Bianca (34) Nu is het tijd om voor mezelf te zorgen

Moderator: Y. Lemmers

Plaats reactie
Bianca82
Berichten: 110
Lid geworden op: 11-01-2017 20:40

Bianca (34) Nu is het tijd om voor mezelf te zorgen

Bericht door Bianca82 » 12-01-2017 09:30

Goedemorgen,

Met mijn medisch rugzakje is het tijd om voor mezelf te zorgen.
Maar allereerst ik ben Bianca en 34 jaar. Getrouwd en 2 kinderen.

In dit openbare voorstel bericht ga ik niet al te diep in op mijn medische kant. Zal in mijn dagboekje daar wat meer verdieping in geven mocht ik daar behoefte aan hebben of dat er vragen zijn.

Wat ik er over kwijt wil is dat ik bekend ben met anorexia, boulimia, maar alweer 10 jaar een gesloten boek is. En daar ben ik trots op!.
Daarnaast heb ik door een ongeluk in verleden chronisch rug en knieklachten. De bekkeninstabiliteit bij beide zwangerschappen waren daar bovenop geen pretje.
Tevens al diverse knie (kijk) operaties gehad en bij de laatste te horen gekregen dat mijn knie een tikkende tijdbom zal zijn.

Altijd heb ik al een opgezette maagstreek gehad zodra ik wat eet. Tegenwoordig lijk ik nonstop een aantal maand zwanger en daar op aangesproken worden komt als een klap.

Qua voedingkennis geen gebrek gezien ik ook voedingsassistente ben geweest evenals er binnen het gezin genoeg al met (aangepaste) voeding te maken (gehad).

Enkele jaren geleden hypoglycemie met pds vastgesteld, wat ik wat wegwuifde. Nadat mijn galstenen zijn verwijderd en ook mijn galblaas die achteraf chronisch ontstoken bleek te zijn.
De hypoglycemie had bij niets met suikerziekte te maken. Hierop vervolgens half jaar koolhydraat arm gegeten gericht op de suikers zonder dat ik een dieet volgde. Mijn klachten van hypoglycemie verdwenen en zijn ondertussen deels ook weer terug.

En dan zijn we in het hier en nu. Ik wil gaan GOKken. Ik ben nog niet daadwerkelijk begonnen, maar wel al sinds halverwege december mij verdiepen wat sluit het beste bij mij aan. En voor mij betekent het voorproces al eigenlijk een start. Een start om nu voor mezelf te zorgen. Ik ben daar heel bewust mee bezig. Uitzoeken, vergelijken. Laten rusten, bespreken met mijn man. En vervolgens afgelopen maandag ook met huisarts goed gesprek. En zij staat achter mij net zoals mijn man.

En dan is het alsnog een lang verhaal :oops:
Dagboekje zal ik op korte termijn openen want dat zal mijn houvast ook gaan worden.

Groetjes Bianca

Gebruikersavatar
Martine1971
Berichten: 7928
Lid geworden op: 19-09-2013 15:45

Bericht door Martine1971 » 11-02-2017 13:46

Hoi Bianca,

Net je verhaaltje gelezen. Tsjonge zeg, wat een heftig verleden al allemaal. Gelukkig heeft het je positieve instelling niet kapot gekregen en ben je nog altijd goed in staat om voor jezelf te vechten. Top (y)
Inmiddels heb je al een actief en druk dagboek, en reageer je zelf ook bij veel anderen. Fijn! Dan 'leer' je ook direct het meeste.
Veel succes verder, en ik ik volg je nu ook in je dagboekje (y)

Plaats reactie