Nina (50+) ex-Atkins, ex-roker en "last van hormonen&qu

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nina
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-01-2010 12:29

Nina (50+) ex-Atkins, ex-roker en "last van hormonen&qu

Bericht door Nina » 21-01-2010 12:49

Hallo medelijners ik ben Nina en ben dik 50+ jaar oud :mrgreen:
Een tijdje terug heb ik last gekregen van vaatvernauwing waar de heren en dames medici ruim een half jaar voor nodig hadden voordat ze dat constateerden. Resultaat van heel actief sporten naar niet meer bewegen omdat dat gewoon niet lukte vanwege pijn. :(

Nu weet ik inmiddels dat die pijn het vragen om zuurstof is door de spieren en verzuring van de spieren en ik "gewoon" door kan gaan. Inmiddels kan ik wel alweer een paar honderd meter lopen en fitness ik weer 3-4 keer in de week.

Het vervelende is dat ik wel ruim 20 kg aangekomen ben wat natuurlijk ook weer niet bevordelijk voor de benen is. Daarbij komt dat ik vanwege het stoppen met roken ook al iets dergelijks aangekomen ben en niet meer eraf heb kunnen krijgen. Dit ondanks het vele sporten.

Met atkins ben ik in 1 jaar 16 kg afgevallen maar helaas. Echter ik geef niet op en ben nu weer met goede moed begonnen en dat kh uurtje spreekt mij wel aan. Ben nu hier ruim een week mee bezig en het gaat niet hard maar er gaat iets vanaf. Helaas hebben vrouwtjes in de overgang last van heel vervelende hormonen :lol: maar die worden we wel weer de baas.

Ik moet heel veel kwijt maar ben een liefhebber van vis m.n. zalm, paling, garnalen, zoute haring etc etc dus dat moet goedkomen.

groetjes Nina
Rust is de Meester van Beweging

]Afbeelding

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 21-01-2010 12:58

Hoi Nina,

welkom hier. Ik ben ook een ex roker en 50er. Tja die hormonen he
Afbeelding

Klavertje
Berichten: 87
Lid geworden op: 24-09-2009 20:45

Bericht door Klavertje » 21-01-2010 16:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 364
Lid geworden op: 08-10-2009 12:30

Bericht door Alexandra » 22-01-2010 14:10

Hai Nina,

Ook van mij heel veel succes gewenst!

Enne .. prijs je gelukkig dat je nu pas in overgang komt, ik ben verdorie net 43 en de ellende begint al, slik :?

Wat ongelooflijk trouwens dat je in 1 jaar 16 kilo kwijt was, knap hoor! Dat moet hiermee zeker ook gaan lukken dan, zet 'm op!

Liefs,
Alexandra
Carpe Diem! :-)

Gebruikersavatar
Nina
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-01-2010 12:29

Bericht door Nina » 23-01-2010 11:44

@Alexandra: hmm weet niet of het eerder begonnen is. Ik slikte al 20 jaar de pil gewoon door en of er in tussentijd wat verandert is weet ik niet. Ik had alleen zo iets van misschien moet ik maar eens stoppen dat heb ik gedaan en de ongesteldheid bleef weg.
Ik loop bij een fysio (44jr en ook in de overgang) voor mijn benen en zij is ook niet echt de lichtste en een bekend grapje van ons is "ach dat ligt aan de hormonen" .

Echt last? Nee ik geloof het niet heb het wel eens warm maar vaker koud. Stemmingswisselingen? pfff misschien dat mijn wederhelft hier wat van merkt ikke dus niet alleen als de weegschaal meer aangeeft :wink: Maar ik leef mee met de vrouwen die er wel heel veel last van hebben.

Tja 16 kg in een jaar of dat weer gaat lukken betwijfel het. Val momenteel met een onsje per week af en kom soms om onduidelijke redenen ook weer aan. Begin van de week 119,2 vanmorgen 119,4 we zullen zien.

Maar dank voor je bemoedigende woorden en jij ook heel veel succes
liefs nina
Rust is de Meester van Beweging

]Afbeelding

Gebruikersavatar
rita
Berichten: 14
Lid geworden op: 18-12-2009 19:45

Bericht door rita » 25-01-2010 18:54

hoi nina
Hier nog een ex roker van 47 jaar, volgens mij ook al behoorlijk last van de hormonen.
Ik ben nu tien maanden van het roken af en heb daardoor behoorlijk wat kilotjes eraan gegeten.
We moeten maar denken als het stoppen met roken lukt moet dit ook gaan alleen heb ik af en toe het idee dat ik met dieeten meer moeite heb.
Maar met steun van de andere gaat het lukken daar ben ik echt van overtuigd.
veel suc6 nina met lekker eten gr rita

Gebruikersavatar
Nina
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-01-2010 12:29

Bericht door Nina » 26-01-2010 08:04

:mrgreen: dank Yvonne voor het plaatsen hier maar ik heb niet echt last van mijn hormonen haha. Dit is een grapje tussen mijn fysio en ik. Of het werkelijk wat uitmaakt geen flauw idee maar het excuus klinkt wel leuk. Niets ten nadelen van mensen die er wel echt last van hebben.

Rita dank voor je woorden denk erom na 1 jaar kun je weer een terugval krijgen mbt roken. Als je daar doorheen bent gaat het alleen maar beter. Ik ben er gelukkig af pfff wat een stress als er geen sigaretten waren en de winkel was dicht. Maar die ken je ook wel.

Nu nog de extra kg's eraf en we zijn weer helemaal toppie jij ook heel veel suc6
Rust is de Meester van Beweging

]Afbeelding

Odette
Berichten: 179
Lid geworden op: 21-12-2009 17:18

Bericht door Odette » 26-01-2010 09:51

Hoi Nina, zo ben ik ook op een milde manier door de overgang heengekomen, gewoon gestopt en daarna niks meer. Al een jaar nu dus ik denk niets meer te vrezen te hebben.

Veel succes met GoKken.
Greetz van Odette die op geheel "eigenwijze" let op koolhydraten

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 26-01-2010 16:33

Ook ik ben vorige week gestopt met roken.
Ik rookte dan wel niet zo veel ( rookte alleen op mijn werk -soms 1-3 sigaretten p dag-, maar dat zijn toch zo'n 5 dagen per week).
Vindt het nog best moelijk, maar het is gewoon zó slecht 8)
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Nina
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-01-2010 12:29

Bericht door Nina » 02-02-2010 09:18

@Jip: volhouden hoor en leg het geld weg, je kunt dan jezelf eens lekker verwennen van dat geld. Wij (wij hebben beide gerookt) hebben dat gestoken in de fotografie en zijn gaan duiken vonden we een veel betere bestemming voor het geld dat gemoeid was met roken. :)

De eerste dip krijg je met ca 4-6 mnd dan gaan de meeste stoppers weer overstag. Dan krijg je nog zo'n zelfde periode rond 1 jaar. Daarna gaat het steeds beter. Ik had niet verwacht het ooit te zeggen maar ik ben blij dat ik niet meer hoef.
Ik hoef niet meer te stressen als er geen sigaretten zijn en de winkels dicht
ik hoef geen 50 km (echt waar) te rijden om aan sigaretten te komen
ik hoef niet meer elke dag mijn ramen lang open te houden om de lucht eruit te krijgen
ik hoef niet meer elk jaar te witten omdat het plafond geel is geworden
ik hoef niet meer te roken en ik ben daar blij om :D

Nu hoef ik geen koolhydraten meer :lol:
Rust is de Meester van Beweging

]Afbeelding

Gebruikersavatar
Nina
Berichten: 18
Lid geworden op: 17-01-2010 12:29

Bericht door Nina » 02-02-2010 09:22

helaas deze week erbij en niet eraf.. de bami van donderdag heeft toch meer schade aangericht dan gedacht.
Nu weer met volle moed de nieuwe week in
Rust is de Meester van Beweging

]Afbeelding

Plaats reactie