Voorstellen Claudia

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
claudiab68
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-04-2018 11:00

Voorstellen Claudia

Bericht door claudiab68 » 25-04-2018 12:18

Dag allemaal,

Mijn man heeft door zijn overgewicht diabetes 2. Nog nooit een dag van zijn leven nagedacht om iets aan zijn gewicht en eetpatroon te doen, maar nu heeft hij geen keus meer. Hij is vandaag naar de huisarts geweest, officieel bloedonderzoek laten doen waarvan hij maandag de uitslag krijgt. Bloedsuiker waarde bij vingerprikje was 13.

Ik heb zelf meer dan 35 jaar jojo-ervaring, als kind van 7 jaar ben ik voor het eerst naar een dietiste gestuurd. Na jojoën met meer dan 40 kg bij diverse pogingen, werkelijk alles geprobeerd, ken alle shakes en diëten, had ik mijn stofwisseling zo om zeep geholpen dat ik van 1200 kcall aankwam. Ik heb 2 jaar terug gekozen voor een GBP waardoor ik 57 kg ben afgevallen. Het was voor mij de laatste wel overdachte mogelijkheid. Ik heb ook GOK gevolgd in de periode voor mijn GBP. Fijne vriendelijke manier van leven, maar ik heb mijn boekjes weg gegeven.

Ik ga zelf met hubbie meedoen. Ik moet even resetten. Ik merk dat ik teveel koolhydraten ben gaan eten ten koste van mijn eiwitten. Resultaat: snaaizin! Ik hoef geen gewicht te verliezen, alleen de onrust. Hubbie moet wel gewicht kwijt zodat zijn suikerwaardes weer normaal worden en hij geen medicatie hoeft. Gedeelde smart is halve smart!

Dus zojuist alles weer besteld en mezelf tot buddy benoemd :D

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 25-04-2018 13:04

Hallo Claudia,

Heel veel succes voor jouw man en jou!!! (y)

Ik wens jullie veel eetrust en heerlijke GOK-maaltijden! Hopelijk lukt het je man om zijn diabetes type 2 onder controle te krijgen met GOK, misschien verdwijnt het zelfs helemaal wel.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie