Suzanne (38) Zo ga ik het niet proberen, maar doen!!

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Suz@nne
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-07-2017 20:04

Suzanne (38) Zo ga ik het niet proberen, maar doen!!

Bericht door Suz@nne » 25-07-2017 16:41

Hoi,

Ik ben Suzanne, en ben 38 jaar.
Ongeveer 7 jaar geleden in het ziekenhuis terecht gekomen omdat het niet lukte om zwanger te worden, en ik zo onregelmatig ongesteld was.
De gynaecoloog heeft toen onderzoeken gedaan, en ook bloedonderzoeken.
Ik moest toen over 4 weken terug komen. Op de dag dat ik terug moest komen heb ik toch nog een zwangerschapstest gedaan. De uitslag had ik niet verwacht, want ik had de test al bijna in de prullenbak liggen, maar ik was zwanger! 's Middags werd dit ook bij de gynaecoloog bevestigd. Wij natuurlijk helemaal blij.
Alleen werden de uitslagen van het bloedonderzoek besproken. Mijn suiker was te hoog. Dus werd ik voor alle zekerheid doorgestuurd naar de diabetes verpleegkundige. Ze wilde zeker weten dat de suiker goed bleef in de zwangerschap. Gelukkig heb ik geen zwangerschapsdiabetes gehad. Dit kwam vooral door de 15 kilo die ik ben kwijt geraakt in mijn zwangerschap. Door niet extra te snoepen in mijn zwangerschap, en te letten op koolhydraten vlogen bij mij de kilo's eraf ipv erbij.
Na 9 maanden een gezonde zoon gekregen, die ondertussen alweer 6 jaar oud is.

Na de zwangerschap heeft de huisarts de controles voor de diabetes overgenomen van het ziekenhuis. Ik kon niet goed met de diabetesverpleegkundige door een deur. Of dit nu kwam door de hormonen, of omdat ik verzorgende IG ben, of toch aan de diabetesverpleegkundige lag weet ik niet. Ik wilde geen contact meer met haar, en de huisarts wilde de controles overnemen. De internist van het ziekenhuis was hier mee akkoord.

Nu na ongeveer 7 jaar is mijn suiker toch weer echt te hoog. In de 7 jaar altijd net op het randje gezeten, maar de laatste maanden ging het echt fout.
Dus ben ik door de huisarts door gestuurd naar de diabetesverpleegkundige bij hun in de praktijk.
Hier heb ik een goed gesprek gehad. Ik krijg nu 3 maanden de kans om af te vallen, en mijn suiker om laag te krijgen, anders willen ze met tabletten beginnen. Er werd me een diëtiste aangeboden, maar daar had ik nog niet veel behoefte aan. Ik ben al geregeld bij een diëtiste geweest, en ik weet goed hoe het moet.
Toch wil ik heel graag wat veranderen aan mijn levensstijl.
Dat ik moet afvallen, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar welk dieet hou ik wel vol. Tot dat ik op facebook een site vond met koolhydraat arm of beperkt eten. Hier gaf iemand het advies om je eerst goed in te lezen, voordat je er aan begint. Toen ben ik gaan zoeken naar een goed boek.
Na het lezen van het eerste boek van Yvonne, met de lekkere voorbeeld recepten wist ik het zeker. Zo ga ik het niet proberen, maar doen!!

Suz@nne
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-07-2017 20:04

Bericht door Suz@nne » 25-07-2017 16:48

Wat ik nog niet in mijn voorstel bericht heb verteld, is dat ik op dit moment in de ziektewet zit.
In februari is mijn schouder uit de kom gegaan.
Hierdoor kan ik niet meer werken als verzorgende IG, en fitnessen is ook niet meer mogelijk. Op dit moment kan ik wel weer op de hometrainer fietsen, en wandelen. Alleen is dit ook weer met de dag anders.
Ik ben nu aan het wachten op een operatie.
Na de operatie zal ik zeker 2 weken niet veel kunnen, omdat mijn arm dan wordt vast gezet op de buik. Daarna mag ik langzaam aan weer steeds meer bewegen.

Mocht er iemand adviezen of tips hebben wat ik tijdens deze periode het beste kan doen, om toch af te vallen, of op gewicht te blijven dan hoor ik ze graag.
Alvast bedankt

Suzanne

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Bericht door Yvonne Lemmers » 26-07-2017 22:50

Dag Suzanne,

Goed dat je grip op koolhydraten gaat DOEN!
Lees vooral de richtlijnen van fase 1 keer op keer goed door.
En de pagina's 53 en 54 van het basisboek.

Zonder extra bewegen lukt het ook om met grip op koolhydraten kilo's kwijt te raken. Zie bijvoorbeeld het succesverhaal van Henny henny-50-vind-het-doodeng-maar-ook-zo-lekker-t4672.html
Je kunt haar dagboek lezen om een idee te krijgen hoe Henny ondanks haar rolstoel de nodige kilo's kwijt is geraakt.

Maak zelf ook een dagboekje aan, lees en reageer bij anderen. Dat helpt je vast en zeker om vastberaden aan de slag te gaan en je eigen afvalproject een succes te maken. Je zult al heel snel merken dat je bloedsuikers gaan normaliseren. Ook andere lichamelijke en geestelijke voordelen zul je gaan bemerken.

Ik wens je heel veel succes met GOK,
En sterkte met je operatie en een voorspoedig herstel.

Suz@nne
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-07-2017 20:04

Bericht door Suz@nne » 27-07-2017 19:43

Hoi Yvonne,

Bedankt voor je berichtje.
Ik moet zeggen, dat het me heel goed bevalt het koolhydraten arm eten.
Ik ben ook benieuwd naar mijn gewicht.
7 Augustus heb ik weer een afspraak bij de diabetesverpleegkundige.
Dus nog een dikke week om af te vallen.

Groetjes Suzanne

Bolletjebeer
Berichten: 776
Lid geworden op: 31-12-2010 13:31

Bericht door Bolletjebeer » 30-07-2017 08:34

Succes met het afvallen. Ik blijf je zeker volgen want ik zit in dezelfde situatie. Ik ga volgende week voor het eerst naar de Praktijk assistente. Het eten volgens gok is goed vol te houden en jij hebt een goede leeftijd om in te grijpen. Ga voor je duimen.
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-bo ... t3864.html
Start 12 juli 17: 109,8
17 dec 17: 96,3 (na GOK)
12 dec 18: 105,2

Suz@nne
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-07-2017 20:04

Bericht door Suz@nne » 31-07-2017 10:58

Hoi Bolletjebeer,

Bedankt voor je bericht.
Ik had ook al in jouw dagboek zitten te neuzen, omdat er veel overeenkomst was. Jij ook veel succes.

Ik heb ondertussen ook een dagboek gemaakt.
Ik kan alleen nog geen linken plaatsen, dus die kan ik je nog niet geven.

Groetjes Suzanne

Plaats reactie