Tessa (37) Gaat het me met 19 medicijnen ook lukken???

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Tessa (37) Gaat het me met 19 medicijnen ook lukken???

Bericht door Tessa! » 05-05-2011 13:14

Hallo allemaal,

Ik lees nu al zo lang hier op dit super gezellige en zeer informatieve forum dat ik besloot me ook maar even voor te stellen.

Ik ben Tessa, 37 jaar oud. Zoals in het onderwerp staat slik ik dus 19 soorten pillen per dag en dat zal ik m'n leven lang blijven doen. Hooguit komt er een pilletje bij of een eraf maar slikken zal ik. :wink:

Een van die pillen is het paardenmiddel Prednison en ja je krijgt er ook een paardenmiddel van. Ik heb me toch een buik....lijk wel hoogzwanger!! Met slanke benen eronder...typisch pred verschijnsel.

Maar goed. Ik had GOK al een paar jaar geleden ontdekt (2009) en heb toen een korte poging gedaan. Kwam pas in m'n laptop een eetschema tegen wat ik toen at. Moest wel lachen want ik woog toen net zoveel als nu...

Om de een of andere reden ben ik gestopt. Denk dat ik geen resultaat zag, voor de zoveelste keer, en dus was me de moed me weer in de schoenen gezakt.

De reden dat ik zoveel pillen slik is dat ik zo'n 9 jaar geleden een hart en dubbele longtransplantatie heb ondergaan. Helemaal goed natuurlijk maar je moet daarna wel een berg pillen slikken.

Ik werd zwaarder en 2 jaar geleden is er, door de medicatie, ook nog diabetes 2 ontdekt. Dat was een kwestie van tijd. Gelukkig hoef ik (nog) niet te spuiten en slik ik pillen ervoor.

Heb in het verleden ook een jaar bij de dietiste in het ziekenhuis gelopen en ben in dat jaar maar liefst 5 kg afgevallen!!!! Dat was zo'n domper dat ik het daarna niet meer op kon brengen om weer zo'n jaar er aan te plakken. Bij haar hoef je trouwens niet met kh-arm eten aan te komen want het is het voedingcentrum voor en het voedingcentrum na!! Erg vermoeiend.

Maaaar, toen kwam ik een paar weken geleden een oud collega tegen en hij zit sinds een tijd ook aan de prednison. Hij was maar liefst 10kg afgevallen dmv Atkins. Nou daardoor werd ik weer zo enthousiast. Ik had zoiets van, als hij het kan met zoveel pred dat moet ik dat toch ook kunnen. Heb gelijk het boek gekocht en uitgelezen en na de Paasdagen begonnen.

Na 1 week was ik zowaar -1.9 kg!! Helemaal te gek. Ik kon het niet geloven. Is natuurlijk veel vocht, weet ik ook wel maar het geeft de burger moed! :lol:

Maar toen kwam Yvonne weer in m'n gedachten want zo' KH uurtje is toch wel eens handig en lekker. Dus heb haar boek weer uit de kast gehaald en opnieuw gelezen. Kwam erachter dat ik de eerst anderhalve week erg 'groen' gegeten heb....de Atkins manier.

Gisteren kwam het kookboek binnen en zojuist heb ik de scrambled eggs gegeten met bieslook en parmezaanse kaas op 2 GG crackers. Had ik nog liggen en zijn idd eeuwig houdbaar!! :D Smullen.

En ik heb ook het kookboek doorgebladerd en ik zie toch een boel lekkere recepten. Zou bijna niet weten welke ik eerst moet maken!! Erg fijn zoveel inspiratie.

Gisteren voor het eerst weer een paar krieltjes gegeten bij de asperges. Was lekker maar had het ook niet erg gevonden als ze er niet bij zaten.

Nou het is een lange lap tekst geworden. Ik wilde alleen even hallo zeggen en zeggen dat ik voorlopig lekker zo door ga eten.

Enneh die rookkaascrackers sinds deze week ontdekt....verslavend!!!!

Groetjes, Tessa :lol:

jessie
Berichten: 816
Lid geworden op: 02-05-2011 15:32

Bericht door jessie » 05-05-2011 20:12

Hallo Tessa,

Wat goed dat je het toch weer gaat proberen! Je hebt al heel wat meegemaakt als ik je verhaal zo lees. Wel frustrerend lijkt me dat je voor altijd aan zoveel medicijnen vastzit met alle bijwerkingen vandien. Maar ja.. een hart en long transplantatie.. :shock:
Heel veel succes hier!! Hopelijk lukt het je nu wel! Dat koolhydratenuurtje vind ik in ieder geval heel prettig. Je gaat vanzelf best wel opletten wat je eet, maar je kan ook niet heel erg opletten een keer. En vooral erg praktisch bij allerlei situaties. Voor mij is het in ieder geval geweldig :lol: dat ik gewoon met mijn gezin mee kan eten.

Thea Bremer
Berichten: 3243
Lid geworden op: 20-10-2009 13:44

Bericht door Thea Bremer » 05-05-2011 20:51

Verassing ....... er komt een 2de kookboek :wink:
Ik ben erg druk mee, maar smullen joh :lol:

Succes met GoK!
Maak er je nieuwe leef en eetpatroon van :idea:
Thea Bremer

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 05-05-2011 21:36

@Jessie ik heb zo het gevoel dat het deze keer wel gaat lukken...ik taal ook totaal niet naar dropjes en chipjes wat echt mijn zwakke punten zijn!! Oh oh oh..hahaha.

Ja over dat KH uurtje, heb net afgesproken om samen met een vriendin van me met haar kleine meisje zaterdag te gaan lunchen bij m'n ouders. En ook al weet m'n moeder dat ik begonnen ben ik maak van die lunch m'n KH uurtje...simpel. Hoeft m'n moeder zich ook niet in allerlei bochten te wringen. Is dan inderdaad handig. Zal het zaterdagavond wel een lekkere salade worden.

Ohhhhhhh een 2e kookbook Theetjuh!!! Geweldig. Goed plan, je kan niet genoeg kookboeken hebben vind ik!! :lol:
Enneh wat ik lekker vind om mee te ontbijten:

Hüttenkäse
lepeltje (rode) pesto
halve paprika
beetje peper.

Alles door elkaar!! Lekker...

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 05-05-2011 21:41

Welkom Tessa , heel veel succes gewenst met Gok, het zou toch idd fijn zijn om wat controle te hebben over je gewicht ondanks de predison en wat al niet meer :wink: .
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 05-05-2011 21:50

Tessa welkom terug en veel succes!

Leuk een nieuw boek!
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

jessie
Berichten: 816
Lid geworden op: 02-05-2011 15:32

Bericht door jessie » 06-05-2011 09:03

Hüttenkäse
lepeltje (rode) pesto
halve paprika
beetje peper.

Alles door elkaar!! Lekker...
He bedankt voor de tip Tessa, ga ik proberen! :P En dat kookboek heb ik nog niet... misschien toch maar aanschaffen

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 06-05-2011 09:20

Moet je voor de gein eens doen Jessie. Ik gebruik meestal de helft van zo'n grote bak Hüttenkäse.

Ik vind het frisse, zoete, krokante van de paprika zo lekker. Heb ook wel eens de parikapesto versie gebruikt ipv 'gewone' pesto.


Dank je @ Cabogirl, @Yeppe!!!

Ohja het is niet handig om vaker dan 1x per week op de weegschaal te staan!!! Stond er vanmorgen weer op en ik ben bijna...bijna dus niet helemaal haha, weer op m'n startgewicht. :idea: Ik hou het op vocht!! :lol:

Maar als ik na ga wat ik gisterenavond heb gegeten is het misschien niet zo gek...gerookte zalm...en veel ook! :D Heerlijk.

Krullebol
Berichten: 200
Lid geworden op: 25-02-2011 17:34

Bericht door Krullebol » 06-05-2011 10:23

Hoi Tessa,
Veel succes weer met het gokken! Gaat je vast lukken!
Heftig hoor wat je allemaal hebt meegemaakt! Ikzelf heb een nichtje van 8 die geboren is zonder rechter hart kamer en kan zijn dat ze met de jaren ook moet ondergaan wat jij hebt gehad! Zo een geweldig vechtertje mijn nichtje maar ik daardoor van dichtbij een boel meegemaakt!
Succes en ik blijf je volgen.
liefs van krullebol
Houd van je zelf. Vertrouw op je keuzes.
En alles is mogelijk!
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-va ... t4595.html

Afbeelding

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 06-05-2011 10:30

Dank je Krullenbol.

Jeetje heftig hoor..en dan ook nog voor zo'n jong meisje van 8 jaar....Ik hoop voor haar dat ze nog lang 'lekker' door kan leven zonder dat ze op de wachtlijst moet en de transplantatie moet ondergaan. Als het nu goed gaat is dat natuurlijk super.

En als ze dan toch erop moet dat ze dan heeeeel kort hoeft te wachten!! En wat dat betreft net zoveel mazzel zal hebben als ik heb gehad. Heb namelijk maar 4 weken op de lijst gestaan. Stond wel als hoogurgent en....stond in België op de lijst!

Sterkte..voor je nichtje, jou en je familie!!!!

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 06-05-2011 17:01

Denk dat ik toch ook maar een dagboekje ga starten. Hoop dat ik trouw genoeg ben om er elke dag iets in te schrijven!! :lol: :lol: :lol:

jessie
Berichten: 816
Lid geworden op: 02-05-2011 15:32

Bericht door jessie » 07-05-2011 08:10

Ik heb je ontbijtje met hüttekäse net op en het was inderdaad heerlijk. Ik kon het trouwens bijna niet op tot mijn verbazing... :lol:

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 07-05-2011 09:34

Hey wat goed Jessie!

Nou voorlopig zit je dus lekker vol. Ik moet nog ontbijten...net pas wakker. Zit te twijfelen tussen die Hüttenkäse of roomkwark met wat nootjes.

Ik duik maar even de keuken in zo.

Fijn weekend!!!
:D

miesje1959
Berichten: 7467
Lid geworden op: 24-03-2010 18:55

Bericht door miesje1959 » 07-05-2011 14:07

Goed dat je weer begonnen bent...
Al zou je het alleen al doen voor je diabetes...
Een paar pilletjes minder zou niet verkeerd zijn natuurlijk.. :wink:

Maar ik hoop natuurlijk ook voor je dat je gewicht kwijt zult raken :D

Fijn weekend!!
Groetjes Astrid

mijn eetdagboek

Afbeelding

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 07-05-2011 23:20

Dank je Miesje!!!

Jaaa ik hoop het ook. Ik verlies liever gewicht dan een pilletje!! haha Want een pilletje meer of minder merk ik ook niet veel van. M'n lijf natuurlijk wel maar toch...

Zou er graag iets minder zwanger uit willen zien...want ik ben het namelijk niet!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 07-05-2011 23:22

Welkom weer hier en veel succes gewenst.

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 08-05-2011 17:21

Dank je wel Carla!!! :D

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 09-05-2011 20:25

Hoe gaat het nu met je Tessa ?
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Tessa!
Berichten: 163
Lid geworden op: 09-09-2009 17:00

Bericht door Tessa! » 09-05-2011 22:10

Hi Yeppe, lief dat je er naar vraagt. Het gaat wel lekker eigenlijk. Heb net het eea in m'n dagboekje geschreven. Ook als antwoord naar Yvonne. Vond het leuk een berichtje van haar te ontvangen. Geeft goed gevoel, ze leest dus veel mee!!

Ik wil morgen naar de winkel gaan om alle ingredienten voor de Giant cracker te gaan halen en ze ook te gaan maken. Iedereen was zo laaiend enthousiast dat ik het we moet proberen te maken!! :lol: :lol:

Maareh jij bent wel een groot voorbeeld voor me hoor!! Ik heb je voor en na foto's gezien! HELEMAAAAAL te wauw zeg!!!! En je man ook. Super. Dus ik hou je in de gaten!! :D

Ga overigens woensdag naar m'n longarts en vragen of ik colonclean of iets soortgelijks mag gaan gebruiken. Heb dagelijks een golf van dunne of zeer breiige ontlasting!! Lastig. Heb een stoma en had dat voor de operatie van afgelopen September dus nooit. En nu wel.

Alles goed met jou????

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 12-05-2011 07:40

Goede morgen , fijn dat het goed gaat Tessa !
Leuk dat je aan de Giant gaat beginnen en dat je een beetje inspiratie uit de foto's van mijn man en mij hebt gekregen !
Spannend hoor hoe alles zich evnt bij jou gaat ontwikkelen met betrekking tot Gok :wink: .
Met mij gaat alles goed, manlief kan zijn gewicht mooi vasthouden en ik probeer de laatste 9 ons nog weg te werken. Hoeft eigenlijk niet meer maar staat zo leuk om 20 Kg afgevallen te zijn 8) . Sta al weken op hetzelfde gewicht en voel me er geweldig bij . Blijf eten zoals ik nu al meer dan een jaar eet omdat ik heel blij ben ben alle gezondheidsvoordelen die Gok me gebracht heeft.
Ik ga snel eens in je dagboekje lezen :wink:.
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Plaats reactie