Donker () Eindelijk......

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donker66
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-08-2017 09:10

Donker () Eindelijk......

Bericht door Donker66 » 22-08-2017 14:33

Eindelijk de goede combinatie gevonden van afvallen en geen honger hebben.
Ik heb een (gedeeltelijke) schildklierverwijdering ondergaan 15 jaar geleden en slik sindsdien levothyroxine. Ik heb altijd al last gehad van overgewicht maar kon dit goed onder controle houden tot het geklier met mijn schildklier begon. Nadat vorig jaar mijn medicatie niet meer te leveren was en ik moest overstappen op een ander merk begon de ellende pas goed. Met behulp van een voedingsdeskundige ben ik 8 kilo afgevallen en toen stopte het afvalproces. Ik ging steeds minder eten om dit weer op gang te krijgen en na een heerlijke vakantie in Italië waarbij ik heerlijk gegeten heb probeerde ik weer in het gareel te komen van kwark eten en crackers. Nou dat lukte dus niet..... Op de weegschaal bleek dat na de vakantie niet was aangekomen maar eigenlijk gelijkgebleven was. In mijn ogen heel vreemd. In een ver verleden had ik weleens Atkins gedaan maar het idee van helemaal geen koolhydraten zag ik niet zo zitten. Ik ging googlen en kwam op de GOK-site. Eerst veel gelezen en toen op een middag het boek gekocht. VOrige week ben ik gestart en ja....ik moet wennen en veel nadenken over mijn maaltijden. Maar wat is het heerlijk om zo heerlijk te kunnen lunchen en dineren. Het ontbijt vind ik nog wat lastig, zeker als ik werk (wijkverpleging) maar ook daar ga ik al weer aan wennen. Ik voelde me de eerste dagen idd niet zo fit en de weegschaal ging naar boven. Nog eens in het boek gelezen en ik bleek ng te weinig vetten en eiwitten te eten en durfde geen gebruik te maken van het uurtje. Vanaf vrijdag heb ik dit veranderd, eet heerlijk roomboter op rookkaascractertjes en koolhydraten in mijn uurtje en ziedaar de weegschaal gaat ineens omlaag en ik voel me veel fitter. Ik kan weer genieten als ik in de supermarkt ben, lees etiketten en wordt al handiger in samenstellen van maaltijden. Ik zie het helemaal zitten om op deze manier te proberen om nog 10 kg af te gaan vallen.

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 24-08-2017 13:52

Hoi!

Wat goed dat je lichaam zo goed reageert en dat de kilo's er nu ook afgaan. Na een levenslange waarschuwing voor zogenaamde slechte vetten durven we die inderdaad bijna niet meer te eten. Nu blijkt maar weer hoe verkeerd we dachten!

Heel veel succes (y)

Plaats reactie