Alie () Op weg naar gezond oud worden.

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Debijo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2017 21:29

Alie () Op weg naar gezond oud worden.

Bericht door Debijo » 10-08-2017 13:03

Hallo,

Ik hoop met de koolhydraatarme leefstijl echt gezonder en fitter oud te worden.
Twee jaar geleden kwam ik in een burnout terecht. Inmiddels ben ik alweer een jaar aan het werk maar de vermoeidheid is gebleven. De overgang helpt natuurlijk ook niet.Van mijn huisarts kreeg ik het advies om dit te accepteren, het 'is zoals het is' waren haar woorden.

Toen ik op een dag weer totaal uitgeput was na alleen maar de trap oplopen met een wasmand drong het tot me door dat ik zo niet oud wilde worden. Werk aan de winkel!
Ik ben wat research gaan doe op het internet en kwam 'koolhydraatarm eten' tegen. Ik heb de serie 'hoe word ik 100' bekeken, heb een aantal boeken gelezen en ben begonnen aan mijn nieuwe leefstijl.

Inmiddels ben ik 6 weken verder en ruim 5 kilo afgevallen, maar nog belangrijker is dat ik me veel beter voel. Ik heb niet meer elke dag hoofdpijn, het opgeblazen gevoel en de winderigheid zijn weg en mijn eeuwige trek in zoetigheid is verdwenen. De vermoeidheid is er nog wel maar is minder heftig dan toen ik nog suikerdips had.

Ik hoef geen gewicht meer te verliezen maar ik wil de koolhydraatarme/beperkte leefstijl blijven doen en ik hoop via dit forum verdere motivatie en inspiratie op te doen.

Alie

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 11-08-2017 22:54

Hoi Alie

Wat jammer toch dat veel huisartsen het belang van gezonde voeding niet kennen.
Wat zuur om te horen dat je er maar mee moet leren leven.
Gelukkig weten wij hier beter. Ik ben het levende bewijs. Lees maar eens in mijn dagboekje hoe het 2 jaar geleden met mij ging en hoe het nu gaat.
Ik kon destijds wel huilen van de pijn en vermoeidheid. Was echt bang in een scootmobiel te belanden. Inmiddels vele kilo's lichter en veel fitter. Vele gezondheidsklachten minder en vooral...geen constante honger meer!!

Wat fijn dat je dit inmiddels ook al hebt ervaren, het wordt vast nog beter.
Maak een dagboekje aan en lees vooral veel bij medegokkers en reageer bij hen. Ze komen dan ook jouw dagboekje bezoeken en reageren bij jou. Als je dagelijks je menuutjes in vult, dan kijken we mee en helpen je om gok goed toe te passen. Je doet zo veel inspiratie op en het stimuleert enorm.

Op naar een fitter leven :dansend:
Succes!

Groetjes Chantal

Gebruikersavatar
Debijo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2017 21:29

Bericht door Debijo » 14-08-2017 17:06

Hallo Chantal,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb nog niet in je dagboek gelezen maar ga dat zeker binnenkort doen. Fijn dat het nu veel beter met je gaat. Wel een beetje triest dat we er zelf maar uit moeten zien te komen zonder support van de huisarts, maar gelukkig is er dit forum!

Groetjes Alie

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Het is NIET zoals het is...

Bericht door Yvonne Lemmers » 14-08-2017 22:15

Dag Alie,

Welkom op het forum.
Je hebt inmiddels een dagboek aangemaakt.
Goede stap.

En inderdaad triest dat we er zelf uit moeten komen...
Je zegt het goed. Tot op heden weten nog niet alle (huis)artsen dat voor velen koolhydraatbeperking dé sleutel is om 'gezond en energiek oud te worden'.

Fijn dat je je door grip op koolhydraten al zo goed voelt.
Als je gewoon doorgaat met GOK fase 2 - en zo nodig teruggrijpen naar fase 1 - dan zul je een energiekere toekomst tegemoet gaan.

De volgende keer dat je weer eens bij je huisarts komt, zal ze versteld staan van je gezondheidsverbetering.
Wellicht zal ze dan inzien dat je je er niet bij neer hoeft te leggen als je ouder wordt. "Het is zoals het is" zal ze zelf op latere leeftijd ook niet graag horen. Haar interesse in koolhydraatbeperking zal wellicht gewekt worden door jouw verhaal. Het is immers NIET zoals het is. Met je eigen inzet en goede keuze van voeding bepaal je voor een groot deel je energieke gesteldheid van je lichaam. Wat je bent wat je eet...

Ik wens je nog heel veel succes met grip op koolhydraten, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen en eet smakelijk.
Veel lees- en schrijfplezier hier op het forum en in de facebookgroep.

p.s. Kijk ook eens bij deze reacties en ervaringen. Daar vind je ook het succesverhaal van Chantalmat :-)

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 15-08-2017 00:22

Ik werd naar de dietiste gestuurd en kreeg vetarm en light voorgeschreven. Na 1,5 jaar 20 kg lichter, met veel pijn en moeite, honger en slap. Uiteindelijk niet volgehouden en weer heel wat kilo's erbij.
Gok houd ik wel vol, is lekker, ik ben verzadigd en veel afgevallen.
Toen ik weer bij de praktijkondersteuner kwam die mij door had gestuurd naar de dietiste, hoorde ik een paar jaar later dat ze beide nu ook koolhydratenbeperking adviseren.
Gelukkig komt er langzaam een omslag (y)
Ik ga je dagboekje ook masr eens opzoeken, dan kan ik je volgen :D

Gebruikersavatar
Debijo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2017 21:29

Re: Het is NIET zoals het is...

Bericht door Debijo » 15-08-2017 20:51

Yvonne Lemmers schreef:Dag Alie,

Welkom op het forum.
Je hebt inmiddels een dagboek aangemaakt.
Goede stap.

En inderdaad triest dat we er zelf uit moeten komen...
Je zegt het goed. Tot op heden weten nog niet alle (huis)artsen dat voor velen koolhydraatbeperking dé sleutel is om 'gezond en energiek oud te worden'.

Fijn dat je je door grip op koolhydraten al zo goed voelt.
Als je gewoon doorgaat met GOK fase 2 - en zo nodig teruggrijpen naar fase 1 - dan zul je een energiekere toekomst tegemoet gaan.

De volgende keer dat je weer eens bij je huisarts komt, zal ze versteld staan van je gezondheidsverbetering.
Wellicht zal ze dan inzien dat je je er niet bij neer hoeft te leggen als je ouder wordt. "Het is zoals het is" zal ze zelf op latere leeftijd ook niet graag horen. Haar interesse in koolhydraatbeperking zal wellicht gewekt worden door jouw verhaal. Het is immers NIET zoals het is. Met je eigen inzet en goede keuze van voeding bepaal je voor een groot deel je energieke gesteldheid van je lichaam. Wat je bent wat je eet...

Ik wens je nog heel veel succes met grip op koolhydraten, geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen en eet smakelijk.
Veel lees- en schrijfplezier hier op het forum en in de facebookgroep.

p.s. Kijk ook eens bij deze reacties en ervaringen. Daar vind je ook het succesverhaal van Chantalmat :-)
Dag Yvonne,

Dankjewel voor je reactie.
Dit is voor mij de eerste keer op een forum dus het is nog wel een beetje wennen. Bedankt voor de linkjes, dat maakt het voor mij iets gemakkelijker om verhalen van anderen te lezen :-)

Jammer inderdaad dat veel huisartsen nog niet de voordelen zien van koolhydraatbeperking. Ik ben bij een overgangsconsulente geweest en zij wees mij wel op koolhydraatbeperkt eten.

Inmiddels doen mijn dochter en mijn zus met me mee omdat ze de positieve resultaten bij mij hebben gezien en mijn moeder van 78 heeft al een boek over koolhydraatbeperking geleend bij de bibliotheek.

Ik ga gemotiveerd verder met de weg die ik ben ingeslagen.

Groetjes Alie

Gebruikersavatar
Debijo
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2017 21:29

Bericht door Debijo » 15-08-2017 21:18

Chantalmat schreef:Ik werd naar de dietiste gestuurd en kreeg vetarm en light voorgeschreven. Na 1,5 jaar 20 kg lichter, met veel pijn en moeite, honger en slap. Uiteindelijk niet volgehouden en weer heel wat kilo's erbij.
Gok houd ik wel vol, is lekker, ik ben verzadigd en veel afgevallen.
Toen ik weer bij de praktijkondersteuner kwam die mij door had gestuurd naar de dietiste, hoorde ik een paar jaar later dat ze beide nu ook koolhydratenbeperking adviseren.
Gelukkig komt er langzaam een omslag (y)
Ik ga je dagboekje ook masr eens opzoeken, dan kan ik je volgen :D
Ik heb jouw verhaal gelezen, echt fantastisch zoals alles is veranderd voor jou door koolhydraatbeperkt te eten. Wat een geluk dat GOK op je pad kwam toen je het echt nodig had.

Ik wil jou ook gaan volgen, maar ... hoe doe je dat? :?

Chantalmat
Berichten: 4453
Lid geworden op: 21-06-2015 16:12

Bericht door Chantalmat » 16-08-2017 01:06

Leuk...onderaan mijn berichtje zie je in het blauw een link naar mijn dagboek.
Als je die aan klikt dan kom je meteen in mijn dagboek. Wanneer je een berichtje plaatst, dan krijg je elke keer dat ik of iemand anders iets in mijn dagboek plaatst een nailtje.
Zo kun je mij ook volgen (y)

Het is inderdaad geweldig hoe gok mijn leven veranderd heeft.
Ik volg het nu al ruim 2 jaar en het is gewoon mijn nieuwe leefstijl geworden :dansend:

Plaats reactie