Guusje (57) Afvallen als je niet kunt bewegen.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Guusje (57) Afvallen als je niet kunt bewegen.

Bericht door gubetje » 10-09-2009 22:19

Hallo, Ik zal me eens gaan voorstellen. Ik kan gelukkig nu op dit forum komen, waar ik erg blij mee ben,
Ik ben Guusje, 57 jaar jong, momenteel beweeg ik me zoveel mogelijk in bed, en iedere dag naar buiten in de scootmobiel om 20 oktober geopereerd te worden aan een knie, waarvan de prothese aan het loslaten is. Ter aanvulling, zal ik even neerschrijven, wat er aan mijn lichaam allemaal niet deugt.
Als kind werd ik geboren met knieen, waarvan de kom te klein was voor de knieschijf en hij dus regelmatig uit de kom ging. Waardoor ik als meisje van 4 jaar al wist hoe ik de knieschijf in de kom moest zetten. Gedurende mijn leven vaak geopereerd aan de knieen en op mijn 54ste als2 knieprothesen. Verder heb ik allerlei afwijkingen aan handen en voeten, waar ik ook al vaak aan geopereerd ben. Daarnaast heb ik syndroom van sjogren, een rheumatische aandoening, waarbij je vooral veel last hebt van droge ogen, waarvoor ik al jaren druppels gebruik.
Door al dit soort afwijkingen kan ik nauwelijks lopen, wat wil zeggen geen afstanden en daarom is niet steeds zwaarder worden voor mij superbelangrijk, maar ook moeilijk om vast te houden.
Dat dit ook van binnen stress geeft, lijkt me duidelijk. Ik wil nog heel veel, maar mijn lichaam beperkt me en toch kan ik van mezelf zeggen, dat ik altijd probeer te kijken naar de lichtpunten in mijn leven en dat zijn er veel. Ik heb 2 prachtige zoons, 1 lieve schoondochter, 1 kleinzoon en 1 kleindochter en daarnaast nog lieve ouders en geweldige broers en zussen.
Ik heb jarenlang herbalife gegeten, maar de shakes kwamen mijn neus zowat uit en was al een paar jaar zelf wat aan het onderzoeken, wat voor mij het beste zou zijn.
Ik was er al wel achter, dat koolhydraten de boosdoener waren. Tja, wat doe je, als je veel moet zitten, niet kunt sporten , alleen woont, en dan af en toe zin hebt in iets lekkers. En daarna dan moe zijn, moe, niet te geloven. Dus was de laatste tijd al wat aan het experimenteren geslagen en dacht, het zou toch fijn zijn, dat er een boek was, waarin ik precies wat tips en maaltijden zou kunnen vinden. Tja en toen zei een vriendin van mij uit Horssen, ik heb een boek, en dat is zo goed, ik ben ook al wat kiloos kwijt. Ik had het boek gezien en dacht, ja dit is precies waar ik ook op uitgekomen ben. Als ik zo ga eten, ga ik me beter voelen.
Zelf al een beetje aan de slag gegaan, maar zaterdag kwam dan eindelijk het boek en inderdaad het wordt mijn bijbel voor voeding, dat kan ik verzekeren.
Ik voel me beter, meer energie en centimeters verdwijnen al. Ik wil graag voor mijn operatie op 20oktober 10 kilo kwijt zijn en ik heb er vertrouwen in, dat dat gaat lukken oop deze manier. En als het lukt, zou het zoiezo al fijn zijn voor alle mensen, die weinig kunnen bewegen, dat er iets werkt ook voor hen. Ik kan het verhaal nog veel langer maken, maar laat het hier even bij. Anders wordt het misschien een saai verhaal.
En als jullie vragen hebben, stel ze maar.
IK zal hier veel te vinden zijn,want ik weet nu al, dat deze omslag voor mij van levensbelang is. Groetjes en iedereen succes gewenst.
Liefs van mij.
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Y. Lemmers
Berichten: 145
Lid geworden op: 10-12-2007 20:06

Welkom op het forum

Bericht door Y. Lemmers » 16-09-2009 10:40

Hallo Guusje,

Welkom op ons forum.
Ik hoop dat je veel steun kunt vinden hier.
Fantastisch dat je zo enthousiast bent en dat je hét gevonden hebt.
Geweldig toch dat je door andere voeding je ineens zo anders kunt voelen! Terwijl de kilo's er zeker nog niet af zijn.

Guusje, heel veel succes en laat regelmatig wat van je horen.
Je kunt een voorbeeld voor velen zijn!
Geniet van de energie die je gekregen hebt.

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin.
Wel super dat je het verdriet niet weggegeten hebt maar jezelf onder controle hebt weten te houden.
Dat belooft wat voor de komende tijd... jij hebt je vuurdoop al gehad!

Zet 'm op!
Groetjes,
Yvonne Lemmers

VAN KOOLHYDRATEN KRIJG JE HONGER.
Zegt het voort, zegt het voort...

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 10-01-2011 17:03

2010 is een zwaar heel zwaar jaar geweest.
Ik heb toen proberen te gokken, ging even goed, maar had teveel stress en ging de fout in.
Ik heb dat jaar ook mijn 2 beste vriendinnen door de dood verloren en mijn kat van 18 jaar oud. Daarnaast kreeg ik te horen, dat ik niet meer mocht lopen en ondertussen probeerde ik af te vallen. Wat dus niet goed ging. Ik heb de rest van het jaar genomen om te proberen in de rust te komen , zodat ik weer verder kan.
En ben dus vorige week begonnen, dacht ik moet radicaler, dus dan dr. frank, maar ontdekte in die week dus, dat dat niet mijn ding is. Ik hoef mezelf niet moeilijker te maken , dan nodig is.
Ben wel behoorlijk afgekickt van de koolhydraten, dus dat helpt.
Maar gokken is het voor mij. Ik wil echt 30 kilo kwijt, maar laat ik beginnen met 5 kilo. En dat is dan mijn eerste mijlpaal.
Yvonne misschien is het mogelijk om dit berichtje te koppelen aan het bovenstaande. En dan wordt dit mijn verhaal en begin ik dus helemaal opnieuw en de rest kan weg.
Ik zal dan ook nieuwe dieetticker aanmaken. Ik was wat kiloos bij gekomen, dus begin nu bij 120 kilo en wil graag naar 90.
Iedereen veel succes. Groetjes van Guusje
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 10-01-2011 17:12

wauw dat is niet nix zeg... 2010 rotjaar... 2011 jou jaar :wink: en met GOK moet dat zeker lukken :lol:
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Gebruikersavatar
iko
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-10-2009 11:39

Bericht door iko » 10-01-2011 22:47

Hallo Guusje,

Wat een verhaal! poehhh!!
Ik wil proberen je een hart onder de riem te steken...
Ik heb de afgelopen 14 maanden voor dezelfde opgave gestaan als jij, ook ik heb een heel groot deel van die tijd niet echt kunnen bewegen/lopen. Problemen met m'n benen, maar met een heel andere oorzaak.
Je weet dat, als je wilt afvallen, je dan én je voedingspatroon moet veranderen én "meer in beweging" moet komen. Heel frustrerend als je het grootste deel van de tijd zittend, moet doorbrengen!
Toch ben ik, net als jij nu, die uitdaging aangegaan! Ik ben begonnen met me op te geven voor een 'medisch zwemprogramma'. Drie kwartier aangepast bewegen in het water... in het water kun je dingen die je op het droge niet kan! Dat is niet alleen een heerlijke ervaring en geeft weer zelfvertrouwen, maar was ook een 'uitje', wat heel erg welkom is als je niet mobiel bent! Ik weet niet of dat voor jou een optie is?
Intussen heb ik me vastgebeten in het veranderen van m'n eetgewoonte. En het is me gelukt... ik ben er nog niet, maar het grootste stuk heb ik erop (eraf dus :wink: ) zitten!
Het kán dus!! Het gaat ook jou lukken! Zeker met hulp van dit forum, dit warme bad!
Ik ga je volgen...

Heel veel succes en lieve groeten
Ineke
'turn your cant's into cans and your dreams into plans'....

yeppe
Berichten: 9826
Lid geworden op: 05-03-2010 09:34

Bericht door yeppe » 10-01-2011 22:51

Heel veeel succes Guusje !
Met Gokken van eetLUST naar eetRUST .
Mijn dagboek
20 Kg afgevallen dankzij Gok .
https://instagram.com/p/BDqSOThsHW5/

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 10-01-2011 23:06

Pfft, wat een moeilijk jaar is het geweest voor jou, heel positief dat je nu de draad met GoK weer gaat oppakken.

Ik wens je heel veel succes hiermee en ga je volgen.

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 11-01-2011 08:44

Dank je wel voor jullie lieve antwoorden.
Wat betreft bewegen is voor mij helemaal een moeilijk verhaal,omdat het klinkt raar mijn prothese in mijn linker been los gaat zitten als ik meer beweeg. Dit omdat mijn spieren in dat been het niet meer doen, nadat er 20 jaar geen gewricht in dat been gezeten heeft en ik dus met een stijf been door het leven ging. Nu kan ik het dus gelukkig wel buigen, maar lopen heb ik moeten inleveren. Heb sinds kort een hondje en ik probeer nu dagelijks 2 x een rondje te lopen met haar met mijn rollator.
Ik voel me daar goed bij, maar moet nog wel naar mijn orthopaed om te vragen of ik daarmee het proces niet versnel. Want in mijn geval kunnenn ze dus niet meer opereren, omdat dat al teveel gebeurd is in mijn leven. Maar met het gokken,wat ik nu 9 dagen doe, voel ik me in ieder geval al weer veel beter en ik ben overtuigd dat de kilootjes ook gaan volgen.
Ik ga denk ik wel weer een dagboek bijhouden, want dat stimuleert denk ik ook. Heel veel succes allemaal.
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Carla!
Berichten: 8124
Lid geworden op: 25-10-2009 20:14

Bericht door Carla! » 11-01-2011 10:00

Wat leuk dat je ook een hondje hebt, zelf heb ik een klein dwerg teckeltje van 2 1/2 jaar.

Ligt nu heerlijk in haar mandje, heeft een ontzettende hekel aan regen en wil dan bijna niet naar buiten.

Zie hier ook wel mensen met een scootmobiel en een hondje dat dan ook mee gaat rijden op de voetenplank, is nog heel gezellig om te zien ook en de beestjes vinden het ook wel leuk als ik dat zo eens bekijk.

Het moet maar snel wat beter weer worden kun je er wat meer op uit gaan, prettige dag verder.

Gast

Bericht door Gast » 26-02-2011 10:54

ben je in 9 dagen 6 kg afgevallen?Begrijp ik dat goed?
Tjemig, als dat waar is dan geeft dat de burger moed.
Wens je heel veel succes en ik blijf je volgen.
Liefs, punkylady

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 26-02-2011 11:04

Nee hoor, die 7 kilo heb ik gedaan in zeg maar ongeveer 2 maanden.
Maar dan nog ben ik er heel tevreden mee.
Ik ga nog wel eens de fout in hoor en de laatste tijd ook niet meer mijn dagboekje bijgehouden.
Maar ik heb ook veel meer rust nou in mijn lijf. Dus dat is heel bijzonder.
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Sifra
Berichten: 3330
Lid geworden op: 04-03-2010 14:10

Bericht door Sifra » 26-02-2011 11:51

Nou ik vind 7 kilo in 2 maanden ook een hele prestatie.
Veel succes verder.

Gast

Bericht door Gast » 26-02-2011 18:00

jemig 7 kg in 2 maanden.
Ik hoop dat ik dat ook over 2 maanden kan zeggen. :roll:
Maar ook al gaat het iets langzamer, als er maar resultaat is en ik mij beter zal gaan voelen.
Ik moet zeggen dat ik nu echt wel uitkijk naar het avondeten.
Moet me alles nog even eigen maken en verdiepen in hoe een maaltijd er uit mag zien en wat ik doe met die tussendoortjes(trek)
Zal wel komen denk ik, er is ook zoveel te lezen :wink:
fijn weekend met warme groet van punkylady

Gebruikersavatar
gubetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 04-09-2009 18:11

Bericht door gubetje » 06-11-2011 12:55

Tja en nu is het dan november 2011 en weer een zwaar bewogen jaar.
W. ik at kiloos er aan dus ook, en nu ga ik proberen de kombinatie weight watchers en gokproof. Volgens mijn berekeningen kan dat erg goed gaan en dan heb ik tenminste nog iets om me aan vast te houden, dus als ik niet boven die punten uitkom en de punten aan koolhydraatarme produkten besteed moet het lukken.
Dit jaar hebben we te horen gekregen, dat mijn schoondochter van 32 ongeneeslijk ziek is. Ze heeft uitgezaaide borstkanker en sinds juni iedere week 3 chemokuren gehad in antonie van leeuwenhoek ziekenhuis, dus veel zorgen erbij, vooral omdat de kindjes pas en 7 zijn. Maar ze is gelukkig heel positief en mijn zoon ook en dat is plezierig.
En ik, ik hoef niet slank te worden, maar wil zeker nog wel wat jaren mee. In Juni word ik 60 en ik wil heel graag dan wat afgevallen zijn. Het klinkt ongeloofwaardig, want ik heb het al vaker gezegd. Maar hoe gek het ook klinkt, ik zit wel goed in mijn lijf. Ok ik ga mijn best doen
]Afbeelding

Dag aan dag draagt Hij je

Gebruikersavatar
jellie
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-06-2011 11:49

Bericht door jellie » 06-11-2011 19:51

Wat heftig allemaal. Ik wil je gewoon heel veel sterkte toewensen.

Plaats reactie