Nathalie () Lymfoedeem

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Healthy.Nathalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-03-2017 11:52

Nathalie () Lymfoedeem

Bericht door Healthy.Nathalie » 03-04-2017 09:36

Hallotjes!

New member hier dus eerst even netjes voorstellen!

Ik ben Nathalie,32 jaar,vrouw van Chris en moeder van Naomi (10) en Esmee (3).En overgewicht,the story of my life.....
In 2014 ,toen Esmee 8 week wa, werd er een melanoom bij mij gevonden.Een kwaadaardige vorm van huidkanker.In 3 maand tijd 3 operaties rijker maar wel schoon van kanker.Na mijn tweede operatie,waar mijn lymfeklieren uit mijn oksel zijn verwijderd,heb ik veel klachten in mijn linkerarm.Lymfoedeem,hier krijg ik therapie voor maar ik ben me steeds meer gaan verdiepen in voeding.Ik doe nu ook de curcus gewichtsconsulente maar vind dat de materie wat achter haalt.Vorig jaar juni ben ik ook weer gaan sporten met mijn personal trainer Marlon maar dat gaat met ups.en downs vanwege mijn arm.Nu stuitte ik op een verhaal van Guus die ook lymfoedeem had en met GOK zijn klachten heeft weten te minderen.Ik hoop dat het mij ook wat kan helpen.Ik ben een open boek dus bij vragen schroom niet.Ik deel mijn ervaring ook via mijn instagram onder de naam Healthy Nathalie mocht het leuk vinden om.het te volgen.


Zo vandaag dag 1!

Vorige week al wat dingen in mijn eetpatroon aangepast en voelde me stukken beter.Ga je dan wel een 'gewoon'broodje eten,gelijk een opgeblazen gevoel.
Dus vandaag drastisch om,waarom omdat ik mijn lymfoedeem onder controle wil hebben.Na mijn operaties in 2014 van het verwijderen van een melanoom(kwaadaardige huidkanker) heb ik lymfoedeem overgehouden.Iedereen zegt dat ik het maar moet accepteren maar dat doe ik niet!Ik vertik het.Daarom probeer ik via deze weg mijn lymfoedeem te verminderen en omdat ik al tijden stil sta.Volg mij en mijn strijd via fb of instagram onder de naam Healthy Nathalie
Maandag begin ik echt!

Gebruikersavatar
Yvonne Lemmers
Site Admin
Berichten: 1725
Lid geworden op: 10-12-2007 19:43

Succes Nathalie!

Bericht door Yvonne Lemmers » 08-04-2017 12:13

Welkom op het forum Nathalie!
Je klinkt als zeer vastberaden!
Prima, vasthouden die instelling!
Met koolhydraatbeperkte voeding kun je veel bereiken qua gezondheid.
Ga er voor en laat GOK je leidraad zijn. Velen zijn je al met succes voorgegaan :-)


Ik heb je gevonden op Instagram.
Als je je berichtjes daar voorziet van #gripopkoolhydraten worden ze meer gezien door de mede GOK-kers op instagram.

Goed dat je ook hier op het forum een dagboekje gestart bent.
Het zal je tot steun zijn, vooral ook door de interactie met de andere forumleden.

Voor lymfoedeem zeker ook een aanrader om koolhydraten te beperken!
Ik zag in je blog dat je via het verhaal van Guus op Grip op Koolhydraten gekomen bent. :-) Guus is overigens een vrouw.

Hopelijk ga je er ook een persoonlijk succesverhaal van maken en kun jij weer andere mensen met lymfoedeem weer inspireren om anders te gaan eten. Want afvallen met vetarm is zeker niet de juiste manier om van lymfoedeem af te komen. Want bij een continu hoge insulinespiegel krijg je laaggradige ontstekingen, waardoor je pijn kun krijgen over je hele lijf.

Daarom: Koolhydraatbeperking en zorgen dat je insuline laag blijft.


Wens je heel veel succes met GOK.
Lees de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53, 54 en 63 goed door.
Geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen die je gaat ervaren,
veel kookplezier en eet smakelijk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 08-04-2017 12:44

Hoi Nathalie,

Welkom op het forum! Wat goed dat je ook over je strijd gaat bloggen zeg.
Zelf heb ik veel gezondheidswinst behaald met GOK en ook ik ben fanatiek blogger. Op Instagram heb ik je al gevonden, ik ga je volgen!

Het kan je helpen om een dagboekje aan te maken hier dagelijks je menuutjes in bij te houden. Wij lezen mee, helpen je en juichen mee :blij:
Ook meelezen in dagboekjes van andere startende en ervaren gokkers is zeer leerzaam.

Heel veel succes (y)

Gebruikersavatar
Healthy.Nathalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-03-2017 11:52

Re: Succes Nathalie!

Bericht door Healthy.Nathalie » 08-04-2017 13:30

Yvonne Lemmers schreef:Welkom op het forum Nathalie!
Je klinkt als zeer vastberaden!
Prima, vasthouden die instelling!
Met koolhydraatbeperkte voeding kun je veel bereiken qua gezondheid.
Ga er voor en laat GOK je leidraad zijn. Velen zijn je al met succes voorgegaan :-)


Ik heb je gevonden op Instagram.
Als je je berichtjes daar voorziet van #gripopkoolhydraten worden ze meer gezien door de mede GOK-kers op instagram.

Goed dat je ook hier op het forum een dagboekje gestart bent.
Het zal je tot steun zijn, vooral ook door de interactie met de andere forumleden.

Voor lymfoedeem zeker ook een aanrader om koolhydraten te beperken!
Ik zag in je blog dat je via het verhaal van Guus op Grip op Koolhydraten gekomen bent. :-) Guus is overigens een vrouw.

Hopelijk ga je er ook een persoonlijk succesverhaal van maken en kun jij weer andere mensen met lymfoedeem weer inspireren om anders te gaan eten. Want afvallen met vetarm is zeker niet de juiste manier om van lymfoedeem af te komen. Want bij een continu hoge insulinespiegel krijg je laaggradige ontstekingen, waardoor je pijn kun krijgen over je hele lijf.

Daarom: Koolhydraatbeperking en zorgen dat je insuline laag blijft.


Wens je heel veel succes met GOK.
Lees de richtlijnen van fase 1 en de pagina's 53, 54 en 63 goed door.
Geniet van de lichamelijke en geestelijke voordelen die je gaat ervaren,
veel kookplezier en eet smakelijk.

Afbeelding


Dank je Yvonne!Ik moet me nog goed inlezen maar ga mijn best doen!
Maandag begin ik echt!

Gebruikersavatar
Healthy.Nathalie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-03-2017 11:52

Bericht door Healthy.Nathalie » 08-04-2017 13:32

Martine1971 schreef:Hoi Nathalie,

Welkom op het forum! Wat goed dat je ook over je strijd gaat bloggen zeg.
Zelf heb ik veel gezondheidswinst behaald met GOK en ook ik ben fanatiek blogger. Op Instagram heb ik je al gevonden, ik ga je volgen!

Het kan je helpen om een dagboekje aan te maken hier dagelijks je menuutjes in bij te houden. Wij lezen mee, helpen je en juichen mee :blij:
Ook meelezen in dagboekjes van andere startende en ervaren gokkers is zeer leerzaam.

Heel veel succes (y)

Ja ik zag het!Super leuk😀

Wat betreft het dagboek moet ik nog even wennen!😉
Maandag begin ik echt!

Posi
Berichten: 762
Lid geworden op: 01-04-2013 08:55

Bericht door Posi » 09-04-2017 18:39

Welkom!!!!!! :welcome: en heel veel succes!!

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-04-2017 11:59

Zoals je kunt zien heb ik je twee voorstelverhaaltjes bij elkaar geplakt (y)

Plaats reactie