Gonny (55) Ik ga ervoor !!!! Wil geen insuline spuiten

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gonny37
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2017 10:42

Gonny (55) Ik ga ervoor !!!! Wil geen insuline spuiten

Bericht door Gonny37 » 06-11-2017 22:01

Beste Gokkers ik ben Gonny 55 jaar en woon in Ede . Ben 11 jaar diabeet en had moeite om het onder controle te krijgen . Heb geen overgewicht , weeg 60 kilo en ben 1.75 . Nu was ik zover dat ik van de huisarts insuline moest gaan spuiten .Mijn suikergehalte was 18.1
Maar insuline spuiten wil ik ECHT NIET !!
Hoorde van mijn vriendin , waterman 1957 ( Yvonne Bosvelt ) over Gok . Zij heeft mij het e.e.a verteld , heb haar boeken geleend en zij heeft mij op weg geholpen. En het bevalt uitstekend !! Na 3 weken de voeding te hebben aangepast , moest ik op controle bij de huisarts .Mijn suikergehalte was gezakt van 18.1 naar 12.0 Wat was ik blij !!!!! Maar .... nu komt het .. ik vertelde de huisarts over Gok dat ik daarmee begonnen was .. hij vloog bijna uit zijn vel .. heb hem nog nooit zo kwaad zien worden . Ik moest niet denken dat ik het hiermee opgelost had . Ik moet alsnog insuline van hem gaan spuiten . Ik vroeg hem om mij nog een maand de tijd te geven om te bewijzen dat Gok wel werkt . Dat vond hij geen goed plan , als ik niet mee werkte volgens zijn richtlijnen , wil hij mij behandeling stoppen .. ik ben verbijsterd .. heb nu een afspraak met de praktijkondersteuner gemaakt d.d. 23 nov om mij wegwijs te maken , hoe ik moet spuiten . Hoop hier steun te vinden van mensen die dit ook hebben meegemaakt .

Gebruikersavatar
waterman1957
Berichten: 174
Lid geworden op: 13-11-2010 21:20

Bericht door waterman1957 » 06-11-2017 22:12

Hallo Gonny. Veel succes met je nieuwe Gok leven. Er zal ongetwijfeld steun voor je komen. Je hebt zelf al ervaren wat GoK met je doet. En dat is al positief!!!!

Gebruikersavatar
Gonny37
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-10-2017 10:42

Bericht door Gonny37 » 06-11-2017 22:16

waterman1957 schreef:Hallo Gonny. Veel succes met je nieuwe Gok leven. Er zal ongetwijfeld steun voor je komen. Je hebt zelf al ervaren wat GoK met je doet. En dat is al positief!!!!

Dankjewel Yvon we gaan ervoor (y)

Appeltje
Berichten: 5177
Lid geworden op: 11-06-2012 19:42

Bericht door Appeltje » 07-11-2017 08:15

Beste Gonny,

Als je insuline moet gaan spuiten, dan is het handig om te weten of het gaat om diabetes type 2 (vaak bij overgewicht) of diabetes van een ander type. Het zou ook om LADA of MODY kunnen gaan. Het is heel reeel om aan jouw huisarts te vragen om die twee te testen. Dan weet je ook voor de langere termijn of je met GOK de insuline zou kunnen afbouwen of niet.

En blijf lekker gokken dat is in alle gevallen goed voor jouw bloedsuiker.
Groet, Marian

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Re: Ik ga ervoor ..!!!!

Bericht door Yvonne Lemmers » 07-11-2017 11:22

Welkom Gonny op het forum.

Goed dat je eerst met voeding met minder koolhydraten en meer vetten aan de slag gaat. Je bloedsuikers reageren al beter. Fijn hoor!

Hoe erg is het dat sommige artsen nog steeds niet op de hoogte zijn dat koolhydraatbeperking voor iedereen goed is en met name voor mensen met diabetes en hoge bloedsuikers.
Ook voor mensen met diabetes 1 is koolhydraatbeperking dé juist voeding. Er hoeft dan slechts nog maar heel weinig insuline gespoten te worden.

@Marian bedankt voor je reactie.
Inderdaad, wellicht is het niet 'gewoon' diabetes 2.
Maar dan nog is koolhydraatbeperking hét middel om zo min mogelijk insuline en daarmee zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen.

Succes Gonny!
Houd je goed aan de richtlijnen van fase 1 GOK.
Houd ons op de hoogte.

peter
Berichten: 386
Lid geworden op: 04-02-2010 10:54

andere huisatrs?

Bericht door peter » 08-11-2017 19:35

Mag je mss naar een andere huisarts ,?

Plaats reactie