Mijke (58) DM2 & reuma, doet een levensstijlswitch

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Mijke
Berichten: 56
Lid geworden op: 12-08-2017 15:55

Mijke (58) DM2 & reuma, doet een levensstijlswitch

Bericht door Mijke » 13-08-2017 07:59

Ben al aan het diëten vanaf mijn puberteit en heb vrijwel alles gedaan om van overgewicht af te komen, noem een dieet en ik ken het. Na elke dieetperiode kwam ik alles weer aan met een paar kg als extraatje erbij. Inmiddels heb ik reuma en diabetes type 2. Ik ging dus maar weer eens WW doen (zo handig dat je alles kunt blijven eten…) maar viel vrijwel niets af en de bloedsuikers worden de laatste tijd alleen maar hoger. Dreiging van meer medicatie en/of insuline moeten gaan spuiten dreigt. Krijg ook veel meer last van de reuma.
Ik moet nu iets doen, een switch maken in levensstijl en eindelijk ook eens goed voor mezelf gaan zorgen.
Ik kreeg het laatste boek van Grip op koolhydraten in handen, heb het in 1 ruk uitgelezen, ben helemaal om en ik ga morgen starten.
Afbeelding
Mijn dagboek //Breaking The Habit - Life's a journey, not a destination

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 01:03

Welkom op het gok forum.

Wat fijn dat je boek van grip op koolhydraten in handen hebt gekregen.
Je gaat hier zeker veel aan hebben!
Binnen enkele weken zul je jezelf veel beter en energieker gaan voelen. Je zult ook ervaren dat het een gied effect heeft op je bloedsuiker en waarschijnlijk ook op je reuma.
Je eet bij gok alleen gezonde, voedzame en zuivere producten en dat ga je zeker merken.

Ik raad je aan om een dagboekhe aan te maken en hier dagelijks je menuutjes op te schrijven. Medegokkers lezen dan met je mee en helpen je met goede raad op het juiste gok paadje.
Dit stimuleert en inspireert enorm en zo houdt je het beter vol.
Ook heel goed om bij anderen mee te lezen. Je leert er veel van en doet zo ideen op.


Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar het effect over een paar weken.
Maak van gok je nieuwe leefstijl, het is prima vol te houden (y)

Groetjes
Chantal

Plaats reactie