Renate (41) afvallen met diabetes - VERWIJDEREN

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
renate1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-11-2016 12:37

Renate (41) afvallen met diabetes - VERWIJDEREN

Bericht door renate1975 » 11-02-2017 10:16

Hallo, ik ben Renate, 41 jaar en sinds januari aan het Gokken. Ik heb diabetes, type 2 en ik spuit hiervoor insuline Tresiba. Ook had ik last van hoge bloeddruk en is er het vermoeden van de ziekte van Cushing, al is dit heel moeilijk aan te tonen..

Ik ben dus sinds januari bezig en ik voel me er heel goed bij. Meer energie en minder opgeblazen.. Ook zijn mijn bloedsuikers veel beter geworden en ben ik opgehouden met de kortdurende insuline te spuiten die ik voor elke maaltijd moest nemen. Mijn bloeddruk is ook verrassend goed!

Wat ik alleen jammer vind, is dat ik in kilo's dus niet afval..

Weet iemand van jullie hoe dit kan? Het frustreert me best wel, terwijl ik toch gewoon verder ga omdat ik mij wel heel goed voel en dit graag zo wil houden.
Ik ben vorig jaar ook op dieet geweest met shakes, toen 13 kilo afgevallen. Heb vorige week weer een shake geprobeerd, maar toen had ik direct 's middags een hypo. Dus dat durf ik ook niet meer te doen en blijf liever gokken..

Graag zou ik tips willen over hoe ik ook in kilo's kan afvallen..

jannyhilkhuysen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18-04-2010 11:53

Bericht door jannyhilkhuysen » 11-02-2017 11:46

Hoi Renate zo te lezen ben je op de goede weg. Je lichaam is hard aan het werk om weer gezond te worden en kan niet alles tegelijk.
Probeer niet teveel haast te hebben en blij te zijn met de dingen die je nu al bereikt hebt.
Als je je maaltijden noteer kan er meegelezen worden en komen er eventueel tips en ideeën waarmee je wellicht weer een stap verder kom.
Veel succes verder op je pad met GOK.
Groeten Janny

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-02-2017 14:07

Hoi Renate,

Dit bericht heb ik toegevoegd aan je eerdere voorstelverhaal, en daar ook mijn antwoord gegeven:

http://opgewicht.forum2go.nl/renate-41- ... 15880.html

Dit item wordt nu gesloten en binnenkort verwijderd.

Plaats reactie