Huidproblemen en volvette produkten

Onderwerpen en discussies over voeding

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maris
Berichten: 12
Lid geworden op: 31-12-2012 16:32

Huidproblemen en volvette produkten

Bericht door Maris » 20-02-2013 21:27

Graag verneem ik tips van jullie mbt de huidproblemen. Ik heb voor het gokken altijd de volvette produkten mbt zuivel en kaas vermeden ivm onrustige huid en onderhuidse ontstekingen. Sinds ik gok ben ik dit toch weer zo af en toe kaas (mn geitekaas) gaan gebruiken, maar dagelijks de griekse yoghurt. Voor het gokken gebruikte ik altijd de magere kwark, hier reageerde mijn huid niet op. Heeft iemand hier ervaring mee of loopt iemand hier ook tegenaan? Graag ontvang ik tips en ideeën.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Re: Huidproblemen en volvette produkten

Bericht door Kees » 21-02-2013 04:48

Maris schreef:Graag verneem ik tips van jullie mbt de huidproblemen. Ik heb voor het gokken altijd de volvette produkten mbt zuivel en kaas vermeden ivm onrustige huid en onderhuidse ontstekingen.
Bedoel je acne? 'Officieel', dwz. volgens de richtlijnen die huisartsen hanteren, is er geen verband tussen voeding en acne. Toch zijn er wel degelijk onderzoeken bekend waarbij een verband is aangetoond met geraffineerd voedsel en zuivel. Ik denk eerlijk gezegd dat vet meer dan eens onterecht de schuld krijgt van gezondheidsproblemen. Dit terwijl er juist aanwijzingen zijn dat meer vet, meer vezels en minder koolhydraten gunstig zijn voor de conditie van de huid. Kijk ook eens op de website van Erik-Alexander Richter. Hij weet heel veel over voeding en huidproblemen en kan zijn opvattingen prima onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek.

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 21-02-2013 07:53

Aanvullend op Kees: je kunt ook je eigen goeroe zijn. Probeer het uit, kijk wat het voor je doet. Wellicht kun jij over een aantal weken zeggen: ik heb totaal geen last van vette zuivelproducten.

Gebruikersavatar
Maris
Berichten: 12
Lid geworden op: 31-12-2012 16:32

Bericht door Maris » 21-02-2013 18:37

Kees mag ik je hartelijk danken voor je reactie en je link. Dit is nu precies waar ik op doelde!
Mijn vermoedens dat koolhydraten (de snelle suikers) een grote boosdoener zijn klopte. Door te gokken en biologisch te eten is mijn acne al een stuk verbeterd, met name onderhuidse ontstekingen zijn verdwenen. Om nu ook verder mijn huid tot rust te laten komen, ga ik nu ook echt proberen om zuivel te beperken. Nog 1 kg te gaan en dan stap ik over van 1 naar twee koolhydraat momenten op een dag, mijn ontbijt met griekse yoghurt vervang ik dan door een havermoutpapje (op basis van water of amandelmelk).
En zoals appeltje schrijft, ik zal mijn eigen goeroe moeten worden.
Ik was gewoon benieuwd of er meerdere gokkers waren die hiermee kampen en hoe zij hiermee om zijn gegaan.
Beide bedankt voor jullie advies!

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 21-02-2013 19:49

Maris schreef:Kees mag ik je hartelijk danken voor je reactie en je link.
Graag gedaan! Ter aanvulling op Appeltje kan ik zeggen dat je bij acne interventies een lange adem moet hebben, zowel bij reguliere als bij alternatieve. Die makke had je al een beetje opgepikt.

Clau
Berichten: 8008
Lid geworden op: 21-05-2010 22:12

Bericht door Clau » 22-02-2013 10:36

Momenteel heb ik ook weer veel last van Acne, vooral op mijn binnenkant benen en de lies.
Ook een soort van bloeduitstortings bulten.
Ben er zelf inmiddels achter hoe het komt. Het zijn de vele kh/suikers.
Want als ik goed GOK heb ik er toch duidelijk minder last van.
Mijn DAGBOEK
Nieuw begin, nieuwe start.
Afbeelding

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 22-02-2013 14:08

Heet van de naald:
Puistjes anders verklaard
De laatste jaren zijn er een aantal onderzoeken gepubliceerd die een overtuigende relatie leggen tussen acne bij jonge mannen (15-25 jaar) en hun dieet. Het blijkt dat overstappen op voeding met een lage glycemische index de puistjesuitbraken significant vermindert. Het is dus niet zo dat iemands dieet puistjes veroorzaakt, maar de ernst van iemands acne kan door zijn of haar voeding wel beïnvloed worden. Uiteraard is vervolgonderzoek nodig. (Foodlog)

Gebruikersavatar
vida
Berichten: 329
Lid geworden op: 16-04-2012 23:13

Bericht door vida » 22-02-2013 20:49

Mijn ervaring met acne is dat het minder wordt als je de kh en suikers schrapt/mindert en de goede vetten verhoogt. Ik heb ook nog een tijdje extra sups geslikt om het tegen te gaan. Sindsdien nergens last meer van.

Gebruikersavatar
lieneke
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-01-2010 19:05

Bericht door lieneke » 26-02-2013 15:05

Zou dit ook opgaan voor rosacea ik merk wel dat ik nogal reageer op chocola
maar verdere voedingsmiddelen ben ik nog niet achter, ik kreeg vorigjaar een uitbraak toen ik echt goed gokte, waarschijndelijk heeft de zon mij getriggert want die moest ik juist hebben voor mijn psoriasis.

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 27-02-2013 06:21

vida schreef: extra sups geslikt
Ik vind die dingen maar vies smaken... Of bedoelde je geen zetpillen (suppositoria)?

Gebruikersavatar
Annette22
Berichten: 47
Lid geworden op: 19-08-2014 18:38

Bericht door Annette22 » 27-08-2014 21:51

Clau schreef:Momenteel heb ik ook weer veel last van Acne, vooral op mijn binnenkant benen en de lies.
Ook een soort van bloeduitstortings bulten.


Oh wat fijn dat je dit zo op hebt weten te lossen.
Bij mij noemden de artsen het hydradenites (ofzo iets) ontstekingen van de talgkliertjes onderhuids. Bij mij is er in de lies een flinke weggesneden. Ik krijg daar last van na het scheren met een mesje ;-( erg vervelend in de zomer.
Misschien helpt het gokken mij ook hiermee. Zit pas in de tweede week dus wacht rustig af.

Groetjes Annette

Plaats reactie