Rianne (42) Niet om af te vallen, maar voor meer energie

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-10-2009 14:39

Rianne (42) Niet om af te vallen, maar voor meer energie

Bericht door Rianne » 08-11-2009 10:44

Hallo allemaal,

Ik ben Rianne, 42 jaar en heb vanaf 1997 behoorlijk wat operaties en gezondheidsklachten gehad. Ik ben daar aardig van hersteld maar de grootste klacht bleef toch moe, moe, moe. En wat heb ik daar niet voor geprobeerd. Zonder dat het hielp. Bloedonderzoeken waren prima. (geen suiker, geen pfeiffer, geen ziekte van lyme, geen vitaminegebrek...).

Toen kreeg ik zo'n 6 weken terug het advies om eens de koolhydraten te laten staan. Ik was erg sceptisch maar aangezien het makkelijk en kosteloos was om dat eens uit te proberen heb ik het toch gedaan. En tsja, ik kan het nu nog steeds moeilijk geloven maar binnen 48 uur dacht ik al 'dit voelt niet verkeerd' en na een week had ik ineens gewoon energie. Fris wakker worden, geen middagdutje meer doen en dan in de avond toch pas na tienen in bed?!? Ongelofelijk.

Helemaal enthousiast ging ik zoeken op internet naar meer informatie en vond ik gelukkig Yvonne's boek. Veel van geleerd en goede info opgedaan. Nu heb ik me ook geregistreerd op het forum.

Ik ben op een goed gewicht en doe het programma dus absoluut niet om af te vallen, maar ik ben nu aan het leren hoe en wat koolhydraten met mijn lijf doen. Ik zoek nu het stramien wat bij me past en hoop op het forum steun te vinden.

Voor mij betekent eten met grip op koolhydraten een wereld van verschil in levenskwaliteit!!

janine59
Berichten: 1069
Lid geworden op: 26-10-2009 08:46

Bericht door janine59 » 08-11-2009 11:43

Welkom Rianne!
Wat een bijzonder verhaal weer. Ik hoop dat je je goed blijft voelen.

Gabi
Berichten: 295
Lid geworden op: 30-10-2009 15:40

Bericht door Gabi » 08-11-2009 18:12

Hallo Rianne,
Welkom hier.....!!
Groetjes Gabi
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Join the club

Bericht door Yvonne Lemmers » 08-11-2009 22:08

Hallo Rianne,

Join the club!

Ik ken inmiddels al aardig wat mensen in mijn nabije omgeving die zeker niet dik zijn maar een enorme energieboost gekregen hebben van een eetpatroon met weinig koolhydraten.

En dat jij nu je eetpatroon gaat zoeken wat het best bij je past en waar je je goed bij voelt is alleen maar aan te moedigen.
Jij zit tenslotte in fase 2 (opgewicht blijven) en daar kun je wat creatiever met koolhydraten omgaan. Zoek het stramien wat bij je past!!!

Weet je gesteund door het forum.
Inmiddels zijn er al vele bruikbare koolhydraatarme recepten hier op dit forum geplaatst.
Ook de dagmenu's die vooral bij de dagboeken vermeld worden zijn de moeite van het bekijken waard.
Misschien dat jij zelf ook een dagboek aan kunt maken waar je jouw bevindingen kunt beschrijven.
En zit je nog met vragen, schroom ze dan niet te stellen... daar is dit forum voor!
Je zult er veel van opsteken.

Eet lekker en geniet van je energie!

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 09-11-2009 10:26

Hartelijk welkom Rianne en veel succes met het vinden wat voor jouw lijf het beste is.

Gebruikersavatar
anja
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-10-2009 23:09

Bericht door anja » 09-11-2009 10:35

Welkom hoor!

Hopelijk vind je je energie terug!
Ik denk het wel! :D
Heel veel suc6.
Gr.Anja

Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-10-2009 14:39

MEER VOORDELEN!

Bericht door Rianne » 10-11-2009 14:33

Bedankt voor jullie welkom!

Ik wil nog even kwijt dat er voor mij meer voordelen zitten aan deze
Grip Op Koolhydraten manier van eten.

Allereerst natuurlijk de ongekende energie die het me brengt.

Maar ik was zeker koolhydraatverslaafde merk ik nu.
De continue behoefte die ik had om 'iets te snacken' is weg: Ik leefde van peperkoek naar broodje naar de volgende koolhydraatrijke hap. Ik heb de voorraadkast uitgeruimd en stond verbaasd van de tassen vol koolhydraten die eruit kwamen (en ik van veel producten maar denken dat ze gezond waren).
Nu heb ik rust in m'n eten met een gevoel van verzadiging. Ik denk niet meer zoveel aan eten.

En dan eet ik zo lekker nu. In het begin was ik zelfs wat bang om juist aan te komen: Mayonaise, roomboter, lekkere belegen kaas en griekse romige yoghurt op het menu? Ik vreesde dat de kilo's erbij zouden vliegen. Maar nee hoor! Ik eet nu heerlijk, voel me lekker verzadigd en ben na 7 weken zelfs een kilo kwijt. (niet echt nodig, maar toch wel weer leuk :D)

Ik vind het ook belangrijk om zoveel mogelijk puur te eten zonder kunstmatige toevoegingen. Daar lette ik toch al op, zoveel 'kant en klaar' in de supermarkten. :shock:

Gelukkig zijn koolhydraten niet helemaal verboden. Nu alleen nog uitvinden wanneer welke koolhydraten voor mij passen. Maar dat gaat me met behulp van de extra info op dit forum vast prima lukken!

Gebruikersavatar
marrie
Berichten: 53
Lid geworden op: 12-10-2009 17:36

Bericht door marrie » 10-11-2009 18:48

Hallo rianne welkom en suc6,
groetjes marrie :D

Gast

Bericht door Gast » 01-12-2009 15:55

Welkom, Rianne! Wat geweldig dat eten met grip op koolhydraten een wereld van verschil in levenskwaliteit voor je maakt!

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 01-12-2009 18:41

Hoi Rianne, wat geweldig dat Yvonne dit voor ons heeft uitgedokterd he! Wat een lextra evensvreugd krijg je erdoor...
Veel eetplezier!
Wie niet waagt, die niet wint!

Plaats reactie