Doortje () is weer terug en.........

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Doortje () is weer terug en.........

Bericht door Doortje58 » 02-01-2011 18:49

Stelt zich voor de tweede keer voor, dat voor de mensen die mij niet kennen en ook voor die mensen die mij niet meer herinneren:

Ik was aangekomen door medicijnen en de Overgang en Fibromyalgie en en en en ........... :cry:

Hallo,

ik woog in mijn jonge jaren 49 kg bij een lengte van 1.63 cm tot ik (na de geboorte van mijn 2 dochters) een medicijn ging gebruiken waar ik uiteindelijk 84 kg door ging wegen. Ik was toen 35 jaar.
Daarna de Weight Watchers geprobeerd en Modifast, maar allebei niet vol te houden en te duur.
Jaren later, na een hoop rotervaringen en operaties weer aan de prikpil gegaan en in 8 weken 12 kg aangekomen, schrok me dood......... :oops:
Wat ik ook deed, ik viel niet meer af!
Kwam ook niet aan, maar mijn buik, waar het vet hoofdzakelijk zit, zit echt in de weg..........
Zelfs toen ik na ruim 20 jaar zoetjes gebruikt te hebben en weer rietsuiker in thee en koffie ging gebruiken, kwam ik niet aan!

Tijdens de Feestdagen van 2009/2010 wel, maar wat wil je...........chocolade, slagroom en veel zoetigheid!!!!
Ben per 1 januari 2010 op de koekjes en chocolade gaan letten, en dat hielp, ik viel per week een paar onsjes af.

Nu weeg ik 98.6 kg schoon aan de haak en ben 51 jaar.
Wil en kan geen crashdieet gaan doen, alleen "minderen" heeft geen nut, heb ik al ontdekt.

De diëtiste van Dr. Frank mailde mij terug dat ik door mijn gebreken, beperkingen en hormoon"toestanden" moeilijk zou kunnen afvallen.

Toen kwam ik via een site een discussie tegen tussen Yvonne en Dr. Frank en nog een paar " voedseldeskundigen".
Mijn interesse was gewekt, dus.................

Nu ben ik hier..............

Ik heb wel een ding waar ik me druk over maak, wat ik bijna nooit ergens lees:
Wat te doen met de losse vellen als je flink bent afgevallen??????
Ik wil echt niet geopereerd worden en heb er ook geen geld voor!

Dat was begin 2010, en nu 2 januari 2011 weeg ik WEER 98.6 kg!
Maar heb groen licht van de darmdokter, als ik genoeg vezels blijf gebruiken zodat mijn ontlasting soepel blijft, mag ik wat hem betreft weer gaar GoKken! :D Hoera!

*
*
Afbeelding

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 02-01-2011 19:12

Heel veel succes gewenst meis !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Janina
Berichten: 196
Lid geworden op: 06-08-2010 13:03

Bericht door Janina » 02-01-2011 19:35

Welkom en heel veel succes! 8)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Karen
Berichten: 21241
Lid geworden op: 06-03-2010 13:51

Bericht door Karen » 04-01-2011 17:43

Hee Doortje...succes weer he!!!!!!
DAGBOEK KAREN

met GOK 22 kilo afgevallen!!

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 05-01-2011 11:46

Als je een crashdieet doet dan heb je inderdaad last van overtollig vel. Maar als je LANGZAAM afvalt dan val het echt reuze mee.
Ik ben nu 15 kilo afgevallen en ik dacht van tevoren ook van: wat doe ik met al dat vel???
Na een zwangerschap krimpt het vel toch ook weer tot normale omvang?
Nu is mijn buik echt niet zo strak als toen ik nog jong was maar dat hoeft van mij ook niet.
Maar het hangt er niet bij in losse vellen. Gelukkig.
Ik ben bezig sinds begin maart 2010 en ik ben nog wel een tijdje bezig voordat ik m'n streefgewicht bereik.
Ik weeg nu 68 kilo en ben eigenlijk wel heel tevreden met hoe ik eruit zie.
Niet dat ik ga stoppen hoor maar het hoeft van mij helemaal niet snel te gaan.
We hebben toch zeker alle tijd??!! Het is geen wedstrijd.

Toevallig ben ik ook zo slank geweest! :lol: Ik woog toen ik trouwde tot dat ik kinderen kreeg 46 bij een lengte van 1,60.
En ik ben net als jij ook al (jaren en jaren) in de overgang en heb dan wel geen fibromyalgie maar wel M.E.

Als je darmen diens weigeren is het misschien een idee om colon clean te gaan gebruiken.
Niet zoveel als op de verpakking staat want dat is veel te veel.
Doe het zoals Yvonne adviseert met een paar theelepels.
Als je 's morgens yoghurt eet kan je er een eetlepel gemalen lijnzaad in doen.
Lijnzaad is ook heel goed voor je darmen.

Doe een GOK! :lol: Veel succes gewenst.

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 07-01-2011 23:05

Welkom weer en heel veel succes gewenst en als je van vis houdt, eet een paar keer per week vis, helpt ook voor je huid.

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 10-01-2011 13:39

Sifra schreef:Als je een crashdieet doet dan heb je inderdaad last van overtollig vel. Maar als je LANGZAAM afvalt dan val het echt reuze mee.
Ik ben nu 15 kilo afgevallen en ik dacht van tevoren ook van: wat doe ik met al dat vel???
Na een zwangerschap krimpt het vel toch ook weer tot normale omvang?
Nu is mijn buik echt niet zo strak als toen ik nog jong was maar dat hoeft van mij ook niet.
Maar het hangt er niet bij in losse vellen. Gelukkig.
Ik ben bezig sinds begin maart 2010 en ik ben nog wel een tijdje bezig voordat ik m'n streefgewicht bereik.
Ik weeg nu 68 kilo en ben eigenlijk wel heel tevreden met hoe ik eruit zie.
Niet dat ik ga stoppen hoor maar het hoeft van mij helemaal niet snel te gaan.
We hebben toch zeker alle tijd??!! Het is geen wedstrijd.

Toevallig ben ik ook zo slank geweest! :lol: Ik woog toen ik trouwde tot dat ik kinderen kreeg 46 bij een lengte van 1,60.
En ik ben net als jij ook al (jaren en jaren) in de overgang en heb dan wel geen fibromyalgie maar wel M.E.

Als je darmen diens weigeren is het misschien een idee om colon clean te gaan gebruiken.
Niet zoveel als op de verpakking staat want dat is veel te veel.
Doe het zoals Yvonne adviseert met een paar theelepels.
Als je 's morgens yoghurt eet kan je er een eetlepel gemalen lijnzaad in doen.
Lijnzaad is ook heel goed voor je darmen.

Doe een GOK! :lol: Veel succes gewenst.
Dank jullie voor dit hartelijke welkom!!!

@Sifra: ik gebruikte ook de vezels van het Kruidvat (te vergelijken met Colon Clean, maar dan goedkoper) en ook Griekse yoghurt met lijn zaad.........Maar het schijnt dat ik last heb van een spastisch darm en daardoor reageert ie heel anders op diverse dingen..........
Bij spanningen heb ik veel buikpijn en poep keutels..........
Ook heb ik een verzakte endekldarm en mag daardoor nooit of te nimmer persen.........
Maar kreeg nu van de darmdokter een poeder voor in water op te lossen, dat heet Forlax 10 g en mag geen colon clean erbij pakken, anders is het te veel.........
Maar we gaan vrolijk verder!

Nu zit ik hier weer met pijnklachten, en dat komt omdat de achterbuurvrouw moeilijk doet! :?
Wij gaan namelijk per 1 mrt naar Duitsland verhuizen en dan trouwen, en zij is stikjaloers.............trouwens niet alleen zij, ook haar vriend en zijn ouders doen raar...........ik krijg geen antwoord op sms en mail en ze komen niet meer langs............ :?
Zaterdag stond zij ineens aan de deur en verweet mij ineens van alles, en schreeuwen als een viswijf! Toen ik hoorde dat ze mijn vriend vertelde dat ik hem gebruik om in Duitsland te kunnen gaan wonen, werd ik erg boos en ging ook effe naar de voordeur, om hem dicht te doen! Maar ze stond met haar voet tussen de deur, wat een brutaliteit zeg..............
Gelukkig lacht mijn vriend erom, en zegt nu: Nu zie je precies wat je aan haar had............en wat ze is!
Nu vraag ik je??
Mijn vriend is verdorie geen watje dat hij daar in zou trappen als ie zelf niet wilde, pppfffffffffffffffffff
Hoe durft ze..........
Maar ik denk dat ze dat niet van zichzelf heeft, dat is haar ingefluisterd, zij is namelijk niet zo slim................... :shock:

Het GoKken gaat niet zo goed, ik ben een paar ons aangekomen ipv afgevallen..................
Maar ik blijf moed houden hoor.............. :D
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 29-05-2011 20:58

Hallo allemaal weer...............

Ik ben inmiddels verhuisd en door alle toestanden en sjouwen ben ik mooi ruim 6 kg afgevallen.

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk te GoKken maar het ging niet altijd goed.
Maar toch ben ik al heel blij dat ik weer afval!

Mijn kersverse husband is al 15 kg afgevallen, omdat hij van de homeopaat alle zuivelproducten moest laten staan en daardoor hij heel veel klust natuurlijk! Het bevalt hem goed, en wil meer kilo's kwijt, dus wij gaan gezellig nog een tijdje door, ahhahahahahahah
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 07-11-2011 11:06

Hier weer even een update van mij............

Ik lees vaak wel even mee, maar heb de lust en durf niet meer, om te reageren!

Het lukt me namelijk niet!

Ik zit in een behoorlijke dip en moet deze week naar de Neuroloog, ze gaan kijken of mijn klachten niet komen door een niet aangeboren hersenletsel.
Ik heb nml. in mei 2001 7 a 8 klappen met een klomp op mijn hoofd gehad en was toen bijna dood. Daarna ging er van alles fout, en werd er gedacht aan Borderline. Weer later aan een PTSS en doordat mijn klachten, ook na EMDR behandelingen, gedeeltelijk blijven bestaan, willen ze nu dus kijken of ik geen blijvend letsel heb opgelopen toen.

Al met al een hoop trubbel.

Ik ben niet aangekomen, dat niet, maar afvallen lukt me dus echt niet en ik ben er ook niet echt mee bezig!

De psycholoog zegt ook: Alles op zijn tijd.
Straks lukt het misschien wel............

Laten we dat dan maar hopen hè!

Het ga jullie goed!
*
*
Afbeelding

Cabogirl
Berichten: 3304
Lid geworden op: 25-11-2010 19:49

Bericht door Cabogirl » 07-11-2011 12:02

Lieve Doortje,

Niet meer durven? Er zijn hier echt meer mensen die de mist ingaan hoor, ikzelf ook.
Wat heb je veel meegemaakt joh! Ik wens je veel succes bij de neuroloog.
Het is ook heel fijn om hier van je af te schrijven hoor. Het hoeft niet alleen over gokken te gaan.
Succes hoor!
Afbeelding
05-'02 maagband 116 kg
11-'10 start GOK 82,3
01-'16 gastric bypass 97,7
Mijn Dagboek

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 07-11-2011 12:08

Nou nu maar hopen dat het bij de neuroloog iets is wat goed te behandelen valt!
En de neuroloog heeft gelijk: alles op z´n tijd.
Veel succes deze week.

Gebruikersavatar
lieneke
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-01-2010 19:05

Bericht door lieneke » 19-11-2011 14:03

Wat een pech allemaal, hopelijk komt er iets uit waar je weer mee verder kunt, en dat je niet afgevallen bent maar ook niet aangekomen is toch ook al heel veel winst, je moet maar zo rekenen alles op z'n tijd we leven met je mee. groet Lieneke

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 15-07-2015 14:28

Goedemiddag! Hier ben ik weer...........het is lang geleden en ik ben inmiddels gegroeid tot zo'n 107 kg. Heel veel trubbels, ik word er gek van!
Kom ik vorige week bij de Huisarts is Duitsland en bleek ik hoge bloeddruk te hebben en ook mijn bloedsuikerspiegel was veel te hoog.
Moest vandaag terug komen en hij bleek nog net zo hoog te zijn.......
heb Metformin Lich 500 mg voorgeschreven gekregen en moet op mijn suiker en zout letten.
Toch maar weer GoKken..........maar nu MOET het wel........voel me niet lekker.
Door de klachten die ik heb, vergeetachtigheid enz. is het moeilijk, kan haast niks onthouden en als ik lees, moet ik het soms 2 of 3 keer doen voor ik het begrijp.......Heb het Basisboek en het 1e Kookboek en ga samen met mijn man zo dadelijk kijken wat we moeten gaan kopen en dan morgen gelijk beginnen.
Ik heb de bibbers.........
*
*
Afbeelding

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 15-07-2015 22:44

Succes met de herstart, je kunt het en het moet, zeker voor je gezondheid.

Toi, toi, toi.

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 15-08-2015 08:46

Hallo, ik ben terug van een weekje vakantie aan zee, en ben toch afgevallen! ;)
1.1 kg om precies te zijn!!
Ik had donderdagavond in het koolhydraat-uurtje 2 kleine magnums op, omdat ze op moesten, maar dat beviel me niet zo goed, werd weer akelig, dus te veel suiker denk ik......... :?
Voor mij geen magnums meer, of ze nu groot of klein zijn, pffffffffff.
Verder voel ik me goed! :D

Dinsdag weer terug naar de huisarts.
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 22-08-2015 23:44

Goh, ik ben donderdag naar de HA geweest, en was volgens zijn weegschaal in totaal 5.5 kg afgevallen.
Inmiddels is er weer 0.6 kg vanaf, dus ik ga als een speer, en ik voel me goed!
Maar de weegschaal van de HA is anders als die van mij, dus heb ik terug gerekend en kom dan uit op een begingewicht van 108.4 kg en geen 110 kg zoals bij de dokter..........
Ik houd vanaf nu mijn weegschaal aan, anders kom ik in de war! :D

Mijn bloeddruk was goed, mijn bloedsuikerspiegel was goed, hij was helemaal blij, en ik ook natuurlijk!!!!

Hij heeft zelfs opgeschreven welk eetplan ik doe, volgens mij gaat ie dat wel opzoeken, zo is ie wel!

Ik ben heel blij met mijn Duitse huisarts, vind hem veel meer betrokken als de Nederlandse, die is erg arrogant en luistert niet eens! :?
*
*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Goed bericht!!!

Bericht door Yvonne Lemmers » 23-08-2015 13:33

Goh, ik ben donderdag naar de HA geweest, en was volgens zijn weegschaal in totaal 5.5 kg afgevallen.
Inmiddels is er weer 0.6 kg vanaf, dus ik ga als een speer, en ik voel me goed!
Maar de weegschaal van de HA is anders als die van mij, dus heb ik terug gerekend en kom dan uit op een begingewicht van 108.4 kg en geen 110 kg zoals bij de dokter..........
Ik houd vanaf nu mijn weegschaal aan, anders kom ik in de war! Very Happy

Mijn bloeddruk was goed, mijn bloedsuikerspiegel was goed, hij was helemaal blij, en ik ook natuurlijk!!!!

Hij heeft zelfs opgeschreven welk eetplan ik doe, volgens mij gaat ie dat wel opzoeken, zo is ie wel!

Ik ben heel blij met mijn Duitse huisarts, vind hem veel meer betrokken als de Nederlandse, die is erg arrogant en luistert niet eens!
Goed bericht dus Doortje. (y) :lol: :lol:

In een eerder bericht schreef je:
Toch maar weer GoKken..........maar nu MOET het wel........voel me niet lekker.
Je bent nu voor de derde keer begonnen met GOK.
Drie keer is scheepsrecht moet je maar denken.
Blijf vastberaden doorgaan met GOK en onthoud je goede gevoel nu. Nooit meer terug naar slecht voelen en slechte bloedwaardes.

Succes verder met GOK, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelene en eet smakelijk.

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 24-08-2015 12:24

Bedankt Yvonne! :D
Alleen ligt het 'goed voelen' niet alleen aan mijn eetpatroon helaas......... :?
Ik heb veel stress en het is belangrijk dat ik dat van me af leer schudden!
Maar daar ben ik >> onder begeleiding << nu ook mee bezig, en hopelijk lukt dat dus ook! (y)
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 02-09-2015 12:33

Deze week ging het wat slechter, ben ook maar 0.4 kg afgevallen......
Heb op 2 dagen tijdens de lunch 'n broodje gegeten omdat het niet anders kon, ik was niet thuis..... :?
Geestelijk gaat het niet zo goed, maar ik heb a.s. vrijdag een afspraak staan met mijn therapeute. Krijg een healing en een edelsteen, die mij verder kan helpen. :D
Ik ga met goede moed verder......... (y)
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 08-09-2015 23:35

Voel me geestelijk nog steeds niet best, maar ben nu toch al 7.4 kg kwijt en vind dat natuurlijk te gek!
Ik ga zo natuurlijk gewoon door, want ik wil niet nog een keer 's avonds zo ziek worden als na het eten van 'n Magnum om 16.00 u
Ik merk dat mijn bovenbenen, armen en buik losser zijn, er begint vet te verdwijnen, hoera! :D
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 23-09-2015 23:26

Ik blijf leuk afvallen, weeg nu 99,8 kg, hiep, hiep, hoera! :D
Maar ik begin mijn fruit te missen. De fruit op de schaal roept me steeds toe: Neem me aub, neem........ :lol:
Mijn lijf kan me niet bijhouden, ik wil zoveel en het lukt niet!
Na 2 dagen fanatiek Nordic Walking heb ik al zo'n pijn in mijn heupen, dat ik bijna niet meer op of neer kan.........
Nu weer gezellig 2 dagen met de hond gewandeld, en met zo'n werpstok de bal gegooid, en nu weer een pijnlijke schouder, pfffffffffffff.
Ik word er zoooooo moe van! :?
Suikerwaarde was goed zei de assistente, ze hadden mijn bloed ook opgestuurd, en ik mocht bellen voor de uitslag....6.5 = dus oké!
Ga zo door, zei de HA! (y)
*
*
Afbeelding

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 28-09-2015 12:01

En wéér een kilo eraf.......gaat lekker zo....... :D

Fruitdip is weer voorbij........ (y)
Ik weet dat ik op de goede weg zit, dus gewoon doorgaan............. applaus
*
*
Afbeelding

Mariëtte67
Berichten: 159
Lid geworden op: 16-09-2015 11:05

Bericht door Mariëtte67 » 28-09-2015 12:05

Hoi Doortje,

Ik weet niet of je al een dagboekje heb aangemaakt, je plaats nu je berichtjes in het voorstel topic wat ook zichtbaar is voor niet leden.
Mariëtte's dagboek


13-09: 78,0 10-10: 73,4 2-12:70,9
20-09: 75,5 17-10: 75.3 6-12:70,2
27-09: 73,6 24-10: 74.3
04-10: 74,0 31-10: 72.2

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 29-09-2015 23:57

O, hihihi, nee....dat wist ik niet........... :oops:
*
*
Afbeelding

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 01-10-2015 18:06

Fijn dat t goed met je gaat Doortje !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Doortje58
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-02-2010 09:40

Bericht door Doortje58 » 17-10-2015 17:03

Hoi Yeppe, ja ik ben ook blij! :D

Ik ben nu net een dagboek aan het aanmaken! Ik ga daar verder!! (y)
*
*
Afbeelding

Plaats reactie