Nelly (60) Even voorstellen

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
NellyKK
Berichten: 202
Lid geworden op: 31-01-2018 13:37

Nelly (60) Even voorstellen

Bericht door NellyKK » 31-01-2018 15:02

Hallo mede GOKkers. Ik ben Nelly, 60 jaar.
Sinds een aantal jaren heb ik diabetes2. Door te GOKken hoop ik het tij te keren, want nog een keer dotteren en stents en revalideren, dat doe ik liever niet! Die revalidatie heeft me wel geleerd dat sporten ook leuk kan zijn, juist als je in een wat kleinere groep sport. Ondertussen heb ik een sportclub gevonden waar ik me thuis voel, en een aquajogginggroep waar het ook erg gezellig is. Juist door de groepsgrootte mis je elkaar als iemand niet kan komen. Bij de sportschool is dat toch anders, daar is wegblijven te gemakkelijk. Na het bewegen dus nu het eten aanpakken. En dat is een omslag maken, van altijd light en vetarm (een boterham is beter dan een plakje worst als je trek hebt) naar geen koolhydraten en wel vet. 2 wek geleden ben ik in overleg met de dietiste en praktijkondersteuner begonnen. Om te beginnen moest ik een deel van mijn tabletten en een deel van de insuline laten staan voor ik mocht beginnen. Ondertussen ben ik 500 gram afgevallen, maar dat wordt vast meer in de loop van de tijd. Ik wil natuurlijk ook naar een gezond BMI, 86 kg en 1.57 is geen goede verhouding!

Gebruikersavatar
Fleur52
Berichten: 2627
Lid geworden op: 18-01-2018 13:30

Bericht door Fleur52 » 31-01-2018 15:30

Succes, we gaan je steunen.Je zal zien dat je het snel goed oppakt en veel plezier aan het dieet en het forum zult hebben. Ach dieet leefwijze. Als je dit eenmaal onder de knie hebt wil niet anders meer. Succes. (y)

Diede
Berichten: 1489
Lid geworden op: 03-01-2018 12:45

Bericht door Diede » 31-01-2018 19:29

Hallo Nelly,

Veel succes! Wist je dat er ook een goed boek over Diabetes type 2 en voeding bestaat? Diabetes type 2? Maak jezelf beter! van Hanno Pijl. Misschien een interessante aanvulling op gok.
Mijn dagboek

Op gewicht dankzij GOK: 57,5 kilo (-15 kilo)
Nu doe ik fase 2 van GOK

Plaats reactie