Wissel af en varieer!

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Wissel af en varieer!

Bericht door Yvonne Lemmers » 29-04-2013 11:04

Juist afwisseling in kcal geeft de stofwisseling een boost.
Dus een dag bijv 1000 kcal en de andere dag bijv 2000 kcal is beter dan iedere dag 1500 kcal

Voorbeeld:
5 dagen van 1200 kcal en 2 dagen van 2000 kcal (= 10.000 kcal/week)
is beter dan 7 dagen keurig 1400 kcal te eten (= 10.000 kcal/week)

En dit in combinatie met koolhydraatbeperking.

(IECR+PF, intermittent energy and carbohydrate restriction+ad libitum protein and fat)

Gebruikersavatar
Sjarlotte
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-09-2012 19:23

Bericht door Sjarlotte » 29-04-2013 14:51

Wat grappig. Wij zijn hier pas door eigen ervaring ook achter gekomen. Beiden stonden we best lang zo goed als stil. Door omstandigheden wat meer gegeten dan anders met in het achterhoofd dit de komende dagen weer te compenseren door wat beter op te letten, en wat schetst onze verbazing...... Daar waar wij dachten iets aangekomen te zijn waren we beiden toch behoorlijk afgevallen, dus volledig tegen de verwachting in. Onze conclusie was wat hier beschreven wordt, de afwisseling heeft de stofwisseling weer op gang gebracht. :D

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 29-04-2013 17:52

Hoe zou dan een b.v. dagmenu er uit gaan zien?
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 29-06-2013 15:35

Ik houd niet zo van doorrekenen van een heel dagmenu, maar ik zou het volgende in gedachten hebben.

Calorierijk (denk feestmaal)
o: omelet van 2 eieren, gevuld met allerlei lekkers, waaronder spekjes of koude kip, champignons en wellicht wat tauge.
o: een pannenkoek van amandelmeel, bestrooid met roomboter kokos kaneel.
l: veel makreel, wat minder salade, met natuurlijk kaas erdoor
l: bloedworst kookboek 1.
d: 2x opscheppen. Bijvoorbeeld iets met satesaus, of met royaal mayo, of een gebakken kaasplak als eiwitbron, een toetje met noten erin (roomyoghurt, noten, honing , oosters recept) of baklava als toetje. Fruit rijk aan suikers zoals banaan of druiven, gebakken in roomboter, voorzien van zadensprinkels.


Calorie arm (denk schraal, veel rauwkost, geen suiker, geen zuivel)
o: vezelcrackers, komkommersalade kookboek 1, kiemgroente
l: salade met magere vis of kip, geen extra kaas, geen extra noten of zaden, wel dressing
d: iets met veel groente, bijvoorbeeld rauwkost omdat het goed vult en amper calorieën bevat. Twee mandarijntjes of een kiwi als toetje, zonder slagroom
d: of een beter gevulde oranje soep uit het kookboek.

Sonja M
Berichten: 51
Lid geworden op: 22-07-2013 13:30

Bericht door Sonja M » 01-08-2013 08:11

Appeltje schreef:Ik houd niet zo van doorrekenen van een heel dagmenu, maar ik zou het volgende in gedachten hebben.

Calorierijk (denk feestmaal)
o: omelet van 2 eieren, gevuld met allerlei lekkers, waaronder spekjes of koude kip, champignons en wellicht wat tauge.
o: een pannenkoek van amandelmeel, bestrooid met roomboter kokos kaneel.
l: veel makreel, wat minder salade, met natuurlijk kaas erdoor
l: bloedworst kookboek 1.
d: 2x opscheppen. Bijvoorbeeld iets met satesaus, of met royaal mayo, of een gebakken kaasplak als eiwitbron, een toetje met noten erin (roomyoghurt, noten, honing , oosters recept) of baklava als toetje. Fruit rijk aan suikers zoals banaan of druiven, gebakken in roomboter, voorzien van zadensprinkels.


Calorie arm (denk schraal, veel rauwkost, geen suiker, geen zuivel)
o: vezelcrackers, komkommersalade kookboek 1, kiemgroente
l: salade met magere vis of kip, geen extra kaas, geen extra noten of zaden, wel dressing
d: iets met veel groente, bijvoorbeeld rauwkost omdat het goed vult en amper calorieën bevat. Twee mandarijntjes of een kiwi als toetje, zonder slagroom
d: of een beter gevulde oranje soep uit het kookboek.

hier kan ik denk ik wel wat mee...bedankt!!
appeltje
ZO BLIJ MET DEZE MANIER VAN ETEN&GENIETEN!

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 01-08-2013 12:13

Dat afwisselen doe ik al een paar jaar. de ene dag 2 maaltijden de andere dag 4. De ene keer een "feestdag de andere dag schraaltjes etc.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 01-08-2013 12:44

Dat maakt mij nieuwsgierig naar de maaltijden. Welke zijn groen en welke zijn oranje als je er twee en vier eet? Of is de maaltijd zelf beter gevuld?

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 01-08-2013 12:46

Ik eet altijd 1 oranje maaltijd op een dag Appeltje . De anderen zijn groen. De oranje maaltijd is altijd mijn diner.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 01-08-2013 12:54

Helder, dank je wel.

Plaats reactie