukt spannend)

Gebruikersavatar
irisje79
Berichten: 114
Lid geworden op: 06-09-2012 21:39

Bericht door irisje79 » 25-01-2014 19:25

dag dames .

ik neem nu ongeveer een week 2 dikke dessertlepels per dag.
Mijn stoelgang gaat heel goed. Soms wel twee keer per dag.
Heb echt verminderd honger gevoel, heb geen behoefte om tussendoor veel te eten.
Met als gevolg dat ik deze week ben afgevallen.
Vorige week schommelde ik steeds rond de 74 en vanmorgen woog ik 72.8.
Ik ga dus nog even door!!
Groetjes Iris

Afbeelding



Mijn dagboekje

Karin74
Berichten: 533
Lid geworden op: 25-07-2012 15:15

Bericht door Karin74 » 25-01-2014 19:47

Ik vrees hier inmiddels ook niet zo'n positief effect op de stoelgang. .. Ben al een paar dagen (bijna) niet geweest. .. :? Overigens geen last van hoor, geen buikpijn oid en mijn eetlust is wel verminderd, dus ik kijk het even aan. Ik neem 's ochtends wel cc erbij, misschien dat eens laten staan?

Ladyrun
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-02-2013 14:16

Bericht door Ladyrun » 25-01-2014 20:36

Dag 4 zit erop.
Ik heb er voor gekozen om alleen in de ochtend 1 dessert lepel te nemen. De eerste 2 ochtenden uitgeprobeerd wanneer ik trek kreeg en dan pas mijn uitgestelde ontbijt genomen. De eerste dag was het 11 uur, de tweede dag half 12. De derde dag heb ik normaal ontbeten omdat mijn weegschaal onder de 63 zat en dat mag niet van mij. :) Vanmorgen had ik een workshop Running bootcamp dus 2 gebakken eieren met bacon en een halve rode paprika naar binnen gewerkt.

De eerste avond flink oorlog in mijn buik, daarna niet meer. Wel is mijn stoelgang wat aan het veranderen of verschuiven naar wat later op de dag. Slapen gaat goed. Ik slaap de laatste paar dagen dieper dan ik normaal doe.

Ik ga ook niet meer nemen, ik probeer alleen uit wat het met mijn darmen doet. Het lijkt alsof ze rustiger zijn.

So far so good
Loop nooit harder dan je beschermengel kan vliegen

Mijn dagboek

Jeanette
Berichten: 819
Lid geworden op: 29-05-2013 12:40

Bericht door Jeanette » 26-01-2014 09:21

Vanmorgen wéér aangekomen! :? Ik begrijp er geen jota van. Ik stop met dat AZM. Ik heb het precies een week geprobeerd. De eerste 3 dagen dol enthousiast omdat ik toen wél naar toilet kon. Maar ook dat is weer gestagneerd. Zit nu aan een kopje zwarte koffie. Zo deed ik het tot voor ik aan de AZM-test begon steeds. Mijn toilet probleem los ik gewoon weer op met Wapiti.

Wat er niet ingaat hoeft er ook niet af, zegt de reclame. Maar er gaat bij mij absoluut niks verkeerds in!Sterker nog ik heb van de week 3 dagen enorm groen gedaan! Het kán dus eigenlijk niet dat ik niet ben afgevallen. Ik heb AZM even opgezocht.
Afbeelding
Ik nam 2x daags 20 gram. Volgens Yvonne moest je niet naar de kh kijken omdat die niet als kh worden verwerkt in je lichaam als je het met koud water inneemt maar dat het in je darmen boterzuur vormt.

Melchior Meijer schrijft hierover in zijn blog;
over boterzuur. Honig aardappelzetmeel (nogmaals, rauw en koud geconsumeerd, zodra je het verwarmt wordt het glycaemisch en is het geen RS meer) zet bepaalde bacteriën in de darm aan tot de aanmaak van dit kortketenige vetzuur. Boterzuur in de colon is waarschijnlijk cruciaal voor een optimale gezondheid. Tenminste een deel van de gerapporteerde gunstige effecten van aardappelzetmeel zijn hier aan toe te schrijven.

Ik baal en had zó mijn hoop hierop gezet. Volgens dit blog moet ik het ook langer volhouden. Maar de effecten zijn voor mij zo negatief (vermoed tenminste dat het door de AZM komt) dat ik ermee stop. Afvallen staat voor mij bovenaan mijn "belangrijk" lijstje. De rest van de gunstige effecten staan ook op dat lijstje maar op een goede tweede plaats.
dagboekje
it might take a year or just a day but what's meant to be will always find its way

soesp
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-06-2013 11:08

Bericht door soesp » 26-01-2014 10:29

Ben met de gewichtsactie van karin74 weer strikter gaan gokken, zo'n 3 weken nu en het gaat hartstikke goed.

Sinds 3 dagen nu ook 3 eetlepels per dag aardappelzetmeel. 1e op een nuchtere maag, 2e en derde een paar uur na de laatste maaltijd.
Dus steeds op een lege mag. Merk eigenlijk nog helemaal niets. Hongergevoel was al vrijwel verdwenen. Geen last van winderigheid of
hoofdpijn en goed slapen deed ik al. Maar eens kijken hoe het ontwikkelt de komende weken.

Gebruikersavatar
ikkes
Berichten: 523
Lid geworden op: 30-11-2012 15:45

Bericht door ikkes » 26-01-2014 10:30

Ik slaap als een roosje. Stoelgang is normaal. Maar.......ik snoep wat af! Zo'n ontzettende zin in zoet! Geen honger. Maar dus wel 8ons aangekomen. En , da's dan wel lachen., 2 cm van mijn buik af. En dat voel ik ook! Nog maar weekje proberen. En de snoepzin bedwingen

Marian!
Berichten: 1031
Lid geworden op: 01-02-2010 11:26

Bericht door Marian! » 26-01-2014 10:44

Vanochtend gestart met 1 flinke theelepel, ik denk dat ik het daar maar even bij houd, rustig opbouwen.

Plaats reactie