Magdaatje (53) Na 3 j diabetes en -10 kg .......

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Magdaatje (53) Na 3 j diabetes en -10 kg .......

Bericht door magdaatje » 08-05-2012 13:23

........ hoop ik er nog ??? af te krijgen

Dag iedereen
ik ben dit weekend beginnen "gokken" en durf voorzichtig te hopen dat het gaat lukken.
Ik had me al door diverse lektuur laten overtuigen dat koolhydraatarme voeding mijn redding zou kunnen zijn maar ik was zo bang om mijn boterhammetjes te moeten missen. Ik had ze al proberen vervangen door koolydraatarm brood maar ik vind dat echt maar niks. Nadat ik het GOK-boek gelezen had heb ik direct de pizza en de quiche gemaakt en ik vind beide overheerlijk en miste mijn boterham niet (ik moet trouwens nog vemelden dat ik naar mijn gevoel in mijn jeugd dik geworden ben van boterhammetjes met gekookte hesp en kipsalade). Ik kan nu zo ongeveer mee-eten met het gewone avondmaal en ik geraak bij het forumlezen meer en meer overtuigd dat ik mijn draai wel zal vinden.
Misschien hier al even mijn gegevens neerzetten maar volgens mij moet ergens anders op het forum daarvoor wel een plaats voorzien zijn. Sorry dat ik ze nog niet gevonden heb...
Ik ben 53 jaar en bijna 3 jaar geleden werd (eindelijk zou ik zeggen !) diabetes vastgesteld.
Zolang mijn medicijnen nog niet op punt stonden vermagerde ik voor het eerst in mijn leven ongeveer 10 kilo maar daarna terug de verkeerde richting uit.....
Medicijnen 3xmedformax 850mg
Ik ben 1,52m en woog zondagmorgen 75 kilo (max gewicht ooit was 86 kilo)
Ik meet over gans mijn lichaam hetzelfde!!!! een blokje dus
111cm borstomvang (na borstverkleining)
111cm buikomvang
111cm heupomvang
Nog één vraagje: zitten hier veel belgen? kwestie van onbekende produkten te vinden
Voor iedereen succes gewenst
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 09-05-2012 00:51

Hier heb je alvast een belg :-)

Gok is inderdaad een aangename levensstijl.
Eentje waar je ten minste mag genieten!

Veel succes!!!
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

burnie
Berichten: 925
Lid geworden op: 24-01-2012 08:08

Bericht door burnie » 09-05-2012 07:33

Hoi Magda,

Welkom hier op het forum!! En succes met het vinden van je eigen weg in GOK :)

Geledolfyn
Berichten: 67
Lid geworden op: 26-04-2012 09:08

Bericht door Geledolfyn » 09-05-2012 09:24

Hallo Magda,

Hier nog een diabetes en ik kan je vertellen dat het super gaat hoor met gokken.
Je glucosewaarden gaan met sprongen terug!!!!
Heel veel succes

Gebruikersavatar
anmir
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-01-2012 12:00

Bericht door anmir » 18-05-2012 21:43

Hallo Magda,

Hier mijn beloofde tegen bezoek. Welkom op het gok forum...
Toen ik je gewicht zag in mijn dagboek ( wat mij niet zwaar leek) vroeg ik mij al af hoe lang je zou zijn..INmiddels heb ik gelezen dat je een stuk kleiner bent dan mij (152, tegen 168) en zo te lezen heb je ook veel gewicht op je buik zitten.
Nou door minder KH te gaan eten gaat zeker je buik slinken hoor.
Wat betreft de boterhammetjes missen...geen probleem als je die lekkere crackers gaat uit proberen dan mis je de bammetjes echt niet meer, je zult vast gaan merken dat je "maag" veel gelukkiger wordt.
Op het forum en in de kookboeken kun je recepten vinden.

Succes en groetjes... ga je nog je menuutjes in je dagboek plaatsen?
Anmir

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 20-05-2012 12:46

Binnenkort zal ik me erop toeleggen om een dagboekje te maken. Nu is het dikwijls wat improviseren en ik ben alle mogelijke soorten crackers aan het uitproberen ; ik wil ten allen tijde verhinderen dat ik mijn boterhammen ga missen. De quiches uit het introductieboek vind ik heel lekker en nadat ik eerst een "mislukte" pizza had (had roomkaas verward met plattekaas! en toch was die niet slecht)heb ik er een mooie nieuwe gebakken.
Vanmorgen -500g dus in totaal 1,5 kg....en we doen verder!
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 20-05-2012 16:27

Goed bezig!!!

Blijven verder genieten van GOK :D
en het verloren gewicht :D :D :D
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 20-05-2012 18:25

dank je wel!
ik had mijn ticker aangemaakt bij weegclub.nl en vanmorgen heb ik mijn gewicht daar aangepast maar hier blijft het oude staan! Moet ik nog wat wachten want ik las ergens dat de aanpassing gebeurt als de gegevens verwerkt zijn?
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

Gebruikersavatar
anmir
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-01-2012 12:00

Bericht door anmir » 21-05-2012 22:28

magdaatje schreef:dank je wel!
ik had mijn ticker aangemaakt bij weegclub.nl en vanmorgen heb ik mijn gewicht daar aangepast maar hier blijft het oude staan! Moet ik nog wat wachten want ik las ergens dat de aanpassing gebeurt als de gegevens verwerkt zijn?
Volgens mij gaat het aanpassen naar je dagboek niet automatisch.. althans bij mij niet. Ik stuur de gegevens in en dan kopieer ik de link in mijn eigen profielgegevens en dan krijg je de nieuwe gegevens wel te zien.

Goed zeg dat je al weer wat afgevallen bent. Lekker door gaan en zeker wat crackers gaan uitproberen hoor, die zijn super lekker
zie voor recepten van crackers blog van jacoline
http://gezondlevenvanjacoline.blogspot. ... n_570.html
groetjes Anmir

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 21-05-2012 22:44

Ik heb een ticker van lilislim.com
Hoef je alleen op de site veranderen en dan verandert het op het forum vanzelf.
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 22-05-2012 12:54

Anmir en Cabogirl, dank jullie wel voor de tips maar nu staat de ticker plots toch juist.....Ik denk dat erop zondag te veel resultaten moeten verwerkt worden.
Ik ben blij met het gewichtsverlies in combinatie met lekker en gemakkelijk eten en ik ben ook in mijn lenden al een paar centimetertjes kwijt!
Ook voor jullie nog veel succes
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 22-05-2012 17:07

magdaatje schreef:Ik ben blij met het gewichtsverlies in combinatie met lekker en gemakkelijk eten en ik ben ook in mijn lenden al een paar centimetertjes kwijt!
Dat lees ik toch altijd zo graag :D :D :D
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 22-05-2012 20:11

Dat lees ik toch altijd zo graag

....en ik ben blij dat ik dat kan neerschrijven hoor! bedankt voor je reactie ....
momenteel ben ik mijn juist aangekochte ijsmachine aan het uitproberen en zo leer ik eindelijk youghurt eten.
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

Gebruikersavatar
anmir
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-01-2012 12:00

Bericht door anmir » 27-05-2012 22:49

magdaatje schreef: ik ben ook in mijn lenden al een paar centimetertjes kwijt!
A ja zeg..das eel knap van u hé.. ( beetje op z'n belgisch) :lol: :lol:

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 30-05-2012 12:19

hihi 8)
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

Margo
Berichten: 1168
Lid geworden op: 13-04-2012 15:39

Bericht door Margo » 30-05-2012 13:14

waar zitten mijn lenden? :?
Mijn dagboek

Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!

alieblabla
Berichten: 184
Lid geworden op: 26-03-2012 09:42

Bericht door alieblabla » 04-06-2012 21:56

mijn vader is ook begonnen met GOK en is al 9 kg kwijt. Wat heel gek is aangezien hij veel meer 'smokkelt' dan ik. Hij neemt elke ochtend een glas verse jus, eet koolhydraatarm brood, vaak meer dan 1 sneetje en drinkt elke avond een glas rode wijn. Qua aanleg lijk ik op hem, maar ik val veel minder snel af, terwijl ik me strenger aan de richtlijnen houdt!
Vandaag heeft hij een bloedonderzoek laten doen, want door het dieet heeft hij waarsch. veel minder medicijnen nodig. GEWELDIG toch!! :D
groeten Alie
Ik wil graag op een prettige manier op mijn streefgewicht komen en dan blijvend! En vooral NOOIT MEER OP DIEET! Groetjes Alie

Afbeelding
[/url]

Gebruikersavatar
anmir
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-01-2012 12:00

Bericht door anmir » 07-06-2012 08:13

alieblabla schreef:mijn vader is ook begonnen met GOK en is al 9 kg kwijt. Wat heel gek is aangezien hij veel meer 'smokkelt' dan ik. Hij neemt



\\ elke ochtend een glas verse jus, eet koolhydraatarm brood, vaak meer dan 1 sneetje en drinkt elke avond een glas rode wijn. Qua aanleg lijk ik op hem, maar ik val veel minder snel af, terwijl ik me strenger aan de richtlijnen houdt!
Vandaag heeft hij een bloedonderzoek laten doen, want door het dieet heeft hij waarsch. veel minder medicijnen nodig. GEWELDIG toch!! :D
groeten Alie
Ach Alie, het is niet eerlijk hé, als mannen gaan "lijnen" gaat dit altijd veel sneller. Mijn man is ook aan het "gokken" maar op zijn manier en niet heel streng volgens de regels, maar toch is hij al in een korte tijd 4 kg kwijt. Bij ons vrouwen blijft het vet veel langer hangen. :cry:

Ik wens jou en Magdaatje succes toe met het gokken. Vertrouw er op dat het werkt als je gewoon eet volgens het gokprincipes. Soms gaat het hard soms sta je een beetje stil ( zoals ik de laatste weken maar nu gaat het weer lekker naar beneden en ben ik bijna bij mijn 2e streefgewicht 75 kg, dat is 10 kg in 13/14 wk)

groetjes Anmir

Gebruikersavatar
carjans
Berichten: 13921
Lid geworden op: 03-01-2012 14:08

Bericht door carjans » 07-06-2012 14:50

anmir schreef:
alieblabla schreef:mijn vader is ook begonnen met GOK en is al 9 kg kwijt. Wat heel gek is aangezien hij veel meer 'smokkelt' dan ik. Hij neemt



\\ elke ochtend een glas verse jus, eet koolhydraatarm brood, vaak meer dan 1 sneetje en drinkt elke avond een glas rode wijn. Qua aanleg lijk ik op hem, maar ik val veel minder snel af, terwijl ik me strenger aan de richtlijnen houdt!
Vandaag heeft hij een bloedonderzoek laten doen, want door het dieet heeft hij waarsch. veel minder medicijnen nodig. GEWELDIG toch!! :D
groeten Alie
Ach Alie, het is niet eerlijk hé, als mannen gaan "lijnen" gaat dit altijd veel sneller. Mijn man is ook aan het "gokken" maar op zijn manier en niet heel streng volgens de regels, maar toch is hij al in een korte tijd 4 kg kwijt. Bij ons vrouwen blijft het vet veel langer hangen. :cry:

Ik wens jou en Magdaatje succes toe met het gokken. Vertrouw er op dat het werkt als je gewoon eet volgens het gokprincipes. Soms gaat het hard soms sta je een beetje stil ( zoals ik de laatste weken maar nu gaat het weer lekker naar beneden en ben ik bijna bij mijn 2e streefgewicht 75 kg, dat is 10 kg in 13/14 wk)

groetjes Anmir
Ga ik ook ff mee bemoeien :lol: :lol: Die van mij is ook best afgevallen, geen bier meer gedronken enzo en krijgt al een tijdje mijn GOK diner en is dus ook 11 a 12 kg afgevallen. Was nooit van de zoet bij zijn koffie.........ik ben gestopt met snoepen en hij is begonnen :roll:
Wat ik wel zie is dat ie nu moeite heeft om op gewicht te blijven. Zeg er maar niks van want dat geeft strijd en daar heb ik geen zin in.
Dus ik/wij maar lekker door met GOKken :wink: , hij gaat wel naar de sportschool en dat vind ik wel knap. Ach, zolang het maar weer niet de spuigaten uit gaat lopen. Ik hou 'm in de gaten :lol:
Groetjes Carla J

Mijn dagboek

Ieder verantwoord dieet werkt, als je de juist manier van denken hebt. Gew. 56/57 kg, v.a. 09-'12

alieblabla
Berichten: 184
Lid geworden op: 26-03-2012 09:42

Bericht door alieblabla » 09-06-2012 12:00

Het bloedonderzoek van mijn vader was prima! Geweldig toch! En dat op zijn 74ste jaar! :D
Ik wil graag op een prettige manier op mijn streefgewicht komen en dan blijvend! En vooral NOOIT MEER OP DIEET! Groetjes Alie

Afbeelding
[/url]

Gebruikersavatar
anmir
Berichten: 512
Lid geworden op: 09-01-2012 12:00

Bericht door anmir » 10-06-2012 22:02

Allé zeg Magdaatje,
Schrijf eens wat u uw dagboek zodat we weten hoe het u vergaat
:wink: .

groetjes Anmir

Gebruikersavatar
magdaatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-05-2012 14:00

Bericht door magdaatje » 11-06-2012 12:37

Hier ben ik dan, vlug vlug tijdens de middagpauze op het werk.
Het gaat hier niet zo bijzonder goed met mijn gewichtsevolutie. Ik heb de laatste jaren heel mager en beperkt gegeten en ik dacht de omslag te kunnen maken door mijn koolhydraten vooral te beperken door alle brood, koekjes en snoepjes af te schaffen en fruit te beperken. Maar het helpt niet echt. Ik ben wel enkele centimeters kwijt maar in mijn gewicht zit weinig evolutie, in tegendeel na een weekendje mobilehome én zonder uitspattingen was ik een kilo bij en het duurde tot gisteren voor die er terug af was.
Ik eet 's morgens en 's middags crackers (zelfgemaakt of bij gebrek eraan LU parovita's) met smeerkaas en/of vlees of eitjes. Ook wel eens een pannenkoek op basis van ei, zemelen en room of een doosje makreelfilets of een quiche of kaastaart. Als avondmaal eet ik mee met mijn man nl soms eerst een stuk fruit en voor de rest één aardappel en groenten en stukje vlees en 1 keer in de week spaghetti.
Ik zal het basisboek én het (2de) kookboek nog eens helemaal moeten doornemen ter verbetering
Afbeelding

ik hoop dat ik nu een beslissing neem die invloed heeft op de rest van mijn leven

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 12-06-2012 12:10

magdaatje schreef:Hier ben ik dan, vlug vlug tijdens de middagpauze op het werk.
Het gaat hier niet zo bijzonder goed met mijn gewichtsevolutie. Ik heb de laatste jaren heel mager en beperkt gegeten en ik dacht de omslag te kunnen maken door mijn koolhydraten vooral te beperken door alle brood, koekjes en snoepjes af te schaffen en fruit te beperken. Maar het helpt niet echt. Ik ben wel enkele centimeters kwijt maar in mijn gewicht zit weinig evolutie, in tegendeel na een weekendje mobilehome én zonder uitspattingen was ik een kilo bij en het duurde tot gisteren voor die er terug af was.
Het feit dat je cm'ers verliest wil dan toch al zeggen dat er iets aan het gebeuren is. Het kan perfect dat je een tijdje blijft staan op je zelfde gewicht, of even schommelt, en dan ineens naar beneden vertrekt met je gewicht. Geen paniek dus.
Ik eet 's morgens en 's middags crackers (zelfgemaakt of bij gebrek eraan LU parovita's)
Die LU Parovita's hebben 64gram koolhydraten per 100gram. Als ik me niet vergis wegen ze ongeveer 33gram per stuk en kom je zo op 21KH per koekje. Dat is best wel veel en zeker niet geschikt buiten je uurtje.
met smeerkaas en/of vlees of eitjes. Ook wel eens een pannenkoek op basis van ei, zemelen en room of een doosje makreelfilets of een quiche of kaastaart. Als avondmaal eet ik mee met mijn man nl soms eerst een stuk fruit en voor de rest één aardappel en groenten en stukje vlees en 1 keer in de week spaghetti.
Ik zal het basisboek én het (2de) kookboek nog eens helemaal moeten doornemen ter verbetering
Hopelijk heb je hier al iets aan en als je je menu in vult zoals hier beschreven, dan helpen we je wel verder!

Veel succes!!!!!
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Plaats reactie