Janneke (31) de stoppen met roken kilo's

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janneke86
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-04-2018 13:14

Janneke (31) de stoppen met roken kilo's

Bericht door Janneke86 » 25-04-2018 20:10

dag Allemaal,

Mijn naam is Janneke, ik ben 31 jaar en woonachtig in het hoge noorden. In 2010 heb ik een gastric bypass ondergaan waarna ik 70 kg afgevallen ben. Ik woog destijds 155 kg en uiteindelijk 85 kg. Tot voor 3 jaar geleden kon ik mijn gewicht prima handhaven, ik werk(te) als verpleegkundige op een verpleegafdeling, wat betekende dat ik veel liep. Ik heb dan ook niet echt gesport in die jaren(wel de sportschool gesponsord ;-).
Totdat ik 3 jaar geleden in opleiding tot dialyseverpleegkundige ging, en op de dialyse liep ik veel minder. Wat al snel resulteerde in een gewichtstoename van 7 kg. Nou ja dat was op zich niet een ramp, alle collega's zijn het eerste jaar gegroeid dus het hoorde er wat bij. Maar goed na een gastric bypass ben je toch bang dat het weer de 'verkeerde' kant op gaat. In 2016 kregen we te horen dat er niet meer gerookt mocht worden op het terrein vanaf jan 2018, vele collega's zouden per 1 jan 2018 stoppen, ik besloot mede doordat ik wat lich. klachten kreeg gelijk te stoppen. En ja hoor na het stoppen met roken nog maar eens 7 kg er bij.

Nou heb ik ook wel een bonusprobleempje, namelijk dat ik geboren zonder schildklier. Toen de fabrikant Thyrax even niet goed had nagedacht over de verhuizing naar een andere fabriek en dus een productiestop, moest ik noodgedwongen overstappen naar een ander middel. Tsjonge jonge wat een ellende, niet in te stellen op de Euthyrox. Althans in 2016/2017 weinig tot niet. Dit met gevolg dat de medicatie niet voldoende werkte en ik dus eigenlijk een trage chemische schildklierfunctie had in die 2 jaar. Wat volgens mijn internist, en dat wist ik zelf natuurlijk ook wel, geresulteerd heeft in de toch wel redelijk snelle gewichtstoename.

Afijn, om een lang verhaal kort te maken, 14 kg in 2 jaar aangekomen en er niet af te krijgen.

Nu ben ik op het punt dat ik het zat ben en eens wou kijken wat ik kon doen. Mijn hele leven heb ik alle diëten die er ongeveer zijn geprobeerd of onderzocht. En eigenlijk wil ik niet meer op dieet. Dus moet ik een levensstijl aanpassing doen die ik me goed eigen kan maken.
De portiecontrole is geen probleem daarvoor werkt de gastric bypass nog goed genoeg maar de lekkere hapjes/snackjes/koekjes/chips et cetera zijn wel een probleem.

Wat ik de laatste jaren bemerk is dat ik na het eten van iets suikerrijks een soort hypoachtig gevoel krijg. Zweten/trillen/duizelig, gewoon niet lekker en het gevoel daarna is om dan iets zoets te gaan eten om het weer goed te krijgen. Maar ja dan kom je in zo'n vicieuze cirkel terecht.

Maar.... toen ben ik 5 maanden geleden verhuist en kreeg daarbij een aardige buurvrouw die koolhydraatarm eet en ook 1 a 2 eiwitshakes neemt om op de eiwitten te komen. Dus ik me daarin verdiepen.
Begin maart begonnen met de shakes i.c.m. koolhydraatarm(heb nog nooit zoveel gebakken ;-)) Aangezien ik de kg's niet belangrijk vind heb ik me niet gewogen maar wel gemeten. In 4 weken tijd 7 cm kwijt in omvang. Daarna een week vakantie waarbij ik niet al te strenge heb gedaan, want de hormonen raakten ook wat in de war van de rigoreuze aanpassingen maar toch ook nog 1.5 cm kwijt. Nu dus in 5 weken tijd 8.5 cm kwijt. Super resultaat natuurlijk maar ik wil uiteindelijk wel van die shakes af, voor nu is 1 ontbijtshake voldoende en ook makkelijk maar het is niet iets wat ik op langere termijn wil gebruiken(kost nl. ook genoeg)

Op de diverse facebooksites kwam ik mensen tegen die aan het GOKken waren en daarbij goede resultaten behaalden. Ik dacht, laat me eens een boek kopen en dus het eerste boek gekocht. Nu een paar dagen aan het GOKken en ik moet eerlijk zijn, het gaat goed maar ik ben een beetje bang voor het koolhydraatuurtje aangezien ik 4 weken op 25-35 gr. koolhydraten zat per dag. Dus nu koolhydraatbeperkt met GOKken, ben in ieder geval blij dat ik 1x per dag toch wat fruit mag, dit miste ik namelijk wel. Ik lees graag mee met iedereen!!

Gebruikersavatar
Fleur52
Berichten: 2627
Lid geworden op: 18-01-2018 13:30

Bericht door Fleur52 » 10-05-2018 22:21

Hé Janneke lees nu toevallig je verhaal. Je hebt helaas geen dagboekje aangemaakt daardoor heeft niemand gemerkt dat je bij gok bent gekomen. Misschien heb je wel bij ons gelezen, kijk of je alsnog een boekje kan maken dan krijg je vanzelf meer respons. Succes met gok. (y)

Plaats reactie