Beertje (36) schildklierpatient, wil 25 kg kwijt

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Beertje (36) schildklierpatient, wil 25 kg kwijt

Bericht door Beertje » 18-01-2010 09:39

Hallo medelijners,

Ik ben Beertje en 36 jaar oud. Dit is de allereerste keer dat ik mee doe aan een forum en vind het best een beetje spannend.

Sinds de geboortes van mijn twee kinderen ben ik 20 kg zwaarder gebleven dan ik daarvoor was. Nu 6 jaar later en verschillende pogingen verder zitten ze er nog steeds aan. Ik ben twee keer ruim 10 kg afgevallen, maar die zaten er steeds ook zo weer aan, als ik weer "gewoon" (nog steeds vetarm en light) at. Ik heb zelfs twee jaar gesport in warmtecabines. Dit werkt echt maar is vrij duur, dus ook nadat ik hiermee stopte kwamen de kilo's vanzelf weer.

Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat het wel eens aan mijn schildklier kon liggen. Ik had het namelijk ook altijd koud, last van obstipatie en was veel moe. In het begin waren de waarden steeds goed, maar vorig jaar bleek hij toch ineens te laag te zijn. Ik moest aan de medicijnen (slik ik nu nog). Even hoopte ik dat dit de oplossing van mijn gewichtsprobleem zou zijn, maar niets was minder waar. Ik kwam in het begin zelfs weer wat aan!

Na al die jaren jojoen zakte de moed me toch wel wat in mijn schoenen. Maar er moest toch nog steeds iets gebeuren. Dus ruim twee weken geleden was ik op internet moed aan het inlezen om toch weer te gaan starten met afvallen tot ik de naam Yvonne Lemmers tegenkwam. Na wat informatie gelezen te hebben dacht ik meteen: dit zou wel eens de oplossing voor mijn probleem kunnen zijn. Ik heb dan ook meteen het boek aangeschaft en zodra het binnen was van A tot Z en weer terug gelezen. Ik had echt zin om te beginnen (was nieuw voor mij).

Ik ben nu anderhalve week bezig en anderhalve kilo afgevallen. Ik voel me er goed bij en heb inderdaad helemaal geen lekkere trek meer in chips of zoetigheid. Heb ook geen honger. Wel mis ik nog de afwiiseling van dranken, want ik lust geen koffie en de hele dag thee en water vind ik wel moeilijk (hou het tot nu toe wel goed vol). Ik hoop echt dat dit voor mij de oplossing is en dat ik nu wel blijvend af kan vallen.
Ik zou het erg leuk vinden als jullie willen reageren.

Groetjes van Beertje

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 18-01-2010 10:12

Welkom Beertje!! Al anderhalve kilo in anderhalve week is veel en geeft vast extra motivatie. Tip: ga een eetdagboekje bijhouden. Wij letten erg op elkaar en van de andere gokkers krijg je op die manier veel goeie tips en waarschuwingen. :wink:

Odette
Berichten: 179
Lid geworden op: 21-12-2009 17:18

Bericht door Odette » 18-01-2010 10:13

Hallo Beertje, welkom hier en ik weet zeker dat het je gaat lukken.
Succes hoor...
Greetz van Odette die op geheel "eigenwijze" let op koolhydraten

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 18-01-2010 10:17

Leuk, al meteen zo snel een antwoord.
Thuis op papier houd ik al vanaf het begin een eetdagboek bij voor mezelf. Misschien inderdaad ook op dit forum plaatsen. Moet hier nog wel helemaal mijn draai in vinden.

lolo
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-11-2009 23:26

Bericht door lolo » 18-01-2010 10:18

Hoi Beertje,

Welkom. Eén ding is zeker, je gaat heerlijk eten vanaf nu. Niks geen light shit meer en niets geen vervangende suikers en magere producten. Gewoon lekker op zoek naar goede recepten, de juiste spullen aanschaffen en smullen maar. Suc6 en groet Lolo
BREEK DE DAG,
TIK EEN EITJE!

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 18-01-2010 10:22

Oh, ja ik had ook nog een vraag. Misschien niet zo smakelijk maar ik heb sinds een week een vrij lichte kleur ontlasting en hij is ook niet altijd vast. Is dat normaal. Ik gebruik overigens vanaf het begin wel psylliumvezels.

Groeten, Beertje

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 18-01-2010 10:49

lolo schreef:Niks geen light shit meer
En dan heb je toch nog lichte ontlasting.......... :lol:

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 18-01-2010 11:06

Jij bent in ieder geval al goed wakker! :lol: :lol:
Toch zou ik nog graag van iemand een serieus antwoord willen.

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 18-01-2010 12:32

Geef het even de tijd. Alle rotzooi moet nog uit je darmen!
Thea Bremer

Gebruikersavatar
Jolien
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-01-2010 13:04

Bericht door Jolien » 18-01-2010 14:19

hoi Beertje,

Heb ik ook...lichte ontlasting...bagger...
en heel veel...vanaf ik darmreiniger gebruik.
dus zal er wel bij horen...

gr.Jolien

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 18-01-2010 14:48

Dan zal het wel goed zijn. Bedankt voor je antwoord.

mollie1953
Berichten: 45
Lid geworden op: 29-12-2009 09:18

Bericht door mollie1953 » 19-01-2010 07:13

Hoi Beertje, welkom hier!
wat het drinken betreft je hebt natuurlijk heel veel verschillende theesoorten! Probeer er eentje te vinden die je wel heel erg lekker vind en die je de hele dag kunt drinken.
Ik zelf ben helemaal verslaafd aan de groene thee met cirtroen en rooibosthee en de jasmijnthee!

Wat je ontlasting betreft, ik heb dat precies hetzelfde. zal er denk ik wel bijhoren.

Het is wel smullen hoor met de recepten van Yvonne Lemmers en honger lijden is er al helemaal niet bij.

Succes en zet hem op!

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 20-01-2010 10:44

Test.
Kijken of het lukt om een dieetticker hieronder te krijgen

Afbeelding

Gelukt!!!!!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

dieetticker

Bericht door Yvonne Lemmers » 20-01-2010 11:49

Je kunt je dieetticker ook in het onderschrift plakken.
Dit pas je aan in je profiel.
Waar je ook je plaatje/avatar (Beertje) in geplaatst hebt.

Succes Beertje!

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 20-01-2010 12:50

Bedankt, het is me ondertussen al gelukt.

Groetjes, Beertje

Gebruikersavatar
deli12
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-01-2010 08:48

Bericht door deli12 » 20-01-2010 22:13

hoi Beertje,
Bedankt voor je berichtje... Als ik jouw verhaal dan weer lees denk ik weer dat ik niet zo moet zeuren :oops: Wens je heel veel stertke, en voorlopig ben je meer gewicht kwijt dan ik!! Die ticker krijg ik niet aan de praat, hij blijft maar roepen dat ik geen aanwijzer kies terwijl ik dat wel gedaan heb, zal wel ff storingkje zijn, maar jij bent mooi sneller!!

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 21-01-2010 08:22

Ik heb ook al gemerkt dat sommige aanwijzers het niet doen.
Ga anders eens naar www.tickerfactory.com
Thea Bremer

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Re: Beertje (36) schildklierpatient, wil 25 kg kwijt

Bericht door Renate » 29-01-2010 19:47

Beertje schreef:Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat het wel eens aan mijn schildklier kon liggen. Ik had het namelijk ook altijd koud, last van obstipatie en was veel moe. In het begin waren de waarden steeds goed, maar vorig jaar bleek hij toch ineens te laag te zijn. Ik moest aan de medicijnen (slik ik nu nog). Even hoopte ik dat dit de oplossing van mijn gewichtsprobleem zou zijn, maar niets was minder waar. Ik kwam in het begin zelfs weer wat aan!
Dit laatste had ik ook.... nadat bij mij de diagnose was gesteld en aan de medicatie werd gezet had ik ook zoiets: zo, nu val ik af. Ik sportte, lette op wat ik at en toch geen enkel grammetje eraf, maar wel erbij.

Nadat ik gelezen had over the thyroid diet, begreep ik dat het in de kh zou zitten.
Koolhydraten en schildklier gaan niet samen door 1 deur. Hopelijk zet het voor jou nu ook zoden aan de dijk.

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 01-02-2010 09:09

Hoi Renate,

Ik hoop het ook. Op dit moment gaat het even niet zo goed. Ik kwam vorige week ineens weer 1 kg aan terwijl ik me gewoon aan het dieet heb gehouden. Nu ben ik afgelopen weekend ook nog eens samen met mijn man er lekker een weekend tussenuit geweest. Ja en dan heb je in het hotel zo'n lekker ontbijtbuffet en 's avonds uit eten. Ik heb de koolhydraten wel tot twee keer per dag beperkt (anders wist ik niet wat ik moest eten), maar dat is drie dagen lang wel een keer te veel. Ik durf nu dus eigenlijk ook niet goed op de weegschaal te gaan staan.
Ik hoop dat de gewichtstoename vooral zat/zit in mijn darmen. Ik kan sinds een paar dagen alweer niet goed naar de wc ondanks het nemen van psyliumvezels. Ik denk dat ik maar twee keer per dag een dosis moet nemen (dat mag ook volgens de dosering). Bah! Misschien dat dat zal helpen.
Bij jou gaat het erg goed. Dat is in ieder geval weer een stimulans voor mij. Zou je misschien eens in mijn dagboek willen kijken of ik inderdaad wel goed bezig ben?
Alvast bedankt.

Groetjes, Beertje

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 01-02-2010 09:54

Hai Beertje! (wat n lieve nickname!)

Ohw wat lekker...... een paar daagies weg, lekker in n hotelletje met onbijtbuffet... mhhhh!
Een paar weken geleden hebben we dat ook gedaan en toen heb ik roereieren met spek leren eten. Dat at ik nooit, want ik dacht dat ik geen spek lustte, maar ik vind het dus heerlijk!
Met dit eten ben je echt verzadigd en kan je er een paar uur tegenaan.

Omdat je niet afvalt, vraag ik me af:

1. Ben je eigenlijk al goed ingesteld qua medicijnen? Als dat niet het geval is, dan val je ook niet af.
2. Probeer bijna alles waar kh in zitten, te vermijden. Eet absoluut geen pasta's/brood en andere kant-en klaar dingen. Ook niet waar minder kh in zitten. De crackers kunnen wel.
3. Eet alleen fase 1 en beperk je khuurtje tot het minimale aantal kh. Dus neem dan bijv. een salade met tonijn of gebakken eieren of roerbak met vis.

Zelf ben ik dmv cambridge zoveel afgevallen. Echter mag je daar eens per drie weken een eetweek(end) houden, maar ik heb na drie weken cb al besloten dat ik wilde gaan GOK-ken.
Ik GOK alleen in het weekend (zeg maar de 5-2 methode) en doordeweeks doe ik nog steeds cambridge. Dit is zeer goed vol te houden. Het afvallen duurt dan wel ietsjes langer, maar mn lichaam is er al wel goed aangewend om straks kh te nuttigen.

Dat van je darmen komt zeer veel voor, zeker ook bij skpatienten.
Ik had er al last van voor ik begon met afvallen en loop bij een acupuncturist. Deze heeft me hiermee geholpen. Ms een tip voor je?
Ook gebruik ik bijna dagelijks colon clean.

Suc6!

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 01-02-2010 10:23

Hoi Renate,

Ja, leuke naam he. Maar niet origineel hoor, is gewoon gerelateerd aan mijn achternaam!

Bedankt voor je tips.
Ik moet inderdaad binnenkort weer eens mijn bloed laten prikken, of de dosering nog klopt.
En ik zal mijn best doen om nog minder koolhydraten te eten. Valt niet altijd mee, want ik heb een man die alles kan eten zonder dik te worden en een hekel heeft aan groenten en fruit (eet dit iedere dag maar een beetje) en dus verder veel koolhydraten naar binnen werkt. Omdat ik ook nog twee opgroeiende kinderen heb die kieskeurig zijn wat betreft nieuw eten, kook ik vaak voor mezelf wat anders (erbij). Alleen op mijn werkdagen (twee keer per week) lukt dat niet en eet ik met de pot mee. Ik vind dat soms best frustrerend, ook al is gok-eten lekker, die koolhydraten zijn toch ook heerlijk! En ik wordt daar dus steeds mee geconfronteerd. Toch is het me gelukt de afgelopen 4 weken geen snoep, koek en chips meer aan te raken. Wat voor mij echt al een hele prestatie is.
Toch snap ik iets nog niet goed. Ik heb een kookboek aangeschaft van Nicola graimes met daarin koolhydraatarme recepten. Maar zij heeft het juist steeds over om zo weinig mogelijk produkten te eten met verzadigd vet, zoals vette kaas. Mijn gevoel zegt dat ook, maar in het boek van Yvonne wordt vette kaas juist erg veel gebruikt. Snap jij hoe het zit? Uiteindelijk tellen toch ook de hoeveelheid calorieen die je binnen krijgt? Ik snap best dat je door het gokken minder honger hebt, minder snaait en dus waarschijnlijk minder calorieen binnen krijgt. Maar als je toch teveel calorieen binnenkrijgt val je toch niet meer af?

Groetjes, Beertje

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 01-02-2010 11:43

Hai Beertje!

Id, je kunt wel onbeperkt vetrijke produkten gaan eten, maar er zitten wel veel meer kcal in.

Ergens staat op het forum al het e.e.a. hierover geschreven.

zie http://opgewicht.forum2go.nl/post9454.h ... drang#9454

Ook is er een in koffiepraat een draadje
http://opgewicht.forum2go.nl/saskia-s-c ... -t809.html
met een aantal die 14 dagen fase 1 gaan doen om te kijken of ze dan wel afvallen.

Ms is dit voor jou ook een optie. Het motiveert in ieder geval wel. Maar laat eerst je bloed ff controleren voor de zekerheid! :wink:

Groetjes,
Renate

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 01-02-2010 14:06

He, bedankt Renate. Hier heb ik echt wat aan. Zal ik meteen gaan uittesten. Sporten doe ik meer dan ooit, dus daar zal het niet aan liggen. Zullen dan toch wel die koolhydraten weer zijn.
Net toch even op de weegschaal gestaan (kon het niet laten ondanks de waarschijnlijke tegenvaller). Maar dat viel mee. Ik woog zelfs 4 ons minder dan voor het weekend. Nog niet die hele kilo meer eraf, maar na zo'n weekend toch zeker motiverend.

Ik heb ondertussen ook jouw verhaal gelezen. Dat is niet niks allemaal. Des te knapper dat je zo positief in het leven staat en zelfs anderen tot steun kunt zijn. :!: Daar heb ik echt bewondering voor.

Groetjes, Beertje

Renate
Berichten: 3235
Lid geworden op: 10-11-2009 19:35

Bericht door Renate » 01-02-2010 14:19

Ach Beertje, vergeet niet, hoe meer bagage je in je rugzak hebt zitten, hoe meer je je gaat verzetten tegen het gewicht. Maar je kan je ook gaan bedenken hoe je het toch aangenaam mogelijk kan maken.
En wat heb je er aan om negatief in het leven te staan? Je leeft maar 1x en maak er dan ook wat van. Elke dag kan tenslotte je laatste zijn.... :oops:

Maar wat voor sport beoefen jij? Ik speel 2x per week badminton, fiets naar mn werk (kleine 10 km heen en 10 km terug), ben nog wel lid van de sportschool, maar niet meer zo aktief.
Nu wordt me aangeraden door mn chiropractor om te gaan nordicwalken en te gaan zwemmen. Aan het laatste heb ik echter een zeer grote hekel: uitkleden/warm vies chloor water met allerlei haren erin/nat worden en dan weer aankleden....maar ja, als het goed voor me is.... wie weet! :lol:

Beertje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-01-2010 19:38

Bericht door Beertje » 01-02-2010 15:37

Hoi Renate,

Nee, je hebt er inderdaad niets aan om negatief in het leven te staan. Zelf heb ik ook nogal wat bagage, maar dan emotioneel gezien. Dat maakt een mens uiteindelijk alleen maar sterker. Ik ben dan ook erg positief ingesteld, hoewel die bagage bijna dagelijks een rol speelt. Je moet wel, want alleen dan houd je vol. Niemand heeft er iets aan (en jezelf nog het minst) als je bij de pakken neer gaat zitten.

Maar wat betreft dat sporten. Zo erg sportief ben ik niet hoor en ook nooit geweest. Maar sinds ik GOK zorg ik ervoor dat ik minimaal iedere dag 30 minuten fiets (heb een hometrainer), verder breng ik de kinderen 3 dagen per week velen malen op de fiets heen en weer naar school (5 minuten per keer) en een keer per week ga ik naar het zwembad waar ik 40 minuten zwem en ongeveer 20 minuten naar de sauna ga. Zwemmen vind ik een heerlijke sport. Je gebruikt al je spieren en hebt vaak niet door dat je je zo inspant, tot je uit het water stapt, dan voel je wel degelijk dat je goed je best gedaan hebt. Ik ga altijd samen met een vriendin, dat is erg motiverend. De sauna helpt ook wel om steeds weer te gaan. Het omkleden is inderdaad niet altijd fijn, maar het zwemmen daarintegen wel. Ja en wat betreft het "vieze" water, gewoon niet bij stil staan en na afloop lekker douchen. Je voelt je als herboren! Verder ga ik in het weekend (zeker als het weer wat beter weer is), regelmatig een stuk wandelen of fietsen.
Jij bent wel aardig sportief zo te lezen. Badminton lijkt me ook erg leuk, maar dan moet je volgens mij al bij een vereniging zijn of niet? Zelf ben ik ook jaren lid geweest van een sportschool, maar moest me er iedere week naar toe slepen, past niet echt bij mij. Wel heb ik twee jaar in warmtecabines gesport, allerlei oefeningen gedaan met begeleiding. Dit was prima te doen en hielp goed maar was toch wel erg prijzig. Misschien ga ik dat weer eens een keer oppikken.

Groetjes, Beertje

Plaats reactie