Diabetes type 2, ik ga GOK niet proberen, ik ga het DOEN!

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeetjeDiabeetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2017 22:01

Diabetes type 2, ik ga GOK niet proberen, ik ga het DOEN!

Bericht door DeetjeDiabeetje » 16-07-2017 15:02

Hallo allemaal,

Even kennismaken, ik ben Daisy, 51 jaar, sinds 14 jaar diabeet (3 x Metformine 850 en spuit insuline sinds 2013).
Al meer dan 30 jaar lijnverleden variërend van calorieën tellen, W.Watchers t/m. pillen, poeders en druppels aan toe en heb daar naar alle waarschijnlijkheid mijn hele stofwisseling mee verpest......
:oops:
Al vaker khd-arm gegeten, maar nog nooit op deze unieke manier, met zoveel keuze aan dingen die ik ook lust, ben een moeilijke eter, geen fan van groenten, maar eet ze wel.
Pas een verhuizing achter de rug, pffft wat bewaart een mens een hoop spullen......
Met al die drukte en werken erbij suikers helemaal van slag en was nu zover dat de waardes zo hoog waren dat het ipv 2 x naar 4x spuiten per dag moest gaan........
Was ik vd week hier in de boekwinkel, begon te lezen in het boek van Yvonne en voelde meteen dat dit iets voor mij is! Ik moet toch altijd al op mijn KHD letten maar vanaf de dag erna al op deze manier begonnen, moest het alleen nog aan mijn nieuwe diëtiste vertellen waar ik de volgende dag voor het eerst een afspraak mee had, hoe zou ze reageren? Tot mijn grote verrassing staat zij er helemaal achter, zij is ook GOK opgeleid, ben heel blij dat ik nu onder begeleiding dit kan doen!
Moet hier nog even mijn weg zoeken, ben behalve diabeet ook digibeet helaas......
En heb nog heel veel te lezen op het forum!

peetje1983
Berichten: 8471
Lid geworden op: 05-07-2010 12:26

Bericht door peetje1983 » 18-07-2017 11:10

Heel veel succes!
liefs Petra

mijn dagboekje staat in dagboeken 4, kom gezellig langs en laat een berichtje achter!

mijn dagboek

startdatum 22 april 2010

Bolletjebeer
Berichten: 776
Lid geworden op: 31-12-2010 13:31

Bericht door Bolletjebeer » 19-07-2017 10:03

Heel veel succes met GOK. Ik ben ook net gediagnosticeerd als diabeet maar kan het nog omkeren. Mijn huisarts is helemaal voor koolhydraten beperkt dus ik zou zeggen: ga er voor en laat af en toe ook even weten wat het effect is op jouw bloedsuiker. Als je een dagboekje aanmaakt, kan iedereen je adviseren want op dit forum zit heel veel kennis. (y)
http://opgewicht.forum2go.nl/dagboek-bo ... t3864.html
Start 12 juli 17: 109,8
17 dec 17: 96,3 (na GOK)
12 dec 18: 105,2

Gebruikersavatar
DeetjeDiabeetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2017 22:01

Bericht door DeetjeDiabeetje » 20-07-2017 18:18

Dank jullie wel! Ik kom zeker ook bij jullie lezen!

Heb wel een schriftje voor mezelf als dagboek met wat ik eet, suikerwaardes en gewicht, misschien dat ik er hier dan ook eens een aanmaak.

Groetjes!

Gebruikersavatar
DeetjeDiabeetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-07-2017 22:01

Bericht door DeetjeDiabeetje » 20-07-2017 18:20

Dank jullie wel! Ik kom zeker ook bij jullie lezen!

Heb wel een schriftje voor mezelf als dagboek met wat ik eet, suikerwaardes en gewicht, misschien dat ik er hier dan ook eens een aanmaak.

Groetjes!

Plaats reactie