Peace (41) Fibromyalgie en CVS

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Peace (41) Fibromyalgie en CVS

Bericht door Peace » 29-05-2011 00:19

Hallo allemaal,

Mijn (nick)naam is Peace. Ben een vrouw van 41 jaar. Tob al 23 jaar met chronische vermoeidheid. Later kwamen daar veel pijnklachten bij. Heb inmiddels al een paar jaar de diagnose Fibromyalgie.
Door de constante vermoeidheid en pijnklachten ben ik van een altijd sportende vrouw, al op jonge leeftijd stopgezet qua bewegen. Als kind moest ik altijd bijgevoerd worden, want ik was zo mager. Hmmm.... die tijd is helaas voorbij. De laatste 10 jaar zijn de kilo's eraan gevlogen. Inmiddels weeg ik 92 kg, wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Wat te doen als je niet kunt sporten? Lijnen heb ik altijd onzin gevonden: je moet gewoon gezond eten, met mate. Dat gaat helaas niet meer op!
Via kennissen kwam ik hier terecht.
Ik gok dus nog niet, maar ben me wel aan het inlezen.
Als ik het ga doen, dan hoop ik fitter te mogen worden en natuurlijk een heleboel kilo's kwijt te raken. Ik heb zelfs al ergens gelezen dat iemand minder pijnklachten had. Dat zou toch helemaal geweldig zijn. Ik heb ook altijd last van mijn maag en darmen en lever. Dus al met al ben ik ontzettend benieuwt of dit iets is wat mij zou kunnen helpen.

Ik ga eerst alles nog maar eens goed bestuderen en lezen.

Niet geschoten is sowieso mis :roll:

Groetjes,
Peace

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 29-05-2011 06:45

Nou Peace , als je gaat Gokken wens ik je net zoveel goeds toe als dat het mij gebracht heeft en nog brengt !
Het is een zege voor mijn lichaam gebleken.
Kwalen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en van het gevoel van totale moeheid is geen sprake meer. Op 1 November zelfs weer begonnen met sporten, heerlijk ! Ik ben een ander mens geworden en ben Yvonne dan ook intens dankbaar voor haar voedingsmethode .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 29-05-2011 08:44

ik sluit me hier helemaal bij aan, ook ik ben een ander mens geworden :D ik sport niet en dat zal ook niet meer lukken, maar ik loop weer wel en voel me goed!!!
heel veel succes!!!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

jacoby
Berichten: 748
Lid geworden op: 07-03-2011 21:02

Bericht door jacoby » 29-05-2011 14:25

Heel veel succes met Gokken.
Ik hoop dat het je goed zal doen.

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 30-05-2011 23:37

Mijn man en ik zijn nu serieus begonnen met gokken. Gisteren zijn we beide begonnen. Het is nog wel heel erg zoeken naar: wat mogen we nu eigenlijk eten, maar dat lijkt me logisch: het is immers een totaal nieuwe manier van omgaan met je voeding.
Helaas heb ik wel steeds honger, terwijl, als ik eet, ik heel snel vol zit en echt niet meer hoef.
Het zal allemaal wel wennen en overgaan, alles wat er bij komt. We voelden ons vandaag allebei behoorlijk beroert. Voor mij is het dan ook de allereerste keer dat ik bezig ga met mijn voeding.

Spannend!
Wordt vervolgd...

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 30-05-2011 23:39

yeppe schreef:Nou Peace , als je gaat Gokken wens ik je net zoveel goeds toe als dat het mij gebracht heeft en nog brengt !
Het is een zege voor mijn lichaam gebleken.
Kwalen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en van het gevoel van totale moeheid is geen sprake meer. Op 1 November zelfs weer begonnen met sporten, heerlijk ! Ik ben een ander mens geworden en ben Yvonne dan ook intens dankbaar voor haar voedingsmethode .
Ik heb geen idee of het ooit weer zover komt dat ik zal kunnen sporten (dat zou een wonder zijn). Ik ga gewoon rustig afwachten wat dit nieuwe eetpatroon me mag brengen. Wat fijn om te mogen lezen dat jij er al zoveel mee bent afgevallen en dat het echt een zegen voor je is.
Wij gaan er hier nu lekker mee aan de slag :wink: (nu niet meer hoor, nu ga ik naar bed haha)

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 31-05-2011 09:44

Veel succes met de GoK :wink:
Thea Bremer

Gebruikersavatar
Koningskind71
Berichten: 227
Lid geworden op: 21-03-2011 10:45

Bericht door Koningskind71 » 31-05-2011 09:45

Veel succes met GOK-ken.

mimmom
Berichten: 30
Lid geworden op: 14-03-2011 14:49

Bericht door mimmom » 31-05-2011 10:42

Nou peace ik wens je veel GOKlust toe. Dat je je in het begin niet lekker voelt hoort erbij, je lichaam moet wennen aan je nieuwe manier van eten maar dat gaat gauw over hoor en dan zal je je vast veel beter gaan voelen.
Succes gewenst,

groetjes,
mirjam
groetjes,

mirjam

Gebruikersavatar
lightpearl
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-12-2011 20:21

Fybromyalgie en bewegen

Bericht door lightpearl » 06-12-2011 11:31

Hoi Peace,

Ik heb zelf ook fybromyalgie en daarnaast veel slijtage aan de gewrichten. Mijn energiehuishouding is ook niet al te best, maar ik wijt die altijd aan veel pijn. Dat vreet energie!

Ik lees dat je qua bewegen 'bent stopgezet', is dit advies geweest van iemand of ging het niet meer. Ik beweeg namelijk juist veel, maar zonder te veel belasting. Dit helpt mij om de gewrichten in ieder geval enigszins soepel te houden. Zodra ik niet meer beweeg, dan gaat het snel bergafwaarts. (Ik heb 2x ruim een half jaar in een rolstoel gezeten waarbij ik beide keren er weer uit kwam door op de juiste manier te bewegen.)

Ik doe nu dus fitness en ik vind het erg saai, maar het doet mijn lijf goed. Alles op mijn eigen tempo en zonder (zware) belasting.

Ik hoop dat je dit nog leest, ik zie dat je topic al een poosje staat.

Groetjes, Els
Aan het GOK'ken ivm gezondheid. Dus niet om af te vallen, maar om beter in m'n lijf te zitten.

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 06-12-2011 12:09

Hoi Els,

Bedankt voor je berichtje.

De afgelopen maanden ben ik weer begonnen met fietsen, op een hometrainer. Binnenkort hoop ik weer mee te mogen doen met een beweegprogramma. Verder kruip ik een paar keer week in de infraroodsauna, de warmte is lekker voor de spieren.

Ja, de pijn vreet energie, daar weet ik helaas ook alles van. De kunst is dat het niet je hele leven gaat bepalen.

Ken je het boek: de pijn de baas van Frits Winter? Is echt een onwijs goed boek.

Ik wens je heel veel sterkte
Groetjes,
Yvonne

Mieshka
Berichten: 236
Lid geworden op: 28-12-2011 16:40

Bericht door Mieshka » 30-12-2011 23:06

Hé Peace, helpt GOK ook tegen je CVS klachten? Ik heb zelf ME, vandaar mijn vraag.

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 31-12-2011 01:05

Hoi Mieshka,

Ik durf het je niet te zeggen, aangezien ik zelf niet Gok (werd er heel ziek van, dus ben na een maand gestopt).
Maar ik kan je wel zeggen, dat als je gezonder gaat eten, dat het zeker helpt tegen de vermoeidheidsklachten.
Ik let heel erg op mijn voeding en dan met name op de lage GI, dat geeft heel veel rust in je lichaam. Ik volg geen dieet, maar leer eigenlijk van alles een beetje. Dus een beetje van Gok, een beetje van het GI dieet enz. enz. zodat het iets is geworden, wat bij mij past, en waar mijn lichaam mee overweg kan. Ik eet dus wel gewoon brood en andere koolhydraten, ik heb die energie gewoon nodig omdat de pijn ook heel veel energie vreet. Gelukkig val ik nog steeds af, dus het gaat gelukkig goed.

Heel veel succes en als je verder nog vragen hebt: stel ze gerust!

Heel veel sterkte!!!

Sorcha
Berichten: 896
Lid geworden op: 21-04-2011 19:11

Bericht door Sorcha » 31-12-2011 07:42

Leuk om te lezen dat je afvalt en aan je ticker te zien ook al veel.
Je hebt je weg gevonden, goed hoor.

Fijne jaarwisseling.
groetjes Frédérique
Ik wil de kh-verleidingen kunnen weerstaan
Mijn dagboek

Afbeelding

Peace
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-05-2011 21:17

Bericht door Peace » 31-12-2011 11:22

De ticker ging heel goed, zo voor de kerstdagen. Hij is helaas weer een beetje omhoog gegaan, maar goed...

Jij ook een hele fijne jaarwisseling.

Mieshka
Berichten: 236
Lid geworden op: 28-12-2011 16:40

Bericht door Mieshka » 31-12-2011 15:11

Bedankt voor je reactie! Jammer dat je zo ziek werd van GOK! Zo zie je maar dat ieder lichaam toch weer anders reageert op bepaalde voeding. Uiteindelijk moet je toch zelf uit zien te vinden wat bij je past en wat je vol kunt houden. Het is ook prima om bepaalde dieten of eetmethodes met elkaar te combineren en overal het beste uit te halen. Sommigen overlappen met elkaar. Als je afvalt, doe je toch iets goed! :wink:

Ik wil niet aan GOK beginnen vanwege de ME, maar gewoon om verder af te vallen op een gezonde manier. Toch zou het natuurlijk een mooie bijkomstigheid zijn als GOK ook wat positieve invloed zou hebben op de ME. Nou ja, ik wacht het wel af! Morgen begin ik, 1 januari is natuurlijk een perfecte dag hiervoor. 8)

Jij ook veel succes met verder afvallen en gezond eten!

Plaats reactie