Laatje (38) Ook ik stap over

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Laatje (38) Ook ik stap over

Bericht door laatje » 30-12-2011 07:41

Hallo,

Ik zal mezelf hier voorstellen. Ik ben Ella, 38 jaar. Ik woon samen en heb een dochter van 4 jaar.
Al jaren ben ik aan het rommelen met mijn gewicht. In 2004 heb ik het toppunt bereikt (128 kg bij 1,72 m). Toen ben ik geopereerd. Heb een maagband gekregen. In no time was ik 30 kg afgevallen. Toen bleef het hangen. Tja, een maagband is toch een hulpmiddel en geen redmiddel. Jaren rond 100-108 kg gewogen. Ondertussen zwanger geweest en daarbij (gelukkig) niks in gewicht aangekomen.

Op 1 sept was ik het weer spuugzat. Ik heb sinds een anderhalf jaar Fibromyalgie en (mede) door mijn overgewicht hier heel veel klachten van. Continu pijn. Erg moe, snel prikkelbaar e.d. Ik ben gaan googlen op internet en kwam er tot mijn verbazing achter dat koolhydraten een enorme invloed (kunnen) hebben op spierklachten.

Mijn schoonzusje was op dat moment beszig met Powerslim en hiermee in 3 maanden tijd 23 kg afgevallen. Ik heb een afspraak gemaakt bij plaatselijke afslankclub. Zij werkte met Prodimed. Meteen een start pakket gekocht en ermee aan de slag gegaan. Voor mij op dat moment een ideaal dieet. Je mag alleen die 'zakjes' en verder niets, Ik kon dus ook niet in de verleiding komen om iets meer te eten. Geen honger, toch lekkere dingen tussendoor (repen, nootjes e.d.). Idiaal voor mij om een goede start te maken!! En ik viel kilo's af. Totaal 17 kilo in 3 maanden.

Toen was ik die poedertjes wel een beetje beu. Ben toen zelf overgestapt op 'normale' voeding. Beetje op de dr. Frank manier. Ik heb een fantastische App op mijn telefoon (calorieteller). Ik voer alles in en ik weet precies hoeveel koolhydraten (max 30), hoeveel Kcal (max 1200), hoeveel vetten (ongeveer 75-100 gr) en hoeveel eiwitten (max 90) ik per dag kon eten. Gaat eigenlijk heel prima. Maar toch ben ik nog te veel zelf aan het rommelen. Weinig afwisseling en te veel aan het rekenen. Ik heb met de kerst een korte pauze ingelast. Heerlijk gegeten (ook chocolade en alcohol). In 2 dagen 2 kilo aangekomen! En dat terwijl ik toch niet veel kan eten met maagband. Nu de draad weer opgepakt, op mijn eigen 'oude' manier. Met oudjaar nog even een korte pauze en dan ga ik er op de GOK manier weer volop tegen aan om de laatste 15 kilo af te vallen. Ik ben nu 20 kilo kwijt. Van de 109 naar de 89. Ik wil graag 75 kg gaan wegen. Ik hoop dat dit gaat lukken op de GOK-way. Ik besef dat het niet zo snel meer zal gaan als bij een proteine dieet, maar dat geeft niet. Ik wil weer normaal kunnen eten. Een nieuwe manier van leven.

Zoals mijn motto klinkt: 'Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!'
Een heel lang verhaal, maar hopelijk geeft het wel een duidelijk beeld van wie ik ben, en hoe ik tot de stap ben gekomen om over te stappen naar Yvonne...

Ik merkte na enkele weken al dat de pijnklachten van de fibromyalgie een stuk zijn afgenomen. Ik slaap meer ontspannen, heb meer energie en ben zelfs aan het sporten gegaan! Heb nooit gesport en ben nu gaan hardlopen. Ben bezig met interval training van Evy. Gaat goed.

Gr Ella
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

Maria48
Berichten: 1365
Lid geworden op: 26-09-2011 12:45

Bericht door Maria48 » 30-12-2011 16:42

Welkom hier Ella! Je bent al een eind op weg hoor, en die resterende kilo's gaan ook vast lukken :lol: :lol:
Wat fijn dat het nu al zo goed van invloed is op je fibro!! Ik heb het zelf ook, en merk zeker verbetering maar niet zo sterk als jij.
Heel veel succes, en als je eetlijstjes wilt plaatsen dan kijken we met je mee (als je dat wilt tenminste!)

Een fijne jaarwisseling gewenst, en op naar een nieuw Gok-jaar!!
dagboek Marieke


April 86,2; eind januari 80,2

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 03-01-2012 17:41

Nou Ella, dat is al een hele verbetering!
Dat Gok je nog maar veel meer goeds mag brengen :wink:
Thea Bremer

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 05-06-2012 15:31

Hey Laatje,

welkom hier.
Hou je ook een dagboekje bij met wat je eet?
Dan kunnen we je proberen te helpen en stimuleren.

Veel succes
maar je bent blijkbaar al een heele tijd aan het timmeren aan je weg.
Samen komen we er!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Bericht door laatje » 05-06-2012 18:09

segers (m) schreef:Hey Laatje,

welkom hier.
Hou je ook een dagboekje bij met wat je eet?
Dan kunnen we je proberen te helpen en stimuleren.

Veel succes
maar je bent blijkbaar al een heele tijd aan het timmeren aan je weg.
Samen komen we er!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D
Dank je voor je berichtje. Ik ben al een tijdje bezig, maar heb een pauze gehad van eind jan tot vorige week. Totaal 3 kilo bijgekomen, tja, het sluipt er toch weer in hoor!! Nu de draad weer opgepakt, week bezig en al ruim 1,5 kilo kwijt.
Ik wil nog 8 kilo, dan ben ik totaal 50 kilo kwijt!! (vanaf 1 sept 2011 30 kilo, 20 kilo al eerder). Ben van kleidingmaat 56 naar 44 gegaan. Ik zou zo graag naar maat 42 willen, onder de 80 kilo wegen, dan is het klaar voor me...
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 05-06-2012 18:36

Die laatste kilo's moeten je gewoon lukken.

Heb er alle vertrouwen in.
Welkom terug!
:D :D :D :D :D :D :D
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Bericht door laatje » 06-06-2012 15:19

segers (m) schreef:Die laatste kilo's moeten je gewoon lukken.

Heb er alle vertrouwen in.
Welkom terug!
:D :D :D :D :D :D :D
Dank je.. net naar de stad geweest en kookboek nr 2 gekocht. Vind koken erg leuk, dus ik kan me weer uitleven... haal wel recepten van forum, maar vind boek toch leuker... tastbaarder en motiverend. Gaat me ook lukken!!
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

segers (m)
Berichten: 1015
Lid geworden op: 14-04-2012 04:13

Bericht door segers (m) » 06-06-2012 20:11

Natuurlijk gaat het je lukken!

Veel plezier met je 2de kookboek!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
GOK is een feest en iedereen is uitgenodigd!
mijn dagboek

Afbeelding

Gebruikersavatar
ellyvanengelen
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-05-2012 16:34

fybromialgie

Bericht door ellyvanengelen » 06-06-2012 20:27

hoi laatje knap hoor met wat je al bereikt hebt, valt niet mee met weken delen reuma ik heb het ook en merk dat ik meer energie kreeg door minder koolhydraten te gebruiken,maar wil nog niet afvallen ga wel 1 x per week sporten.
slik nou ook tabl voor de stofwisseling hoop dat gaat helpen.
maar het gaat jou wel lukken die ltste kilo s
groetjes elly

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Re: fybromialgie

Bericht door laatje » 07-06-2012 17:54

ellyvanengelen schreef:hoi laatje knap hoor met wat je al bereikt hebt, valt niet mee met weken delen reuma ik heb het ook en merk dat ik meer energie kreeg door minder koolhydraten te gebruiken,maar wil nog niet afvallen ga wel 1 x per week sporten.
slik nou ook tabl voor de stofwisseling hoop dat gaat helpen.
maar het gaat jou wel lukken die ltste kilo s
groetjes elly
Dank je Elly. Het valt zeker niet mee. Ik had zo gehoopt minder pijn te hebben als ik minder kilo's hoefde mee te slepen, maar nee, pijn is zeker niet minder geworden. Wel meer energie gekregen, loop gemakkelijker de trap op e.d. Succes Elly.. het komt allemaal goed!!
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

Gebruikersavatar
ellyvanengelen
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-05-2012 16:34

mijn eten vandaag

Bericht door ellyvanengelen » 08-06-2012 16:24

o 1 gok cracker met rb en kaas
t koffie met room
l 1 gok cracker met rb rauwe ham en 1 gekookt ei
t koffie met room
d kabeljauw in rb gebakken met sla komkommer avocado sausje may notenolie citroen
paar gebakken aard 1perik koffie met stukje cocolade,
veel water en gr thee
mag je eigenlijk granen koffie :?:

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Re: mijn eten vandaag

Bericht door laatje » 11-06-2012 12:22

ellyvanengelen schreef:o 1 gok cracker met rb en kaas
t koffie met room
l 1 gok cracker met rb rauwe ham en 1 gekookt ei
t koffie met room
d kabeljauw in rb gebakken met sla komkommer avocado sausje may notenolie citroen
paar gebakken aard 1perik koffie met stukje cocolade,
veel water en gr thee
mag je eigenlijk granen koffie :?:
Volgens mij heb je dit verkeerd geplaatst?
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

Gebruikersavatar
ellyvanengelen
Berichten: 132
Lid geworden op: 04-05-2012 16:34

sorry

Bericht door ellyvanengelen » 11-06-2012 17:04

blond he gaat het verder goed met je groetjes elly

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Re: sorry

Bericht door laatje » 11-06-2012 18:37

ellyvanengelen schreef:blond he gaat het verder goed met je groetjes elly
Het gaat prima hier, dank je Elly!
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

laatje
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-12-2011 14:08

Weer terug!!

Bericht door laatje » 12-02-2015 15:29

Daar ben ik weer!!! Ruim 3 jaar later en helaas ruim 20 kilo zwaarder, getver!! De draad weer opgepakt. Inmiddels al 5 kilo kwijt en dus nog 15 te gaan.. Hoop dit aankomende zomer wel bereikt te hebben.
Wie in de toekomst leeft, vergeet in het heden te leven. Maar wie in het heden niet gezond leeft, heeft geen toekomst!

Irene13
Berichten: 188
Lid geworden op: 20-03-2015 19:43

Bericht door Irene13 » 29-03-2015 11:05

Hoi Ella,

SucceS! Goed dat je het weer hebt opgepakt. Herkenbaar verhaal overigens. Voor mij is het bijhouden van mijn dagboek een goede stok achter de deur. Ook iets voor jou?

Groet Irene
Dagboek van Irene

Start 01-01-2015, 108,8 kg, start GOK 26-03-2015, 90 kg
Afbeelding

Plaats reactie