Riet (56) 10 kg kwijt en WEG MET DE PIJN! (fibromyalgie)

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobinebreen
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-07-2009 10:36

Riet (56) 10 kg kwijt en WEG MET DE PIJN! (fibromyalgie)

Bericht door jacobinebreen » 10-10-2009 11:54

De ervaringen van mijn buurvrouw/vriendin zijn te mooi om jullie te onthouden. Ik heb haar gevraagd een stukje voor het forum te schrijven.

Ik ben Riet, 1,72 lang, 56 jaar, echtgenote, moeder en oma.
Sinds 2001 heb ik last van allerlei pijnklachten en in 2002 werd fibromyalgie vastgesteld. Dat betekent voor mij een leven met pijn en vermoeidheid.
In 2004 volgde een ziekenhuisopname vanwege hartklachten en hoge bloeddruk, dus medicijnen slikken. De afgelopen jaren ben ik steeds aangekomen en diverse pogingen om af te vallen zijn op niets uitgedraais. En zo was mijn gewicht gestegen tot boven de 100 kg. Langzaam aan ging ik proberen te leven met de gedachte dat mijn lichaam wel niet meer zou veranderen en ik in de nabije toekomst ook wel diabetes type 2 zou krijgen.
Totdat...................... ik deze zomer bij Jacobine kwam en zij de inmiddels historische woorden sprak:"Ík weet een dieet voor jou waarbij je mayonaise mag eten". ( ik ben nl. dol op mayo).
Het leek me wel wat, maar eerlijk gezegd had ik er weinig vertrouwen in. Toch ben ik me erin gaan verdiepen en jawel hoor, de knop ging om.
Eerst ben ik gestopt met suiker eten, dus niet snoepen en op 27 juli heb ik me officieel gewogen, 102,5 kg. Nadat ik gestopt was met suiker begon ik me al gelijk beter te voelen en had minder pijn.. Dus werd ik steeds meer gemotiveerd. Na de vakantie ben ik helemaal volgens het boek van Yvonne gaan eten, wat op zich helemaal geen opgave is. Ik eet heerlijke dingen, heel gezond en met veel variatie.
Inmiddels ben ik 10 kg kwijt, maar dat is niet het belangrijkste. Ik voel me prima, slaap beter en heb geen last meer van die verlammende vermoeidheid. In september ben ik maar 1 keer naar de fysiotherapie geweest, terwijl ik de afgelopen 8 jaar iedere week ging.
Ook ben ik kunnen stoppen met het slikken van diclofenac. Af en toe neem ik een paracetamol, mar dat moet kunnen vind ik, iederen van 56 jaar voelt weleens iets.
Ik ben van plan om volgende week naar mijn huisarts te gaan om daar de loftrompet over dit dieet te gaan opsteken. En om te vragen de medicijnen voor de hoge bloeddruk te verminderen.
Voor mij is dit gewoon een wonder, wat ik graag aan iederen die het maar wil horen door wil geven!
Zeker aan alle fibromyalgie patienten.
Ik weet niet hoeveel ik nog wil afvallen, dat vind ik ook niet zo belangrijk.
Dat ik me zo goed voel is het allermooiste!
Jacobine en Yvonne heel veel dank.

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 10-10-2009 12:45

Wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super he? Dit is ook supergoed vol te houden en inderdaad je voelt je beter, slaapt beter enz.enz.
Er zullen steeds meer van deze verhalen bij komen en zonder dure dieeten enz.enz maar eindelijk weer lekker kunnen eten.
Heel veel succes en het zou leuk zijn als je ook af en toe eens wilt schrijven om ons op de hoogte te houden van je vorderingen.
Geweldig.
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 10-10-2009 16:32

Zo, da's ff heftig! Jacobine, wens Riet namens mij maar heel veel succes en misschien wil ze hier ook wel een dagboekje starten?

We moeten toch met zijn allen een manier vinden om dit in de publiciteit te krijgen meiden!!!! Laten we gaan brainstormen en iets op touw zetten, als het Sonja is gelukt moet het Yvonne zeker lukken, da's ook nog eens een blijver!
Wie niet waagt, die niet wint!

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Kriebels

Bericht door Y. Lemmers » 10-10-2009 16:57

Lieve mensen,
Ik krijg de kriebels... door al jullie verhalen besef ik hoe goed mijn programma is.... haha
Ik voel me vereerd, gevleid!
Maar vergeet niet, JULLIE DOEN HET HELEMAAL ZELF!
Waanzinnig hoe Riet opgeknapt is! Heb ik zelf destijds ook ondervonden, zie mijn verhaal in het boek.

En nog een verzoek...
Publiciteit is prima... maar laat mij liever op de achtergrond... genieten van mijn huidige leventje... want de weg begaan zoals Sonja... geen haar op mijn hoofd die er aan denkt!

Dat het programma en daarmee koolhydraatbeperkt eten een succes gaat worden is prima! Er zijn al diverse gewichtsconsulentes, diëtisten, lijnstudio's die mijn programma gaan draaien. Dit doen ze in eigen beheer, gewoon via het boek en zij doen de begeleiding, zorgen dat mensen IN DE FLOW blijven!
En dat is prima.

Een eenmalig optreden ter promotie van mijn boek in DWDD of Pauw en Witteman zie ik nog wel zitten, maar veelvuldig mijn hoofd in beeld... liever niet.
Onze dorpsgenoot presentator Jochem van Gelder kan alleen maar in Beneden-Leeuwen ongestoord zonder pet rond lopen.
En de hele dag alleen maar over eten en afvallen praten... er is nog zoveel meer te beleven op deze wereld.

Dus maak reclame voor mijn eetwijze zoveel als je wilt!
Daar worden we met zijn allen beter van.

Hoef ik niet met pruik over straat...
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

kaatjekat
Berichten: 515
Lid geworden op: 18-08-2009 12:47

Bericht door kaatjekat » 10-10-2009 18:42

Haha... ik wil jou ook helemaal niet de publiciteit inpraten hoor Yvonne, het lijkt mij ook niks als je leven wordt geleid door 'de bladen' zal ik maar zeggen, maar je methode verdient het wel. :wink: Je hebt zulk leuk haar, laat die pruik maar zitten!
Wie niet waagt, die niet wint!

Plaats reactie