Heleen (43) minder spierpijn en vermoeidheid

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Heleen (43) minder spierpijn en vermoeidheid

Bericht door Heleen » 25-04-2009 16:39

Ook al is er (nog?) weinig activiteit op dit forum, stel ik me toch maar even voor. Mijn naam is Heleen, ben 43 jaar oud en kwam via mijn moeder in aanraking met het boek. Een aantal dingen waren herkenbaar, met name de continue spierpijn en het vet op mijn buik dat er maar niet af wilde. Op zich hoef ik niet echt af te vallen maar een paar kilootjes eraf is wel welkom. Twee jaar geleden ben ik onder begeleiding 13 kilo afgevallen met een proteinedieet maar dat was niet erg smakelijk. Ik ben toen gestopt zo'n 3 kilo boven streefgewicht omdat ik het zat was. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben bijna 2 weken geleden maar begonnen met je programma Yonne en ik ben verbijsterd! Na al zo'n relatieve korte periode voel ik me al stukken beter (de zon zal daar ook wel eenpositieve invloed op hebben maar toch :D )
De spierpijn is in ieder geval weg en wat veel leuker is de kilo's vliegen eraf :shock: En ik eet heerlijk! Kan iks traks toch echt slank in mijn bruidjurk :P Het is even wennen, veel producten die ik gewend was te gebruiken bevatten het foute aspartaam e.d. maar het wordt steeds makkelijker. Ik ga dus nog even door.
Groetjes,

Gebruikersavatar
petramar
Berichten: 30
Lid geworden op: 12-05-2009 21:41

Bericht door petramar » 22-05-2009 09:51

Hoi heleen,

Ik zag dat je nog geen reaktie op je (even voorstellen) berichtje had gekregen. Ik ben zelf nog maar net aktief op het forum. Hoop dat je nog niet afgehaakt bent door de geringe activiteit hier?

Hoe gaat het nu? Hoop nog steeds zo goed als eind april, en wanneer ga je trouwen? altijd een extra stimulans voor het volhouden.
Ik ben op zoek naar succesverhalen omdat mijn begin iets lastiger verloopt ;-)

groetjes
Petra

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Bericht door Heleen » 22-05-2009 11:29

Hoi Petra,
Het is inderdaad nog erg rustig op dit forum. Wel jammer, maar misschien komt het nog. Ik was niet echt veel te zwaar (meer), alleen mijn buik vond ik te dik. De eerste weken was ik een aantal kilo's afgevallen, nu ben ik wat stabieler. Ik zou het liefst nog een kilo of 2 afvallen en dan is het goed en ik hoop met dit nieuwe eten dat ik dan wat makkelijker op gewicht blijf, ik voel me in ieder geval wel veel beter. Een van de redenen om dit programma te volgen was spierpijn en vermoeidheid. De spierpijn is helemaal weg en de vermoeidheid ook vele malen minder. Daarnaast zie ik er veel beter uit dus ik ben helemaal blij met deze manier van eten (ik zie het niet als dieet). En jij?

Groetjes,
Heleen

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Re: HELEEN: minder spierpijn en vermoeidheid

Bericht door Y. Lemmers » 01-07-2009 11:03

Heleen schreef:Ook al is er (nog?) weinig activiteit op dit forum, stel ik me toch maar even voor. Mijn naam is Heleen, ben 43 jaar oud en kwam via mijn moeder in aanraking met het boek. Een aantal dingen waren herkenbaar, met name de continue spierpijn en het vet op mijn buik dat er maar niet af wilde. Op zich hoef ik niet echt af te vallen maar een paar kilootjes eraf is wel welkom. Twee jaar geleden ben ik onder begeleiding 13 kilo afgevallen met een proteinedieet maar dat was niet erg smakelijk. Ik ben toen gestopt zo'n 3 kilo boven streefgewicht omdat ik het zat was. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben bijna 2 weken geleden maar begonnen met je programma Yvonne en ik ben verbijsterd! Na al zo'n relatieve korte periode voel ik me al stukken beter (de zon zal daar ook wel eenpositieve invloed op hebben maar toch :D )
De spierpijn is in ieder geval weg en wat veel leuker is de kilo's vliegen eraf :shock: En ik eet heerlijk! Kan ik straks toch echt slank in mijn bruidsjurk :P Het is even wennen, veel producten die ik gewend was te gebruiken bevatten het foute aspartaam e.d. maar het wordt steeds makkelijker. Ik ga dus nog even door.
Groetjes,
Hoi Heleen,

Verbijsterend! Mooie uitspraak...

In een ander bericht zag is dat je inmiddels 3 kilo eraf hebt. Fantastisch. NU over naar fase 2.
Fijn dat je spierpijnen over zijn en dat je je zo goed voelt.

Aspartaam en de weinige vetten in een proteïnedieet zouden weleens de oorzaak van de spierpijnen en het "je niet goed voelen" geweest kunnen zijn.

Ik ben bezig met een tweede druk en graag zou ik de lege pagina's achterin op willen vullen met - vanzelfsprekend positieve - verhalen van het forum. Bovenstaand stukje van je zou ik wel willen plaatsen. Als voorbeeld voor al die andere proteïne-dieet aanhangers.
Laat me even weten wat je ervan vindt.

Enne... wanneer is dé dag???
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Bericht door Heleen » 01-07-2009 18:31

Verbijsterend! Mooie uitspraak...
In een ander bericht zag is dat je inmiddels 3 kilo eraf hebt. Fantastisch. NU over naar fase 2.
Inmiddels ben ik inderdaad overgestapt op fase 2. In de praktijk betekent dat door de week gewoon fase 1 en in het weekend wat meer koolhydraatmomenten als het zo uitkomt. Zo min mogelijk koolhydraten voelt nog altijd het beste :-)
Aspartaam en de weinige vetten in een proteïnedieet zouden weleens de oorzaak van de spierpijnen en het "je niet goed voelen" geweest kunnen zijn.
Ik ben inmiddels overtuigd dat dat het geval was. :o
Bovenstaand stukje van je zou ik wel willen plaatsen. Als voorbeeld voor al die andere proteïne-dieet aanhangers.
Laat me even weten wat je ervan vindt.
Ik vind het prima. Er is nog veel weerstand in vetter en eiwitrijker eten merk ik in mijn omgeving. Maar het werkt echt!

Enne... wanneer is dé dag???
De grote dag was afgelopen vrijdag 26 juni en we hebben genoten :-)

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

wittebroodsweken

Bericht door Y. Lemmers » 03-07-2009 00:28

Heleen

Wat zul jij gestraald hebben in je trouwjurk!
Nog proficiat.
En ik ga je verhaal gebruiken in mijn boek.

Wat eet jij trouwens tijdens je "wittebroodsweken" :wink:
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Re: wittebroodsweken

Bericht door Heleen » 03-07-2009 08:54

yvonne lemmers schreef:Heleen

Wat zul jij gestraald hebben in je trouwjurk!
Nog proficiat.
En ik ga je verhaal gebruiken in mijn boek.

Wat eet jij trouwens tijdens je "wittebroodsweken" :wink:
Die wittebroodsweken worden nog interessant inderdaad, we gaan naar oeganda en zanzibar, heb geen idee wat we allemaal te eten krijgen en neem voor de zekerheid mijn crackertjes maar mee. Ach die 15 dagen overleven we wel, daarna weer het gewone programma en dan komt het wel weer goed. :D

Kees
Berichten: 679
Lid geworden op: 24-04-2009 08:35

Bericht door Kees » 03-07-2009 14:22

Heleen schreef:De grote dag was afgelopen vrijdag 26 juni en we hebben genoten
Van harte proficiat!

Jouw relaas sterkt mijn vertrouwen dat de methode onder alle omstandigheden goed vol te houden is. Ik krijg regelmatig vragen hoe ik met bijzondere situaties omga, zoals een bedrijfsuitje of iets dergelijks. Steevast is mijn antwoord: "dan maak ik daar gewoon mijn koolhydratenuur van!"

Kees

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Bericht door Heleen » 04-07-2009 18:20

Kees schreef:
Heleen schreef:De grote dag was afgelopen vrijdag 26 juni en we hebben genoten
Van harte proficiat!

Jouw relaas sterkt mijn vertrouwen dat de methode onder alle omstandigheden goed vol te houden is. Ik krijg regelmatig vragen hoe ik met bijzondere situaties omga, zoals een bedrijfsuitje of iets dergelijks. Steevast is mijn antwoord: "dan maak ik daar gewoon mijn koolhydratenuur van!"

Kees
Dank je wel! En het is inderdaad een heel groot voordeel van deze manier van eten dat je gewoon kunt schuiven met je KHuurtje dus feestjes e.d. zijn helemaal geen probleem.

JIP
Berichten: 169
Lid geworden op: 01-07-2009 14:12

Bericht door JIP » 04-07-2009 20:55

Geweldig Heleen :P
Geen spierpijn meer, en een geweldige trouwdag gehad, nog van harte gefeliciteerd!!!
Het eten in Oeganda en Zanzibar is vast heel anders, goed idee je crackers mee te nemen!
Ga vooral heerlijk genieten, en het komt vast helemaal goed met het eten. Groetjes van Jip
JIP GOKT SINDS 2009 8-)

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

KH-arme Afrikaanse recepten

Bericht door Yvonne Lemmers » 05-07-2009 14:06

Heleen schreef:
Die wittebroodsweken worden nog interessant inderdaad, we gaan naar oeganda en zanzibar, heb geen idee wat we allemaal te eten krijgen en neem voor de zekerheid mijn crackertjes maar mee. Ach die 15 dagen overleven we wel, daarna weer het gewone programma en dan komt het wel weer goed. :D
Heleen, ik verwacht na je huwelijksreis toch minstens 2 overheerlijke KH-arme Afrikaanse recepten hier op dit forum... :wink:

Veel plezier en geniet intens van alle heerlijke momenten die je gaat beleven.
En mocht er na de vakantie een kilo bij zijn, dan weet je inmiddels het trucje om ze weer eraf te krijgen. Hoe simpel kan het zijn :!:

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Re: KH-arme Afrikaanse recepten

Bericht door Heleen » 20-07-2009 19:36

Heleen, ik verwacht na je huwelijksreis toch minstens 2 overheerlijke KH-arme Afrikaanse recepten hier op dit forum... :wink:

Veel plezier en geniet intens van alle heerlijke momenten die je gaat beleven.
En mocht er na de vakantie een kilo bij zijn, dan weet je inmiddels het trucje om ze weer eraf te krijgen. Hoe simpel kan het zijn :!:
Ha, kh arm eten viel erg tegen, m.u.v. het ontbijt, dan waren er meestal wel eieren met bacon beschikbaar. Verder was het eten erg lekker, goed en lekker gekruid, alles puur natuur dus geen conserveermiddelen maar wel erg vetarm. Toch ben ik geen gram aangekomen :D Maar ben wel blij dat ik nu weer 'gewoon'kan gaan eten.

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: KH-arme Afrikaanse recepten

Bericht door Tea » 20-07-2009 21:06

Heleen schreef: Verder was het eten erg lekker, goed en lekker gekruid, alles puur natuur dus geen conserveermiddelen maar wel erg vetarm. Toch ben ik geen gram aangekomen :D Maar ben wel blij dat ik nu weer 'gewoon'kan gaan eten.
Hoi Heleen,

Wat fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad en geen gram bent aangekomen :D .
Volgens mij hebben we ons zelf al zo veranderd dat we automatisch minder eten en ook geen tussendoortjes nemen. Dat scheelt natuurlijk al een hele hoop. En als je gewoon lekker puur natuur eet dan moet dat toch goed zijn.
Moet je nog veel kilo's afvallen of wil je op dit gewicht blijven :?:

Groetjes Tea

Gebruikersavatar
Heleen
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-04-2009 20:48

Re: KH-arme Afrikaanse recepten

Bericht door Heleen » 21-07-2009 08:23

Tea schreef:
Hoi Heleen,

Wat fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad en geen gram bent aangekomen :D .
Volgens mij hebben we ons zelf al zo veranderd dat we automatisch minder eten en ook geen tussendoortjes nemen. Dat scheelt natuurlijk al een hele hoop. En als je gewoon lekker puur natuur eet dan moet dat toch goed zijn.
Moet je nog veel kilo's afvallen of wil je op dit gewicht blijven :?:

Groetjes Tea
Hoi Tea,

Er was inderdaad geen tijd voor tussendoortjes. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat het bij mij waarschijnlijk de light producten de grootste boosdoeners waren. Heb in de vakantie alleen water, 1 colaatje plus 2 glazen droge witte wijn gedronken. Ik hoef niet zo veel (meer) af te vallen, wil alleen mijn buik nog wat dunner hebben en dan ben ik tevreden. En jij?

Groetjes,
Heleen

Gebruikersavatar
Tea
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-04-2009 12:25

Re: KH-arme Afrikaanse recepten

Bericht door Tea » 21-07-2009 20:52

Heleen schreef:
Er was inderdaad geen tijd voor tussendoortjes. Ik ben er inmiddels ook wel achter dat het bij mij waarschijnlijk de light producten de grootste boosdoeners waren. Heb in de vakantie alleen water, 1 colaatje plus 2 glazen droge witte wijn gedronken. Ik hoef niet zo veel (meer) af te vallen, wil alleen mijn buik nog wat dunner hebben en dan ben ik tevreden. En jij?

Groetjes,
Heleen
Ik wil nog wel een paar kilo eraf. Ik ben 1.64m en weeg nu 65,4 kilo. Ik wil eigenlijk wel 62 kilo wegen. Ik ga gewoon lekker door met koolhydraatarm eten en ik zie wel. Het voornaamste voor mij was, toen ik hier aan begon, het stoppen van mijn vreetbuien. Nou dat is me heel goed gelukt.

Je tussendoortjes op je vakantie zien er heel goed uit :D . Ik heb ook heel veel water gedronken, maar ook 3 malibu 's avonds gehad. Dat was wel lekker maar niet goed voor mijn darmen. Dus maar weer mee gestopt. Toen heb ik een paar keer 's avonds warme chocolademelk met lekker slagroom gedronken. Heerlijk en het is extra leuk als je er toch niet van aankomt.

Veel succes met de laatste kilootjes.
Groetjes Tea :wink:

Plaats reactie